Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Ha már téma az elektromos ablak, és épp beszerelés alatt áll a hátsó szettem is, egy kérdés:

A hátsó ablakemelők gyerekzárja hogyan működik?

Nem úgy gondoltam, hogy megnyomom a gombot, és akkor a hátsó gombok nem üzemeltetik az ablakemelő motort, hanem hogy hol és mit kell megbütykölni, hogy ez a funkció működjön is...

Na, erre ki tud válaszolni?! :devlish: :lol:

Még azt sem ecsetelted mi lett a fényszóró állítókkal, még ez is kéne? :lol:

Na jó, most az egyszer.....kell bele egy relé amit a gombbal működtetsz és elbontja a hátsó ajtón levő gombok "+"-át, hogy hátulról ne lehessen működtetni az ablakot csak előlről :lol:

Link to comment
Megosztás:

Még azt sem ecsetelted mi lett a fényszóró állítókkal, még ez is kéne? :lol:

Na jó, most az egyszer.....kell bele egy relé amit a gombbal működtetsz és elbontja a hátsó ajtón levő gombok "+"-át, hogy hátulról ne lehessen működtetni az ablakot csak előlről :lol:

Látom, számon tartod az infókat! :devlish: :lol:

Hát konkrétan még nem vizsgáltam a dolgot, de amikor este mentem a kocsival, és tekergettem a magasságállító bizgentyűt, mintha szabályozta volna a magasságot. Persze ez még nem hivatalos vizsgálati eredmény... :lol:

Köszi a további infót. Továbbítom a buheramájszternek. Amúgy ennek gyárilag merre kellene lennie? Ugyanis gyári a szett, ami beépítésre kerül(t).

Link to comment
Megosztás:

Látom, számon tartod az infókat! :devlish: :lol:

Hát konkrétan még nem vizsgáltam a dolgot, de amikor este mentem a kocsival, és tekergettem a magasságállító bizgentyűt, mintha szabályozta volna a magasságot. Persze ez még nem hivatalos vizsgálati eredmény... :lol:

Köszi a további infót. Továbbítom a buheramájszternek. Amúgy ennek gyárilag merre kellene lennie? Ugyanis gyári a szett, ami beépítésre kerül(t).

Naná, tudod, jó pap..... :lol:

Gyárilag benne kéne lennie a vez oldali 4-es kapcsolóban, havernak alakítottunk egyet, mert a 3 kölök, mint a tűz....

Neki nem volt meg a gyári gomb, belekókányolt egy kapcsolót, én csak bekötöttem neki :lol:

Már nekiálltam egy rajznak, csak sajna kevés az időm mostanában, de igyekszem ;)

Óóóóó, köszönöm szépen előre is

Link to comment
Megosztás:

Naná, tudod, jó pap..... :lol:

Gyárilag benne kéne lennie a vez oldali 4-es kapcsolóban, havernak alakítottunk egyet, mert a 3 kölök, mint a tűz....

Neki nem volt meg a gyári gomb, belekókányolt egy kapcsolót, én csak bekötöttem neki :lol:

Köszi az infót! :lol:

Na, majd jól kiosztom a buheramájsztert, hogy nem ért hozzá... :devlish:

Szerencsétlen egész délután azzal szívott, hogy a vezetőoldali kapcsolót (kábelköteget) bevezetékelje, és a bal hátsót bekösse. A jobb hátsó, és a gyerekzár funkció még vissza van...

Link to comment
Megosztás:

Ezek szerint sikerült. Grat! :devlish:

Többszörös idézet meg: idéz...idéz (max. 3×) hozzászól :lol:

Az öröm és boldogság reggelig tartott,mikor gyújtás és az ablak nem mozdul.

Gyújtás le majd vissza és semmi.Sz@rni rá melóba kell menni.Kapu kinyit,

vissza a kocsihoz és az ablak működik. Meló után minden ok.Később megint sz@r.

Mitől késik a gyújtás "+"a kapcsolóban?

Link to comment
Megosztás:

Az öröm és boldogság reggelig tartott,mikor gyújtás és az ablak nem mozdul.

Gyújtás le majd vissza és semmi.Sz@rni rá melóba kell menni.Kapu kinyit,

vissza a kocsihoz és az ablak működik. Meló után minden ok.Később megint sz@r.

Mitől késik a gyújtás "+"a kapcsolóban?

Honnan vitted a "+ szálat"? én a rádiótól, (azt is csak gyújtáson kapcsolja) és tökéletesen műxik! :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Az öröm és boldogság reggelig tartott,mikor gyújtás és az ablak nem mozdul.

Gyújtás le majd vissza és semmi.Sz@rni rá melóba kell menni.Kapu kinyit,

vissza a kocsihoz és az ablak működik. Meló után minden ok.Később megint sz@r.

Mitől késik a gyújtás "+"a kapcsolóban?

A lámpácska világít a kapcsolóban olyankor? Egyik oldalról sem megy?

Valami kontakt hiba lehet.

Én kicserélném azt a csokit a drótoknál...inkább forraszd le, stabilabb.

Esetleg a csati az ajtón, ha azt használtad.

Most hirtelen nem jut eszembe több.....már fáradt vagyok :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Az ülések nem vészesek. 4 csavar fogja összesen, és már kint is van. Gyíkban szerintem le van írva valahova. Ha nincs akkor majd én leírom :lol: Az öv-feszítőt viszont pöcköld ki kivétel előtt. :lol: Hogy ott kábelek hol mennek azt passzolom. :devlish:

Sajnos ki kell szednem az uleseket, hogy az also karpit ala nezzek (a zsinorok erdekelnek, tudjatok).

Nem tudom leszedni a ules aljan a muanyag borkolatat (ami a patront fedi). Elol van egy csavar, azt kicsavartam,

de hatul nincs csavar. Mozgattam ide-oda, de nem enged. Milyen iranyba kene huznom, hogy lejojjon?

(GYIK-ban ez a reszlet nem szerepel). Koszi.

Link to comment
Megosztás:

Sajnos ki kell szednem az uleseket, hogy az also karpit ala nezzek (a zsinorok erdekelnek, tudjatok).

Nem tudom leszedni a ules aljan a muanyag borkolatat (ami a patront fedi). Elol van egy csavar, azt kicsavartam,

de hatul nincs csavar. Mozgattam ide-oda, de nem enged. Milyen iranyba kene huznom, hogy lejojjon?

(GYIK-ban ez a reszlet nem szerepel). Koszi.

Hátrafelé. úgy emlékszem valahogyan bepattan a hátsó részéhez!ülés alól benyúlsz, és óvatosan segítesz neki! :devlish: :lol:

ITT jobban látszik!

Link to comment
Megosztás:

Sajnos ki kell szednem az uleseket, hogy az also karpit ala nezzek (a zsinorok erdekelnek, tudjatok).

Nem tudom leszedni a ules aljan a muanyag borkolatat (ami a patront fedi). Elol van egy csavar, azt kicsavartam,

de hatul nincs csavar. Mozgattam ide-oda, de nem enged. Milyen iranyba kene huznom, hogy lejojjon?

(GYIK-ban ez a reszlet nem szerepel). Koszi.

Minek küzdesz annyit azzal a madzaggal? A helyedben elcsípném azt a vezetéket és a műszerfal alatt sec perc alatt áthúznék neki másikat. Probléma megoldva :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Honnan vitted a "+ szálat"? én a rádiótól, (azt is csak gyújtáson kapcsolja) és tökéletesen műxik! :devlish:

Nem vittem sehonnan ott volt. Csak a kapcsoló hiányzott.

A lámpácska világít a kapcsolóban olyankor? Egyik oldalról sem megy?

Valami kontakt hiba lehet.

Én kicserélném azt a csokit a drótoknál...inkább forraszd le, stabilabb.

Esetleg a csati az ajtón, ha azt használtad.

Most hirtelen nem jut eszembe több.....már fáradt vagyok :lol:

A lámpácska az csak fölvillan, kicsit később megjelenik a gyújtás "+"

Egyik oldali sem megy.

A vezeték vég elforrasztva úgy a csokiba

De ma nem érdekel megyünk pecázni, aztán ha nincs kapás, lehet megbontom.

Link to comment
Megosztás:

Minek küzdesz annyit azzal a madzaggal? A helyedben elcsípném azt a vezetéket és a műszerfal alatt sec perc alatt áthúznék neki másikat. Probléma megoldva :devlish:

Igazad van, de szeretnem latni hol van a bibi. Nem ertem, hogy szakadhat el egy ilyen vezetek,

egyuttal megnezem kivulrol a tobbit is. Es, kezdem elvezni a rombolast....

Link to comment
Megosztás:

Igazad van, de szeretnem latni hol van a bibi. Nem ertem, hogy szakadhat el egy ilyen vezetek,

egyuttal megnezem kivulrol a tobbit is. Es, kezdem elvezni a rombolast....

Aha, aztán jön az, hogy eldurran egy patron....letörik a berohadt csavar feje....

Én rosszabbul jártam, nálam az ajtónyitás kiverte a biztit, valahol a B oszlopban letestelte közvetlen a "+" vezetéket.

Igazából sosem derült ki mi történt vele, mert az egész köteg be volt tekergetve azzal a ragacsos szalaggal. Egyszerűbb volt elcsípni és újramadzagolni....

Nem biztos, hogy megéri a fáradságot kibogozni a kábelkötegből. :devlish:

Erre gondolok én is, lehet több lesz a kár, mint a haszon.

Link to comment
Megosztás:

Aha, aztán jön az, hogy eldurran egy patron....letörik a berohadt csavar feje....

Én rosszabbul jártam, nálam az ajtónyitás kiverte a biztit, valahol a B oszlopban letestelte közvetlen a "+" vezetéket.

Igazából sosem derült ki mi történt vele, mert az egész köteg be volt tekergetve azzal a ragacsos szalaggal. Egyszerűbb volt elcsípni és újramadzagolni....

Erre gondolok én is, lehet több lesz a kár, mint a haszon.

Viszont megismeri az autó belső szerkezetét, és utána már nem lesz gondja az üléscsere-középboxcsere, küszöbburkolat felszedés stb. folyamatokkal :lol: Én is másképp nézek a beltérre mióta kiszedtem az egészet, és a nagy részét kicseréltem :devlish: :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Erre gondolok én is, lehet több lesz a kár, mint a haszon.

Tanulopenz. Az okot tudnom kell, kulonben nem tudok nyugodtan

beulni a kocsiba. Ha beszakad a csavar, akkor azt mar ugyis ideje lett volna kicserelni,

ha szettorom a muanyagokat, meg a patront, akkor ideges leszek de nagyon, es

nektek lesz igazatok...

Link to comment
Megosztás:

Tanulopenz. Az okot tudnom kell, kulonben nem tudok nyugodtan

beulni a kocsiba. Ha beszakad a csavar, akkor azt mar ugyis ideje lett volna kicserelni,

ha szettorom a muanyagokat, meg a patront, akkor ideges leszek de nagyon, es

nektek lesz igazatok...

Ha kell valami akkor van eladó :lol: :lol: (de azért inkább jobb nem eltörni :devlish: ) De tényleg kár sz.pni vele, ha kikötöd a végét akkor meg úgyse számít hogy mi történt vele. Ha már nincs benne villany, mert új dróton megy, akkor nem lesz belőle semmi. És többe kerülnek a törött műanyagok mint az a pár méter zsinór :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ha kell valami akkor van eladó :lol: :lol: (de azért inkább jobb nem eltörni :devlish: ) De tényleg kár sz.pni vele, ha kikötöd a végét akkor meg úgyse számít hogy mi történt vele. Ha már nincs benne villany, mert új dróton megy, akkor nem lesz belőle semmi. És többe kerülnek a törött műanyagok mint az a pár méter zsinór :lol:

Na jó, hadd csinálja, ott jól hozzáférni a kábelköteghez, nem úgy mint pölö a műszerfalban. Szétbontja, megkeresi, kicseréli. Ha elmozdul akkor kicsit copni fog az ülés sín beállítással, ennyi. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Na jó, hadd csinálja, ott jól hozzáférni a kábelköteghez, nem úgy mint pölö a műszerfalban. Szétbontja, megkeresi, kicseréli. Ha elmozdul akkor kicsit copni fog az ülés sín beállítással, ennyi. :lol:

Hmm... Régi szép emlékek! :lol: :lol: (1 óráig állítgattam a két elsőt, mire jó lett. :devlish: üresen faccás, de ha rá is ültem, meg sem mozdult :lol: )

Link to comment
Megosztás:

Na jó, hadd csinálja, ott jól hozzáférni a kábelköteghez, nem úgy mint pölö a műszerfalban. Szétbontja, megkeresi, kicseréli. Ha elmozdul akkor kicsit copni fog az ülés sín beállítással, ennyi. :P

Hmm... Régi szép emlékek! :lol: :lol: (1 óráig állítgattam a két elsőt, mire jó lett. :devlish: üresen faccás, de ha rá is ültem, meg sem mozdult :lol: )

Jó érzés tudni hogy nem csak én szerencsétlenkedtem vele :lol: ;) ;)

Link to comment
Megosztás:

Hmm... Régi szép emlékek! :lol: :lol: (1 óráig állítgattam a két elsőt, mire jó lett. :devlish: üresen faccás, de ha rá is ültem, meg sem mozdult :lol: )

Nekem meg volt egy fél kattanás a két oldal között. Ha az egyik oldal beakadt akkor a másik a két nút között volt és fordítva.

Link to comment
Megosztás:

Nekem meg volt egy fél kattanás a két oldal között. Ha az egyik oldal beakadt akkor a másik a két nút között volt és fordítva.

A jobbos nekem most is úgy van. :devlish: Ha hallom jobbról hogy "ez neem akad bee és mozooog" akkor már csak annyit válaszolok hogy "mé' nyúltál hozzá, amíg nem ültél ott addig jó volt" :lol: Majd ha cserélem a szőnyeget akkor beállítom azt is. Az enyém jó, a többi meg ne állítgassa :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.