Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Koszi az infot! Ezek szerint nincs ertelme a kozepso reszt tonkretennem.

Ma reggel megneztem, hogy hogy ferhetnek hozza a

az ulesek alatti "kabelcsatornahoz". Hat nem tunik egyszerunek. Az also szoros karpitra ra van csavarozva az ules, raadasul bemegy a

kézifékesrészburkolat ala is, ahol, ugy erzem, meg van fogatva (rangatasra rosszul reagal).

Marpedig ha nem szedem fel a szort, nem tudom felszedni azt a gumis szart, ami alatt van a "csatotna".

(Az osszes zsinor ossze van fogva szigszalaggal, igy nem tudok egy szalat kihuzni, es mivel nem cso, nem tudok ujat berakni).

A csalad eddig meg elnezte, hogy kabelek kozott kell utazniuk, de neheztelni fognak, ha nem lesznek ulesek...

A raulos modszert kiprobalom legkozelebb.

Az ülések nem vészesek. 4 csavar fogja összesen, és már kint is van. Gyíkban szerintem le van írva valahova. Ha nincs akkor majd én leírom :) Az öv-feszítőt viszont pöcköld ki kivétel előtt. :D Hogy ott kábelek hol mennek azt passzolom. :)

Link to comment
Megosztás:

Nekem a vizsgán szóltak a tecsós pótféklámpáért.

Asszonta a gyerek, hogy ha leszerelem átmegy. "Leszereltem" nagy nehezen, [átment] szerencsére volt nálam torx kulcs a burkolathoz, hogy mégse a látható helyen vágjam el a kábelt.

Nagyon nehezen jött le az üvegről, pedig már majd két éve rajta volt. Nekem nem akart leesni. Igaz, én a felragasztás előtt sebbenzinnel megtisztítottam az üveget.

Aztán következő nap már újra világított a helyén. Most se esik le, pedig csak kétoldalas ragasztóval van fent. Majd a vizsga előtt lekapom.

én nem is értem hogy hova jártok műszakiztatni :)

nekem keresztbe van repedve a szélvédőm már 3 éve és simán átment a műszakin,méghogy ilyen hülyeségekbe belekössenek mint a nem gyári féklámpa :) :D

Link to comment
Megosztás:

én nem is értem hogy hova jártok műszakiztatni :)

nekem keresztbe van repedve a szélvédőm már 3 éve és simán átment a műszakin,méghogy ilyen hülyeségekbe belekössenek mint a nem gyári féklámpa :) :D

Voltál már jan 1 óta? Ha nem, akkor legközelebb már lehet, hogy gondjaid lesznek, mert az eddig elmaradt dolgokat is meg kell csinálnod.

Link to comment
Megosztás:

Voltál már jan 1 óta? Ha nem, akkor legközelebb már lehet, hogy gondjaid lesznek, mert az eddig elmaradt dolgokat is meg kell csinálnod.

Ja ja már keménybben nyomják. Nekem az is fura volt, hogy az autó és a vizsgabiztosok közelébe sem mehettem, csak üvegablakon sasolhattam, hogy mit csinálnak. Fotó is készült elölről, hátulról minden vizsgázó autóról. Két éve még én álltam be a próbapadra, nekem kellett nyomogatni az ablaktörlőt meg a dudát és lámpákat kapcsolgatni, csak a fékmérésnél kellett kiszállnom.

Na meg mi van ha rendőrrel találkozol. Akár elküldhet soronkívüli műszakira.

Persze biztos sok helyen lehet még mutyizni, de szorul lassan a hurok. :)

Az én lelkiismeretem is tisztább és nyugodtabban ülök az autóba ha rendesen leellnőrzik műszakilag és tudom minden rendben.

Link to comment
Megosztás:

Ja ja már keménybben nyomják. Nekem az is fura volt, hogy az autó és a vizsgabiztosok közelébe sem mehettem, csak üvegablakon sasolhattam, hogy mit csinálnak. Fotó is készült elölről, hátulról minden vizsgázó autóról. Két éve még én álltam be a próbapadra, nekem kellett nyomogatni az ablaktörlőt meg a dudát és lámpákat kapcsolgatni, csak a fékmérésnél kellett kiszállnom.

Na meg mi van ha rendőrrel találkozol. Akár elküldhet soronkívüli műszakira.

Persze biztos sok helyen lehet még mutyizni, de szorul lassan a hurok. :D

Az én lelkiismeretem is tisztább és nyugodtabban ülök az autóba ha rendesen leellnőrzik műszakilag és tudom minden rendben.

Például megtudod hogy ön és közveszélyes az utólagos 3 féklámpád, csak azt felejtik el megnézni hogy nincs -e letörve a rugóból egy menet :) :) :D

Link to comment
Megosztás:

...

Az én lelkiismeretem is tisztább és nyugodtabban ülök az autóba ha rendesen leellnőrzik műszakilag és tudom minden rendben.

Én is azt mondom, hogy nézzék is át jól az autókat, így is elég sok baleset van az utakon.. :)

Kétévente ki lehet bírni. :D És nekem is jobb, hogy tudom, hogy megfelelt az autó a műszakin. :)

Link to comment
Megosztás:

Voltál már jan 1 óta? Ha nem, akkor legközelebb már lehet, hogy gondjaid lesznek, mert az eddig elmaradt dolgokat is meg kell csinálnod.

febrár végén voltam műszakin.attól, mert nem baszogatnak hülyeségekkel mivel én szervizelem tudom, hogy jó állapotban vannak a fékek, a futómú is.ezekre több mint 100.e forintot költöttem. ahol én vizsgáztatok belökik a fékpadra alákukkantanak és max 5 perc alatt kész van az autó. én a vizsgabiztossal együtt sasoltam az aknában alulról a gépvasat

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Gondoltam kedvezek anyókának és beszerelek neki egy kapcsolót az ablakemelőhöz.

Hogy miért nem volt jobb oldalt, azt nem tudom.

Azt gondoltam, hogy egyszerű mint a fa ék, mig kézbe nem kaptam a kapcsolót.

A piros gyújtás +, sötétebb kék és fekete megy a motorhoz.

A csokiba felülről a két világoskék, a vezető oldali kapcsolóból jön alaphelyzetben mindkettő negativ.

A gond akkor kezdődik, mikor kapcsolgatom,változik a polaritása és vele együtt a fejemben a kuszaság

és még nem beszéltem a hatlábú kapcsolóról.

Valakinek valami ötlet, sajna már mutattam neki, igy nem mondhatom, hogy nem lehet kapni.

34634-20100428-KoFf3t.jpg

34635-20100428-JEKcM4.jpg

Üdv

nagyonkezdő

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Gondoltam kedvezek anyókának és beszerelek neki egy kapcsolót az ablakemelőhöz.

Hogy miért nem volt jobb oldalt, azt nem tudom.

Azt gondoltam, hogy egyszerű mint a fa ék, mig kézbe nem kaptam a kapcsolót.

A piros gyújtás +, sötétebb kék és fekete megy a motorhoz.

A csokiba felülről a két világoskék, a vezető oldali kapcsolóból jön alaphelyzetben mindkettő negativ.

A gond akkor kezdődik, mikor kapcsolgatom,változik a polaritása és vele együtt a fejemben a kuszaság

és még nem beszéltem a hatlábú kapcsolóról.

Valakinek valami ötlet, sajna már mutattam neki, igy nem mondhatom, hogy nem lehet kapni.

Üdv

nagyonkezdő

Ha változik a polaritás az jó nem? Egyszer fel, egyszer meg lemegy. Most a te oldaladról tudtad vezérelni, csak nála nem volt kapcsoló?

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Gondoltam kedvezek anyókának és beszerelek neki egy kapcsolót az ablakemelőhöz.

Hogy miért nem volt jobb oldalt, azt nem tudom.

Azt gondoltam, hogy egyszerű mint a fa ék, mig kézbe nem kaptam a kapcsolót.

A piros gyújtás +, sötétebb kék és fekete megy a motorhoz.

A csokiba felülről a két világoskék, a vezető oldali kapcsolóból jön alaphelyzetben mindkettő negativ.

A gond akkor kezdődik, mikor kapcsolgatom,változik a polaritása és vele együtt a fejemben a kuszaság

és még nem beszéltem a hatlábú kapcsolóról.

Valakinek valami ötlet, sajna már mutattam neki, igy nem mondhatom, hogy nem lehet kapni.

Üdv

nagyonkezdő

Kicsit bonyolultnak fog tűnni, de nem az.

Azért változik a polaritása, mert azzal fordítja meg a motor forgásirányát. Ha jól látom nem gyári a kapcsolód.

Olyan kapcsoló kell hozzá aminek van 2 egymástól független morse érintkezője. (bontó-záró)

Ha ez a kapcsoló ilyen akkor úgy kell bekötnöd, hogy a másik oldalról jövő vezetékeket kötöd a bontó érintkezőkre, a zárókat a "+"-ra, a közösüket meg a motorra.

Így amikor nem nyúlsz hozzá megy a másik oldalról, ha valamerre kapcsolsz elbontja a másik oldalról jövő negatívat és "+"-t kapcsol helyette. Ha csak simán próbálsz "+"-t kapcsolni a motorra zárlatot csinálsz...

A kapcsolón sajnos neked kell kicsipogtatnod, hogy melyik érintkező melyik

Link to comment
Megosztás:

febrár végén voltam műszakin.attól, mert nem baszogatnak hülyeségekkel mivel én szervizelem tudom, hogy jó állapotban vannak a fékek, a futómú is.ezekre több mint 100.e forintot költöttem. ahol én vizsgáztatok belökik a fékpadra alákukkantanak és max 5 perc alatt kész van az autó. én a vizsgabiztossal együtt sasoltam az aknában alulról a gépvasat

Szia!

Had kérdezzem meg hogy te hol csináltattad a műszakit?

Addig okés hogy megnézik ,ami olyan kicseréltetik,de nem akarok szívni mert van egy repedés a szélvédőn meg stb.

Vagy ha van valaki mondjon egy műszaki helyet itt Győr környékén ahol nem kötnek bele minden kis apróságba?!

KK

Link to comment
Megosztás:

Azt szeretném kérdezni,van e valaki itt a fórumon,aki betudna nekem szerelni egy elektromos ablakemelőt

csak a 2 első ajtóhoz?

Jó lenne ha tudna egy kb árat mondani,szereléssel+ablakemelővel 1ütt!

KK

Be tudod azt szerelni magad is! :lol: (csak valahol vedd meg az alkatrészeket hozzá: pl vatera, bontók.)

Én így csináltam. (képek) :lol: nekem nyugisan nem sietve egyedül összesen 1 napos meló volt. :devlish: (első nap délelőtt beszereltem a bal oldalit, és bevezetékeztem a jobb oldalit a műszerfal alatt, majd pár nap múlva meg beraktam a jobb oldali ajtóba is. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Had kérdezzem meg hogy te hol csináltattad a műszakit?

Addig okés hogy megnézik ,ami olyan kicseréltetik,de nem akarok szívni mert van egy repedés a szélvédőn meg stb.

Vagy ha van valaki mondjon egy műszaki helyet itt Győr környékén ahol nem kötnek bele minden kis apróságba?!

KK

pesten volt

Link to comment
Megosztás:

Ott mennek:

Koszi! Ha lehet, az ulest en nem lonem ki.

Nekem az is eleg volna, ha fel tudnam hajtani egy kicsit a karpitot,

hogy alaferjek, esetleg egy plusz zsinort bedugjak.

Meg a kezifekes dobozt sem szeretnem levenni, mert ugy latom

hogy alul mennek a zsinorok at egy lyukon.

Az also szoros szurket fogja valami a kezifekes doboz alatt?

Link to comment
Megosztás:

Ha változik a polaritás az jó nem? Egyszer fel, egyszer meg lemegy. Most a te oldaladról tudtad vezérelni, csak nála nem volt kapcsoló?

Persze hogy jó ha változik csak nem volt képbe a kapcsoló működése.

Jobb oldalt nem volt, vagy kiszerelték.

A többszörös idézet nem megy.

brekeke !

Öröm és boldogság! A csipogtatást nem értettem, mire leesett hogy ez a kinai sz@r nem képes csipogni.

35155-20100429-NE0KFM.jpg]

35154-20100429-1WGlHK.jpg

Link to comment
Megosztás:

Koszi! Ha lehet, az ulest en nem lonem ki.

Nekem az is eleg volna, ha fel tudnam hajtani egy kicsit a karpitot,

hogy alaferjek, esetleg egy plusz zsinort bedugjak.

Meg a kezifekes dobozt sem szeretnem levenni, mert ugy latom

hogy alul mennek a zsinorok at egy lyukon.

Az also szoros szurket fogja valami a kezifekes doboz alatt?

Fogja, mert egy darabban van a két oldal. Nem nagyon fogsz hozzáfárni az ülés, és a kardánbox kiszerelése nélkül. De nem olyan nagy meló egyik sem.

Link to comment
Megosztás:

Persze hogy jó ha változik csak nem volt képbe a kapcsoló működése.

Jobb oldalt nem volt, vagy kiszerelték.

A többszörös idézet nem megy.

brekeke !

Öröm és boldogság! A csipogtatást nem értettem, mire leesett hogy ez a kinai sz@r nem képes csipogni.

http://pics.coldline.hu/pics/35155-20100429-NE0KFM.jpg

http://pics.coldline.hu/pics/35154-20100429-1WGlHK.jpg

Ezek szerint sikerült. Grat! :devlish:

Többszörös idézet meg: idéz...idéz (max. 3×) hozzászól :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ha már téma az elektromos ablak, és épp beszerelés alatt áll a hátsó szettem is, egy kérdés:

A hátsó ablakemelők gyerekzárja hogyan működik?

Nem úgy gondoltam, hogy megnyomom a gombot, és akkor a hátsó gombok nem üzemeltetik az ablakemelő motort, hanem hogy hol és mit kell megbütykölni, hogy ez a funkció működjön is...

Na, erre ki tud válaszolni?! :devlish: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Bár nem vagyok egy írogatós fajta és nem is nagyon ismerek senkit de segítséget szeretnék kérni "tőletek".

Ami a problémám: Astra F 1.4 (C14NZ) 3 szor jártam úgy hogy valamikor nem akar beindulni az autó olyan mintha csutkára lemerült volna az aksi(kb1éves), az önindító éppen hogy csak megforgatja a motort. De ha eltelik egy kis idő akkor gond nélkül beindul, és az önindító is szuperál. Megállapítást nyert hogy az aksi és az önindító is jó. Akkor mi okozza hogy néha nem indul be?

Esetleg test problémám lehet, az aksinál lévő testet illetve a sarukat megtakarítottam , de a helyzet változatlan.

????

A segítségeteket előre is köszönöm!!!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Bár nem vagyok egy írogatós fajta és nem is nagyon ismerek senkit de segítséget szeretnék kérni "tőletek".

Ami a problémám: Astra F 1.4 (C14NZ) 3 szor jártam úgy hogy valamikor nem akar beindulni az autó olyan mintha csutkára lemerült volna az aksi(kb1éves), az önindító éppen hogy csak megforgatja a motort. De ha eltelik egy kis idő akkor gond nélkül beindul, és az önindító is szuperál. Megállapítást nyert hogy az aksi és az önindító is jó. Akkor mi okozza hogy néha nem indul be?

Esetleg test problémám lehet, az aksinál lévő testet illetve a sarukat megtakarítottam , de a helyzet változatlan.

????

A segítségeteket előre is köszönöm!!!

Esetleg tudom ajánlani egy külön test kábel vinni a motorblokkra. Hátha javul a dolog. Illetve az öninditónál a csatlakozásokat átnézni és megtisztítani.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.