Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Inkább vmi "magyar lyánnyal". :) :D

Háááát Ízlések és pofonok. :) De igazad van ragaszkodjunk a "Használjunk Minnél több magyar terméket" szlogenhez. :D

Elküldve
Nem nehéz, inkább körülményes leszerelni az indítómotort. Alá is kell mászni.

Elsőre próbáld meg közvetlen villannyal életre kelteni a szerkezetet. Ha úgy működik, akkor a gyújtáskapcsoló betéttől kezdve a bitzitáblán át a riogatóig mindent át kell nézni aprólékosan, hogy hol tűnik el az áram. Ha nem indul, akkor lehet leszerelni a kicsikét, széttúrni és valószínűleg felújítani.

Hogyan nem indult? Tekert, de nem indult, vagy nem is tekert az önindító?

Igazad van inkább körülményes leszedni , 2 csavarral van fell fogva az egyik az elég el dugott helyen,Sajnos minden probalkozás után sem akart indulni és leszereltem, ma be adom felújitásra. Nem tekert egyálatalán az önindittó meg sem nyikkant még miután le szereltem is ki probaltam hogy ki zárjam a kontakt hibát :) . Koszi

Elküldve
Én is csak a rajz alapján tudom ezt állítani. 3 féle verza létezik:

1. egyfokozatú (relé nélkül)

2. kétfokozatú (relé nélkül))

3. kétfokozatú (relével), ez alatt jelöl a rajz 1,7 DT feliratot.

Ehhez nincs véletlenül valakinek ventillátor ellenállása, ami a lassú fokozatért felelős(R19 a kapcsrajzon ha ez segít valamit)?

Előre is köszönöm.

Elküldve

Sziasztok! Tud valaki segíteni, hogy mi lehet a hiba, amikor megszűnik működni az utastér világitás, pedig az izzó jó?

Sem ajtónyitásra, sem a külső világítás gomb kihúzására nem ragál. (Valami feszültség mintha lenne a felső izzó két oldalán, 12V-3V-ig összevissza, de amint az izzót berakom semmi. Ráadásul, csukott ajtók mellett is van valami feszültség, csak valami kóboráram lehet...)

Van egy szürke doboz a biztosíték táblán felül, amire egy duda meg egy izzó van rajzolva. Lehet, hogy csak ez reccsent meg? Ki lehet ezt húzni, kicserélni,

vagy ilyesmi (a duda még működik ugyan)?

Remélem nem kell darabokra szedni a kocsit, hogy valami szakadást vagy zárlatot keressek.

Koszi, Akos

Elküldve
Sziasztok! Tud valaki segíteni, hogy mi lehet a hiba, amikor megszűnik működni az utastér világitás, pedig az izzó jó?

Sem ajtónyitásra, sem a külső világítás gomb kihúzására nem ragál. (Valami feszültség mintha lenne a felső izzó két oldalán, 12V-3V-ig összevissza, de amint az izzót berakom semmi. Ráadásul, csukott ajtók mellett is van valami feszültség, csak valami kóboráram lehet...)

Van egy szürke doboz a biztosíték táblán felül, amire egy duda meg egy izzó van rajzolva. Lehet, hogy csak ez reccsent meg? Ki lehet ezt húzni, kicserélni,

vagy ilyesmi (a duda még működik ugyan)?

Remélem nem kell darabokra szedni a kocsit, hogy valami szakadást vagy zárlatot keressek.

Koszi, Akos

Az a dolog az a csipogó, ami jelzi ha felkapcsolva hagytad a tompított világítást és kinyitod az ajtót.

Mindegyik ajtó kinyitásánál nem reagál az izzó? Amúgy mindig van ott feszültség, mert testpontot kapcsol az ajtóknál lévő kis nyomógomb. :)

Elküldve
Sziasztok! Tud valaki segíteni, hogy mi lehet a hiba, amikor megszűnik működni az utastér világitás, pedig az izzó jó?

Sem ajtónyitásra, sem a külső világítás gomb kihúzására nem ragál. (Valami feszültség mintha lenne a felső izzó két oldalán, 12V-3V-ig összevissza, de amint az izzót berakom semmi. Ráadásul, csukott ajtók mellett is van valami feszültség, csak valami kóboráram lehet...)

Van egy szürke doboz a biztosíték táblán felül, amire egy duda meg egy izzó van rajzolva. Lehet, hogy csak ez reccsent meg? Ki lehet ezt húzni, kicserélni,

vagy ilyesmi (a duda még működik ugyan)?

Remélem nem kell darabokra szedni a kocsit, hogy valami szakadást vagy zárlatot keressek.

Koszi, Akos

valószínű csak egy bizti lesz...az a kis fesz a késleltető áramkörtől jön amíg ki nem "sül"...nem tudom melyik biztin van, de keresd a táblán...

Elküldve
Az a dolog az a csipogó, ami jelzi ha felkapcsolva hagytad a tompított világítást és kinyitod az ajtót.

Mindegyik ajtó kinyitásánál nem reagál az izzó? Amúgy mindig van ott feszültség, mert testpontot kapcsol az ajtóknál lévő kis nyomógomb. :)

de ha nincs ott a fesz...ez is elképzelhető simán...ilyenkor a kapcsolók rendben, de a feszt pl egy rossz bizti miatt nem kapja--- :)

Elküldve
Sziasztok! Tud valaki segíteni, hogy mi lehet a hiba, amikor megszűnik működni az utastér világitás, pedig az izzó jó?

Sem ajtónyitásra, sem a külső világítás gomb kihúzására nem ragál. (Valami feszültség mintha lenne a felső izzó két oldalán, 12V-3V-ig összevissza, de amint az izzót berakom semmi. Ráadásul, csukott ajtók mellett is van valami feszültség, csak valami kóboráram lehet...)

...

Ha jól emlékszem, az utastér világítás testre kapcsol, így ha van feszültség, akkor az a része jó.

Talán lecsúszott a testvezeték a lámpatestről, ha sem ajtónyitásra sem a kapcsolóra nem reagál. :)

Elküldve
de ha nincs ott a fesz...ez is elképzelhető simán...ilyenkor a kapcsolók rendben, de a feszt pl egy rossz bizti miatt nem kapja--- :)

Azt írta, hogy mért ott feszt. Mondjuk az más kérdés, hogy az izzó kapcsai ilyenkor nem igazán megbízhatóak, stabil testpontot kell keresni a méréshez, hogy ott-e a feszültség. :)

Elküldve

Az is lehet,hogy csak az ajtókapcsoló van már beoxidálódva és nem kapcsolja át a testet kinyitott ajtónál.

Engem a corsa így szívatott meg majdnem.

Elküldve
Sziasztok! Tud valaki segíteni, hogy mi lehet a hiba, amikor megszűnik működni az utastér világitás, pedig az izzó jó?

Sem ajtónyitásra, sem a külső világítás gomb kihúzására nem ragál. (Valami feszültség mintha lenne a felső izzó két oldalán, 12V-3V-ig összevissza, de amint az izzót berakom semmi. Ráadásul, csukott ajtók mellett is van valami feszültség, csak valami kóboráram lehet...)

Van egy szürke doboz a biztosíték táblán felül, amire egy duda meg egy izzó van rajzolva. Lehet, hogy csak ez reccsent meg? Ki lehet ezt húzni, kicserélni,

vagy ilyesmi (a duda még működik ugyan)?

Remélem nem kell darabokra szedni a kocsit, hogy valami szakadást vagy zárlatot keressek.

Koszi, Akos

Az is lehet,hogy csak az ajtókapcsoló van már beoxidálódva és nem kapcsolja át a testet kinyitott ajtónál.

Engem a corsa így szívatott meg majdnem.

:)

Elküldve
:)

:) :D

689-es kapocs.

Szerintem vezeték gond lesz,mert vagy az ajtóra vagy a világítás kapcsolóra reagálnia kellene,ha van fent 12V az izzónál.

Elküldve
689-es kapocs.

Szerintem vezeték gond lesz,mert vagy az ajtóra vagy a világítás kapcsolóra reagálnia kellene,ha van fent 12V az izzónál.

de mivel azt a avezetéket a kutya sem mozgatja...ezér tgondolok inkább biztire...más minden működik?

Elküldve
de mivel azt a avezetéket a kutya sem mozgatja...ezér tgondolok inkább biztire...más minden működik?

Azon a biztin van a rádió és a középső kijelző is. De ennyi idő alatt már rég megnézhetted volna.

Elküldve
de mivel azt a avezetéket a kutya sem mozgatja...ezér tgondolok inkább biztire...más minden működik?

Minden mas "normalis" (fuggoleges, nem dobozszeru) biztositekot megneztem, es azok mind jok.

Minden mukodik egyebkent. A kozepso ora kijelzojenek fele hidegben elhalvanyul, de jo helyre csapva

ujra a regi. Az ajtonyito kapcsolok biztos, hogy mocskosak, de hogy az osszes egyszerre

menjen tokre, raadasul a vilagotas kihuzoval egyutt, az nem sanszos, szerintem. Persze remelem, ezek nem

sorba vannak kotve, vagy ilyesmi. Azt gondolnam, hogy ha barmelyik meg mukodik, nyitaskor zarja

az aramkort, es lon vilagossag. Vagy ennel bonyolultabb az elet??

A feszultsegre nem vennek merget, amit mertem. Ha odarakom az izzot 0 aram folyik.

Ergo, ha volt is valami toltes ott, az hamar elmulik. Esetleg merjek egyet a kasztnihoz erintve?

Ugy lattam kulon biztositekja nincs a belso vilagitasnak. Volt egy amin jelolve volt, kihuztam, erre

megszolalt a riaszto, a radio lekodolt, ugyhogy az jo, raadasul fel ora volt ujra kikodolni a radiot.

Mi az a 689-es kapocs?

Akos

Elküldve
Minden mas "normalis" (fuggoleges, nem dobozszeru) biztositekot megneztem, es azok mind jok.

Minden mukodik egyebkent. A kozepso ora kijelzojenek fele hidegben elhalvanyul, de jo helyre csapva

ujra a regi. Az ajtonyito kapcsolok biztos, hogy mocskosak, de hogy az osszes egyszerre

menjen tokre, raadasul a vilagotas kihuzoval egyutt, az nem sanszos, szerintem. Persze remelem, ezek nem

sorba vannak kotve, vagy ilyesmi. Azt gondolnam, hogy ha barmelyik meg mukodik, nyitaskor zarja

az aramkort, es lon vilagossag. Vagy ennel bonyolultabb az elet??

A feszultsegre nem vennek merget, amit mertem. Ha odarakom az izzot 0 aram folyik.

Ergo, ha volt is valami toltes ott, az hamar elmulik. Esetleg merjek egyet a kasztnihoz erintve?

Ugy lattam kulon biztositekja nincs a belso vilagitasnak. Volt egy amin jelolve volt, kihuztam, erre

megszolalt a riaszto, a radio lekodolt, ugyhogy az jo, raadasul fel ora volt ujra kikodolni a radiot.

Mi az a 689-es kapocs?

Akos

Elméletileg bármelyik ajtónál a gomb, vagy a világításkapcsoló kihúzva kapcsolja a testet egymástól függetlenül. Fent az izzónál ha van 12V, akkor a másik sarkot letestelve világítani kell az izzónak. Mivel azt írtad semmire nem világítt ezért a biztdoboz környéke, és az izzó között lehet a szakadás. Bár nehezen képzelhető el hogy ott sérül a vezeték, az A-oszlopban, vagy a kárpit felett.

Elküldve
Elméletileg bármelyik ajtónál a gomb, vagy a világításkapcsoló kihúzva kapcsolja a testet egymástól függetlenül. Fent az izzónál ha van 12V, akkor a másik sarkot letestelve világítani kell az izzónak. Mivel azt írtad semmire nem világítt ezért a biztdoboz környéke, és az izzó között lehet a szakadás. Bár nehezen képzelhető el hogy ott sérül a vezeték, az A-oszlopban, vagy a kárpit felett.

Most egy kicsit tobbet tudok. Az izzonal ott a 12V a (piros vezetek) kasztnihoz kepest.

Ha a kasztnival es a piros koze rakom az izzot, kb. 3 masodpercig vilagit, es kozben szepen kialszik.

Na ilyen extrak nem voltak a kocsimban eddig. Ilyet a kondenzatorok tudnak, de hol van ilyen??

Kiszedtem az osszes ajto kapcsolot, visszaraktam, azot a a riasztot sem tudom bekapcsolni, mert

azt jelzi valami nyitva van. Akkor is, ha az osszes kapcsolorol lehuzom a kabelt. X-aktak.

Asszem szerviz lesz, mert egyre rosszabb a rendszer.

Akos

Elküldve

Ujabb ket ora vadaszat... A belso vilagotas eg, ha a kasztnival foldelem.

Ugy tunik (ahogy valamelyikotok is irta) a fold vezetek gyaszolt be valahol.

Ajto nyitasra nem kap foldet az egyik kapocs. A jo hir, hogy a riaszto sem kapcsol

be ajtonyitasra.

Nem tudjatok veletlenul hol futnak ossze az ajtoktol jovo vezetekek? Probaltam kovetni

oket, valahol a pedaloknal futnak ossze bal alul, de nem ugy tunik nem a biztositekok

fele mennek. Ott lehet a kontakthiba, ahol ezek talalkonak...

Akos

Elküldve
Ujabb ket ora vadaszat... A belso vilagotas eg, ha a kasztnival foldelem.

Ugy tunik (ahogy valamelyikotok is irta) a fold vezetek gyaszolt be valahol.

Ajto nyitasra nem kap foldet az egyik kapocs. A jo hir, hogy a riaszto sem kapcsol

be ajtonyitasra.

Nem tudjatok veletlenul hol futnak ossze az ajtoktol jovo vezetekek? Probaltam kovetni

oket, valahol a pedaloknal futnak ossze bal alul, de nem ugy tunik nem a biztositekok

fele mennek. Ott lehet a kontakthiba, ahol ezek talalkonak...

Akos

A bal oldali küszöb burkolat alatt futnak össze az ajtóérintkező szálak!

Egy kupac szürke vezetéket keress, ami össze van kötögetve....

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.