Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Üdv! Most olyan gondom lenne h meguntam az elakadásjelzőmet. Elvan törve a belseje ezért ha nem támasztom ki valamivel folyton villog. Nem lehet ezt úgy megoldani hogy bekapcsolva hagyom de teszek egy plusz kapcsolót elé amivel a kapcsoló tápját kapcsolom? Nemtom mennyire érthető ez?

Nem oldható meg. Kapcsolót kell cserélni.

Elküldve
Nem oldható meg. Kapcsolót kell cserélni.

Esetleg valami kapcsolási raj erről a kapcsolóról valakinek? Kíváncsi lennék milyen elven működik :)

Elküldve
Esetleg valami kapcsolási raj erről a kapcsolóról valakinek? Kíváncsi lennék milyen elven működik :)

Baromi egyszerűen. Összezárja azt a két pontot, amit az indexkar külön-külön. :D Így villog minden indexlámpa. Vagy magyarázzam el jobban, hogy miért nem lehet?

Elküldve
Baromi egyszerűen. Összezárja azt a két pontot, amit az indexkar külön-külön. :) Így villog minden indexlámpa. Vagy magyarázzam el jobban, hogy miért nem lehet?

Azt megköszönném de csak ha nemgond!

Elküldve
Azt megköszönném de csak ha nemgond!

Van az indexkar. Ugye két oldalra tud kapcsolni. Nah amikor valamelyik oldalra kapcsolsz vele, akkor egyrészt tápot adsz a villogtató relének (indexrelé), másrészt zárja az áramkört azon oldal indexlámpáival, amelyik irányba kapcsoltad. Az elakadásjelző ezt csinálja ugyanúgy, csak mindegyik oldalt összezárja, így kap a relé villanyt és ezért villognak együtt az izzók. Tehát a kapcsolós ötleted ezért nem fog működni, ha kiengedve hagyod a kapcsolót, mert az is ad tápot, ráadásul kiengedve összezárja az oldalakat (plusz a benne lévő kis izzót, de ez lényegtelen). Remélem érthető. :)

Elküldve
Van az indexkar. Ugye két oldalra tud kapcsolni. Nah amikor valamelyik oldalra kapcsolsz vele, akkor egyrészt tápot adsz a villogtató relének (indexrelé), másrészt zárja az áramkört azon oldal indexlámpáival, amelyik irányba kapcsoltad. Az elakadásjelző ezt csinálja ugyanúgy, csak mindegyik oldalt összezárja, így kap a relé villanyt és ezért villognak együtt az izzók. Tehát a kapcsolós ötleted ezért nem fog működni, ha kiengedve hagyod a kapcsolót, mert az is ad tápot, ráadásul kiengedve összezárja az oldalakat (plusz a benne lévő kis izzót, de ez lényegtelen). Remélem érthető. :)

Akkor ha jól értem indexeléskor is mind villogna így?

Elküldve
Akkor ha jól értem indexeléskor is mind villogna így?

Ha kiveszed a kapcsolót, akkor nem. Véleményem szerint inkább vegyél bagóért kapcsolót és cseréld ki, mint mókolj.

Elküldve
Üdv! Most olyan gondom lenne h meguntam az elakadásjelzőmet. Elvan törve a belseje ezért ha nem támasztom ki valamivel folyton villog. Nem lehet ezt úgy megoldani hogy bekapcsolva hagyom de teszek egy plusz kapcsolót elé amivel a kapcsoló tápját kapcsolom? Nemtom mennyire érthető ez?

Ha jól emlékszem hening megjavitott egyszer egy ilyen "rosszalkodó" kapcsolót valahogyan..vagy ha nem is ő volt az, de valakitől már olvastam erről...vagy cseréld le egy bontottra! :)

Elküldve
Ha jól emlékszem hening megjavitott egyszer egy ilyen "rosszalkodó" kapcsolót valahogyan..vagy ha nem is ő volt az, de valakitől már olvastam erről...vagy cseréld le egy bontottra! :D

Gondoltam rá de nem hiszem hogy a bontott túl jó lenne azt halottam hogy ez is szériahiba mi a garancia rá hogy jó drágán veszek 1 kapcsolót és két hét után nem hal be megint? Vagy ne használjam és nem lesz baja? :)

Elküldve
Gondoltam rá de nem hiszem hogy a bontott túl jó lenne azt halottam hogy ez is szériahiba mi a garancia rá hogy jó drágán veszek 1 kapcsolót és két hét után nem hal be megint? Vagy ne használjam és nem lesz baja? :)

Szériahiba..... fene tudja, én a második astrát nyűvöm, de ezzel a kapcsolóval még nem volt bajom (6 év alatt).

Ki lehet váltani, de ha jól számoltam min. 4 áramkörös kapcsolóra lenne szükség :D

Elküldve
Gondoltam rá de nem hiszem hogy a bontott túl jó lenne azt halottam hogy ez is szériahiba mi a garancia rá hogy jó drágán veszek 1 kapcsolót és két hét után nem hal be megint? Vagy ne használjam és nem lesz baja? :D

Bontóból drágán egy ilyen kapcsolót!? - nem hinném, hogy sokat kérnek érte.. ;) Nyilván vannak helyzetek amikor jól jön, de pl. én még egyszer sem használtam.. ;)

szerk.: Vagyis tényleg, mégis használtam...egy-két alkalommal amikor beengedtek maguk elé nagy forgalomban, pl. Budapesten vagy Pozsonyban.. :)

Elküldve

Olyan trükköt mondjuk meg lehet játszani, aki fél, hogy egy gyanútlan húsvéti éjszakán kiugrik az elakadásjelző és hétfőn reggel nem tud elindulni a kocsival, mert csontra merült az akksija. A 9-es és a 6-os (15-ös és 30-as áramköri betápok) felcserélése. Így ebben az esetben mindig ott lesz a villany az indexrelén, de ugye az izzókon keresztül nem záródik az áramkör. Másrészt, ha kiugrik az elakadásjelző, akkor sem lesz gond, mert akkor átkapcsol a 15-ös áramkörre, amin ugye csak akkor van villany, ha rá van adva a gyújtás a kocsira. Szóval így kitrükközhető az akksi lemerítés. :) Viszont így csak gyújtáson lesz elakadásjelzés. :D

Elküldve
Szériahiba..... fene tudja, én a második astrát nyűvöm, de ezzel a kapcsolóval még nem volt bajom (6 év alatt).

Ki lehet váltani, de ha jól számoltam min. 4 áramkörös kapcsolóra lenne szükség ;)

Én relékre gondoltam.... de szerintem utánajárok mennyiért dobálják. Az az igazság hogy két bontót ismerek itt a környéken az egyik olcsóbb meg ott jóban is vagyok a papival aki a tulaj de ott nemigen van astra inkább régebbi kocsik. A másikban van minden csak ott jobbak az árak is. Különben ledesítés miatt szedtem szét a középkonzolt csak gondoltam ha már úgyis nekiálltam hátha.... Nemtom mennyire normális hogy 1 döglött egér került elő a szellőzőből :D vajon ez is szériatartozék? Én meg azt hittem a ventilátor ellenállása ég és az büdös. :) Köszönöm a segítséget!

Elküldve
Olyan trükköt mondjuk meg lehet játszani, aki fél, hogy egy gyanútlan húsvéti éjszakán kiugrik az elakadásjelző és hétfőn reggel nem tud elindulni a kocsival, mert csontra merült az akksija. A 9-es és a 6-os (15-ös és 30-as áramköri betápok) felcserélése. Így ebben az esetben mindig ott lesz a villany az indexrelén, de ugye az izzókon keresztül nem záródik az áramkör. Másrészt, ha kiugrik az elakadásjelző, akkor sem lesz gond, mert akkor átkapcsol a 15-ös áramkörre, amin ugye csak akkor van villany, ha rá van adva a gyújtás a kocsira. Szóval így kitrükközhető az akksi lemerítés. :) Viszont így csak gyújtáson lesz elakadásjelzés. :D

Lényegében ez lett volna a bajom. Egyik éjjel elindult de nemtom mikor mert utána még beindult könnyedén úgy hogy vagy marhajó akksim van amit kétlek vagy nem sokat ment. Köszönöm én erre nem is gondoltam h gyújtás utánra tegyem így legalább ezt kiküszöbölném csak az a baj h valamikor menet közben is elindul ha döcögős az út és kiesik az ékem. Még egyszer is köszönöm!

Elküldve
Most tényleg mindent átkötözgettek, ahelyett hogy vennétek egy 1000ftos alkatrészt......?

Klikk ide! Bár én ennyiért sem állnék neki szerelegetni. (Ezt én mondtam? :D ;) ) Amúgy megjavítani nem lehet? :)

Elküldve

Hello!

Minap kigyulladt az ellenőrző lámpám. Kiolvastam a hibakódot, egyértelműen a 47-est hozta ki. A leírása alapján nem értem pontosan, hogy ez a levegőpumpa vagy annak a reléjére utal. Ha a relére, az hol található? Ja és a fórumon található listából néztem a kódot, az mindegyik tipushoz jó? Mert én találtam egy angol listát, ahol több lista volt. A kocsim X16XEL (1.6 16v).

Segítségeteket előre is köszönöm.

Elküldve
Hello!

Minap kigyulladt az ellenőrző lámpám. Kiolvastam a hibakódot, egyértelműen a 47-est hozta ki. A leírása alapján nem értem pontosan, hogy ez a levegőpumpa vagy annak a reléjére utal. Ha a relére, az hol található? Ja és a fórumon található listából néztem a kódot, az mindegyik tipushoz jó? Mert én találtam egy angol listát, ahol több lista volt. A kocsim X16XEL (1.6 16v).

Segítségeteket előre is köszönöm.

A 47 szerintem inkább

'47 Linear exhaust gas re-circulation (EGR) position'

Tehát AGR szelep lesz. Van neki topicja. :)

Innen nézem.

(GM-Multec, bár nincs F Astra,csak X16XEL B veki))

Elküldve
Day hekkelését olvastam, én magára a kapcsolóra gondoltam.

Erről is van szórvány információ, de lényegtelen. Csere és kész.

Nekem is volt ilyen problémám, és én is vettem másikat. Ám később szétszedtem, hátha javítható. Van benne egy kar, aminek a végén van egy kis csap. Ez akad meg egy pályán, mint a belső keringető gombnál is. Annyi hibája volt, hogy a kar elgörbült, és a kis csap nem ért bele a pályába. Kiegyenesítettem, és most van egy ilyen kapcsolóm tarcsiban. :)

Elküldve
Nekem is volt ilyen problémám, és én is vettem másikat. Ám később szétszedtem, hátha javítható. Van benne egy kar, aminek a végén van egy kis csap. Ez akad meg egy pályán, mint a belső keringető gombnál is. Annyi hibája volt, hogy a kar elgörbült, és a kis csap nem ért bele a pályába. Kiegyenesítettem, és most van egy ilyen kapcsolóm tarcsiban. :)

Akár ez is mehetne a Gyík-be, nem először jön elő a probléma. :)

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.