Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Életem első fórumozása, előre is elnézést. '93-as astra f-be szeretnék utólag tempomatot, mivel mozgássérült lévén kézzel adom a gázt, és ez hosszabb távon eléggé macerás. Amim van:automata astra f 1.8 c18nz motorral, tempomatos indexkapcsoló, és gázbowdent húzogató elektronikai egység. Amit keresek: valakit aki be tudja szerelni, vagy szerelési rajzot ami alapján esetleg találok szerelőt ( eddig nem sikerült), vagy valakit akinek ilyen autója van amiről le lehet lesni a bekötést. Német eladó autók között találtam hasonló (90 LE) astrát is vectrát is. Előre is kösz.

Link to comment
Megosztás:

Életem első fórumozása, előre is elnézést. '93-as astra f-be szeretnék utólag tempomatot, mivel mozgássérült lévén kézzel adom a gázt, és ez hosszabb távon eléggé macerás. Amim van:automata astra f 1.8 c18nz motorral, tempomatos indexkapcsoló, és gázbowdent húzogató elektronikai egység. Amit keresek: valakit aki be tudja szerelni, vagy szerelési rajzot ami alapján esetleg találok szerelőt ( eddig nem sikerült), vagy valakit akinek ilyen autója van amiről le lehet lesni a bekötést. Német eladó autók között találtam hasonló (90 LE) astrát is vectrát is. Előre is kösz.

Üdv itt. :)

Ha leírod mely országrészben vagy, akkor egyszerűbb lesz keresni valakit (akár fórumost, akár ismerős szerelőt) aki tud segíteni. Az adatlapodon van "Lakhely" rész. Oda elég egy várost beírni, és máris tudnak jelentkezni a népek :D

Link to comment
Megosztás:

Életem első fórumozása, előre is elnézést. '93-as astra f-be szeretnék utólag tempomatot, mivel mozgássérült lévén kézzel adom a gázt, és ez hosszabb távon eléggé macerás. Amim van:automata astra f 1.8 c18nz motorral, tempomatos indexkapcsoló, és gázbowdent húzogató elektronikai egység. Amit keresek: valakit aki be tudja szerelni, vagy szerelési rajzot ami alapján esetleg találok szerelőt ( eddig nem sikerült), vagy valakit akinek ilyen autója van amiről le lehet lesni a bekötést. Német eladó autók között találtam hasonló (90 LE) astrát is vectrát is. Előre is kösz.

Heló.

Ezen a tempomatos dolgon én is agyaltam már, hogy kéne a kocsimba. Alapul vettem, hogy G Astrából már van tempomatos kiadás és ott már elektromos gázpedál van. A másik, hogy azzal a motortípussal is szerelték a G Astrákat, ami az F Astrámban van, annyi különbséggel, hogy elektromos gázpedál, ugye. Viszont azt nem tudom, hogy ez miképp van megoldva. Tehát mi vezérli azt, ami F Astránál a bowden. Valamint elektromos gázpedálos autóknál lehet tempomatot is alkalmazni. Úgy gondolom, hogy egy G Astrát lehetne alapnak venni, akár kapcsolási rajzként, akár szervizanyagok terén. Bár c18nz-vel úgy tudom nem szerelték a G-ket, csak 1,6 literesig voltak 8 szelepes motorok, ezek is az első szériákban.

Link to comment
Megosztás:

Elvágtam a kijelző mögött a piros/szürke kábelt és most már működik a dátum kijelzés. Köszönöm!

Heló.

Ezen a tempomatos dolgon én is agyaltam már, hogy kéne a kocsimba. Alapul vettem, hogy G Astrából már van tempomatos kiadás és ott már elektromos gázpedál van. A másik, hogy azzal a motortípussal is szerelték a G Astrákat, ami az F Astrámban van, annyi különbséggel, hogy elektromos gázpedál, ugye. Viszont azt nem tudom, hogy ez miképp van megoldva. Tehát mi vezérli azt, ami F Astránál a bowden. Valamint elektromos gázpedálos autóknál lehet tempomatot is alkalmazni. Úgy gondolom, hogy egy G Astrát lehetne alapnak venni, akár kapcsolási rajzként, akár szervizanyagok terén. Bár c18nz-vel úgy tudom nem szerelték a G-ket, csak 1,6 literesig voltak 8 szelepes motorok, ezek is az első szériákban.

Létezik utángyártott univerzális tempomat is. Nem tudom hogy működik. Az biztos hogy nem csak elektromos gázpedállal szerelték, mert az omegám is bovdenes volt és gyári tempomatos.

Link to comment
Megosztás:

Heló.

Ezen a tempomatos dolgon én is agyaltam már, hogy kéne a kocsimba. Alapul vettem, hogy G Astrából már van tempomatos kiadás és ott már elektromos gázpedál van. A másik, hogy azzal a motortípussal is szerelték a G Astrákat, ami az F Astrámban van, annyi különbséggel, hogy elektromos gázpedál, ugye. Viszont azt nem tudom, hogy ez miképp van megoldva. Tehát mi vezérli azt, ami F Astránál a bowden. Valamint elektromos gázpedálos autóknál lehet tempomatot is alkalmazni. Úgy gondolom, hogy egy G Astrát lehetne alapnak venni, akár kapcsolási rajzként, akár szervizanyagok terén. Bár c18nz-vel úgy tudom nem szerelték a G-ket, csak 1,6 literesig voltak 8 szelepes motorok, ezek is az első szériákban.

Elektromos gázpedálosnál is elektronika (jeladó-vevő) végzi a bowden szerepét, így lényegesen könnyebb átalakítani azokat.. Bowdenesnél már húzósabb. :D

(úgy tudom kell cserélni a motorvezérlő elektronikát is - legalábbis Fábiánál, én ahhoz kérdeztem meg) ;)

Azt mondták ezekből kell másik:

-vezérlőelektronika

-jeladó-vevő (gáz érzékeléshez)

-kábelkötegek

-Tempomat-os indexkapcsoló (astránál nem tudom hogy van, ugyanezen-e, vagy mint a peugeot-oknál, ahol külön kar van erre a célra)

ITT van egy utólagos tempomat leírás.

OFF (Fabiába 20.000 Ft-tól ;) :P Megyek megcsináltatom, annyit megér :) )

Link to comment
Megosztás:

Heló.

Ezen a tempomatos dolgon én is agyaltam már, hogy kéne a kocsimba. Alapul vettem, hogy G Astrából már van tempomatos kiadás és ott már elektromos gázpedál van. A másik, hogy azzal a motortípussal is szerelték a G Astrákat, ami az F Astrámban van, annyi különbséggel, hogy elektromos gázpedál, ugye. Viszont azt nem tudom, hogy ez miképp van megoldva. Tehát mi vezérli azt, ami F Astránál a bowden. Valamint elektromos gázpedálos autóknál lehet tempomatot is alkalmazni. Úgy gondolom, hogy egy G Astrát lehetne alapnak venni, akár kapcsolási rajzként, akár szervizanyagok terén. Bár c18nz-vel úgy tudom nem szerelték a G-ket, csak 1,6 literesig voltak 8 szelepes motorok, ezek is az első szériákban.

Létezik utángyártott univerzális tempomat is. Nem tudom hogy működik. Az biztos hogy nem csak elektromos gázpedállal szerelték, mert az omegám is bovdenes volt és gyári tempomatos.

Írta hogy a gázbowdent húzogató egység megvan neki. Én azt vettem le hogy csak a beépítéshez kéne segíteni, a "vas" az megvan hozzá. Vagy én tévedtem el? :)

Link to comment
Megosztás:

Létezik utángyártott univerzális tempomat is. Nem tudom hogy működik. Az biztos hogy nem csak elektromos gázpedállal szerelték, mert az omegám is bovdenes volt és gyári tempomatos.

Értem. Még olyan merész ötletem van, hogy az alapjárati motorral oldották meg. Omid is dízel volt?

Link to comment
Megosztás:

Heló.

Ezen a tempomatos dolgon én is agyaltam már, hogy kéne a kocsimba. Alapul vettem, hogy G Astrából már van tempomatos kiadás és ott már elektromos gázpedál van. A másik, hogy azzal a motortípussal is szerelték a G Astrákat, ami az F Astrámban van, annyi különbséggel, hogy elektromos gázpedál, ugye. Viszont azt nem tudom, hogy ez miképp van megoldva. Tehát mi vezérli azt, ami F Astránál a bowden. Valamint elektromos gázpedálos autóknál lehet tempomatot is alkalmazni. Úgy gondolom, hogy egy G Astrát lehetne alapnak venni, akár kapcsolási rajzként, akár szervizanyagok terén. Bár c18nz-vel úgy tudom nem szerelték a G-ket, csak 1,6 literesig voltak 8 szelepes motorok, ezek is az első szériákban.

nem teljes az infótok..a G-kben is van bowdenes..az enyém is olyan és létezik hozzá tempomat, de én nem vettem meg...és ott tényleg van egy elektronika és ahhoz megy a gázpedáltól a bowden, majd onnan a torokra..és nem az alapjárati moci dolgozik helyette... :)

Link to comment
Megosztás:

Életem első fórumozása, előre is elnézést. '93-as astra f-be szeretnék utólag tempomatot, mivel mozgássérült lévén kézzel adom a gázt, és ez hosszabb távon eléggé macerás. Amim van:automata astra f 1.8 c18nz motorral, tempomatos indexkapcsoló, és gázbowdent húzogató elektronikai egység. Amit keresek: valakit aki be tudja szerelni, vagy szerelési rajzot ami alapján esetleg találok szerelőt ( eddig nem sikerült), vagy valakit akinek ilyen autója van amiről le lehet lesni a bekötést. Német eladó autók között találtam hasonló (90 LE) astrát is vectrát is. Előre is kösz.

jó volna tudni merre felé vagy...de első körben keresd wessz-t privátban...

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Valaki nem tud egy leírást az ECU kivezetésekről?

Még nem kaptam szét, de ha esetleg van valakinek róla leírása, azt megköszönném, ha megosztaná.

Legalább nem kéne méregetnem.

Esetleg ECU-ra rá van írva, hogy melyik kábel hova megy?

Köszönöm előre is.

Szerk:

Kiszedtem, szétkaptam, se a burkolaton nincs lábkiosztás, se az ECU NYÁK-ján...

Marad a méregetés :)

Link to comment
Megosztás:

nem teljes az infótok..a G-kben is van bowdenes..az enyém is olyan és létezik hozzá tempomat, de én nem vettem meg...és ott tényleg van egy elektronika és ahhoz megy a gázpedáltól a bowden, majd onnan a torokra..és nem az alapjárati moci dolgozik helyette... :)

Az én kütyüm olyan, hogy a bowdwnjét csatlakoztatni kell a pillangószelephez és az mozgatja. Az egységbe csak elektromos vezetékek mennek az irányjelzőtől meg még nem tudom honnan. Ezért kéne a kapcsolási rajz.

Link to comment
Megosztás:

Írta hogy a gázbowdent húzogató egység megvan neki. Én azt vettem le hogy csak a beépítéshez kéne segíteni, a "vas" az megvan hozzá. Vagy én tévedtem el? :)

Nem tévedtél el. A bowden húzogató megvan, csak azt nem tudjuk honnan és milyen színű vezetékeken kapja a vezérlést. A tempomatos indexkapcsoló is megvan. Akapcsolási rajz az nincs meg.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Valaki nem tud egy leírást az ECU kivezetésekről?

Még nem kaptam szét, de ha esetleg van valakinek róla leírása, azt megköszönném, ha megosztaná.

Legalább nem kéne méregetnem.

Esetleg ECU-ra rá van írva, hogy melyik kábel hova megy?

Köszönöm előre is.

Szerk:

Kiszedtem, szétkaptam, se a burkolaton nincs lábkiosztás, se az ECU NYÁK-ján...

Marad a méregetés :)

pü ment.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudom hogy egy picit nem idevaló a részleteket már az Astra F motor témájában feltettem, viszont lenne elektromos kérdésem:

röviden:

96 Astra F 1,6 8v -m (198000 km) után megadta magát

szereztem:

98 Astra G 1,6 8v s (75000km) megkímélt németországi mocit bele. Konstrukcióban ua a motor egy két okossággal megoldjuk a beszerelést...viszont

csak annyi a kérdésem, hogy az F astra computere vezérelni fogja a G Astra mocit? milyen érdekességekre számíthatunk?

Lehet hogy nagyon naiv vagyok de ebben semmi tapasztalattal, nagyon megköszönném a segítő elektromos szaki hozzászólásokat.

:)

Köszönöm előre is!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.