astrásgyerek Elküldve Március26, 2010 Elküldve Március26, 2010 Elvágtam a kijelző mögött a piros/szürke kábelt és most már működik a dátum kijelzés. Köszönöm! :) Nagyon szívesen!! :D
zotya975 Elküldve Március26, 2010 Elküldve Március26, 2010 hali. neke egy olyan probléma jelentkezett ma az autón (1,4 60LE) hogy ha beindítom nem alszik el a töltés lámpa, de ha adok neki 1-2 nagyobb gázt, akkor elalszik és úgy is marad utánna. Tudja valaki mi lehet a probléma? Mérjél feszültséget az akksi saruin, járó motornál, emelve a fordulatszámot, meglátod a fesz. növekedésen , hogy tényleg csak gázra jön meg a töltés, vagy csak a visszajelző lámpa szórakozik veled.
sisti Elküldve Március26, 2010 Elküldve Március26, 2010 Mérjél feszültséget az akksi saruin, járó motornál, emelve a fordulatszámot, meglátod a fesz. növekedésen , hogy tényleg csak gázra jön meg a töltés, vagy csak a visszajelző lámpa szórakozik veled. kössz a tippet
gergolabs Elküldve Március27, 2010 Elküldve Március27, 2010 Honnan és milyen ledet érdemes szerezni, hogy a lehető legjobb eredményt érjem el a km óránál? Csak a gyári helyére szeretnék berakni ledet, hogy ne kelljen gyakran cserélgetni.
Dáwid Elküldve Március27, 2010 Elküldve Március27, 2010 Honnan és milyen ledet érdemes szerezni, hogy a lehető legjobb eredményt érjem el a km óránál? Csak a gyári helyére szeretnék berakni ledet, hogy ne kelljen gyakran cserélgetni. A mezei "betekerős" ledek, még csiszoltan is elég kárcsúnak bizonyultak nálam. :) Lásd : Valaki próbálkozott, még betekerősben, valami speckó LED-el úgy emlékszem, de aztán jól nem küldött képet róla :D
zotya975 Elküldve Március27, 2010 Elküldve Március27, 2010 A mezei "betekerős" ledek, még csiszoltan is elég kárcsúnak bizonyultak nálam. :) Lásd Valaki próbálkozott, még betekerősben, valami speckó LED-el úgy emlékszem, de aztán jól nem küldött képet róla :D Nekem viszont egész jó lett a sima csiszolt fejű leddel a gyári helyekre. Most vágott fejű van benne, az nem olyan szép. Ez még a régi csiszolt fejű:
tibbi Elküldve Március27, 2010 Elküldve Március27, 2010 Nekem viszont egész jó lett a sima csiszolt fejű leddel a gyári helyekre. Most vágott fejű van benne, az nem olyan szép. Ez még a régi csiszolt fejű: Hi! A "Motor" topicból jövök át, ez már OFF lenne ott. :) Amint írtam, kicseréltem kék extra fényes LED-ekre a műszeregység izzóit, illetve a TID-ét is. A műszeregységgel teljesen elégedett vagyok, ellenben akadt egy kis gond a TID-del. A fényerő kiváló, jól látható minden karakter, de néha el-eltűnik a kijelző tartalma egy pillanatra. A felső gombbal bekapcsolom a világítását, majd a helyzetjelzőt kapcsolva kialszik a TID (ekkor ugye csak halványodnia kellene). A két gomb egyszerre történő nyomásával hibakódot is adott: F12 és F171. Azóta újra kiszedtem a helyéről, majd visszaépítés után már nem adja a hibákat, de továbbra is villódzik néha. Valószínűleg nem szereti a LED-et a TID áramköre. Van erre valami megoldás? Nem szeretnék újra izzót tenni a TID-be. Köszi!
zotya975 Elküldve Március27, 2010 Elküldve Március27, 2010 Hi! A "Motor" topicból jövök át, ez már OFF lenne ott. :) Amint írtam, kicseréltem kék extra fényes LED-ekre a műszeregység izzóit, illetve a TID-ét is. A műszeregységgel teljesen elégedett vagyok, ellenben akadt egy kis gond a TID-del. A fényerő kiváló, jól látható minden karakter, de néha el-eltűnik a kijelző tartalma egy pillanatra. A felső gombbal bekapcsolom a világítását, majd a helyzetjelzőt kapcsolva kialszik a TID (ekkor ugye csak halványodnia kellene). A két gomb egyszerre történő nyomásával hibakódot is adott: F12 és F171. Azóta újra kiszedtem a helyéről, majd visszaépítés után már nem adja a hibákat, de továbbra is villódzik néha. Valószínűleg nem szereti a LED-et a TID áramköre. Van erre valami megoldás? Nem szeretnék újra izzót tenni a TID-be. Köszi! Igazából nekem nem ledek vannak a TUD-ben hanem karácsonyfaizzók. Ha arra gyanakszol, hoyg a TID-nem szereti a ledet, megpróbálhatsz a szivargyujtótól oda vinni 12V-ot, ott van alatta. Ráforrasztod a betekerős izzóra polaritás helyesen, szigetelőszallag darabkával meg elszigeteled a kontaktokat a TID-fóliájától. Vagy valami hasonló. Persze gyujtáson már világítani fog.
Dáwid Elküldve Március27, 2010 Elküldve Március27, 2010 Hi! A "Motor" topicból jövök át, ez már OFF lenne ott. :) Amint írtam, kicseréltem kék extra fényes LED-ekre a műszeregység izzóit, illetve a TID-ét is. A műszeregységgel teljesen elégedett vagyok, ellenben akadt egy kis gond a TID-del. A fényerő kiváló, jól látható minden karakter, de néha el-eltűnik a kijelző tartalma egy pillanatra. A felső gombbal bekapcsolom a világítását, majd a helyzetjelzőt kapcsolva kialszik a TID (ekkor ugye csak halványodnia kellene). A két gomb egyszerre történő nyomásával hibakódot is adott: F12 és F171. Azóta újra kiszedtem a helyéről, majd visszaépítés után már nem adja a hibákat, de továbbra is villódzik néha. Valószínűleg nem szereti a LED-et a TID áramköre. Van erre valami megoldás? Nem szeretnék újra izzót tenni a TID-be. Köszi! http://kepkezelo.com/images/dms6k44atljihusde0.jpg Szép lett :D A TID szerintem nem a LED-re allergiás, hanem valami kontakt baja lesz, úgy gondolom. ;) Nekem a TID-en belüli panelen, az alkatrészek lábai már ki voltak töredezve a forrasztásnál, és akkor csinált különböző hülyeségeket. Érdemes lenne megnézni, átforrasztani, meg a csatlakozót is megmozgatni hogy mizujs vele. Nekem LED-es a TID-em, volt benne több féle is, és egyikkel sem volt ilyen probléma. Előtte meg a sima izzókal is volt a forrasztások miatt ;)
Morfin Elküldve Március27, 2010 Elküldve Március27, 2010 Hali! nekem is ezt csinálta miután kiszedtem néha még a dátumbeállítást is elfelejtette! Kiszedtem működés közben mozgattam a csatlakozót és akkor is csinálta volt nekem az autóban 1 kisméretű bizti az pont beillett a csatlakozó közé és a TID hátsó műanyag burkolata közé pont 1 kicsit megnyomta oldalra a csatit és azóta nekem jól érintkezik azóta nem ment el. :)
zotya975 Elküldve Március27, 2010 Elküldve Március27, 2010 Hali! nekem is ezt csinálta miután kiszedtem néha még a dátumbeállítást is elfelejtette! Kiszedtem működés közben mozgattam a csatlakozót és akkor is csinálta volt nekem az autóban 1 kisméretű bizti az pont beillett a csatlakozó közé és a TID hátsó műanyag burkolata közé pont 1 kicsit megnyomta oldalra a csatit és azóta nekem jól érintkezik azóta nem ment el. :) A nullázódás nekem is volt, a hátsó nagy csati volt kontakthibás. Kicsit feszegettem a lábakat, azóta jó.
gergolabs Elküldve Március27, 2010 Elküldve Március27, 2010 Vki tudna adni linket, hogy honnan és milyen típusú ledet rendelt? Sztem én maradok a fehérnél. A mutatók színét meg lehet változtatni izzócserés módszerrel? vagy vmit mókolni kell?Olyan kéne, amihez nem kell ellenállást forrsztgatni.
Dáwid Elküldve Március27, 2010 Elküldve Március27, 2010 Vki tudna adni linket, hogy honnan és milyen típusú ledet rendelt? Sztem én maradok a fehérnél. A mutatók színét meg lehet változtatni izzócserés módszerrel? vagy vmit mókolni kell?Olyan kéne, amihez nem kell ellenállást forrsztgatni. A gőz az hogy a gyári helyre berakott cucc, az direktbe világítja a mutatókat. Ha a mutató színével szeretnél bűvészkedni akkor külön háttérvilágítást kell csinálni ami már mókolósabb. Ezesetben körbe kell sötétíteni a gyári helyre tett LED-eket, hogy az a háttérre ne világítson, csak a mutatókra, és a hátteret más módon belőni. Tettem már képeket arról hogy én hogy alkottam meg. Most ahogy nézem Tibbi megoldását, lehet hogy beletörődtem volna a háttérszínű mutatókba is. Az sokkal egyszerűbb :)
zotya975 Elküldve Március27, 2010 Elküldve Március27, 2010 Vki tudna adni linket, hogy honnan és milyen típusú ledet rendelt? Sztem én maradok a fehérnél. A mutatók színét meg lehet változtatni izzócserés módszerrel? vagy vmit mókolni kell?Olyan kéne, amihez nem kell ellenállást forrsztgatni. Én innen rendeltem.Ellenállás kell hozzá, hazavágja a 12-14Volt. Vannak készen kapható betekerős ledek, de drágák, meg allulméretezett bennük az ellenállás, ezért állítólag nem hosszú életüek. A mutatók szinesítéséhez külön ledet kell tenni a tövükhöz.
tibbi Elküldve Március27, 2010 Elküldve Március27, 2010 Szép lett :) A TID szerintem nem a LED-re allergiás, hanem valami kontakt baja lesz, úgy gondolom. :D Nekem a TID-en belüli panelen, az alkatrészek lábai már ki voltak töredezve a forrasztásnál, és akkor csinált különböző hülyeségeket. Érdemes lenne megnézni, átforrasztani, meg a csatlakozót is megmozgatni hogy mizujs vele. Nekem LED-es a TID-em, volt benne több féle is, és egyikkel sem volt ilyen probléma. Előtte meg a sima izzókal is volt a forrasztások miatt ;) Köszi! A TID még "újszerű" belülről, szerintem még sose volt szétszedve, legalábbis 4,5 éves kora óta biztosan nem (azóta van nálam). Remélhetőleg valóban csak valami kontakthiba van a dolog mögött, és mégse a LED okozza a gondot. A középkonzol ledesítése még ezután következik, az is kék lesz. Azt viszont sajnálom, hogy a rádió (Alpine cde 9843) sárgán világít, de túl jó ahhoz, hogy csak emiatt megváljak tőle. ;)
tibbi Elküldve Március27, 2010 Elküldve Március27, 2010 A gőz az hogy a gyári helyre berakott cucc, az direktbe világítja a mutatókat. Ha a mutató színével szeretnél bűvészkedni akkor külön háttérvilágítást kell csinálni ami már mókolósabb. Ezesetben körbe kell sötétíteni a gyári helyre tett LED-eket, hogy az a háttérre ne világítson, csak a mutatókra, és a hátteret más módon belőni. Tettem már képeket arról hogy én hogy alkottam meg. Most ahogy nézem Tibbi megoldását, lehet hogy beletörődtem volna a háttérszínű mutatókba is. Az sokkal egyszerűbb :) Valóban nagyon egyszerű volt az átalakítás. A gyári izzókat kiszedtem a műanyag foglalatból, levágtam a két fém érintkezőről az izzó vezetékeit, majd mindkét érintkezőre tettem egy kis ónt, és úgy toltam vissza őket a foglalatba. A LED pozitív lábára ráforrasztottam egy 510 OHM-os ellenállást, kb. 5 mm-rel a LED alatt. A műanyag foglalatok alját kinyitottam, hogy kiférjenek a lábak. Méretre vágás után visszahajlítottam a lábakat a két fém érintkezőre, majd odaforrasztottam őket. Végül (bár akár hamarabb is lehet, de így jó fogás esett rajtuk)megcsiszoltam a ledeket, és kész is. Minimális anyagi befektetést igényelt (6db LED, 10db ellenállás összesen 560 FT), az eredmény is igen meggyőző, persze lehet ennél sokkal profibb módon is csinálni. :D
daykiller Elküldve Március27, 2010 Elküldve Március27, 2010 Köszi! A TID még "újszerű" belülről, szerintem még sose volt szétszedve, legalábbis 4,5 éves kora óta biztosan nem (azóta van nálam). Remélhetőleg valóban csak valami kontakthiba van a dolog mögött, és mégse a LED okozza a gondot. A középkonzol ledesítése még ezután következik, az is kék lesz. Azt viszont sajnálom, hogy a rádió (Alpine cde 9843) sárgán világít, de túl jó ahhoz, hogy csak emiatt megváljak tőle. :D Enyém ilyen lett, 5 chippes kék ledekkel. :)
astrásgyerek Elküldve Március27, 2010 Elküldve Március27, 2010 Enyém ilyen lett, 5 chippes kék ledekkel. :) http://komike.coldline.hu/images/dsc02025.jpg http://komike.coldline.hu/images/dsc02026.jpg És ugye a tiednél sem lehet fényerőt állítani? Nem zavaró, ilyen fényesen? (Vagy csak a képen tűnik ilyennek?) Valóban nagyon egyszerű volt az átalakítás. A gyári izzókat kiszedtem a műanyag foglalatból, levágtam a két fém érintkezőről az izzó vezetékeit, majd mindkét érintkezőre tettem egy kis ónt, és úgy toltam vissza őket a foglalatba. A LED pozitív lábára ráforrasztottam egy 510 OHM-os ellenállást, kb. 5 mm-rel a LED alatt. A műanyag foglalatok alját kinyitottam, hogy kiférjenek a lábak. Méretre vágás után visszahajlítottam a lábakat a két fém érintkezőre, majd odaforrasztottam őket. Végül (bár akár hamarabb is lehet, de így jó fogás esett rajtuk)megcsiszoltam a ledeket, és kész is. Minimális anyagi befektetést igényelt (6db LED, 10db ellenállás összesen 560 FT), az eredmény is igen meggyőző, persze lehet ennél sokkal profibb módon is csinálni. ;) És a tiednél működik a fényerőállítás? :D
daykiller Elküldve Március27, 2010 Elküldve Március27, 2010 És ugye a tiednél sem lehet fényerőt állítani? Nem zavaró, ilyen fényesen? (Vagy csak a képen tűnik ilyennek?) És a tiednél működik a fényerőállítás? :D Nem zavaró, de minek a fényerő állítás? :) Az egy chippes leddel nappal nem láttam a fedélzeti kompjúter kijelzését, ezzel már látom napfényben is. Nem zavaró, szerintem. Nekem így jó. ;) Amúgy a képen látszik erősnek. Pl a fényképezőgépen látszik, hogy ott egy piros led a fordulatszám mérő piros részénél. Szépen látszik a led, de valóságban nem látszik. ;)
astrásgyerek Elküldve Március27, 2010 Elküldve Március27, 2010 Nem zavaró, de minek a fényerő állítás? :) Az egy chippes leddel nappal nem láttam a fedélzeti kompjúter kijelzését, ezzel már látom napfényben is. Nem zavaró, szerintem. Nekem így jó. ;) Amúgy a képen látszik erősnek. Pl a fényképezőgépen látszik, hogy ott egy piros led a fordulatszám mérő piros részénél. Szépen látszik a led, de valóságban nem látszik. ;) Értem, köszi a választ! :P Nem is a nappali fényre gondoltam, hanem hogy éjszaka nem zavaró-e? Nekem a Fabiában a CD-s cucc sajna ilyen, zavaró, túl erős a fénye... :D
Dáwid Elküldve Március27, 2010 Elküldve Március27, 2010 És ugye a tiednél sem lehet fényerőt állítani? Nem zavaró, ilyen fényesen? (Vagy csak a képen tűnik ilyennek?) És a tiednél működik a fényerőállítás? :D Nekem van fényerőállítás, szűkebb határok között mint az izzókkal. De mindig maxra tekerve megy egyébként. Nem zavaró :)
daykiller Elküldve Március27, 2010 Elküldve Március27, 2010 Értem, köszi a választ! ;) Nem is a nappali fényre gondoltam, hanem hogy éjszaka nem zavaró-e? Nekem a Fabiában a CD-s cucc sajna ilyen, zavaró, túl erős a fénye... :) Éjszaka sincs vele semmi probléma. Haverom sem reklamált érte, pedig ő már sokat vezette a kocsimat. ;) Invictus is ült már a bal 1-ben, de nem tudom hogy neki erről mi a véleménye. :D
astrásgyerek Elküldve Március27, 2010 Elküldve Március27, 2010 Nekem van fényerőállítás, szűkebb határok között mint az izzókkal. De mindig maxra tekerve megy egyébként. Nem zavaró :) Tehát úgy kell megválasztani az izzókat, hogy az ne legyen zavaró max-on sem. Értem! ;) Éjszaka sincs vele semmi probléma. Haverom sem reklamált érte, pedig ő már sokat vezette a kocsimat. ;) Invictus is ült már a bal 1-ben, de nem tudom hogy neki erről mi a véleménye. :D Engem ez tartott eddig csak vissza az egész ledezés dologtól, hogy nem lesz-e nagyon zavaró... De ezek szerint akkor nem. Szuper, keresek a közelben valami led-es boltot, és megveszem ami kell, aztán haverral bemókoljuk. :P Kössz az infókat fiúk! ;)
zotya975 Elküldve Március27, 2010 Elküldve Március27, 2010 Tehát úgy kell megválasztani az izzókat, hogy az ne legyen zavaró max-on sem. Értem! :) Engem ez tartott eddig csak vissza az egész ledezés dologtól, hogy nem lesz-e nagyon zavaró... De ezek szerint akkor nem. Szuper, keresek a közelben valami led-es boltot, és megveszem ami kell, aztán haverral bemókoljuk. :D Kössz az infókat fiúk! ;) Igazából ha a csak a gyári izzó helyekre teszel ledeket, akkor inkább gyengécske, mint zavaróan erős. És egy kicsit lehet halványítani a fényerő szabályozóval.
astrásgyerek Elküldve Március27, 2010 Elküldve Március27, 2010 Igazából ha a csak a gyári izzó helyekre teszel ledeket, akkor inkább gyengécske, mint zavaróan erős. És egy kicsit lehet halványítani a fényerő szabályozóval. Szerintem elsőre csak így valósítom meg, aztán majd látjuk....
Recommended Posts