astrásgyerek Elküldve Március26, 2010 Megoszt Elküldve Március26, 2010 Elvágtam a kijelző mögött a piros/szürke kábelt és most már működik a dátum kijelzés. Köszönöm! :) Nagyon szívesen!! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március26, 2010 Megoszt Elküldve Március26, 2010 hali. neke egy olyan probléma jelentkezett ma az autón (1,4 60LE) hogy ha beindítom nem alszik el a töltés lámpa, de ha adok neki 1-2 nagyobb gázt, akkor elalszik és úgy is marad utánna. Tudja valaki mi lehet a probléma? Mérjél feszültséget az akksi saruin, járó motornál, emelve a fordulatszámot, meglátod a fesz. növekedésen , hogy tényleg csak gázra jön meg a töltés, vagy csak a visszajelző lámpa szórakozik veled. Link to comment Megosztás: More sharing options...
sisti Elküldve Március26, 2010 Megoszt Elküldve Március26, 2010 Mérjél feszültséget az akksi saruin, járó motornál, emelve a fordulatszámot, meglátod a fesz. növekedésen , hogy tényleg csak gázra jön meg a töltés, vagy csak a visszajelző lámpa szórakozik veled. kössz a tippet Link to comment Megosztás: More sharing options...
gergolabs Elküldve Március27, 2010 Megoszt Elküldve Március27, 2010 Honnan és milyen ledet érdemes szerezni, hogy a lehető legjobb eredményt érjem el a km óránál? Csak a gyári helyére szeretnék berakni ledet, hogy ne kelljen gyakran cserélgetni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Március27, 2010 Megoszt Elküldve Március27, 2010 Honnan és milyen ledet érdemes szerezni, hogy a lehető legjobb eredményt érjem el a km óránál? Csak a gyári helyére szeretnék berakni ledet, hogy ne kelljen gyakran cserélgetni. A mezei "betekerős" ledek, még csiszoltan is elég kárcsúnak bizonyultak nálam. :) Lásd : Valaki próbálkozott, még betekerősben, valami speckó LED-el úgy emlékszem, de aztán jól nem küldött képet róla :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március27, 2010 Megoszt Elküldve Március27, 2010 A mezei "betekerős" ledek, még csiszoltan is elég kárcsúnak bizonyultak nálam. :) Lásd Valaki próbálkozott, még betekerősben, valami speckó LED-el úgy emlékszem, de aztán jól nem küldött képet róla :D Nekem viszont egész jó lett a sima csiszolt fejű leddel a gyári helyekre. Most vágott fejű van benne, az nem olyan szép. Ez még a régi csiszolt fejű: Link to comment Megosztás: More sharing options...
tibbi Elküldve Március27, 2010 Megoszt Elküldve Március27, 2010 Nekem viszont egész jó lett a sima csiszolt fejű leddel a gyári helyekre. Most vágott fejű van benne, az nem olyan szép. Ez még a régi csiszolt fejű: Hi! A "Motor" topicból jövök át, ez már OFF lenne ott. :) Amint írtam, kicseréltem kék extra fényes LED-ekre a műszeregység izzóit, illetve a TID-ét is. A műszeregységgel teljesen elégedett vagyok, ellenben akadt egy kis gond a TID-del. A fényerő kiváló, jól látható minden karakter, de néha el-eltűnik a kijelző tartalma egy pillanatra. A felső gombbal bekapcsolom a világítását, majd a helyzetjelzőt kapcsolva kialszik a TID (ekkor ugye csak halványodnia kellene). A két gomb egyszerre történő nyomásával hibakódot is adott: F12 és F171. Azóta újra kiszedtem a helyéről, majd visszaépítés után már nem adja a hibákat, de továbbra is villódzik néha. Valószínűleg nem szereti a LED-et a TID áramköre. Van erre valami megoldás? Nem szeretnék újra izzót tenni a TID-be. Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március27, 2010 Megoszt Elküldve Március27, 2010 Hi! A "Motor" topicból jövök át, ez már OFF lenne ott. :) Amint írtam, kicseréltem kék extra fényes LED-ekre a műszeregység izzóit, illetve a TID-ét is. A műszeregységgel teljesen elégedett vagyok, ellenben akadt egy kis gond a TID-del. A fényerő kiváló, jól látható minden karakter, de néha el-eltűnik a kijelző tartalma egy pillanatra. A felső gombbal bekapcsolom a világítását, majd a helyzetjelzőt kapcsolva kialszik a TID (ekkor ugye csak halványodnia kellene). A két gomb egyszerre történő nyomásával hibakódot is adott: F12 és F171. Azóta újra kiszedtem a helyéről, majd visszaépítés után már nem adja a hibákat, de továbbra is villódzik néha. Valószínűleg nem szereti a LED-et a TID áramköre. Van erre valami megoldás? Nem szeretnék újra izzót tenni a TID-be. Köszi! Igazából nekem nem ledek vannak a TUD-ben hanem karácsonyfaizzók. Ha arra gyanakszol, hoyg a TID-nem szereti a ledet, megpróbálhatsz a szivargyujtótól oda vinni 12V-ot, ott van alatta. Ráforrasztod a betekerős izzóra polaritás helyesen, szigetelőszallag darabkával meg elszigeteled a kontaktokat a TID-fóliájától. Vagy valami hasonló. Persze gyujtáson már világítani fog. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Március27, 2010 Megoszt Elküldve Március27, 2010 Hi! A "Motor" topicból jövök át, ez már OFF lenne ott. :) Amint írtam, kicseréltem kék extra fényes LED-ekre a műszeregység izzóit, illetve a TID-ét is. A műszeregységgel teljesen elégedett vagyok, ellenben akadt egy kis gond a TID-del. A fényerő kiváló, jól látható minden karakter, de néha el-eltűnik a kijelző tartalma egy pillanatra. A felső gombbal bekapcsolom a világítását, majd a helyzetjelzőt kapcsolva kialszik a TID (ekkor ugye csak halványodnia kellene). A két gomb egyszerre történő nyomásával hibakódot is adott: F12 és F171. Azóta újra kiszedtem a helyéről, majd visszaépítés után már nem adja a hibákat, de továbbra is villódzik néha. Valószínűleg nem szereti a LED-et a TID áramköre. Van erre valami megoldás? Nem szeretnék újra izzót tenni a TID-be. Köszi! http://kepkezelo.com/images/dms6k44atljihusde0.jpg Szép lett :D A TID szerintem nem a LED-re allergiás, hanem valami kontakt baja lesz, úgy gondolom. ;) Nekem a TID-en belüli panelen, az alkatrészek lábai már ki voltak töredezve a forrasztásnál, és akkor csinált különböző hülyeségeket. Érdemes lenne megnézni, átforrasztani, meg a csatlakozót is megmozgatni hogy mizujs vele. Nekem LED-es a TID-em, volt benne több féle is, és egyikkel sem volt ilyen probléma. Előtte meg a sima izzókal is volt a forrasztások miatt ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Morfin Elküldve Március27, 2010 Megoszt Elküldve Március27, 2010 Hali! nekem is ezt csinálta miután kiszedtem néha még a dátumbeállítást is elfelejtette! Kiszedtem működés közben mozgattam a csatlakozót és akkor is csinálta volt nekem az autóban 1 kisméretű bizti az pont beillett a csatlakozó közé és a TID hátsó műanyag burkolata közé pont 1 kicsit megnyomta oldalra a csatit és azóta nekem jól érintkezik azóta nem ment el. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március27, 2010 Megoszt Elküldve Március27, 2010 Hali! nekem is ezt csinálta miután kiszedtem néha még a dátumbeállítást is elfelejtette! Kiszedtem működés közben mozgattam a csatlakozót és akkor is csinálta volt nekem az autóban 1 kisméretű bizti az pont beillett a csatlakozó közé és a TID hátsó műanyag burkolata közé pont 1 kicsit megnyomta oldalra a csatit és azóta nekem jól érintkezik azóta nem ment el. :) A nullázódás nekem is volt, a hátsó nagy csati volt kontakthibás. Kicsit feszegettem a lábakat, azóta jó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gergolabs Elküldve Március27, 2010 Megoszt Elküldve Március27, 2010 Vki tudna adni linket, hogy honnan és milyen típusú ledet rendelt? Sztem én maradok a fehérnél. A mutatók színét meg lehet változtatni izzócserés módszerrel? vagy vmit mókolni kell?Olyan kéne, amihez nem kell ellenállást forrsztgatni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Március27, 2010 Megoszt Elküldve Március27, 2010 Vki tudna adni linket, hogy honnan és milyen típusú ledet rendelt? Sztem én maradok a fehérnél. A mutatók színét meg lehet változtatni izzócserés módszerrel? vagy vmit mókolni kell?Olyan kéne, amihez nem kell ellenállást forrsztgatni. A gőz az hogy a gyári helyre berakott cucc, az direktbe világítja a mutatókat. Ha a mutató színével szeretnél bűvészkedni akkor külön háttérvilágítást kell csinálni ami már mókolósabb. Ezesetben körbe kell sötétíteni a gyári helyre tett LED-eket, hogy az a háttérre ne világítson, csak a mutatókra, és a hátteret más módon belőni. Tettem már képeket arról hogy én hogy alkottam meg. Most ahogy nézem Tibbi megoldását, lehet hogy beletörődtem volna a háttérszínű mutatókba is. Az sokkal egyszerűbb :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március27, 2010 Megoszt Elküldve Március27, 2010 Vki tudna adni linket, hogy honnan és milyen típusú ledet rendelt? Sztem én maradok a fehérnél. A mutatók színét meg lehet változtatni izzócserés módszerrel? vagy vmit mókolni kell?Olyan kéne, amihez nem kell ellenállást forrsztgatni. Én innen rendeltem.Ellenállás kell hozzá, hazavágja a 12-14Volt. Vannak készen kapható betekerős ledek, de drágák, meg allulméretezett bennük az ellenállás, ezért állítólag nem hosszú életüek. A mutatók szinesítéséhez külön ledet kell tenni a tövükhöz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tibbi Elküldve Március27, 2010 Megoszt Elküldve Március27, 2010 Szép lett :) A TID szerintem nem a LED-re allergiás, hanem valami kontakt baja lesz, úgy gondolom. :D Nekem a TID-en belüli panelen, az alkatrészek lábai már ki voltak töredezve a forrasztásnál, és akkor csinált különböző hülyeségeket. Érdemes lenne megnézni, átforrasztani, meg a csatlakozót is megmozgatni hogy mizujs vele. Nekem LED-es a TID-em, volt benne több féle is, és egyikkel sem volt ilyen probléma. Előtte meg a sima izzókal is volt a forrasztások miatt ;) Köszi! A TID még "újszerű" belülről, szerintem még sose volt szétszedve, legalábbis 4,5 éves kora óta biztosan nem (azóta van nálam). Remélhetőleg valóban csak valami kontakthiba van a dolog mögött, és mégse a LED okozza a gondot. A középkonzol ledesítése még ezután következik, az is kék lesz. Azt viszont sajnálom, hogy a rádió (Alpine cde 9843) sárgán világít, de túl jó ahhoz, hogy csak emiatt megváljak tőle. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
tibbi Elküldve Március27, 2010 Megoszt Elküldve Március27, 2010 A gőz az hogy a gyári helyre berakott cucc, az direktbe világítja a mutatókat. Ha a mutató színével szeretnél bűvészkedni akkor külön háttérvilágítást kell csinálni ami már mókolósabb. Ezesetben körbe kell sötétíteni a gyári helyre tett LED-eket, hogy az a háttérre ne világítson, csak a mutatókra, és a hátteret más módon belőni. Tettem már képeket arról hogy én hogy alkottam meg. Most ahogy nézem Tibbi megoldását, lehet hogy beletörődtem volna a háttérszínű mutatókba is. Az sokkal egyszerűbb :) Valóban nagyon egyszerű volt az átalakítás. A gyári izzókat kiszedtem a műanyag foglalatból, levágtam a két fém érintkezőről az izzó vezetékeit, majd mindkét érintkezőre tettem egy kis ónt, és úgy toltam vissza őket a foglalatba. A LED pozitív lábára ráforrasztottam egy 510 OHM-os ellenállást, kb. 5 mm-rel a LED alatt. A műanyag foglalatok alját kinyitottam, hogy kiférjenek a lábak. Méretre vágás után visszahajlítottam a lábakat a két fém érintkezőre, majd odaforrasztottam őket. Végül (bár akár hamarabb is lehet, de így jó fogás esett rajtuk)megcsiszoltam a ledeket, és kész is. Minimális anyagi befektetést igényelt (6db LED, 10db ellenállás összesen 560 FT), az eredmény is igen meggyőző, persze lehet ennél sokkal profibb módon is csinálni. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Március27, 2010 Megoszt Elküldve Március27, 2010 Köszi! A TID még "újszerű" belülről, szerintem még sose volt szétszedve, legalábbis 4,5 éves kora óta biztosan nem (azóta van nálam). Remélhetőleg valóban csak valami kontakthiba van a dolog mögött, és mégse a LED okozza a gondot. A középkonzol ledesítése még ezután következik, az is kék lesz. Azt viszont sajnálom, hogy a rádió (Alpine cde 9843) sárgán világít, de túl jó ahhoz, hogy csak emiatt megváljak tőle. :D Enyém ilyen lett, 5 chippes kék ledekkel. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Március27, 2010 Megoszt Elküldve Március27, 2010 Enyém ilyen lett, 5 chippes kék ledekkel. :) http://komike.coldline.hu/images/dsc02025.jpg http://komike.coldline.hu/images/dsc02026.jpg És ugye a tiednél sem lehet fényerőt állítani? Nem zavaró, ilyen fényesen? (Vagy csak a képen tűnik ilyennek?) Valóban nagyon egyszerű volt az átalakítás. A gyári izzókat kiszedtem a műanyag foglalatból, levágtam a két fém érintkezőről az izzó vezetékeit, majd mindkét érintkezőre tettem egy kis ónt, és úgy toltam vissza őket a foglalatba. A LED pozitív lábára ráforrasztottam egy 510 OHM-os ellenállást, kb. 5 mm-rel a LED alatt. A műanyag foglalatok alját kinyitottam, hogy kiférjenek a lábak. Méretre vágás után visszahajlítottam a lábakat a két fém érintkezőre, majd odaforrasztottam őket. Végül (bár akár hamarabb is lehet, de így jó fogás esett rajtuk)megcsiszoltam a ledeket, és kész is. Minimális anyagi befektetést igényelt (6db LED, 10db ellenállás összesen 560 FT), az eredmény is igen meggyőző, persze lehet ennél sokkal profibb módon is csinálni. ;) És a tiednél működik a fényerőállítás? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Március27, 2010 Megoszt Elküldve Március27, 2010 És ugye a tiednél sem lehet fényerőt állítani? Nem zavaró, ilyen fényesen? (Vagy csak a képen tűnik ilyennek?) És a tiednél működik a fényerőállítás? :D Nem zavaró, de minek a fényerő állítás? :) Az egy chippes leddel nappal nem láttam a fedélzeti kompjúter kijelzését, ezzel már látom napfényben is. Nem zavaró, szerintem. Nekem így jó. ;) Amúgy a képen látszik erősnek. Pl a fényképezőgépen látszik, hogy ott egy piros led a fordulatszám mérő piros részénél. Szépen látszik a led, de valóságban nem látszik. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Március27, 2010 Megoszt Elküldve Március27, 2010 Nem zavaró, de minek a fényerő állítás? :) Az egy chippes leddel nappal nem láttam a fedélzeti kompjúter kijelzését, ezzel már látom napfényben is. Nem zavaró, szerintem. Nekem így jó. ;) Amúgy a képen látszik erősnek. Pl a fényképezőgépen látszik, hogy ott egy piros led a fordulatszám mérő piros részénél. Szépen látszik a led, de valóságban nem látszik. ;) Értem, köszi a választ! :P Nem is a nappali fényre gondoltam, hanem hogy éjszaka nem zavaró-e? Nekem a Fabiában a CD-s cucc sajna ilyen, zavaró, túl erős a fénye... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Március27, 2010 Megoszt Elküldve Március27, 2010 És ugye a tiednél sem lehet fényerőt állítani? Nem zavaró, ilyen fényesen? (Vagy csak a képen tűnik ilyennek?) És a tiednél működik a fényerőállítás? :D Nekem van fényerőállítás, szűkebb határok között mint az izzókkal. De mindig maxra tekerve megy egyébként. Nem zavaró :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Március27, 2010 Megoszt Elküldve Március27, 2010 Értem, köszi a választ! ;) Nem is a nappali fényre gondoltam, hanem hogy éjszaka nem zavaró-e? Nekem a Fabiában a CD-s cucc sajna ilyen, zavaró, túl erős a fénye... :) Éjszaka sincs vele semmi probléma. Haverom sem reklamált érte, pedig ő már sokat vezette a kocsimat. ;) Invictus is ült már a bal 1-ben, de nem tudom hogy neki erről mi a véleménye. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Március27, 2010 Megoszt Elküldve Március27, 2010 Nekem van fényerőállítás, szűkebb határok között mint az izzókkal. De mindig maxra tekerve megy egyébként. Nem zavaró :) Tehát úgy kell megválasztani az izzókat, hogy az ne legyen zavaró max-on sem. Értem! ;) Éjszaka sincs vele semmi probléma. Haverom sem reklamált érte, pedig ő már sokat vezette a kocsimat. ;) Invictus is ült már a bal 1-ben, de nem tudom hogy neki erről mi a véleménye. :D Engem ez tartott eddig csak vissza az egész ledezés dologtól, hogy nem lesz-e nagyon zavaró... De ezek szerint akkor nem. Szuper, keresek a közelben valami led-es boltot, és megveszem ami kell, aztán haverral bemókoljuk. :P Kössz az infókat fiúk! ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Március27, 2010 Megoszt Elküldve Március27, 2010 Tehát úgy kell megválasztani az izzókat, hogy az ne legyen zavaró max-on sem. Értem! :) Engem ez tartott eddig csak vissza az egész ledezés dologtól, hogy nem lesz-e nagyon zavaró... De ezek szerint akkor nem. Szuper, keresek a közelben valami led-es boltot, és megveszem ami kell, aztán haverral bemókoljuk. :D Kössz az infókat fiúk! ;) Igazából ha a csak a gyári izzó helyekre teszel ledeket, akkor inkább gyengécske, mint zavaróan erős. És egy kicsit lehet halványítani a fényerő szabályozóval. Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Március27, 2010 Megoszt Elküldve Március27, 2010 Igazából ha a csak a gyári izzó helyekre teszel ledeket, akkor inkább gyengécske, mint zavaróan erős. És egy kicsit lehet halványítani a fényerő szabályozóval. Szerintem elsőre csak így valósítom meg, aztán majd látjuk.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts