Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

De ugyanoda lett kötve mint a régi pioneer és az szolt!!!

Vannak rádiók ahol a kapcsolt táp, és az állandó felcserélve van bekötve. A csatlakozó ugyan olyan, bele is megy, múkodik is vele, de ez a két szál fel van cserélve. Fejből nemtudom melyik két szál az. Meg kell nézni (vagy valaki tudja fejből, majd megmondja :) )

Link to comment
Megosztás:

Vannak rádiók ahol a kapcsolt táp, és az állandó felcserélve van bekötve. A csatlakozó ugyan olyan, bele is megy, múkodik is vele, de ez a két szál fel van cserélve. Fejből nemtudom melyik két szál az. Meg kell nézni (vagy valaki tudja fejből, majd megmondja :) )

És akkor átkéne cserélgetnem a vezetékeket a csatlakozonál ??

Link to comment
Megosztás:

Yep. Csak nemtudom fejből melyik kettőt. Valaki biztos megmondja majd aki emlékszik rá, ha mégsem, akkor ki lehet mérni :)

Értem!!kösszi szépen a segitséget!!!és ugyis jó ha nem a kocsiban lévö csatiknál kötöm át hanem amit vásároltam hozzá??

Ugyanolyan mint az eredeti csak az tulságosan feszülne és az nem jó!!

Link to comment
Megosztás:

Sztem törd össze a csapágyat, a belső gyűrűt egy flexszel vékonyítsd el egy ponton, egész a tengelyig, és úgy húzd le.

Ha összetöröm, hogy teszem fel az új csapágyat? Az összetörés is felmerült csak itt megáltam a szerelésben. Az a kis pöcök ami jobb oldalt látszik, az előzőleg felrakott képen, nagyobb az átmérő mint a csapágy furat. A védőlakk vagy festék miatt nem tudtam azonosítani mi a funkciója, megvezetés, vagy a konkrét tekercs kivezetései a gyűrűkhöz. A neten sem találtam erről semmi részletes leírást.

Ha gondolod küld át nekem,én is szedtem már szét magam és javítottam Delco generátort,konyítok hozzá mondjuk úgy! biggrin.gif

Átnézem és felrakom,persze ott lesz,hogy te szerezted!

Este átküldöm, illetve kidolgozom a szíj felöli csapágy cserét és ha megengeded azt is küldöm, ha vállalod a cenzurát.

Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Én innen szoktam rendelni ilyesmit.

Hány pólusú a diagcsati? Ha 10-es, akkor a biztosítékok felőli sorban a legfelsőt és az alatta levőt kell összezárni.

Hali!!A csatlakozóban 8 pólus van, de a biztosíték felőli 2 pólust hiába zárom nem reagál semmit,bexart a computer??Csak tekeri, szikrát ugyan nyomat, de nem kap benzint!! :)

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nem egyről beszélünk.

kepfeltoltes.hu/view/100318/P3160099_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Kicsit nagy lett a kép.

Amit Te említesz az a klíma nélküli, legalábbis úgy tudom, 1,4-es gépeken van. A klímás ecotecesre az 1,6-osra ajánlott generátort tették vagy maszekba cserélték.. Nálam ez van. A rézgyűrűk közepében műanyag szigetelő van! Így nem tudok betámasztani sem a levételhez.

Ha kapok visszajelzés illetékestől akkor le tudom írni az ominózus generátorba, hogy kell feszszabályzót, szénkefét cserélni, illetve csapágyat az ékszíj felöl képekkel. Pl.: GYIK-ba betenni.

Én erről beszéltem :) :D

szerk.: Jaaaa tudom mit értettél félre: nem a csúszógyűrűket kell elköszörűlni, hanem a csapágy külső, majd belső gyűrűit

Link to comment
Megosztás:

HELP!!

Sikerült kivillogtatni az autót,de a sokak által említett 12-es kódot nem jelzi vagyis a diagnosztika kezdetét!!Hanem nyomat egy értelmezhetetlen 10-5-10-10 villanást!!Vajon ez meg mit takarhat sehol nem találok ilyet!!

Ez alapjárati motor hibakód.

0500 Idle speed stepper motor/idle air regulator

Egyébként nem értelmezhetetlen.:)

Valószínűleg 16 pólusú csatid van,nem pedig 10.Ezért 4 jegyű hibakódokat villog.

Ennél az 5-6 lábat kell összezárni,nem pedig a 2 jobb felsőt.

Link to comment
Megosztás:

Ez alapjárati motor hibakód.

0500 Idle speed stepper motor/idle air regulator

Egyébként nem értelmezhetetlen.:)

Valószínűleg 16 pólusú csatid van,nem pedig 10.Ezért 4 jegyű hibakódokat villog.

Ennél az 5-6 lábat kell összezárni,nem pedig a 2 jobb felsőt.

Köszönöm segítségedet!!

De vmit akkor se értek, a jobb oldalon egymástól négy pólusra van két csati,és a bal oldalon meg 6 pólus ,de valóban az 5-6 pólust összaezárva sikrült kivillogni a motort!!Amúgy a kódokat honnan halásztad?? Mert a késöbbiek során jól jönne!!Mégegyszer köszi!!

Link to comment
Megosztás:

Ez alapjárati motor hibakód.

0500 Idle speed stepper motor/idle air regulator

Egyébként nem értelmezhetetlen.:)

Valószínűleg 16 pólusú csatid van,nem pedig 10.Ezért 4 jegyű hibakódokat villog.

Ennél az 5-6 lábat kell összezárni,nem pedig a 2 jobb felsőt.

És még az lehetséges ,hogy az AC ezért nem kap áramot,mert az alapjárati motor elszállt??

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm segítségedet!!

De vmit akkor se értek, a jobb oldalon egymástól négy pólusra van két csati,és a bal oldalon meg 6 pólus ,de valóban az 5-6 pólust összaezárva sikrült kivillogni a motort!!Amúgy a kódokat honnan halásztad?? Mert a késöbbiek során jól jönne!!Mégegyszer köszi!!

Gondolom innen nézte a kódokat :)

Link to comment
Megosztás:

És még az lehetséges ,hogy az AC ezért nem kap áramot,mert az alapjárati motor elszállt??

Szerintem valószínűbb,hogy az AC relé,vagy maga az AC szállt el.

Lehet ez valami régebbi hibakód már...De annyira nem értek hozzá.:)

A kódokat onnan néztem,amit FPepe is linkelt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Szerintetek mindent ábrázol ez a rajz? Nekem nem teljesen világos. Pl: nem mutatja, hogy a kapcsoló előtt mi van? Én pozitív szálra gondolok, de miért még egy pozitív, mikor a gyújtásról már kap egy plusszt?

Nem ér mindenhova beírni!! Az egyéb csevegésbe már válaszoltam neked! :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Szerintetek mindent ábrázol ez a rajz? Nekem nem teljesen világos. Pl: nem mutatja, hogy a kapcsoló előtt mi van? Én pozitív szálra gondolok, de miért még egy pozitív, mikor a gyújtásról már kap egy plusszt?

Gondolom így akarta megoldani, hogy felkapcsolt tompított esetén a ködöst ne tudjad, mert ugye ha világít a tompított, akkor a ködös kapcsolótól fesz kiegyenlítődik a relé tekercsén, így az nem húz be, illetve elenged ha úgy van éppen.

Link to comment
Megosztás:

Gondolom így akarta megoldani, hogy felkapcsolt tompított esetén a ködöst ne tudjad, mert ugye ha világít a tompított, akkor a ködös kapcsolótól fesz kiegyenlítődik a relé tekercsén, így az nem húz be, illetve elenged ha úgy van éppen.

Day ezt szerintem rosszul látod!

Azért van így kötve, hogy tompított nélkül nem mehessen a ködös, tehát a kapcsolóval testet kell adni a relé 85-ös lábára, a 86-os kapja a + lehetőleg olyat, ami akkor is ott van, ha átkapcsolsz refire, tehát nem azt kell meg csapolni, amin a fényszóró izzó van, hanem ami a lámpa kapcsoló meg a kormánykapcsoló között van!

Ez első vagy hátsó ködös lesz?

Ha első akkor hejzetjelző + kell adni a 86-os ra és a hátsó kapcsolójának meg a 87 ről kell vinni +, ha hátsó akkor a tompított kormánykapcsoló előtti+-járól kell + adni a 86-ra

Egyébként gyújtás + is érdemes egy külön relével adni ennek a relének, hogy ne a gyújtás kapcsolón folyjon a ködlámpák árama

Ha valami nem világos akkor csak kérdezz bátoran :)

Szerk: a szabály az az, hogy ha nincs első ködös akkor a hátsó csak tompítottal, vagy távolságival mehet, ha van első akkor csak azzal együtt és az első nem mehet gyújtás és helyzetjelző nélkül, viszont mehet tompítottal- ill.nélküle-és távolságival -ill.nélküle.

Remélem érthető :D

Link to comment
Megosztás:

Day ezt szerintem rosszul látod!

Azért van így kötve, hogy tompított nélkül nem mehessen a ködös, tehát a kapcsolóval testet kell adni a relé 85-ös lábára, a 86-os kapja a + lehetőleg olyat, ami akkor is ott van, ha átkapcsolsz refire, tehát nem azt kell meg csapolni, amin a fényszóró izzó van, hanem ami a lámpa kapcsoló meg a kormánykapcsoló között van!

Ez első vagy hátsó ködös lesz?

Ha első akkor hejzetjelző + kell adni a 86-os ra és a hátsó kapcsolójának meg a 87 ről kell vinni +, ha hátsó akkor a tompított kormánykapcsoló előtti+-járól kell + adni a 86-ra

Egyébként gyújtás + is érdemes egy külön relével adni ennek a relének, hogy ne a gyújtás kapcsolón folyjon a ködlámpák árama

Ha valami nem világos akkor csak kérdezz bátoran :)

Szerk: a szabály az az, hogy ha nincs első ködös akkor a hátsó csak tompítottal, vagy távolságival mehet, ha van első akkor csak azzal együtt és az első nem mehet gyújtás és helyzetjelző nélkül, viszont mehet tompítottal- ill.nélküle-és távolságival -ill.nélküle.

Remélem érthető :D

Jóhát, nem értek hozzá, csak mondtam valamit.

A rajz igencsak balf*sz megoldás, semmi jelzés. Ebből induljon ki az ember.

Link to comment
Megosztás:

Jóhát, nem értek hozzá, csak mondtam valamit.

A rajz igencsak balf*sz megoldás, semmi jelzés. Ebből induljon ki az ember.

Mondasz valamit, bár az én véleményem: ha valaki ilyesmire adja a fejét, az ne csak az elektromosságból legyen valamennyire felkészült, hanem a hatályos szabályokkal is legyen tisztában, hogy a vizsgán se bacogassák!

És egyáltalán nem nagyképűségnek vagy sértésnek szántam :) :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.