Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Huhh mennyi segítőm lett :lol: Az önindító 2 hónapja lett felújítva mert bekaksizott. Az ékszíj meg olyan szinten feszes hogy gyakorlatilag fél centit sem lehet mozdítani rajta. MErt erre gondoltam én is már. De ha meg atom feszes akkor meg kinyírom vele a csapágyazást mert ugye a keringető is rá van kötve ami ugye a vizet keringeti.

Milyen keringető? Mid van? Azért elkélne egy motorkód is netán. Amúgy meg nemjó az annyira feszes szíj mert be fog halni a csapágyad. Ha jól emlékszem kb ugy másfél 2 centit kell tudnod benyomni a szíjat. Akkor megfelelő a feszessége.

Link to comment
Megosztás:

C16nz. Az alsó szíjtárcsa hajtja a keringető szivattyút ha jól tudom nem? Amúgy a lényeg hogy ez a szíj nem laza az biztos. Azon gondolkodom még hogy nem e valami szar minőségű.

Hát szerintem meg a vízpumpádat a vezérműszíj hajtja, mint minden benzinesnél. Dizilnél van hogy külön szíj hajtja a vizpumpát.

Generátorod milyen állapotban van? Mert nem egészséges hogy folyton ugyanakkora töltést produkál. Akkor sem változik a töltés ha rákapcsolod a fogyasztókat?

Link to comment
Megosztás:

Találtam egy másik központi zár motort de szerintem egy kicsit sokba kerül... http://www.unixauto.hu/UnixOnline/Unix_Cik...mp;cMegnNr=7264 mert ez ugyan úgy néz ki mint a képen bemutatott

Egyik munkatársamnak most rendeltük meg az UNIX-ban a 919-forintosat a csomitérajtóba, kiváncsi vagyok simán felszerelhető-e WV Poló. Amúgy az a legbiztosabb, ha kibontjátok egy típustársét, és megnézitek ott milyen van, hogyan lehet felszerelni. De ha akarod lebontom, csinálok képeket, nekem caravan van.

Jah látom Day korábban kelt. :lol:

Módosítva : zotya975
Link to comment
Megosztás:

Egyik munkatársamnak most rendeltük meg az UNIX-ban a 919-forintosat a csomitérajtóba, kiváncsi vagyok simán felszerelhető-e WV Poló. Amúgy az a legbiztosabb, ha kibontjátok egy típustársét, és megnézitek ott milyen van, hogyan lehet felszerelni. De ha akarod lebontom, csinálok képeket, nekem caravan van.

Jah látom Day korábban kelt. :lol:

Maga a motor felfogatása nem téma azt meg tudom oldani csak ott van a probléma hogy stiftnek kéne beugrani a zár elé de a 919 ft zárnál nincs ilyen stift csak a gombhoz való rúd és nem értem azt hogy mit kéne kezdni vele hogy stift legyen előtte. Majd írd már majd meg légyszíves hogy hogy lett megoldva a WV poló-nál esetleg ha csinálnál egy képet róla azt megköszönném.

Link to comment
Megosztás:

Maga a motor felfogatása nem téma azt meg tudom oldani csak ott van a probléma hogy stiftnek kéne beugrani a zár elé de a 919 ft zárnál nincs ilyen stift csak a gombhoz való rúd és nem értem azt hogy mit kéne kezdni vele hogy stift legyen előtte. Majd írd már majd meg légyszíves hogy hogy lett megoldva a WV poló-nál esetleg ha csinálnál egy képet róla azt megköszönném.

Nem ígérem, mert nem én szerelem be, de azt majd meg tudom mondani, hogy egyáltalán sikerült-e. Ugye azt sem tudom hogy a Polónál, hogy műkszik a rendszer.

Link to comment
Megosztás:

C16nz. Az alsó szíjtárcsa hajtja a keringető szivattyút ha jól tudom nem? Amúgy a lényeg hogy ez a szíj nem laza az biztos. Azon gondolkodom még hogy nem e valami szar minőségű.

Amit alul hajt a szíj, az a szervókormány szivattyúja. Az a 11V kevés mindenképp, a motor álló helyzetében is 12V felett kéne lennie. Nem lehet cellazárlatos az akksid?

Nem ígérem, mert nem én szerelem be, de azt majd meg tudom mondani, hogy egyáltalán sikerült-e. Ugye azt sem tudom hogy a Polónál, hogy műkszik a rendszer.

Poloban még vákuumos rendszerű is van, érdekes állatfajta.

Link to comment
Megosztás:

szerintetek mennyi az esély rá,h egy 96-os 1.4se GL caravan astrában,amit itt gyártottak magyarországon, a fordulatszámmérőhöz be van húzva a vezeték? Mert apukámnak megtetszett,mert vettem az én autómba pár hónapja és abban látta! Csak azért kérdezem,mert pl neki a ködlámpához sem volt beépítve még a kapcsoló aljzata sem,nemhogy a vezetékelés! ;)

Megígértem, hogy tájékoztatlak titeket, hogy mi lett az ügy vége. :lol: Tényleg nem volt benne a vezeték sajna, amit egyébként tényleg nem volt nagy dolog behúzni, csak magában a csatlakozóban sem volt meg a vezeték érintkezője és azzak kellett mókólni egy kicsit, de sikerült! Köszönöm mindenkinek a segítséget, nélkületek nem ment volna! :)

Link to comment
Megosztás:

Fölraktam a képeket nézzétek meg hogy ehezz lehet-e fölrakni központi zárat. Ahogy láttam lehet azért van az a két kocka alakú kivágás? meg a zár részben a furat? http://xfree.hu/keptar.tvn?f=davidka2

Igen csak szerintem a szerkezet végén tárcsát is kell cserélni olyanra mint amit Day-lefényképezett, mert ezen nem tud mögé menni a zármotor pöcke.

Link to comment
Megosztás:

Szeretném a belső világítást átledezni, mert unom hogy a sofita feketedik. Mi alapján tudom kiszámolni hogy x darab ledhez mekkora ellenállat kell? Mekkora ledeket érdemes bele tenni? 5mm-es? Gondolom nemkell akármilyen irányba vetítőt, hanem elég a sima mezei snassz led is. Illetve szerintetek hány darab leddel kezdjek neki? Ellenálást a led melyik pólusára kell forrasztani? Pozitív, negatív?

:lol:

Link to comment
Megosztás:

Szeretném a belső világítást átledezni, mert unom hogy a sofita feketedik. Mi alapján tudom kiszámolni hogy x darab ledhez mekkora ellenállat kell? Mekkora ledeket érdemes bele tenni? 5mm-es? Gondolom nemkell akármilyen irányba vetítőt, hanem elég a sima mezei snassz led is. Illetve szerintetek hány darab leddel kezdjek neki? Ellenálást a led melyik pólusára kell forrasztani? Pozitív, negatív?

:lol:

Igen, ez így kezdődik! Nem kell csak a sima led:) Aztán nem tetszik, ez+az, és folytatod még és még...

Na de komolyan. Az ellenállás a pozitív felére megy.

LINK

Olvasd el, hasznos lehet ellenállás-számítással kapcsolatban. Nem tudom mennyire vagy kitartó, de sofita helyére elég macerás. Lehet kapni előre készített ilyen ledeket. Sok bosszankodástól kímél meg, azonban drágább.

LINK

Biztosan van ennél olcsóbb is, de itt van rá példa.

Link to comment
Megosztás:

Igen, ez így kezdődik! Nem kell csak a sima led:) Aztán nem tetszik, ez+az, és folytatod még és még...

Na de komolyan. Az ellenállás a pozitív felére megy.

LINK

Olvasd el, hasznos lehet ellenállás-számítással kapcsolatban. Nem tudom mennyire vagy kitartó, de sofita helyére elég macerás. Lehet kapni előre készített ilyen ledeket. Sok bosszankodástól kímél meg, azonban drágább.

LINK

Biztosan van ennél olcsóbb is, de itt van rá példa.

Kössz a segítségeket. De itt csak egy darab ledre van vonatkoztatva. Gondolom olyat is lehet hogy a ledeket sorba kötöm. Mondjuk 3-mat. Szóval első pozitívje a második negativjára, a második pozitívje a harmadik negatívjára. Akkor hogy kell kiszámolni az ellenállat értékét? Csak simán osztom 3mmal?

Link to comment
Megosztás:

Kössz a segítségeket. De itt csak egy darab ledre van vonatkoztatva. Gondolom olyat is lehet hogy a ledeket sorba kötöm. Mondjuk 3-mat. Szóval első pozitívje a második negativjára, a második pozitívje a harmadik negatívjára. Akkor hogy kell kiszámolni az ellenállat értékét? Csak simán osztom 3mmal?

Valahol azt hallottam, hogy tartósabb a led, ha külön-külön kap mindegyik maga mellé egy ellenállást asszem minimum 750Ohmosat, mint ha sorba lenne kötve mondjuk 3-4 darab a 12Voltra. Én is elraktam egy kiégett sofita izzót, hogy majd alkalomadtán ráaplikálok ledet próbaképpen, de még nem jött el az ideje.

Link to comment
Megosztás:

Valahol azt hallottam, hogy tartósabb a led, ha külön-külön kap mindegyik maga mellé egy ellenállást asszem minimum 750Ohmosat, mint ha sorba lenne kötve mondjuk 3-4 darab a 12Voltra. Én is elraktam egy kiégett sofita izzót, hogy majd alkalomadtán ráaplikálok ledet próbaképpen, de még nem jött el az ideje.

Én mondjuk nem rá akarom aplikálni, hanem be a helyére. Szerintem van ott annyi hely, hogy egy 4 led simán elfér. Igazából nem is tudom, hogy mennyivel és milyen méretüekkel lenne érdemes kezdeni? mondjuk legalább olyan fényerő kellene mint az izzóé. az meg szerintem 3-4 led minimum nem?

Link to comment
Megosztás:

Az én megoldásom ez. Lassan egy éve van benne, és eddig jó :lol:

kép1

kép2

kép3

részeredmény

jelenlegi.

Ahogy a kolléga is mondta, sosem lesz kész. ;) Ha egyszer elkezded akkor úgyis változtatsz rajta egy kicsit itt, egy kicsit ott, aztán megunod és csinálsz teljesen másikat, aztán azt is újra elölről, aztán színt váltasz, aztán mittomén... nem tudod abbahagyni ;) (jah a linkeltek előtt is volt már 2. Akkor még a "betekerős" változattal küzdöttem, de aztán átigazoltam ide :) )

Link to comment
Megosztás:

Nos köszönöm az ötletet. Asszem a következő majd a műszeregység lesz, de addig is.... Nem kaptam választ a kérdésemre. Hány darabbal érdemes nekiindulni, illetve milyen méretekkel? 3mmes sima vagy 5mmes sima vagy mi? A méreteken kivül van még más is ami eltér bennük? Mondjuk a fényerő?

Link to comment
Megosztás:

Nos köszönöm az ötletet. Asszem a következő majd a műszeregység lesz, de addig is.... Nem kaptam választ a kérdésemre. Hány darabbal érdemes nekiindulni, illetve milyen méretekkel? 3mmes sima vagy 5mmes sima vagy mi? A méreteken kivül van még más is ami eltér bennük? Mondjuk a fényerő?

Most konkrétan mit szeretnél ledezni? A belső tér világítást a tetőkárpitban? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ahogy mondod. Aztán ha jól sikerül akkor folyt köv a rendszámvilágítással. Mert a szofita izzóknál olvad a burkolatom... Annyi hőt termel mint az állat :)

Sofita házas LED-es csomagocskát lehet kapni egyben, készen, párszáz (nah jó, majdnem ezer) pénzért. :lol: 990-ért láttam 2 db emelt fényű SMD-ledes példányokat ;) Azzal szívni szerintem kár. Annyit megér a kész. http://www.dreamtuning.hu/picViewer.php?ke...Izzok/13468.jpg

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.