Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Üdv!

Elkészült az önindító felújítás. Hát nem volt egy egyszerű menet. JOhnny, ha gondolod csinálok róla egy leírást a hétvégén és esetleg be lehetne tenni a GYIK-ba. Biztos nem lesz túl profi, mert ez volt az első ilyen munkám, és ehhez is inkább csak aszisztáltam, de talán valakinek így is hasznára lehet. Készült pár fotó is, persze azok sem műtermi minőségűek. Egyébként 2000 HUF-ba fájt az alkatrész, használtan. A munkadíj haveri alapon ment. Így jobban jártam, mint a neten kínált felújított önindítók 16e körüli vételára. Egyébként Bosch önindító van benne, és egy kopott perselyben lötyögő tengely verte szét a belső fogazású MŰANYAG!!! fogaskereket. Csoda, hogy még indult, szerintem már csak napjai voltak. Most kb. olyan lett a hangja, mint haverom GSX-ének az önindítója (olyan susogós :lol: ) Ezt én most még előnyként aposztrofálom, aztán majd a gyakorlat megmutatja. Az indítás határozottan jobb lett. Kíváncsi vagyok, hogy az izzítógyertya csere mennyit javít még a helyzeten. Lehet, hogy akkor majd már ajtónyitásra is indul magától, még a reggeli hidegben is? :lol:

Várjuk a leírást! :(

Link to comment
Megosztás:

Ha C14SE-d van akkor nem is fogod hallani a relé kattanását a gyujtás ráadásakor. Ezzel én már egyszer megszívtam, mivel én is azt hittem hogy kattannia kell. Mivel ezekbe a hengerenkénti befecskendezés van azért egy 3 Bar-os puma van a tankba. Ahogy ráindítasz akkor indul a pumpa is.

szemben a sima NZ-vel ahol központi a befecskendezés ott valami 1,2 bar környéki az üzemanyagnyomás. Ott van hogy indít gyujtás ráadásakor a relé és ha elérte a nyomást akkor kikapcsol amig nem indítasz. Szóval lesd meg hogy ha rövidrezárod akkor indul e a pumpa. Üzemanyagszürőnél kösd le a csővet és zárd össze a sarukat. Ha spricel a benya akkor első körben gyanakodhatsz a relélre is. :lol:

Köszi az infokat le ellenöriztem a tegnap délutan még egszer de most ugy hogy probáltam indittani, és mutatott 10-11 volt-ot... ezek szerint áramot kap és a rele is jo, le szerelem a szürönél a csövet és meg nézem ha jön a benya,szerintem a benzin pompa lesz. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Köszi az infokat le ellenöriztem a tegnap délutan még egszer de most ugy hogy probáltam indittani, és mutatott 10-11 volt-ot... ezek szerint áramot kap és a rele is jo, le szerelem a szürönél a csövet és meg nézem ha jön a benya,szerintem a benzin pompa lesz. :lol:

Ha jó, akkor hallatszik, hogy zúg. Vagy aláhasalsz, lehúzod a csatit, és próbalámpát kötsz rá. Ha az világítt amíg kerregetsz akkor már csak a pumpa lehet.

Link to comment
Megosztás:

Ha jó, akkor hallatszik, hogy zúg. Vagy aláhasalsz, lehúzod a csatit, és próbalámpát kötsz rá. Ha az világítt amíg kerregetsz akkor már csak a pumpa lehet.

Hát sajnos nem hallok semmi zugást , régebb még elöl is hallottam a kis motorzugást, de most semmi. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Azért ne rohanj egyszerre pumpáért, nekem volt kontakgondom a csatlakozónál is a pumpánál, kicsit meg kellett feszegetni a sarukat. Hol indult, hol nem.

Elötte alaposan le ellenorzöm, ha esetleg ki szerelem a benzin tartalybol le lehet ellenörizni - ha esetleg direkbe kötöm az akuval nem? a másik hogy a bontoban nem talalok csak külsö benzin pompát,egz kis modosittással fell lehet szereni - erröl mi a véleményetek.

Link to comment
Megosztás:

Elötte alaposan le ellenorzöm, ha esetleg ki szerelem a benzin tartalybol le lehet ellenörizni - ha esetleg direkbe kötöm az akuval nem? a másik hogy a bontoban nem talalok csak külsö benzin pompát,egz kis modosittással fell lehet szereni - erröl mi a véleményetek.

Azért a külső ellenőrzéssel óvatosan, bár én is így csináltam, de a pumpa azért nem robban fel a benzinben, mert nincs levegő ami kell az égéshez. Ha egy uborkásüvegben teszteled a sufniban, ott már más a helyzet. Ugye szikra van a kommutátornál, éghető anyag is van , levegőt ugyan már ne adjunk neki. Beszerelve is meg lehet pörgetni akkuról direktben. Vagy az akkut teszed közelebb, vagy két hosszú dróttal. Szerintem nem kell külső pumpával mókolni, újak már vannak 8400-tól, nem a legmárkásabb, de nekem is ilyen van több mint egy éve. Használt gyáriak meg 10 körül mennek.

Link to comment
Megosztás:

Azért a külső ellenőrzéssel óvatosan, bár én is így csináltam, de a pumpa azért nem robban fel a benzinben, mert nincs levegő ami kell az égéshez. Ha egy uborkásüvegben teszteled a sufniban, ott már más a helyzet. Ugye szikra van a kommutátornál, éghető anyag is van , levegőt ugyan már ne adjunk neki. Beszerelve is meg lehet pörgetni akkuról direktben. Vagy az akkut teszed közelebb, vagy két hosszú dróttal. Szerintem nem kell külső pumpával mókolni, újak már vannak 8400-tól, nem a legmárkásabb, de nekem is ilyen van több mint egy éve. Használt gyáriak meg 10 körül mennek.

Értem csak az a gond hogy ez a benzin pompa mult év szeptemberében volt, vásárolva, még fél eves sem - ez az olcsobb verzio, néha ugy zugott miután be lett szerelve annak ellenére hogy volt kb 10-15 l benzin a tartályban,hogy elképesztö -erösebben mind a sportdob, ijenkor kelletett tankolnom, utanna elhalgatott.Miutan le ért 10 l-hez megint kezdte elöröl -zugott- ezek utan nem vennék még egy ijent. A motor is egyenlötlenül járt -hát nem tudom de lehet hogy a benzin pompa okozott mindent. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Értem csak az a gond hogy ez a benzin pompa mult év szeptemberében volt, vásárolva, még fél eves sem - ez az olcsobb verzio, néha ugy zugott miután be lett szerelve annak ellenére hogy volt kb 10-15 l benzin a tartályban,hogy elképesztö -erösebben mind a sportdob, ijenkor kelletett tankolnom, utanna elhalgatott.Miutan le ért 10 l-hez megint kezdte elöröl -zugott- ezek utan nem vennék még egy ijent. A motor is egyenlötlenül járt -hát nem tudom de lehet hogy a benzin pompa okozott mindent. :lol:

Lehet, amit én vettem 8400-ért az is zúg mint az állat, alapjáraton tisztán hallom. Valahol olvastam, hogy jópár reklamáció volt miatta, de nekem műkszik már vagy egy éve.

Link to comment
Megosztás:

A réginek a hátulját barmoltam össze. :D

01

02

Sajna csak ennyire futotta tőlem :D

Nem lenne rossz, csak ez még a külső burkolat úgy emlékszem. Így pedig csak akkora részt fog bevilágítani a kijelzőből, amekkora lyukon be megy a fény (ez az a lyuk lesz amelyikbe normál esetben az izzó megy bele. Szerintem nem fog látszódni az egész. :lol: Vagy már kipróbáltad? :lol: pl.: egy elemre ha rátolod, és ráteszed a kijelző részt akkor meglátod hogy hogy fog világolni. Sajna azt nemtudom hogy a TID melyik drótokon kapja a villanyt de szerintem a panelen le tudod követni hogy melyik megy az izzók érintkezőjéhez :(

Link to comment
Megosztás:

Nem lenne rossz, csak ez még a külső burkolat úgy emlékszem. Így pedig csak akkora részt fog bevilágítani a kijelzőből, amekkora lyukon be megy a fény (ez az a lyuk lesz amelyikbe normál esetben az izzó megy bele. Szerintem nem fog látszódni az egész. :lol: Vagy már kipróbáltad? :lol: pl.: egy elemre ha rátolod, és ráteszed a kijelző részt akkor meglátod hogy hogy fog világolni. Sajna azt nemtudom hogy a TID melyik drótokon kapja a villanyt de szerintem a panelen le tudod követni hogy melyik megy az izzók érintkezőjéhez :(

Már kipróbáltam, és nagyon zsír :D

Akkor megsassolom a panelt.

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.