Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Feltéve, ha rá van kötve a riasztó a tüzelőanyag-szivattyúra.

Igen, van benne valami, de sose működött, az lesz az első amit kiszedek belőle. Sajnos nem tudom mire van rákötve vagy mire nincs, mert kb fél éve van nálunk az autó, még valamelyik korábbi tulajnál került bele. Gyanus nekem is eléggé, hogy az okozza ezt...

Az AC-t nem tudom hogy hallottam e már, mert eddig nem figyeltem, csak most füleltem hogy van e valami zaj, de nincs.

Link to comment
Megosztás:

Igen, van benne valami, de sose működött, az lesz az első amit kiszedek belőle. Sajnos nem tudom mire van rákötve vagy mire nincs, mert kb fél éve van nálunk az autó, még valamelyik korábbi tulajnál került bele. Gyanus nekem is eléggé, hogy az okozza ezt...

Az AC-t nem tudom hogy hallottam e már, mert eddig nem figyeltem, csak most füleltem hogy van e valami zaj, de nincs.

Ha rendesen el lesz távolítva, akkor egy hibalehetőséggel kevesebb.

Link to comment
Megosztás:

Én is így gondolom, csak mivel nem tudom pontosan hova, és hogy van bekötve, tatok tőle, darabokra kell szednem miatta az egész autót....

Általában a vezetőoldali lábtérben, a küszöb burkolata alatt szokták elrejteni.

szerk.: ahol a nagy csatik is vannak

Link to comment
Megosztás:

lehet, hogy sületlenséget fogok írni, de én tavaly télen úgy jártam, hhogy már kb. 10 km-t mentem qva hidegben, szóval volt már ideje valamennyire bemelegedni motornak, csöveknek stb. aztán egy hirtelen ötlettől vezérelve a forgalom közepén elkezdett rángatni a gép és leállt, szinte csak önindítóval tudtam eljutni a munkahelyre. Hívtam egy szerelőt és egyértelműen bebizonyította, hogy a gázolaj dermedt meg és ezért szart be a rendszer. Nem lehet, hogy a fenti esetkeben is esetleg valami kétes minőségű üzemanyag okozza a hibát? Lévén, hogy az elmúlt napokban voltak ám dermesztő hidegek. És persze tudjuk azt is, hogy a kutakon is mesteri módon tudják vizezni az üzemanyagot.

Csak egy fölvetés volt részemről, lehet, hogy a fentebb leírt problémákhoz semmi köze...

Link to comment
Megosztás:

ja és persze az indításgátlót én is még a kocsi vásárlásának napján kidobattam sógorral az autóból. 17 éves autónál már inkább csak probléma van vele, mint haszon belőle. Ritkán lopnak el ilyen ótókat :rolleyes:

nana, uncsim 87es Skoda 120-át ellopták 2 éve szemrebbenés nélkül... szerencsére trükkös volt a gép, 2 sarokkal arrébb megállt :D :P gyertyacsere után újra indult ilyenkor, de ezt a toljaj szerencsére nem tudta :lol: :D

és a kutaknál a gázolajról csak ennyit (párszor már belinkeltem): 1.kép 2.kép 3.kép 4.kép

Link to comment
Megosztás:

Én is így gondolom, csak mivel nem tudom pontosan hova, és hogy van bekötve, tatok tőle, darabokra kell szednem miatta az egész autót....

Szia

Én is mondok egy lehetőséget...Én betolnám a verdát és ha pöcre beugrik és jár, akkor az AC elvileg kilőve - üzemanyag Ok.

Korábban pár oldalal ez előtt írtam, hogy alatt is leállt a verda menet közben gurulva - sárga lámpa stb..

Most ott tartok, hogy rátettek 2eft ért egy laptopot és nem hozott hibát - majd a töltésnél kiugrott hogy 12,4 kb a 14 körülihez képest...

Generátor felújítás 23eft volt - abban ugynevezett csúszó gyürű és fesz.szabályozó csere és némi takarítás (a csapágy egyszer volt cserléve, még jó, picit sipol de elmegy még)...287ekm van benne és 97es1.4 alap.

Jártam úgy is hogy tankolni megáltam és az auto nem akart elindulni a benzin pisztolytól már - segítettek belöktük - auto elektromos - szénkefe csere indító motorban szétkopott (pont úgy ált meg a kútnál hogy nem vette fel illetve nem forgatta meg az indítótt)

Még egy hibakódot nem futttam le de kb 5-10 oldalal ezelőtt én is kérdeztem és magyarul az egyik srác jól kivesészte. (egyébként a laptop ezt helyetesítette azt mondták)

Link to comment
Megosztás:

általába rávan kötve, ha oda nem akkor az öninditó vezetékrendszerébe vagy a gyujtás ra.

Persze feltéve,hogy nem kontár tette be a rijogatót

AC gondok: nekem eddíg haldokló-akadozó benzinpumpa, aztán vezetékszakadás, majd kontaktos AC-csati okozozz üanyag ellástási gondokat. És van egy működésképtelen riasztóm, előfordul, hogy a vezetékszakadás-hibát ő produkálta, mert nem kerestük meg a szakadás helyét, csak a táp nem jutott átt a relétől a bal lábtérbe lévő nagy csatiig.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenki, köszönöm szépen a segítő szándékot, és a válaszokat.

Most ott tartok, hogy szétszedtem az autót, és egyszer már beindult.

Valszeg a riasztó a hibás, mert annak a piszkálására inul. Most ki akarom bontani az egészet, mert elég gányul van berakva, de nem bírtam kiforgatni a biztitáblát, meg a lámpakapcsoló körüli műanyag betétet sem tudom kivenni a műszerfalból. Írjátok már le légyszi hogy jön ki, nem akarom eltörni...

a jobb oldali két csavart már kiszedtem, csak a bal oldalán tarta még valami, de nem merem jobban feszegetni, csavart meg nem találtam.

köszi!

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenki, köszönöm szépen a segítő szándékot, és a válaszokat.

Most ott tartok, hogy szétszedtem az autót, és egyszer már beindult.

Valszeg a riasztó a hibás, mert annak a piszkálására inul. Most ki akarom bontani az egészet, mert elég gányul van berakva, de nem bírtam kiforgatni a biztitáblát, meg a lámpakapcsoló körüli műanyag betétet sem tudom kivenni a műszerfalból. Írjátok már le légyszi hogy jön ki, nem akarom eltörni...

a jobb oldali két csavart már kiszedtem, csak a bal oldalán tarta még valami, de nem merem jobban feszegetni, csavart meg nem találtam.

köszi!

A kormányburkolat alatti 2db-ot akkor kivetted. A másik 2 a kapcsoló, és a szellőzőrács alatt van.

Link to comment
Megosztás:

A kormányburkolat alatti 2db-ot akkor kivetted. A másik 2 a kapcsoló, és a szellőzőrács alatt van.

Köszi, közben töltöttem le egy könyvet, kinéztem abból :rolleyes: Gondoltam hoyg ott lehetnek, csak azt nem tudttam elképzelni hogy jön ki a kapcsoló...

Egyébként elég gáz ez a műszerfalmegoldás... a biztitáblát nem bírtam kiszedni... nem lehet, csak úgy ha leveszem az egész muszerfalat???

Link to comment
Megosztás:

Köszi, közben töltöttem le egy könyvet, kinéztem abból :rolleyes: Gondoltam hoyg ott lehetnek, csak azt nem tudttam elképzelni hogy jön ki a kapcsoló...

Egyébként elég gáz ez a műszerfalmegoldás... a biztitáblát nem bírtam kiszedni... nem lehet, csak úgy ha leveszem az egész muszerfalat???

Nem lehet kivenni, csak kimozgatni kicsit. Persze ha leveszed a műszerfalat, úgy igen.

De minek kivenni a táblát?

Link to comment
Megosztás:

Nem lehet kivenni, csak kimozgatni kicsit. Persze ha leveszed a műszerfalat, úgy igen.

De minek kivenni a táblát?

Azért szerettem volna kivenni, mert a riasztó úgy volt bekötve, hogy a biztitábla hátuljából kijövő vezeték félig meg volt blankolva, és odataknyolva a riasztó földje. Persze szigeteletlenül... jójó test, de azért mégis...

Továbbá voltak olyan, a riasztóból kijövő vezetékek, amiken látszott, hogy egyszerűen csak el vannak vagdosva, kiváncsi lettem volna, vajon hova vezettek valaha, meg hogy hány szigeteletlen vezeték lóg szanaszét a műszerfal alatt...

Na mindegy, nyáron ki fogom venni az egészet, aztán rendbeteszem amenyire lehet.

Némi plusz infó:

Az autó, mint kiderült gyárilag immobilizeres, pedig az előző tulaj megesküdött, hogy nem. Gondolom ő sem tudott róla :rolleyes: Ennek ellenére bele volt gányolva ugye ez a riasztó, ami rendben is volna, merthogy a gyári az csak gyári.. De..

A mester képes volt a gyujtáskapcsolóról jövő, az indítómotort müködtető vezetéket a gyujtáskapcsolónál elvágni, és oda sorbakötni a riasztót, hogy az ne engedjen indítani..

Furfangos... Ha a tolvaj úgyis leveszi a kormányburkolatot, mert leveszi, hiszen a gyári immo helyére rátolja a sajátját, akkor nyilván nem fog neki feltűnni a gyönyörű piros szigetelőszalaggal betekert elvágott indítókábel :D hatásos megoldás...

Ez az, ami tényleg semmire nem jó, azon kívül hogy szívás van vele......

Beszerelés minőségét lásd fentebb, de ezen már nem is bosszankodom, az összes ilyen volt amit eddig láttam.

Link to comment
Megosztás:

'94 C14SE esetében szeretnénk átrakni egy fordulatszámmérős műszeregységet ('92 C16NZ-ből)

az eredeti műszerfal vízhőfok beosztása 100-as, a fordulatmérősé meg 110-es.

cseréljük az érzékelőt is, csak nem tudom pontosan melyik is az... :rolleyes:

ez lenne az itt a képen bejelölve??

én úgy tudom a műszerfal skálája a vízhőfoknál mindegyik 110 csak vmelyikre annyi is van írva vmelyikre csak 100 az enyémen is cak 100 van de a felette lévő piros vonal a 110 én így tudom ...persze nem 100

Link to comment
Megosztás:

én úgy tudom a műszerfal skálája a vízhőfoknál mindegyik 110 csak vmelyikre annyi is van írva vmelyikre csak 100 az enyémen is cak 100 van de a felette lévő piros vonal a 110 én így tudom ...persze nem 100

nem egészen ugyanaz, mert amelyiknél csak 100 van írva, ott másabb a felosztás ...

nézd csak meg ezeken a képeken: sima 100-as beosztással fordulatmérős 110-es beosztással

a kék, és a 90 közt van még 1 vonal, ami a másiknál nincs :rolleyes: ezért kell elvileg a csere amiről beszéltem

Link to comment
Megosztás:

nem egészen ugyanaz, mert amelyiknél csak 100 van írva, ott másabb a felosztás ...

nézd csak meg ezeken a képeken: sima 100-as beosztással fordulatmérős 110-es beosztással

a kék, és a 90 közt van még 1 vonal, ami a másiknál nincs :rolleyes: ezért kell elvileg a csere amiről beszéltem

igen lehet....:D az enyém 1.4 es akinek ilyen 110 es van(+ tőle is hallottam ezt) az övé 1.6 os nem tom hogy a motortól mennyire függ.jah és mindkettő benzines..

Link to comment
Megosztás:

igen lehet....:rolleyes: az enyém 1.4 es akinek ilyen 110 es van(+ tőle is hallottam ezt) az övé 1.6 os nem tom hogy a motortól mennyire függ.jah és mindkettő benzines..

elvileg motortól nem függ, csak a W szám kell stimmeljen :D és persze, hogy meddig van skálázva a fordulatmérő, de 1.4-1.6 szerintem ugyanaz 6-7 ezer közt a piros.

Link to comment
Megosztás:

bele volt gányolva ugye ez a riasztó, ami rendben is volna, merthogy a gyári az csak gyári.. De..

A mester képes volt a gyujtáskapcsolóról jövő, az indítómotort müködtető vezetéket a gyujtáskapcsolónál elvágni, és oda sorbakötni a riasztót, hogy az ne engedjen indítani..

Az hagyjám nekem olyan riasztót szereltetett bele az előző tulaj, hogy az ac relé utáni vezetékét szakította meg. Ez még így jó is lenne, de egy olyan hajszál vékony vezetékkel tette ezt a bekötést, hogy az egy szerlés alkalmával általam előídézett pillanatnyi zárlatkor előbb olvadt el mint a biztosíték. Persze nem találtuk a hibát csak azt láttuk, hogy a relénél még van delej de az ac-nál már nem. Aztán át lett hidalva a műszerfal alatti vezetékrész, és csak sokkal később derült ki mi volt a gond amikor kiszedtem a biztitáblát mert ki akartam venni a régi riasztót és mindent az eredetibe visszaállítani.

Link to comment
Megosztás:

ha a hátsó lámpa ahol összekapcsolódik az autó kábeleivel ott van egy kicsit konatkus hiba azt hogyan lehet megoldani ha összedugom az új lámpatest kábeleivel vmikor reagál ha egy kicsit ütögetem vagy lehet hogy csak az új lámpa csatlakozóján a nyelvek szétugrottak egy kicsit?

Link to comment
Megosztás:

NA tovább súlyosbítottam a helyzetemet....

Mivel ugye a biztitáblát nem bírtam kiszedni, ezért a riasztó bent maradtt. Kipróbáltam, beindul, jár, semmi baja. Aztán gondoltam hamár beöltöztem, kipucolom az EGR-t mert valszeg amiatt állt le.

Levettem, beáztattam féktisztítóba, persze úgy hogy az elektronika ne kapjon. Amig ázott, összeszereltem az elktromos részt. EGR tiszta retek volt, ragadtt a szelep, jól kipucoltam, most tök könnyen jár, zár stb.

De.. visszaszereltem, indítok, indítómotor forog, nem indul.... 5x re sem levettem megint, vágtam alá egy alu lemezt, gondoltam lezárom. Ugyanúgy nem indul... csak köszörül de semmi....

Hibakodvillogtatűs nem hozott semmit, csak a 12 őt villogja, de közben hallani hogy mozgatja a szelepet, mert az kerreg.

Szóval most 2 dolog van. Vagy ezzel a tisztogatással tönkretettem valamit, de mit?

Vagy az elektromosság összeszerelésénél keletkezett valami hiba...

Valami ötlet????

Link to comment
Megosztás:

NA tovább súlyosbítottam a helyzetemet....

Mivel ugye a biztitáblát nem bírtam kiszedni, ezért a riasztó bent maradtt. Kipróbáltam, beindul, jár, semmi baja. Aztán gondoltam hamár beöltöztem, kipucolom az EGR-t mert valszeg amiatt állt le.

Levettem, beáztattam féktisztítóba, persze úgy hogy az elektronika ne kapjon. Amig ázott, összeszereltem az elktromos részt. EGR tiszta retek volt, ragadtt a szelep, jól kipucoltam, most tök könnyen jár, zár stb.

De.. visszaszereltem, indítok, indítómotor forog, nem indul.... 5x re sem levettem megint, vágtam alá egy alu lemezt, gondoltam lezárom. Ugyanúgy nem indul... csak köszörül de semmi....

Hibakodvillogtatűs nem hozott semmit, csak a 12 őt villogja, de közben hallani hogy mozgatja a szelepet, mert az kerreg.

Szóval most 2 dolog van. Vagy ezzel a tisztogatással tönkretettem valamit, de mit?

Vagy az elektromosság összeszerelésénél keletkezett valami hiba...

Valami ötlet????

A tisztogatás biztosan nem ártott meg, a múltkor egy Zafiránat volt bragadva, meg sem mozdult, de a tisztítás után könnyen járt, visszaszerelés után semmi gond. Ez nálad sem szabad, hogy gondot okozzon. Esetleg nézd meg a csatlakozóját...stb. De szerintem nem ez okozza a hibát.

Link to comment
Megosztás:

A tisztogatás biztosan nem ártott meg, a múltkor egy Zafiránat volt bragadva, meg sem mozdult, de a tisztítás után könnyen járt, visszaszerelés után semmi gond. Ez nálad sem szabad, hogy gondot okozzon. Esetleg nézd meg a csatlakozóját...stb. De szerintem nem ez okozza a hibát.

Én is így gondolom, tehát valami elektromos szar van még mindíg..

Azt nem tudod véletlenül, hogy ha a gyári immobilizer "tilt" akkro az mit okoz? nem is engedi forogni az indítómotort, vagy forog, csak nem indul.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.