Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok! A segítségeteket kérném! Egy 2000 aug. évjáratú 1.6-os 8 szelepes caravanom van. Indítás után kialszik, majd pár perc múlva ujra kigyullad a műszerfalban a motorelektronika lámpa. ( bal oldal. alsó sor 3. lámpa) Mi lehet az oka? Volt már valakinek ehhez hasonló gondja? Előrre is köszi!

Nekem nem volt. :P :lol:

De pl. a benzines márkatársak mondanák, hogy : HAJJAJ, NANÁ HOGY VOLT. :rolleyes: :D

Hú de genya vagyok ma. Ezt hozza ki belőlem az autó hiánya.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! A segítségeteket kérném! Egy 2000 aug. évjáratú 1.6-os 8 szelepes caravanom van. Indítás után kialszik, majd pár perc múlva ujra kigyullad a műszerfalban a motorelektronika lámpa. ( bal oldal. alsó sor 3. lámpa) Mi lehet az oka? Volt már valakinek ehhez hasonló gondja? Előrre is köszi!

Itt találsz hozzá magyar leírást.

http://www.opel-magazin.hu/technika/szerel...-leolvasas.html

Képek:

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=ef81286ae...&aid=167351

vagy

http://xfree.hu/kep_show.tvn?SID=ef81286ae...&aid=167351

Link to comment
Megosztás:

Szia én még kérdeznék ez ügyben.

A leírásban az van, hogy az A- B kell rövidre zárni.

De ha a képet nézem az a jobb felső egymás alatti.

Viszont a másik képen, meg a BAL oldalon van összekötve - Ilusztráció? vagy hogy tiszta legyen?

És nehogy baromságot csináljak véletlen...

És még egy kérdés - én tudatlan... kérdezem..

Nekem nem világít a sárga kontroll lámpa (X1.4NZ) viszont történt velem a napkban, hogy 2 alkalommal gurultam a verdával és seszó se beszéd sárgalámpa leállás, menet közben. - félre toltam a verdát és vártam a "csodát"

Egyik alkalom elvontattak majd pár méter és bepöcent az autó- majd másik alkalommal - leállás és indítózás magához tért.

Ez nem dugulás vagy ilyesmi, mert az szagatna...ez csak olyan mint amikor a gyujtás vagy áram vagy valami megszakad....

És mit csinálsz vissza 2 esbe és ráengeded a kuplungot - hátha beugrik...szörnyű érzés...közbe mögöted meg jönnek..

Persze nem ugrott be... (287.000km van benne és hasonló volt egyszer fesz szabályozó miatt régeben..)

Volt egy fűtő motor ellenállás cserém - szét volt rohadva ...irtam is a másik topikban róla...

Most éppen megy a verda a fűtés ellenállás cserélve - de nem vagyok nyugott ezért a kód hátha feldobna valamit....

Szóval Hibakód kiszűrés?

Hogy van ez, végig megy az össze kódon? vagy csak a hibásat fogja feldobni (az meg van hogy 3szor ismétel..)

Ha a 12es el kezd és mondjuk a 57 es a hiba forrásom, végig kell várni?

Miben jelez mást, ha a hibás részhez ért...

Link to comment
Megosztás:

Szia én még kérdeznék ez ügyben.

A leírásban az van, hogy az A- B kell rövidre zárni.

De ha a képet nézem az a jobb felső egymás alatti.

Viszont a másik képen, meg a BAL oldalon van összekötve - Ilusztráció? vagy hogy tiszta legyen?

És nehogy baromságot csináljak véletlen...

...

Szóval Hibakód kiszűrés?

Hogy van ez, végig megy az össze kódon? vagy csak a hibásat fogja feldobni (az meg van hogy 3szor ismétel..)

Ha a 12es el kezd és mondjuk a 57 es a hiba forrásom, végig kell várni?

Miben jelez mást, ha a hibás részhez ért...

Tremészetesen 10-pólusú diagnóziscsatinál a jobb felső és az az alatti zárandó össze. Gyújtást ráadod (nem indítod be!) és figyeled a kontroll-lámpát. Először 12-t fog villogni 3-szor (egy villanás, kis szünet, majd két villanás, hosszabb szünet egy villanás...) és azután a hibákat. Ha - a Te példáddal élve - 57-es hibakód van benne, akkor a 3-szori 12-es kód után 5 villanás, majd kis szünettel 7 villanás, hosszabb szünet, megint 5-villanás... (mindent 3-szor ismétel). Ha ez után megint a 12-es kódot villogja, akkor nincs benne más hibakód.

Link to comment
Megosztás:

Szia én még kérdeznék ez ügyben.

A leírásban az van, hogy az A- B kell rövidre zárni.

De ha a képet nézem az a jobb felső egymás alatti.

Viszont a másik képen, meg a BAL oldalon van összekötve - Ilusztráció? vagy hogy tiszta legyen?

És nehogy baromságot csináljak véletlen...

És még egy kérdés - én tudatlan... kérdezem..

Nekem nem világít a sárga kontroll lámpa (X1.4NZ) viszont történt velem a napkban, hogy 2 alkalommal gurultam a verdával és seszó se beszéd sárgalámpa leállás, menet közben. - félre toltam a verdát és vártam a "csodát"

Egyik alkalom elvontattak majd pár méter és bepöcent az autó- majd másik alkalommal - leállás és indítózás magához tért.

Ez nem dugulás vagy ilyesmi, mert az szagatna...ez csak olyan mint amikor a gyujtás vagy áram vagy valami megszakad....

És mit csinálsz vissza 2 esbe és ráengeded a kuplungot - hátha beugrik...szörnyű érzés...közbe mögöted meg jönnek..

Persze nem ugrott be... (287.000km van benne és hasonló volt egyszer fesz szabályozó miatt régeben..)

Volt egy fűtő motor ellenállás cserém - szét volt rohadva ...irtam is a másik topikban róla...

Most éppen megy a verda a fűtés ellenállás cserélve - de nem vagyok nyugott ezért a kód hátha feldobna valamit....

Szóval Hibakód kiszűrés?

Hogy van ez, végig megy az össze kódon? vagy csak a hibásat fogja feldobni (az meg van hogy 3szor ismétel..)

Ha a 12es el kezd és mondjuk a 57 es a hiba forrásom, végig kell várni?

Miben jelez mást, ha a hibás részhez ért...

Nem akartalak elbizonytalanítani. A Te autód 2000.08-as és nem tudom, hogy OBD1, vagy OBD2-es. Magyarul 10, vagy 16 pólusú-e a diag. csati. Ugyanis 2001-től kötelező az OBD2 benzines mociknál, ezáltal a 16 érintkezős diagnosztikai csatlakozó.

Ezért linkeltem be mindkettőt.

A 16-osnál pedig nem A-B, hanem 5-6, ahogy a képen látszik. Az 5-ös a test, a 6-os a jelvezeték.

A 10-es egyértelmű.

A leállással kapcsolatban sok infót találhatsz itt:

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopi...t=0&start=0

Otthoni hibakereséshez pedig itt találhatsz képeket:

http://www.czarnikm.republika.pl/c14nz.htm

üdv, gorbi

Link to comment
Megosztás:

Nem akartalak elbizonytalanítani. A Te autód 2000.08-as és nem tudom, hogy OBD1, vagy OBD2-es. Magyarul 10, vagy 16 pólusú-e a diag. csati. Ugyanis 2001-től kötelező az OBD2 benzines mociknál, ezáltal a 16 érintkezős diagnosztikai csatlakozó.

Ezért linkeltem be mindkettőt.

A 16-osnál pedig nem A-B, hanem 5-6, ahogy a képen látszik. Az 5-ös a test, a 6-os a jelvezeték.

A 10-es egyértelmű.

A leállással kapcsolatban sok infót találhatsz itt:

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopi...t=0&start=0

Otthoni hibakereséshez pedig itt találhatsz képeket:

http://www.czarnikm.republika.pl/c14nz.htm

üdv, gorbi

Ha 2000-es akkor lehet, hogy nem is 2 hanem 4 jegyű a hibakód. A lényeg, hogy csatlakozótól függően a megfelelő pontokat kell összekötni aztán sasolni, hogy mit villog. Majd beírod, hogy mit villog aztán itt megkapod a választ, hogy az milyen hiba.

Link to comment
Megosztás:

Ha 2000-es akkor lehet, hogy nem is 2 hanem 4 jegyű a hibakód. A lényeg, hogy csatlakozótól függően a megfelelő pontokat kell összekötni aztán sasolni, hogy mit villog. Majd beírod, hogy mit villog aztán itt megkapod a választ, hogy az milyen hiba.

Még annyit ehhez, hogy a 4 jegyű hibakódnál, ha 10-et villog, akkor az 0-t jelent.

Link to comment
Megosztás:

Nem akartalak elbizonytalanítani. A Te autód 2000.08-as és nem tudom, hogy OBD1, vagy OBD2-es. Magyarul 10, vagy 16 pólusú-e a diag. csati. Ugyanis 2001-től kötelező az OBD2 benzines mociknál, ezáltal a 16 érintkezős diagnosztikai csatlakozó.

Ezért linkeltem be mindkettőt.

A 16-osnál pedig nem A-B, hanem 5-6, ahogy a képen látszik. Az 5-ös a test, a 6-os a jelvezeték.

A 10-es egyértelmű.

A leállással kapcsolatban sok infót találhatsz itt:

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopi...t=0&start=0

Otthoni hibakereséshez pedig itt találhatsz képeket:

http://www.czarnikm.republika.pl/c14nz.htm

üdv, gorbi

Szia(tok)!

Köszönöm a magyarázatokat, a lényeg egy srác a diagnosztika progiját egy laptpon lefutatta a verdán. (2000 ft kért és kb 2-3 perc volt)

Valakik meg azt mondták a diagnosztika - csak a jeladókra jóóó

Előszőr semmit nem talált, és mégis aztán.

Olyan 12 egész valamenyi volt a töltésem és azt mondta emelt fordulatnál is 14 - nek kell lenni kbb..

Szoval hétfőn tudják fogani ott kezdek.

És a generátort szétkapják.

Lehet egy dióda vagy bármi - azt mondta a szaki....

Én bízom benne hogy itt a hiba forrás....

De semmi pénzért nem hagyom ki ezt a hibakódos témát én is kiprobálom felhozz e valamit nekem...ha meglesz akkor megírom...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Beszereztem majdnem minden alkatrészt a szivargyújtós projekt-hez. még pár saru kell. Az lenne a kérdésem hogy mivel tudnák 28mm átmérőjű lukat fúrni a műanyagba hátra a szivargyújtónak? Melyik lenne a leg egyszerűbb és pontosabb megoldás?

Köszönöm: Dávid

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Beszereztem majdnem minden alkatrészt a szivargyújtós projekt-hez. még pár saru kell. Az lenne a kérdésem hogy mivel tudnák 28mm átmérőjű lukat fúrni a műanyagba hátra a szivargyújtónak? Melyik lenne a leg egyszerűbb és pontosabb megoldás?

Köszönöm: Dávid

Szia!

Amit most írok, az nagyon morbidnak tűnhet, de nekem be szokott jönni.

Keress, egy 28 mm átmérőjű vas csövet. Gáztűzhely közeében melegítsd fel a cső végét, s meglátod, mint kés a vajba, úgy fogja gyönyorűen kivitelezni neked a lukat. Ha nincs ekkora méretű csöved, akkor jelöld be a műanyagon jól láthatóan a lyuk helyét, s egy kis szöget forrósíts fel, s azzal vágd ki a kört.

Kicsit büdös lesz, de szépen lehet vele dolgozni, s biztosal elkerülhető a műanyag eltörése is.

Sok sikert!

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Amit most írok, az nagyon morbidnak tűnhet, de nekem be szokott jönni.

Keress, egy 28 mm átmérőjű vas csövet. Gáztűzhely közeében melegítsd fel a cső végét, s meglátod, mint kés a vajba, úgy fogja gyönyorűen kivitelezni neked a lukat. Ha nincs ekkora méretű csöved, akkor jelöld be a műanyagon jól láthatóan a lyuk helyét, s egy kis szöget forrósíts fel, s azzal vágd ki a kört.

Kicsit büdös lesz, de szépen lehet vele dolgozni, s biztosal elkerülhető a műanyag eltörése is.

Sok sikert!

rendben köszönöm a tanácsod! én még dekopír fűrészre gondoltam de az nem biztos hogy jó lehet hogy eltörné a műanyagot vagy még erre a lapos fúróra.

Link to comment
Megosztás:

Tisztelet minden opel tulajnak...szeppen hull a ho :D

Szeretnek egy kis tanacsot kerni...pontosaban arrol hol talalok en ilyen kijelzot Astra F-hez

http://s1.postimage.org/gx9M_6r.jpg

Es legfobkepen azt is hogy ha talalok betudom e epiteni a regi helyere, azert ez megis mutatosabb, jo jo nem kell elitelni csak tetszik, please Help Me :rolleyes:

Bontókban keress. Nem ítél el senki, páran már építettünk be ilyet itt a fórumon is. Attól függően, hogy mennyire akarod kiépíteni, kell maga a kijelző, az ablaktörlőkar (azon vannak a kapcsolói), hűtőfolyadékszint figyeléséhez jeladós kupak a tartályra, ablakmosófolyadék-szint visszajelzéséhez jeladós tartály (bár a jeladó utólag is belefabrikálható a tartályodba), meg ha az izzókiégést figyelő funkcióját is használni szeretnéd, az ahhoz tartozó dobozka.

Link to comment
Megosztás:

szoval akkor nincs osszekotve a fedelzeti komputerel, nem banam ha azt nem kelene cserelni, amugyis nagyon szeppen koszonom a valasszt maris sokal okosabb lettem, de megis van egy bizonyos model amit erdemes keresgelni, marmint evjarat vagy egy kulon tipus?

Ez maga a fedélzeti computer :rolleyes:

Ha a motorvezérlőre gondolsz, azzal is össze kell kötni, mert a fogyasztásméréshez onnan kapja a jelet.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.