Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
És ehhez honnan leht hozzá férni? Amúgy köszi szépen!

hátsó ülést felhajtod, és ott lesz egy lemez, azt kiveszed, és ott van a teteje

azt kicsavarod, és ott lesz

Elküldve

Sziasztok

Pár napja volt gondom a fűtőventillátorral, aminek csatlakozó oxidáció baja volt.

Javításakor figyeltem fel rá hogy pollenszűrő nem volt benne. Vettem bele eggyet. Azóta akár meleg, akár hideg levegővel használom kb. 15-20 perc után égett szagot érezni az utastérben (nem túl erőset de kellemetlen). Miér lehet ez?

Üdv

Elküldve
Sziasztok

Pár napja volt gondom a fűtőventillátorral, aminek csatlakozó oxidáció baja volt.

Javításakor figyeltem fel rá hogy pollenszűrő nem volt benne. Vettem bele eggyet. Azóta akár meleg, akár hideg levegővel használom kb. 15-20 perc után égett szagot érezni az utastérben (nem túl erőset de kellemetlen). Miér lehet ez?

Üdv

Szia!

Nekem akkor volt ilyen amikor elégett a csatlakozó az előtét ellenáláson, ott ahol neked most el volt oxidálodva!

Elküldve

A szélvédőburkolat leszerelése nélkül, ha csak a képen látható vízelválasztót szedjük ki, akkor hozzáférni az előtétellenálláshoz?

V_g_lap01_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Elküldve
Az ajtó kötegében benne volt,a kasztni kötegében is,de annyira be volt bandázsolva a kasztnis köteg,hogy nem vettük észre,hogy az nincs bekötve.

Mint kiderült a régi szériákban ilyen szál nem is volt,a javításikönyvben nem is szerepel.

A 94-es rajzokban már szerepel, (én is beszoptam vele :rolleyes: ) nekem is olyan van benne ami komfortos mindkét oldalon. Az 1,8-as 93-as volt abban a balos komfortos a jobbos mezei. Érdekesebb is volt megoldani, hogy a riasztó felhúzza...

Elküldve

A közép konzol világításaihoz milyen izzókat vegyek? ( fűtés kapcsoló, ventillátor kapcsoló...) A levegő terelő felőli izzó nem világít. Remélem csak kiégett, s egy cserével megoldódik a probléma.

Elküldve
A közép konzol világításaihoz milyen izzókat vegyek? ( fűtés kapcsoló, ventillátor kapcsoló...) A levegő terelő felőli izzó nem világít. Remélem csak kiégett, s egy cserével megoldódik a probléma.

Pl.ilyet

2 van a kapcsolók mögött + 1 a venti kapcsolóban a hátsóablakfűtésnek + 1 a belső levegőkeringetés kapcsolóban + 1 a szivargyújtóban

Elküldve
Pl.ilyet

2 van a kapcsolók mögött + 1 a venti kapcsolóban a hátsóablakfűtésnek + 1 a belső levegőkeringetés kapcsolóban + 1 a szivargyújtóban

Köszönöm!

2 biztosan kiégett! Mivel hatalmas összeget kérnek érte, rendelek vagy 10 db-ot!

Elküldve

Hellóka

LÉGYSZIVES SEGÍTSETEK

x17dtl-es astrám van benne Delco generátorral.Az volta gondom, hogy elkezdett parázslani a töltésjelzőm, és végül le is merült az aksim(kb.2-3 hét után).Elvittem szerelőhöz, kicserélte a fesszabályzót,csapágyakat,szénkeféket.Meg kellet tisztítani az izzítórelét is, mert azt miondta hogy 15perc járatás után is volt még izzítás. Azt mondta miután megcsinálta, hogy frankó a töltésem.Elhoztam tőle az autót és másnap megint parázslott a töltésjelző.Vettem egy multimétert, megmértem a töltést reggel (indítás után megint világított a töltésjelző) és töltés 12,8 és 13,4 között ingadozott attól függően hogy mennyi fogyasztó volt rajta.Asszonyka elment bevásárolni a városba hazaért, megmértem megint és alapjáraton fogyasztó nélkül 14,3 körül volt és nem világított a töltésjelző ha rákapcsoltam a lámpát a hifit és a fűtést akkor ugyancsak nem világított a töltésjelző a töltés pedig 13,2 volt, ha még ezek mellé a fűtést maxra raktam és bekapcsoltam a hátsóablakfűtést és a refit is akkor már világított a töltésjelző és a töltés 12,8 volt.Beszéltem a aszerelővel azt mondta nem tudja mi lehet a bibi,amikor ő kimérte akkor minden frankó volt. Biztos nem akar áthúzni, mert nagyon jó ismerős.

Ha tudtok vmit mi lehet a gond segítsetek, mert már a f****m kivan hogy nem tudok mit csinálni vele.

Elküldve
Hellóka

LÉGYSZIVES SEGÍTSETEK

x17dtl-es astrám van benne Delco generátorral.

............

Hasonló töltésproblémával már más is találkozott, volt is szó róla a fórumon. Ha jól emlékszem, akkor az aksiról húztak egy testkábelt a generátorra és rendbejött(nem volt jó a testelés)

(megj.: ne ird be ugyanazt más-más topicba is! gyakran és többen "járnak erre" és ha tudják a megoldást vagy legalább van valamilyen ötlet akkor megjön a válasz úgy is ha egyszer kérdezed. :rolleyes: )

Elküldve
Hasonló töltésproblémával már más is találkozott, volt is szó róla a fórumon. Ha jól emlékszem, akkor az aksiról húztak egy testkábelt a generátorra és rendbejött(nem volt jó a testelés)

(megj.: ne ird be ugyanazt más-más topicba is! gyakran és többen "járnak erre" és ha tudják a megoldást vagy legalább van valamilyen ötlet akkor megjön a válasz úgy is ha egyszer kérdezed. :rolleyes: )

köszi holnap megpróbálom. ugyanúgy a felső rögzítőcsavarról vigyem a testet?

Elküldve
Pl.ilyet

2 van a kapcsolók mögött + 1 a venti kapcsolóban a hátsóablakfűtésnek + 1 a belső levegőkeringetés kapcsolóban + 1 a szivargyújtóban

Hello ismét!

Ma vettem izzókat... Csak 3 és 5 Wattos volt a boltban. Megfelelőek lesznek?

Másik gondom, hogy nem tudom kicserélni az izzókat, mert egyszerűen nem tudom levenni a burkolatot. Két kapcsolót tudtam csak lehúzni, a venti kapcsoló nem jött le ( lehet, h nem is lehet azt? ). Találtam a két lehúzott kapcsoló alatt egy egy csavart, ezen kívül kívül találtam 3 db csavart. Ezek eltávolítása után sem adta meg magát a burkolat. Így visszatettem gyorsan mindent a helyére...

Tud valaki nekem segíteni? Esetleg egy részletesebb leírást írni, hogy mit milyen sorrendben szedjek le? Nagyon megköszönném!

Üdv: demars

Elküldve
Hello ismét!

Ma vettem izzókat... Csak 3 és 5 Wattos volt a boltban. Megfelelőek lesznek?

Másik gondom, hogy nem tudom kicserélni az izzókat, mert egyszerűen nem tudom levenni a burkolatot. Két kapcsolót tudtam csak lehúzni, a venti kapcsoló nem jött le ( lehet, h nem is lehet azt? ). Találtam a két lehúzott kapcsoló alatt egy egy csavart, ezen kívül kívül találtam 3 db csavart. Ezek eltávolítása után sem adta meg magát a burkolat. Így visszatettem gyorsan mindent a helyére...

Tud valaki nekem segíteni? Esetleg egy részletesebb leírást írni, hogy mit milyen sorrendben szedjek le? Nagyon megköszönném!

Üdv: demars

Hát kicsit soknak tűnik 3 -5 Watt, asszem alapból1.5-2.1W-osak vannak benne. A középső tekerentyűt középállásban kihúzva , allulról bebökve egy kis csavarhúzóval-bicajküllövel lehet levenni. Ha ezután kitekered a plexin a két csavart, és leveszed a plexit csipesszel.husszú csörű fogóval elméletileg ki tudod húzni a régi izzókat, és bedugni az újat. A teljes középkonzol eltávolításához van még pár csavar, a befúvórácsok alatt, a rádió alatti polc takaró gumilap alatt, plussz van egy nyúlvány a kormányburkolat alá, amit persze először le kell szerelni. De szerintem tudod cserélni az izzókat a tekerentyők, és a plexi eltávolításával. Van még egy izzó a belső keringetető/klíma gombjába ezt is ki lehet szedni kis csavarhúzóval aláfeszítve, csak vigyázz, mert apró alkatrész is van ott, nehogy elguruljon. Egy kis réz tárcsa, amit egy nútba kell visszarakni. Mögötte van az izzó.

Elküldve
Hát kicsit soknak tűnik 3 -5 Watt, asszem alapból1.5-2.1W-osak vannak benne. A középső tekerentyűt középállásban kihúzva , allulról bebökve egy kis csavarhúzóval-bicajküllövel lehet levenni. Ha ezután kitekered a plexin a két csavart, és leveszed a plexit csipesszel.husszú csörű fogóval elméletileg ki tudod húzni a régi izzókat, és bedugni az újat. A teljes középkonzol eltávolításához van még pár csavar, a befúvórácsok alatt, a rádió alatti polc takaró gumilap alatt, plussz van egy nyúlvány a kormányburkolat alá, amit persze először le kell szerelni. De szerintem tudod cserélni az izzókat a tekerentyők, és a plexi eltávolításával. Van még egy izzó a belső keringetető/klíma gombjába ezt is ki lehet szedni kis csavarhúzóval aláfeszítve, csak vigyázz, mert apró alkatrész is van ott, nehogy elguruljon. Egy kis réz tárcsa, amit egy nútba kell visszarakni. Mögötte van az izzó.

Köszönöm!

Ezek szerint elég, ha csak a tekerentyőket lepattintgatom... :rolleyes:

Viszont aggaszt a 3 W-os izzó... :blink: lehet, hogy jobb lesz ha meg sem próbálom beletenni, hanem a következő évben visszacseréltetem kisebbre.

Köszönöm a segítséget!

Elküldve
Köszönöm!

Ezek szerint elég, ha csak a tekerentyőket lepattintgatom... :rolleyes:

Viszont aggaszt a 3 W-os izzó... :blink: lehet, hogy jobb lesz ha meg sem próbálom beletenni, hanem a következő évben visszacseréltetem kisebbre.

Köszönöm a segítséget!

Aha, a tekerentyűt, meg alatta a két csavarral a plexit. Szerintem is sok a 3Watt, amit Brekeke is belinkelt, az is csak 1.2 Wattos.

Elküldve
hátsó ülést felhajtod, és ott lesz egy lemez, azt kiveszed, és ott van a teteje

azt kicsavarod, és ott lesz

Azon a kb. 10cm átmérőjű lyukon befér a kis tartály mellett a kezem hogy adott esetben vissza dugjam rá a csövet ha esetleg az van egyáltalán lecsúszva?

Elküldve
A 94-es rajzokban már szerepel, (én is beszoptam vele :lol: ) nekem is olyan van benne ami komfortos mindkét oldalon. Az 1,8-as 93-as volt abban a balos komfortos a jobbos mezei. Érdekesebb is volt megoldani, hogy a riasztó felhúzza...

Lehet Udi bibliája a régi? :rolleyes: :blink:

Elküldve
hátsó ülést felhajtod, és ott lesz egy lemez, azt kiveszed, és ott van a teteje

azt kicsavarod, és ott lesz

Én a visszafolyó ágról beszélek, ami a szintjelzőnél van azt is az ülések felöl lehet elérnei az ötajtósnál?

Azon a kb. 10cm átmérőjű lyukon befér a kis tartály mellett a kezem hogy adott esetben vissza dugjam rá a csövet ha esetleg az van egyáltalán lecsúszva?

Szerintem keveredés van, az ülések felül a benzinpumpát lehet elérni, ha jól tudom az ötajtósnál is oldalt van a szintjelző, ott található a visszafolyó ág, ami nekem lecsúszott. Ehhez én csak a tank leszedésekor fértem hozzá. Nem ártana, ha ebben egy ötajtós kolléga megeősítene, mert a caravannak más a tankja.

267069.jpg

Elküldve
Én a visszafolyó ágról beszélek, ami a szintjelzőnél van azt is az ülések felöl lehet elérnei az ötajtósnál?

Szerintem keveredés van, az ülések felül a benzinpumpát lehet elérni, ha jól tudom az ötajtósnál is oldalt van a szintjelző, ott található a visszafolyó ág, ami nekem lecsúszott. Ehhez én csak a tank leszedésekor fértem hozzá. Nem ártana, ha ebben egy ötajtós kolléga megeősítene, mert a caravannak más a tankja.

http://kep.ivpicture.hu/267069.jpg

Nekem a pumpa az ülés alatt megy be már többször vettem ki és tettem be. Most ma délután is szereltem és azt tapasztaltam hogy a kis belső edény ami megakadályozza hogy a kanyarokba ne kapjon a pumpa benzint, na nekem abba egy csepp üzemanyag se volt hiába kívül az edény szájáig volt a benzinszint. Arra lennék kíváncsi hogy annak a kis edénynek az alján gyárilag vannak e kis furatok amin a benzin be tud szivárogni, és nekem valószínüleg azok lehetnek el dugulva, mert hát erre csak ez az egyetlen értelmes magyarázat és megoldás. Vagy ha tévedek javíts ki!

Elküldve
Nekem a pumpa az ülés alatt megy be már többször vettem ki és tettem be. Most ma délután is szereltem és azt tapasztaltam hogy a kis belső edény ami megakadályozza hogy a kanyarokba ne kapjon a pumpa benzint, na nekem abba egy csepp üzemanyag se volt hiába kívül az edény szájáig volt a benzinszint. Arra lennék kíváncsi hogy annak a kis edénynek az alján gyárilag vannak e kis furatok amin a benzin be tud szivárogni, és nekem valószínüleg azok lehetnek el dugulva, mert hát erre csak ez az egyetlen értelmes magyarázat és megoldás. Vagy ha tévedek javíts ki!

Igazából a furatokat én sem láttam, mert nem látszanak egyik nyíláson keresztül sem, részben ezeken keresztül jut ba a benzin, részben meg a pumpa tölti fel a visszafolyó ágon keresztül. De hallottam már olyanról, hogy valakinek zacskót dugtak viccből a tankjába, és ez okozott hasonló problémát. Bár nem gyakori eset. Próbálj valami tükörrel, meg zseblámpával belekémlelni a tankba, azok a furatok valahol a doboz mögött a kocsi fara felé lehetnek. Ha máshogy nem megy le kell kapni a tankot nem olyan vészes, 2 csavar a pántoknál, meg a bilincsek. Képel ne idézz, morognak érte a modik! :rolleyes:

Elküldve
Igazából a furatokat én sem láttam, mert nem látszanak egyik nyíláson keresztül sem, részben ezeken keresztül jut ba a benzin, részben meg a pumpa tölti fel a visszafolyó ágon keresztül. De hallottam már olyanról, hogy valakinek zacskót dugtak viccből a tankjába, és ez okozott hasonló problémát. Bár nem gyakori eset. Próbálj valami tükörrel, meg zseblámpával belekémlelni a tankba, azok a furatok valahol a doboz mögött a kocsi fara felé lehetnek. Ha máshogy nem megy le kell kapni a tankot nem olyan vészes, 2 csavar a pántoknál, meg a bilincsek. Képel ne idézz, morognak érte a modik! :rolleyes:

Tudom hogy nem lehet képpel idézni de akkor hogyan kerüljem el hogy azzal idézzek? Gyere át az egyéb csevegésbe és magyarázd el légysz!

Elküldve
Tudom hogy nem lehet képpel idézni de akkor hogyan kerüljem el hogy azzal idézzek? Gyere át az egyéb csevegésbe és magyarázd el légysz!

Amikor írod a hozzászólást, vedd ki a szögletes zárójelek közül az img szavakat, helyettük url-t írj (a másodiknál hagyd meg a / jelet is).

Az elemlámpával vigyázz, nehogy szikrázzon a kapcsolója, mikor a tankba kémlelsz vele :rolleyes:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.