Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Patacsinál a projektoros Bosch 8800, a Valoe-s Tyc 6300. Mind új! Gyári kapcsoló felénk 1 ezres bontóban, 2 relé szintén. 2001-es az autód, így nem sok esélyed van, hogy elő lenne készítve, vezetékezni kell. Az enyém 94-es, elő volt készítve minden, beraktam a lámpákat, kapcsolót, biztosítékot, reléket és működött.

Raktunk be már néhányan, olvasgass vissza!

Az a használt Bosch nem túl megnyerő annyi pénzért, inkább az új Tyc 1300-al többért...

Vagy a gyári Valeo 6700-ért: Lámpák

Tavaly még egy 10-esbe fájt nekem :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

üdv!

megvan a fordulatszámmérős kilóméterórám juhéjj!

csak vannak apróbb hiányosságai:(

szerencsére nem kellett vezetékezni meg ilyenek, de ha fel van kapcsolva a helyzetjelző vagy a fényszóró akkor nem mér semmit, csak lámpák nélkül működik....

valakinek valami ötlete van esetleg?

a másik, hogy a fél oldalán nem működik a világítás... próbáltam izzókat cserélni de semmi, ahogy elnéztem az áramkörön vannak hibák, lehet azt valahogy orvosolni??

arról nem is beszélve hogy még mielőtt ezt beszereltem volna, megadta magát a kmóra, egyáltalán nem működik reménykedtem benne hogy nem a bovden szakadt el de valószínüleg igen, hacsak nem a váltó oldalon csúszott le, de arról meg fogalmam sincs h ott hol keressem a hibát:(

ha valakinek van valami ötlete akkor köszike!!:rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

üdv!

megvan a fordulatszámmérős kilóméterórám juhéjj!

csak vannak apróbb hiányosságai:(

szerencsére nem kellett vezetékezni meg ilyenek, de ha fel van kapcsolva a helyzetjelző vagy a fényszóró akkor nem mér semmit, csak lámpák nélkül működik....

valakinek valami ötlete van esetleg?

a másik, hogy a fél oldalán nem működik a világítás... próbáltam izzókat cserélni de semmi, ahogy elnéztem az áramkörön vannak hibák, lehet azt valahogy orvosolni??

arról nem is beszélve hogy még mielőtt ezt beszereltem volna, megadta magát a kmóra, egyáltalán nem működik reménykedtem benne hogy nem a bovden szakadt el de valószínüleg igen, hacsak nem a váltó oldalon csúszott le, de arról meg fogalmam sincs h ott hol keressem a hibát:(

ha valakinek van valami ötlete akkor köszike!!:rolleyes:

Hát szerintem én megpróbálnám visszavinni,ki tudja mennyire van ki az a fólia.

A km óra szerintem a spirál miatt nem mér,2xxx forint,nem vészes kicserélni sem.Pl. ha már úgyis kiszedted a műszeregységet,

megpróbálhatnád kihúzni a belét,ha szakadt simán kijön,úgy hogy a váltóra még rá van tekerve a másik fele.

Link to comment
Megosztás:

Hát szerintem én megpróbálnám visszavinni,ki tudja mennyire van ki az a fólia.

A km óra szerintem a spirál miatt nem mér,2xxx forint,nem vészes kicserélni sem.Pl. ha már úgyis kiszedted a műszeregységet,

megpróbálhatnád kihúzni a belét,ha szakadt simán kijön,úgy hogy a váltóra még rá van tekerve a másik fele.

De ha jól tudom, akkor spirálból csak gyárit érdemes, mert a többi sokaknak kattogott/ugrállt.

Link to comment
Megosztás:

üdv!

megvan a fordulatszámmérős kilóméterórám juhéjj!...

Gyanítom, hogy testelési gondja van az órádnak (a hőmérő/üza szintmérő mögötti csatiból kapja). Ezért nem megy a világítás sem. Ha jól sejtem a ford mérő körüli lámpák nem mennek, a helyzetjelző izzóiból kaphatja a testet, nem az órából, ezért nem működik rendesen ha felkapcsolod a villanyt. Kövesd végig a fóliát kiindulva az óra hátán levő stabilizátor ( az a három lábú fekete bizbasz) középső lábától. Ha szakadt meglehet forrasztani ( persze nem bádogos pákával :rolleyes: ), darab vezetékkel áthidalni a szakadt részt.

Ha sok helyen sérült a fólia tényleg érdemesebb lenne visszavinni...

Link to comment
Megosztás:

fúú asszem én ezt a testelési problémát nem fogom tudni megoldani ugyhogy keresek 1 szerelőt aki két ünnep közt dolgozik.

hétvégén talán lesz egy kis időm, megpróbálom végig követni a fólián azt az izét aztán megpróbálom megcinelni.

gondolom cineléssel kell áthidalni a szakadt részt?!

reggel megnéztem a km bowdent a váltónál. Egyszerűen letekeredett róla...hogy hogyan arról fogalmam sincs:)

de sajnos még azt se volt időm visszatekerni...

köszi a segítséget mindenkinek!!!

Link to comment
Megosztás:

fúú asszem én ezt a testelési problémát nem fogom tudni megoldani ugyhogy keresek 1 szerelőt aki két ünnep közt dolgozik.

hétvégén talán lesz egy kis időm, megpróbálom végig követni a fólián azt az izét aztán megpróbálom megcinelni.

gondolom cineléssel kell áthidalni a szakadt részt?!

reggel megnéztem a km bowdent a váltónál. Egyszerűen letekeredett róla...hogy hogyan arról fogalmam sincs:)

de sajnos még azt se volt időm visszatekerni...

köszi a segítséget mindenkinek!!!

Cin-nel necces mert olvad a fólia :rolleyes: Próbáld meg fűtőszál-javítóval. Nem kapsz sokat az áráért, de pár szakadásra elég :blink:

Link to comment
Megosztás:

és ha csak egy darabka rezet vhogy odaragasztok a szakadás helyére? mit gondoltok?

sikerült visszacsavarni a km bowdent a váltóra....

11km -t működött ######ául azóta megint nem mér!

amikor visszatekertem nagyon kevés kb fél centi bowden ált ki a huzalból és a váltón levő csatlakozó részen kb ugyanennyire volt mély a lukacskája:) (lehet h ez érthetetlen, de nem tom jobban lírni:( )

szerintem az van h ugy szakakadt bele a váltóba, hogy nem lóg ki belőle a bowden vége. ilyenkor mit lehet csinálni??

Link to comment
Megosztás:

és ha csak egy darabka rezet vhogy odaragasztok a szakadás helyére? mit gondoltok?

sikerült visszacsavarni a km bowdent a váltóra....

11km -t működött ######ául azóta megint nem mér!

amikor visszatekertem nagyon kevés kb fél centi bowden ált ki a huzalból és a váltón levő csatlakozó részen kb ugyanennyire volt mély a lukacskája:) (lehet h ez érthetetlen, de nem tom jobban lírni:( )

szerintem az van h ugy szakakadt bele a váltóba, hogy nem lóg ki belőle a bowden vége. ilyenkor mit lehet csinálni??

a bowden vége egy tömör dolog

négyzetes alakban.

Link to comment
Megosztás:

és ha csak egy darabka rezet vhogy odaragasztok a szakadás helyére? mit gondoltok?

sikerült visszacsavarni a km bowdent a váltóra....

11km -t működött ######ául azóta megint nem mér!

amikor visszatekertem nagyon kevés kb fél centi bowden ált ki a huzalból és a váltón levő csatlakozó részen kb ugyanennyire volt mély a lukacskája:) (lehet h ez érthetetlen, de nem tom jobban lírni:( )

szerintem az van h ugy szakakadt bele a váltóba, hogy nem lóg ki belőle a bowden vége. ilyenkor mit lehet csinálni??

háát... akkor szerintem hetente megteheted újra :rolleyes: ez egy szobában levő eszközben még akár jó is lehet hosszú távra, de egy autóban mozgások, rezgések, állandó hőingadozások vannak. Nem hiszem hogy sokig tartana. :blink:

ha beleszakad a váltóba a bowden? őőő... lehet káromkodni :lol: :D

Link to comment
Megosztás:

háát... akkor szerintem hetente megteheted újra :rolleyes: ez egy szobában levő eszközben még akár jó is lehet hosszú távra, de egy autóban mozgások, rezgések, állandó hőingadozások vannak. Nem hiszem hogy sokig tartana. :blink:

ha beleszakad a váltóba a bowden? őőő... lehet káromkodni :D ;)

hogtud az beleszaladni? :lol:

nekem olyan könyen jár ki be...

Link to comment
Megosztás:

Nem lehet, hogy elszakadt középtájon, csak a végek összeakadtak ezért rövidebb, és ezért bírta csak 11 kilómétert? :rolleyes:

Valszeg. Ha olyan könnyen jár ki-be akkor mágnessel nem lehet megpróbálni kiszedni? őőő... mi lenne ha átmennénk vele váltós topicba? :blink:

Link to comment
Megosztás:

Nem lehet, hogy elszakadt középtájon, csak a végek összeakadtak ezért rövidebb, és ezért bírta csak 11 kilómétert? :rolleyes:

nemtudom, de ez nem is ráz, meg a váltóból ki lehet venni a kis fogaskerekét a kihajtásnak és kész.

nem kell káromkodni se :blink:

Link to comment
Megosztás:

a bowden vége egy tömör dolog

négyzetes alakban.

igen, igen olyan a vége. és annak milyen hosszúnak kéne lennie?

mert ez kb olyan fél centi.

ezt a fél centit ugy kell elképzelni, hogy ugye van a huzal végén az a rész amit rá kell csavarni a váltóra, ez azon belül van.

fúú szorri a nagyon idióta kérdésekért!!!:rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Nekem is beletört már a km spirál vége. Egyszerűen nem volt jól meghúzva a hollandi a váltóra menő részen így gondolom nem állt egyenesen és beletört és bentmaradt a vége. Szerencsére egy 10-es dugókulccsal kicsavarod a rögzítő csavarját így kihúzható a váltóból az a műanyag fogaskerekes része ami a km spirált hajtja. Ezután már csak fejre állítod és kikocogtatod belőle a beletört darabot. Majd vissza és egy új spirált neki!

Mielőtt szétszeded azért takarítsad le a környékét, hogy nehogy beleszemetelj a váltóba szereléskor.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.