Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

A hengerfejet nem emiatt vették le, az egyik szelep meg volt égve és cserélték. Melyik az a gyújtásmodul? Csak azóta nyitogatom a motorteret, amióta szarakodik, úgyhogy nem vagyok egy nagy májer. Rotort és HALL-jeladót cseréltek a gyújtásban

Nekem a gyújtásmodul okozta ugyanezeket a tüneteket. A menetirány szerinti bal oldalon találod az akkumulátor mögött a gyújtótrafó alatt. Ez egy kis szögletes modul, két csavar rögziti a trafóval együtt, öt perc sincs a cseréje. Érdemes lenne belepróbálni egy másikat és ha azzal jó akkor megvenni. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Nemreg vettem egy 2001-es astra classicot. Az elozo (1.) tulaj annak idejen gyari radio nelkul vette, valami retek kazettas magnot tettek be helyette. Most vettem egy VDO CDR500-at, mert megiscsak zavart a kijelzo tetlensege (:huh:)... regi radiot kivesz, ujat betesz, cdt felporget, de a kijelzot csak nem vezerli egyaltalan (es gondolom code megadasig nem is csinal semmit amugy), gyk. ugyanugy, mint az eddigi radio. Megneztem a kabelt, elofordulhat, hogy kivagtak a kijelzot vezerlo kabelt es valami taknyoltak az elektronikaval, hogy mukodjon az elozo radio? Mert gyanusan el van vagva egy vezetek a kotegbol es gyanusan nem gyari 2 szal vezetek van belekotve a csatlakozoba. Marmint tippek? Vagy vigyem valami autoszerelohoz megnezetni (igazabol most epp Nemetorszagban vagyok karacsonyig, jobb szeretnem sajat szerelohoz vinni, ha mar muszaj, azert lenne jobb megoldani helyben)?

Koszi:

hungarocell

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Nemreg vettem egy 2001-es astra classicot. Az elozo (1.) tulaj annak idejen gyari radio nelkul vette, valami retek kazettas magnot tettek be helyette. Most vettem egy VDO CDR500-at, mert megiscsak zavart a kijelzo tetlensege ( :huh: )... regi radiot kivesz, ujat betesz, cdt felporget, de a kijelzot csak nem vezerli egyaltalan (es gondolom code megadasig nem is csinal semmit amugy), gyk. ugyanugy, mint az eddigi radio. Megneztem a kabelt, elofordulhat, hogy kivagtak a kijelzot vezerlo kabelt es valami taknyoltak az elektronikaval, hogy mukodjon az elozo radio? Mert gyanusan el van vagva egy vezetek a kotegbol es gyanusan nem gyari 2 szal vezetek van belekotve a csatlakozoba. Marmint tippek? Vagy vigyem valami autoszerelohoz megnezetni (igazabol most epp Nemetorszagban vagyok karacsonyig, jobb szeretnem sajat szerelohoz vinni, ha mar muszaj, azert lenne jobb megoldani helyben)?

Koszi:

hungarocell

Lehetséges, hogy nem rádiós kódra van állítva az autó, illetve a kijelző.

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Nemreg vettem egy 2001-es astra classicot. Az elozo (1.) tulaj annak idejen gyari radio nelkul vette, valami retek kazettas magnot tettek be helyette. Most vettem egy VDO CDR500-at, mert megiscsak zavart a kijelzo tetlensege (:huh:)... regi radiot kivesz, ujat betesz, cdt felporget, de a kijelzot csak nem vezerli egyaltalan (es gondolom code megadasig nem is csinal semmit amugy), gyk. ugyanugy, mint az eddigi radio. Megneztem a kabelt, elofordulhat, hogy kivagtak a kijelzot vezerlo kabelt es valami taknyoltak az elektronikaval, hogy mukodjon az elozo radio? Mert gyanusan el van vagva egy vezetek a kotegbol es gyanusan nem gyari 2 szal vezetek van belekotve a csatlakozoba. Marmint tippek? Vagy vigyem valami autoszerelohoz megnezetni (igazabol most epp Nemetorszagban vagyok karacsonyig, jobb szeretnem sajat szerelohoz vinni, ha mar muszaj, azert lenne jobb megoldani helyben)?

Koszi:

hungarocell

Milyen színű ami el van vágva? Mert ha jól emlékszem a piros-szürkét szokták elvágni,nem gyári rádió esetén.

2 szál nem gyári vezeték lehet pl. az utólagos külső hőmérséklet jeladóé is,ha 2,4 pin-re van kötve.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!!

A tegnap már érdeklődtem, de azóta már gondolkoztam és csak beszerelném a tid-et, nem baj ha csak kinti hőmérsékletet mutat. Az is valami. A bc. itt mifelénk ritka mint a térdkalácsban a mazsola.

Nekem 92- c16nz-m van és egysoros a kijelző, de amit venni akarok az 3 fele tagolt.

http://kepfeltoltes.hu/view/091209/astraf_...ltoltes.hu_.jpg

Most az a kérdésem, hogy a csatlakozó fog-e találni erre az újra.??

Ha mégis talál a csatlakozó, akkor hogy fogja mutatni a hőmérséklet??

Tudom, hogy kell kinti érzékelő, de azt vajonn én kell bekábelezzem vagy van 3-4 magányos csatlakozó az első spojlerbe és valamelyik az lenne???

http://kepfeltoltes.hu/view/091210/Graphic...ltoltes.hu_.jpg

És milyen meglepi van még ebben az esetben amiről nem tudok??

Esetleg ha valakinek van fotója a kinti hőmérséklet jeladóról és hogy hol található???

Előre is köszönöm, bennetek van a reményem!!!

Hanem nem lessz tid-em. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!!

A tegnap már érdeklődtem, de azóta már gondolkoztam és csak beszerelném a tid-et, nem baj ha csak kinti hőmérsékletet mutat. Az is valami. A bc. itt mifelénk ritka mint a térdkalácsban a mazsola.

Nekem 92- c16nz-m van és egysoros a kijelző, de amit venni akarok az 3 fele tagolt.

http://kepfeltoltes.hu/view/091209/astraf_...ltoltes.hu_.jpg

Most az a kérdésem, hogy a csatlakozó fog-e találni erre az újra.??

Ha mégis talál a csatlakozó, akkor hogy fogja mutatni a hőmérséklet??

Tudom, hogy kell kinti érzékelő, de azt vajonn én kell bekábelezzem vagy van 3-4 magányos csatlakozó az első spojlerbe és valamelyik az lenne???

http://kepfeltoltes.hu/view/091210/Graphic...ltoltes.hu_.jpg

És milyen meglepi van még ebben az esetben amiről nem tudok??

Esetleg ha valakinek van fotója a kinti hőmérséklet jeladóról és hogy hol található???

Előre is köszönöm, bennetek van a reményem!!!

Hanem nem lessz tid-em. :huh:

Üdv nos az a 3csati egyik sem a hőmérséklet jeladóé az nevezetesen valami plussz kürt vagy duda gomb valami fullosabb. Ami a jeladós csatlakozó az hasonló az index és a ködlámpa dugójára csak kicsit nagyobb. Holnap ugy is bekell másszak a kocsi alá hogy ha addig nem küld róla senki képet akkor lefotózom neked. de ne valószínű h be van neked húzva. Ahogy nézegetem a képed amit linkeltél azon ködlámpáé van és a többi ahogy mondtam a kürt na majd lefotózom ÜDV. (nekem van hőmérőm a kocsiba ezért tudom hogy hogy van)

Link to comment
Megosztás:

Köszi szépen, várom azt a fotot, azéert titkon reménykedem hogy az enyémbe is be van kábelezve mert amugy sok a számomra ismeretlen csatlakozó.

Az auto is olyan, hogy nincs benne ford. szám mérő de azért be van húzva a kábel neki.

Reménykedek

Hát ha letutod fotózni vagy van fotód a csatlakozók végeiről akkor linkeld be azt megmondom neked h melyik az mert az előző képeden csak a duda csatlakozók látszanak meg a ködösé de a vége annak se és a hőmérőé pedig nem abból a kábel kötegből jön elő azt hiszem. hanem valahonnan máshonnan kellene lifegnie. És az nem is ien védő borításban van mint a linkelt képeden a burkolat a kábeleken.

Link to comment
Megosztás:

Hát ha letutod fotózni vagy van fotód a csatlakozók végeiről akkor linkeld be azt megmondom neked h melyik az mert az előző képeden csak a duda csatlakozók látszanak meg a ködösé de a vége annak se és a hőmérőé pedig nem abból a kábel kötegből jön elő azt hiszem. hanem valahonnan máshonnan kellene lifegnie. És az nem is ien védő borításban van mint a linkelt képeden a burkolat a kábeleken.

Majd lefotózom de csak 1 hét mulva mert az a donor autóm, és a szüleimnél van vidékenn.

Link to comment
Megosztás:

Majd lefotózom de csak 1 hét mulva mert az a donor autóm, és a szüleimnél van vidékenn.

OK akkor holnap belinkelem a fotot amit csinállok:D De ide nemlessz elég csak a kábel kell egy valami kis izé:huh: amit rádugsz a csatira az lenne gondolom a hőmérő. Na de majd holnap meglátod. ÜDV

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!!

A tegnap már érdeklődtem, de azóta már gondolkoztam és csak beszerelném a tid-et, nem baj ha csak kinti hőmérsékletet mutat. Az is valami. A bc. itt mifelénk ritka mint a térdkalácsban a mazsola.

Nekem 92- c16nz-m van és egysoros a kijelző, de amit venni akarok az 3 fele tagolt.

http://kepfeltoltes.hu/view/091209/astraf_...ltoltes.hu_.jpg

Most az a kérdésem, hogy a csatlakozó fog-e találni erre az újra.??

Ha mégis talál a csatlakozó, akkor hogy fogja mutatni a hőmérséklet??

Tudom, hogy kell kinti érzékelő, de azt vajonn én kell bekábelezzem vagy van 3-4 magányos csatlakozó az első spojlerbe és valamelyik az lenne???

http://kepfeltoltes.hu/view/091210/Graphic...ltoltes.hu_.jpg

És milyen meglepi van még ebben az esetben amiről nem tudok??

Esetleg ha valakinek van fotója a kinti hőmérséklet jeladóról és hogy hol található???

Előre is köszönöm, bennetek van a reményem!!!

Hanem nem lessz tid-em. :huh:

A csatlakozó stimmelni fog.

A külső hőmérséklet jeladó,a kijelző 2,4 lábára van kötve,ha be van vezetékelve.

Nekem nem volt bekötve,üres volt a 2,4 láb.

Egyébként kb. 3500 Forint a jeladó. (gyári,új)

Link to comment
Megosztás:

Milyen színű ami el van vágva? Mert ha jól emlékszem a piros-szürkét szokták elvágni,nem gyári rádió esetén.

2 szál nem gyári vezeték lehet pl. az utólagos külső hőmérséklet jeladóé is,ha 2,4 pin-re van kötve.

Piros biztosan... de majd ranezek holnap. Mondjuk nem valoszinusitem, hogy lenne benne barmi is utolag a riaszton kivul, mert egy oreg hazaspare volt, akik a leheto leg fapadosabban vettek es utana semmit nem csinaltak vele (ertsd ugy amikor megvettem csereltem le a gyari firestone gumikat...).

Ha a kijelzo nem radio code-ra van allitva, akkor azt tudom modositani vagy csak szerviz?

Link to comment
Megosztás:

Piros biztosan... de majd ranezek holnap. Mondjuk nem valoszinusitem, hogy lenne benne barmi is utolag a riaszton kivul, mert egy oreg hazaspare volt, akik a leheto leg fapadosabban vettek es utana semmit nem csinaltak vele (ertsd ugy amikor megvettem csereltem le a gyari firestone gumikat...).

Ha a kijelzo nem radio code-ra van allitva, akkor azt tudom modositani vagy csak szerviz?

Ha kikapják a gyári rádiót, akkor azért szokták elnyesni (jobbak csak kihúzni) a piros-szürke drótot, mert akkor nem vár a rádióvezérlésre a TID hanem automatice kiírja középre a dátumot. Ha a piros-szürke van elvágva akkor csinált össze, és lesd meg hogy nem ír -e ki egy "code" feliratot középre. Ha igen akkor a rádió kódot kér a bekapcsoláshoz. A kódot úgy tudod beírni hogya rádión az "AS" gombot lenyomva tartod amíg vízszintes csíkik jelennek meg a kijelzőn (és pittyen a rádió) ha pl a kód 3265 akkor az egyes gombot megnyomod 3x a kettest 2x a hármast 6x a négyest 5x.

Link to comment
Megosztás:

Ha kikapják a gyári rádiót, akkor azért szokták elnyesni (jobbak csak kihúzni) a piros-szürke drótot, mert akkor nem vár a rádióvezérlésre a TID hanem automatice kiírja középre a dátumot. Ha a piros-szürke van elvágva akkor csinált össze, és lesd meg hogy nem ír -e ki egy "code" feliratot középre. Ha igen akkor a rádió kódot kér a bekapcsoláshoz. A kódot úgy tudod beírni hogya rádión az "AS" gombot lenyomva tartod amíg vízszintes csíkik jelennek meg a kijelzőn (és pittyen a rádió) ha pl a kód 3265 akkor az egyes gombot megnyomod 3x a kettest 2x a hármast 6x a négyest 5x.

Helyesbítek. SAFE-t ír ki. Valamint az AS gombot kikapcsolt állapotban nyomni kell 3 másodpercig, aztán bekapcsolni az autórádiót, eközben nyomva kell tartani továbbra is az AS gombot, ezután fogja kérni a kódot egy csippanás keretében, ha mindent jól csináltunk. Beütjük a kódunkat, majd megint AS gomb hosszasan nyomvatart. Ha sikeres a kódbevitel, akkor elkezdi keresni az állomásokat.

Link to comment
Megosztás:

Helyesbítek. SAFE-t ír ki. Valamint az AS gombot kikapcsolt állapotban nyomni kell 3 másodpercig, aztán bekapcsolni az autórádiót, eközben nyomva kell tartani továbbra is az AS gombot, ezután fogja kérni a kódot egy csippanás keretében, ha mindent jól csináltunk. Beütjük a kódunkat, majd megint AS gomb hosszasan nyomvatart. Ha sikeres a kódbevitel, akkor elkezdi keresni az állomásokat.

télleg :huh: igaz. (látszik hogy régen volt gyári rággyóm? :lol: :lol: )

Link to comment
Megosztás:

Elég szomorú. Valamint a GyIK-ben is hobbiból van leírva, valamint a topic is csak az SQL adatbázis növelése miatt jött létre. :D :angry:

Én szeretem a Panámat :huh: És annak kód se kell ;)

Más:

Eredetileg a gyári 3. féklámpa honnan van kábelezve? Nekem volt 3. féklámpám (valami utángyári, erősen távolkeleti jellegű cucc) amit akkor amikor vettük az autót már a csomagtartó aljában adtak hozzá. Kábel elTÉPVE, szigeletés nulla, oszlopba betunkolva. Nem is tudom miért kezdett el füstölni... :lol: Nah mindegy, szóval a bal hátsó lámpából volt átdrótozva féklámpa foglalatról. Ha tennék 3. féklámpát, akkor hova illene kábelezni hogy normálisabban legyen kivitelezve mint az F.+!%/^˘ág ami bele volt vágva? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Én szeretem a Panámat :huh: És annak kód se kell :D

Más:

Eredetileg a gyári 3. féklámpa honnan van kábelezve? Nekem volt 3. féklámpám (valami utángyári, erősen távolkeleti jellegű cucc) amit akkor amikor vettük az autót már a csomagtartó aljában adtak hozzá. Kábel elTÉPVE, szigeletés nulla, oszlopba betunkolva. Nem is tudom miért kezdett el füstölni... :lol: Nah mindegy, szóval a bal hátsó lámpából volt átdrótozva féklámpa foglalatról. Ha tennék 3. féklámpát, akkor hova illene kábelezni hogy normálisabban legyen kivitelezve mint az F.+!%/^˘ág ami bele volt vágva? :lol:

A nagy karosszéria csati (x6-os bal lábtér küszöb burkolat alatt) után van kötve a bal lámpa vezetékéről, aztán hogy gyárilag miképp oldották meg ezt, nem tudom. Szerintem felfűzéses rendszerű ez is, tehát az izzófoglalat csatijától még megy tovább egy féklámpa táp a csomiajtóba. A testkötés az helyszínen van megoldva valszeg.

Más:

Breki! Ma szétkaptam az első ablaktörlő relét. Enyém totál máshogy néz ki, mint a tied. Ez mondjuk Lucas márkájú, lehet ezért és nekem 22k ohm-os ellenállás van az intervallumhoz, nem 15k-s mint neked. Ja és az intervallumos kapcsolóhoz nem kell plusz szál, csak a fekete-sárga madzagot kell elcsípni és arra kötni a potméter két vezetékét, így szerintem relé csere nélkül is megoldható, hogy gyári intervallumos legyen a cucc. Csak a 15k vagy 22k-s ellenállást kell kikapni, áthidalást berakni, oszt hadszóljon. ;)

Link to comment
Megosztás:

Ha kikapják a gyári rádiót, akkor azért szokták elnyesni (jobbak csak kihúzni) a piros-szürke drótot, mert akkor nem vár a rádióvezérlésre a TID hanem automatice kiírja középre a dátumot. Ha a piros-szürke van elvágva akkor csinált össze, és lesd meg hogy nem ír -e ki egy "code" feliratot középre. Ha igen akkor a rádió kódot kér a bekapcsoláshoz. A kódot úgy tudod beírni hogya rádión az "AS" gombot lenyomva tartod amíg vízszintes csíkik jelennek meg a kijelzőn (és pittyen a rádió) ha pl a kód 3265 akkor az egyes gombot megnyomod 3x a kettest 2x a hármast 6x a négyest 5x.

oh, kul... megprobalom megoldani a jovoheten (addig szerzek pakat, mert kb. a koteg kozepen vagta el a joember...). koszi mindenkinek!

Link to comment
Megosztás:

Breki! Ma szétkaptam az első ablaktörlő relét. Enyém totál máshogy néz ki, mint a tied. Ez mondjuk Lucas márkájú, lehet ezért és nekem 22k ohm-os ellenállás van az intervallumhoz, nem 15k-s mint neked. Ja és az intervallumos kapcsolóhoz nem kell plusz szál, csak a fekete-sárga madzagot kell elcsípni és arra kötni a potméter két vezetékét, így szerintem relé csere nélkül is megoldható, hogy gyári intervallumos legyen a cucc. Csak a 15k vagy 22k-s ellenállást kell kikapni, áthidalást berakni, oszt hadszóljon. :huh:

Nekem 10k-s volt benne, azt cseréltem 15k poti + 4,7k ellenállatra. Mindenképp kell neki ellenállást + ba berakni, hogy ne lehessen túlvezérelni! (2K-nál majdnem folyamatosan kattog). Ez az ellenállás az "I" pontra csatlakozik, így kintről is elérhető, mert erre a pontra ad a kar indítójelet. Ha beraksz egy gyárit amiben benne a poti, valszeg nem kell vezetékezni semmit sem, csak kicserélni az ellenállást a relében és passz...

Link to comment
Megosztás:

Nekem 10k-s volt benne, azt cseréltem 15k poti + 4,7k ellenállatra. Mindenképp kell neki ellenállást + ba berakni, hogy ne lehessen túlvezérelni! (2K-nál majdnem folyamatosan kattog). Ez az ellenállás az "I" pontra csatlakozik, így kintről is elérhető, mert erre a pontra ad a kar indítójelet. Ha beraksz egy gyárit amiben benne a poti, valszeg nem kell vezetékezni semmit sem, csak kicserélni az ellenállást a relében és passz...

Én ma délelőtt fogom betenni, csak relécsere, karcsere, és végül a potit közbeiktatni a sárga-fekete vezetéknek.

Amúgy vicces ez a potis B Omega kar, jól néz ki de brutál, nagyobb mint a BC kar ami most van benn. Bal oldalt meg az a picike indexkar. :huh:

Majd csinálok 1-2 képet.

Link to comment
Megosztás:

Elkészültem az intervallumszabályzós ablaktörlőkapcsolóval. Nagyon szépen működik az állítgatás. Maga a kapcsoló is jó, kicsit erőigényesebb a kapcsolása, de ez megszokás kérdése, nekem nagyon tetszik. Kb. 4-12mp intervallumokat lehet állítani.

SZERELÉS az alábbi linken találhatóak a képek amik készültek közben.

39280605.jpg

Link to comment
Megosztás:

Elkészültem az intervallumszabályzós ablaktörlőkapcsolóval. Nagyon szépen működik az állítgatás. Maga a kapcsoló is jó, kicsit erőigényesebb a kapcsolása, de ez megszokás kérdése, nekem nagyon tetszik. Kb. 4-12mp intervallumokat lehet állítani.

SZERELÉS az alábbi linken találhatóak a képek amik készültek közben.

http://img7.tar.hu/invictus/img/39280605.jpg

:lol: :D aztahúb.zeg, szép nagydarab. A 2T trabi váltókarja nem volt ilyen jól markolható ;) Ahol ez a kar eredetileg szolgált, ott is ilyen "vékonka" volt az indexkar, vagy ott mind a kettő ekkora volt? Biztos szokni kell, hogy ott van :lol: Viszont amit tud az jó dolog. A eredeti intervallum általában véletlenül sem jó ahhoz ami esni szokott :huh:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.