Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Végül is nem kell semmi nagyon bonyolultra gondolni. Szétkaptam a relét és kicseréltem ezt az ellenállást (10 KOhm) egy 15KOhmos lineáris potira és sorbakötöttem vele 4.7 KOhmot.

Így a fix 6 mp-ből lett 2-12 mp. Feljebb nem érdemes menni. Ilyen lett.

A panelen a zsugorcsőben van a + ellenállás :huh: 200 Ft körül van a poti ára, az a leghúzósabb benne :lol:

Már csak helyet kell keresni a potinak és nem idegel ki többé a ki-be kapcsolgatás :D

Az omis relében is pont azzal a két szállal van több, ami az ellenállathoz megy szerintem és ugye a karban is poti van. :lol: Erre már én is gondoltam, csak lusta vagyok, hideg van és lusta is vagyok. ;)

Elküldve
Végül is nem kell semmi nagyon bonyolultra gondolni. Szétkaptam a relét és kicseréltem ezt az ellenállást (10 KOhm) egy 15KOhmos lineáris potira és sorbakötöttem vele 4.7 KOhmot.

Így a fix 6 mp-ből lett 2-12 mp. Feljebb nem érdemes menni. Ilyen lett.

A panelen a zsugorcsőben van a + ellenállás :huh: 200 Ft körül van a poti ára, az a leghúzósabb benne :lol:

Már csak helyet kell keresni a potinak és nem idegel ki többé a ki-be kapcsolgatás :D

Köszi az infót! Meg is csinálom! :lol:

Elküldve
Az omis relében is pont azzal a két szállal van több, ami az ellenállathoz megy szerintem és ugye a karban is poti van. :huh: Erre már én is gondoltam, csak lusta vagyok, hideg van és lusta is vagyok. :lol:

És a karban hol kell tekergetni a potit? Amúgy a lusta kétszer volt. Ennyire nem lehetsz lusta. :lol:

Elküldve
Aha, ott van az ék alakú felfestés mellett? És ha egy ilyet berakok simán műkszik is ? Csak kicserélem és kész?

Igen az az. Nem, ehhez kell a hozzá tartozó relé is B Omegából, vagy meghekkeled a mostanit, ahogy breki is tette.

Elküldve
Igen az az. Nem, ehhez kell a hozzá tartozó relé is B Omegából, vagy meghekkeled a mostanit, ahogy breki is tette.

Plusz egy szálat behúzni a reléhez a potinak.

Elküldve

Szasztok...Nekem olyan gondom lenne egy 1998-as F astra caravannal ...hogy...volt benne gyujtásmodul csere mert azt állitották hogy az a baj...kicseréltem egy ujra....de az auto továbra sem indul...ha leveszem a fő gyujtás kábelt az elosztorol akkor ha ráadom a gyujtást ott van egy szikra...de semmi több ha inditozm...olvastam a forumot hogy lehet ac relé...de az gyujtás ráadásánál kattan..és a szivattyum is indul... trafo jo mert megmérték... HALL jelado esetleg????? az is egy naggyobb összeg akkor :huh: csak az a baj hogy itt a közelben nemtaláltam bontottat sajnos (Békés megye) ismerős rárakt a müszert is de nem komunikált a vezérlővel vagy mive l :lol::(:lol: pedig gyári opeles is van neki . ja és be sem indul az auto azt hozzáteszem...ugy kezdodott hogy egyik reggel indultam volna beindult még akkor de csak 3 hengerem ment le is fulladt majd ismét inditottam akkor elindult mind még egésznap használva volt az auto majd elmentünk boltba és kijöttünk na onnan sehova tovább tekeri a motort csak nem indul...és innentöl kezdve nincs szikra....Szerintetek mi lehet a hiba forrása...előre is köszönöm...és sorry hogy ilyen hosszu lett

Elküldve

Hali!

Mi a motorkód, gyujtás hagyományos elosztós?

Nekem van c14 NZ motorhoz komplett gyujtásmodul, elosztó hall jeladóval, vezérlő elektronikával, ha érdekel megbeszélhetjük!

Elküldve
Szasztok...Nekem olyan gondom lenne egy 1998-as F astra caravannal ...hogy...volt benne gyujtásmodul csere mert azt állitották hogy az a baj...kicseréltem egy ujra....de az auto továbra sem indul...ha leveszem a fő gyujtás kábelt az elosztorol akkor ha ráadom a gyujtást ott van egy szikra...de semmi több ha inditozm...olvastam a forumot hogy lehet ac relé...de az gyujtás ráadásánál kattan..és a szivattyum is indul... trafo jo mert megmérték... HALL jelado esetleg????? az is egy naggyobb összeg akkor :huh: csak az a baj hogy itt a közelben nemtaláltam bontottat sajnos (Békés megye) ismerős rárakt a müszert is de nem komunikált a vezérlővel vagy mive l :lol::(:lol: pedig gyári opeles is van neki . ja és be sem indul az auto azt hozzáteszem...ugy kezdodott hogy egyik reggel indultam volna beindult még akkor de csak 3 hengerem ment le is fulladt majd ismét inditottam akkor elindult mind még egésznap használva volt az auto majd elmentünk boltba és kijöttünk na onnan sehova tovább tekeri a motort csak nem indul...és innentöl kezdve nincs szikra....Szerintetek mi lehet a hiba forrása...előre is köszönöm...és sorry hogy ilyen hosszu lett

Pedig ha a gyujtámodul hiba kilőve, akkor a Hall-jeladó a következő lehetséges hibaforrás. Vagy az ECU. Sajna jeladó errefele sem áll rakásban bontóban. Nincs valaki akinek a közelben ilyen astrája van, és kölcsönadná egy próbára? Akkor nem kéne megvenni potyára az újat, csak ha tényleg ez a baj. Elosztó-rotor volt cserélve? Gyujtás kábeleket kimértétek? 7-20 Kohm-nak kell lenniük.

Elküldve

Rotor nemvolt cserélve...most van oda a srácnál aki rétette volna gépre csak nem kommunikált :huh::(:lol: nemtudom azota nézett e rajta valamit...csak hogy mégis mire számitsak...az az ECU az mi is pontosan sorry a lámaságért ...

Elküldve
Rotor nemvolt cserélve...most van oda a srácnál aki rétette volna gépre csak nem kommunikált :lol::(:lol: nemtudom azota nézett e rajta valamit...csak hogy mégis mire számitsak...az az ECU az mi is pontosan sorry a lámaságért ...

Endzsín-kontról-junit Motorvezérlő egység. A többihez nem tudok mit mondani mert dízelesbő' vagyok és sárga lámpa nálam csak az izzításnál létezik :huh: de ezt az egyet tudom :D

Elküldve
Rotor nemvolt cserélve...most van oda a srácnál aki rétette volna gépre csak nem kommunikált :huh::(:lol: nemtudom azota nézett e rajta valamit...csak hogy mégis mire számitsak...az az ECU az mi is pontosan sorry a lámaságért ...

Az ECU a számítógép ami motort vezérli. Gyujtás, üzemanyagpumpa miegymás. Így néz ki.:Klikk ide. Ritkán romlik el, de előfordul. De szerintem először egy kölcsön jeladót próbálj meg szerezni. A rotor meg újan is "csak" olyan ezer forint körül lehet.

Elküldve
Rotor nemvolt cserélve...most van oda a srácnál aki rétette volna gépre csak nem kommunikált :huh::(:lol: nemtudom azota nézett e rajta valamit...csak hogy mégis mire számitsak...az az ECU az mi is pontosan sorry a lámaságért ...

Kicsit előbb ezt írtam!

"Nekem van c14 NZ motorhoz komplett gyujtásmodul, elosztó hall jeladóval, vezérlő elektronikával, ha érdekel megbeszélhetjük!"

Elküldve

azt tudom hogy a rotot nem egy nagyon drága dolog inkább a jelado ami huzos lehet.... hátha tudok szerezni ilyet.... megprobálom...vagy megvárom mit mond a srác..... mert azt mondta kiméregeti meg kapcsolási rajzot nézeget hogy mit hogyan de ő tudja mit csinál :huh: azt mondta nincs olyan hogy nincs meg a hiba.... mert eddigiek csak találgattak sajnos.....azért is cseréltem modult...ugyhogy lehet van 2 jo modulom...majd megválok az ujtol ha annak nincs baja :lol::):lol:

Elküldve
Kicsit előbb ezt írtam!

"Nekem van c14 NZ motorhoz komplett gyujtásmodul, elosztó hall jeladóval, vezérlő elektronikával, ha érdekel megbeszélhetjük!"

Érdekel ha jo hozzá adj egy msn címet esetleg privátban ugy könnyebb

Elküldve

Üdv !

Mint már régebben olvashattátok bajlodok a hidegen nehézkes inditással, mint ami már kiderült a rendszer nagyon hamar elengedi a nyomást. Mondhatni leállás után fél orával már nincs is semmi a üzemanyagcsőben. Azon kezdtem el gondolkodni, hogy mi lenne ha bemókolnék egy laza kis nyomógombot a műszerfalba, amivel még inditozás előtt rövidre tudom zárni az ac relénél a 30-as és a 87-es pontokat ( ha jol emléxem ezek azok a csatik amiket ha direktbe kötünk akkor nyom a pumpa), ezáltal inditás előtt egy kis nyomást hoznék létre a rendszerben. Ha elindult a kocsi leállítás után pöci röfi indul. Szerintetek megfontolandó ötlet, vagy inkább gondolkodjak valami máson? :huh:

Mégvalami! Tungsram 90%os növelt fényerejű izzót javasoltok vagy Osram 90%os növelt fényerejűt? Van aki egyiket isteniti van aki a másikat, szal kéne már egykét konkrét tapasztalat.

Kössz: Petya

Elküldve
Üdv !

Mint már régebben olvashattátok bajlodok a hidegen nehézkes inditással, mint ami már kiderült a rendszer nagyon hamar elengedi a nyomást. Mondhatni leállás után fél orával már nincs is semmi a üzemanyagcsőben. Azon kezdtem el gondolkodni, hogy mi lenne ha bemókolnék egy laza kis nyomógombot a műszerfalba, amivel még inditozás előtt rövidre tudom zárni az ac relénél a 30-as és a 87-es pontokat ( ha jol emléxem ezek azok a csatik amiket ha direktbe kötünk akkor nyom a pumpa), ezáltal inditás előtt egy kis nyomást hoznék létre a rendszerben. Ha elindult a kocsi leállítás után pöci röfi indul. Szerintetek megfontolandó ötlet, vagy inkább gondolkodjak valami máson? :huh:

Mégvalami! Tungsram 90%os növelt fényerejű izzót javasoltok vagy Osram 90%os növelt fényerejűt? Van aki egyiket isteniti van aki a másikat, szal kéne már egykét konkrét tapasztalat.

Kössz: Petya

Többen is (szám szerint négyen legalább) Tungsram/GE megalight +90%-ot vettünk. Személy szerint meg vagyok vele elégedve, ahogy a többiek is. :lol:

Elküldve
Üdv !

Mint már régebben olvashattátok bajlodok a hidegen nehézkes inditással, mint ami már kiderült a rendszer nagyon hamar elengedi a nyomást. Mondhatni leállás után fél orával már nincs is semmi a üzemanyagcsőben. Azon kezdtem el gondolkodni, hogy mi lenne ha bemókolnék egy laza kis nyomógombot a műszerfalba, amivel még inditozás előtt rövidre tudom zárni az ac relénél a 30-as és a 87-es pontokat ( ha jol emléxem ezek azok a csatik amiket ha direktbe kötünk akkor nyom a pumpa), ezáltal inditás előtt egy kis nyomást hoznék létre a rendszerben. Ha elindult a kocsi leállítás után pöci röfi indul. Szerintetek megfontolandó ötlet, vagy inkább gondolkodjak valami máson? :huh:

Mégvalami! Tungsram 90%os növelt fényerejű izzót javasoltok vagy Osram 90%os növelt fényerejűt? Van aki egyiket isteniti van aki a másikat, szal kéne már egykét konkrét tapasztalat.

Kössz: Petya

Az egyik megoldás a direkt AC-indítás ahogy írtad, a másik egy visszacsapó szelep építése a benzinvezetékbe valahová a pumpa után. A pumpa és a benzinszűrő között ven egy olyan fél méteres gumicső oda könnyen be lehet építeni. De ha nem akarsz a kocsi alatt bujkálni ilyen hidegben a kapcsoló is megteszi. Nem kell messze vinni berakhatod az anyósoldali lábtérbe a kesztyűtartó alá ott nem is látszik de ha lehet pillanatkapcsoló legyen, nehogy véletlenül állandóan menjen a pumpa. Tungsramot vettem és is, és jó.

Elküldve
Az egyik megoldás a direkt AC-indítás ahogy írtad, a másik egy visszacsapó szelep építése a benzinvezetékbe valahová a pumpa után. A pumpa és a benzinszűrő között ven egy olyan fél méteres gumicső oda könnyen be lehet építeni. De ha nem akarsz a kocsi alatt bujkálni ilyen hidegben a kapcsoló is megteszi. Nem kell messze vinni berakhatod az anyósoldali lábtérbe a kesztyűtartó alá ott nem is látszik de ha lehet pillanatkapcsoló legyen, nehogy véletlenül állandóan menjen a pumpa. Tungsramot vettem és is, és jó.

Úgy gondoltam, hogy berakok egy sima nyomógombot és egy két másodpercig nyomva tartom hideginditás előtt. Vagy ha lenne esetleg egy másikfajta gombos megoldás akkor várom az ötletet :lol: Az izzó meg akkor tungsram lesz, aztán remélem hogy jol fognak szuperálni :huh:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.