Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Egy baj van ezzel a képpel. Állandóan pirosban van az üzemanyagszint-jelző és vízhőfokjelző. :huh:

Igen de a mostanin a szegénységjelző sárgán világítt. :lol:

de aperos szín nem ugyan az, mint a kék

kékkel csiszolt ledekkel is foltos volt

Nem teccik a kék, piros köllött! És led. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nekem tetszik, a kék számlap piros mutatókkal, csak azt nem tudom hogy hány db 5 chipes 180 fokban szórt fényűt vegyek hozzá úgy, hogy csak a gyári foglalatba szeretnék ledeket tenni, (na azt nem tudom, hogy a mutató piros színben való pompázásához kell e fúrni faragni) Ha valaki tud ezzel kapcsolatba mondani valamit legyen szíves! Tudom, hogy már régóta fárasztalak ezzel titeket, de most sikerült olyan helyre akadnom ahol meg tudom vásárolni ezeket a ledeket! Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Nekem tetszik, a kék számlap piros mutatókkal, csak azt nem tudom hogy hány db 5 chipes 180 fokban szórt fényűt vegyek hozzá úgy, hogy csak a gyári foglalatba szeretnék ledeket tenni, (na azt nem tudom, hogy a mutató piros színben való pompázásához kell e fúrni faragni) Ha valaki tud ezzel kapcsolatba mondani valamit legyen szíves! Tudom, hogy már régóta fárasztalak ezzel titeket, de most sikerült olyan helyre akadnom ahol meg tudom vásárolni ezeket a ledeket! Köszi.

Gyárilag összesen 4 izzó világol. Ez a 4 világítja a mutatókat, és a számlapot is, úgyhogy ha külön színnel szeretnéd a mutatókat akkor eleve bukott a gyári foglalatokhoz ledezés. :huh: Ha gyári helyekre teszel be szórt fényű ledet akkor foltos lesz. A számlapt teteje pl. alig fog látszódni a többihez képest. A sima csiszoltnak szebb a a szórt fénye, de abból is tán csak a piros ami be tudja világítani az egészet, a többi szín azzal is foltos lesz. Szerintem érdemesebb inkább a számlapot közvetlen alulról megvilágítani (ez nem igazán gyári, viszont sokkal komolyabb, ezzel együtt sokkal melósabb megoldás is) Ahhoz viszont egy 20 darab szerintem nem árt ha van, :lol:

Link to comment
Megosztás:

Gyárilag összesen 4 izzó világol. Ez a 4 világítja a mutatókat, és a számlapot is, úgyhogy ha külön színnel szeretnéd a mutatókat akkor eleve bukott a gyári foglalatokhoz ledezés. :huh: Ha gyári helyekre teszel be szórt fényű ledet akkor foltos lesz. A számlapt teteje pl. alig fog látszódni a többihez képest. A sima csiszoltnak szebb a a szórt fénye, de abból is tán csak a piros ami be tudja világítani az egészet, a többi szín azzal is foltos lesz. Szerintem érdemesebb inkább a számlapot közvetlen alulról megvilágítani (ez nem igazán gyári, viszont sokkal komolyabb, ezzel együtt sokkal melósabb megoldás is) Ahhoz viszont egy 20 darab szerintem nem árt ha van, :lol:

Én a gyáriak helyére raktam csak csiszolt és belefút kúppal ellátott nagyfényűeket saját kis panellal ellenállással. Csak be kellett tolni a gyári izzók helyére és alig látható a foltosság. Nekem így is jó és nem kellett a gyári bekötéseket szétforrasztgatni. Persze lehet én vagyok igénytelen, de nekem a lényeg az volt, hogy ne kelljen évente szétszednem mindent izzócsere miatt.

Link to comment
Megosztás:

Én a gyáriak helyére raktam csak csiszolt és belefút kúppal ellátott nagyfényűeket saját kis panellal ellenállással. Csak be kellett tolni a gyári izzók helyére és alig látható a foltosság. Nekem így is jó és nem kellett a gyári bekötéseket szétforrasztgatni. Persze lehet én vagyok igénytelen, de nekem a lényeg az volt, hogy ne kelljen évente szétszednem mindent izzócsere miatt.

Nem igénytelenség ha tudod mit akarsz. Neked az kellett hogy világítson sokáig, de ő számlaptól eltérő színű mutatókat szeretne, meg dzsári szórt fényű ledet, amitől szerintem sokkal jobban szórja a fényt egy olyan mint amit Te is csináltál pl.

A csiszoltak valahogy jobbak mint amiket erre találtak ki :lol: :huh:

Link to comment
Megosztás:

Akkor ez hülyén néz ki ugye....? :huh:

ha már mindenáron ledcsíkozni akarsz, akkor szedd szét a lámpát, és belülre tedd....

legjobb megoldás az lenne, ha a foncsor alját, ami már nem képezi a fényt, azt kifurkálni szépen, és abba betolni ledeket, esetleg azt a részt megfujni feketére, hogy mutatósabb legyen, de csak így ráragasztva a maszkra... első ránézésr olyan mint egy fényvisszaverő csík :lol:

ja megnéztem, hogy mennyire hőálló a lámpa foncsoros műanyagja... hát a radiátoron is megolvadt....

mondjuk az is tény, hogy hiába mész vele órákat távolságival, nem fogja megsütni a kezedet a lámpa, a radiátor meg ingencsak sütött...

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Nagyvonalakban leírom a középkonzol ledezés folyamatát.

A terveket az ikonokkal corel (cdr) formátumba el tudom küldeni ha valakit érdekel.

gyűű ez tiszta űrkorszak :huh:

komoly technikát vonultattál fel a cél érdekében :lol:

de szép is lett a végeredmény

Link to comment
Megosztás:

gyűű ez tiszta űrkorszak :huh:

komoly technikát vonultattál fel a cél érdekében :lol:

de szép is lett a végeredmény

Át is teszem a GyIK-ba, mert igen jól sikerült leírás.

ui.Egyben megkérem, hogy tegye a képeket vmi maradandó helyre, és a linkjeiket juttassa el nekem. Mivel a képfeltöltés nem fogja túl sokáig megtartani.

Link to comment
Megosztás:

MA szép volt az idő ezért szétszedtem a régóta sötétbe burkolózott középkonzolomat. Mind a 4 izzó elhányta már magát. :lol: Kicseréltem őket. (Már látom a megvető pillantásokat :huh: , de nincs idegzetem ledezni.) Ennyi melót 4 vacak kis izzóért... az biztos, hogy ha ezek kiégnek, akkor ezekkel az izzókkal fog menni majdan a bontóba is. :lol: Én ugyan szét nem szedem még egyszer izzócseréért. Rám is sötétedett rendesen. Ezért a kormánykereket már le sem szedtem a kürt miatt. Az majd egy másik meló lesz.

Link to comment
Megosztás:

egy baj van amúgy ezzel a leírással...

sok a spéci cucc

plotter, lézeres vágó...

ha megtalálom a képeimet, és készítek egy leírást, akkor mellé lehet tenni nem?

mondjuk olyan címszóval, hogy egyszerűbb módszerekkel.

MA szép volt az idő ezért szétszedtem a régóta sötétbe burkolózott középkonzolomat. Mind a 4 izzó elhányta már magát. :lol: Kicseréltem őket. (Már látom a megvető pillantásokat :huh: , de nincs idegzetem ledezni.) Ennyi melót 4 vacak kis izzóért... az biztos, hogy ha ezek kiégnek, akkor ezekkel az izzókkal fog menni majdan a bontóba is. :lol: Én ugyan szét nem szedem még egyszer izzócseréért. Rám is sötétedett rendesen. Ezért a kormánykereket már le sem szedtem a kürt miatt. Az majd egy másik meló lesz.

hát... vagy hamar fogod leadni a bontóba... vagy sokat fogsz sötétbe kocsikázni vele ;)

b vekis haverom betette nyáron, és télre kiment....

de érdekes, hogy nekem pl egy ment ki a középkonzolból, de a kmórából egy se

sőt amit vettem km órát jópár éves, és abban is azok vannak, amivel vettem :D

és te még ki se vetted a fehér cuccot :angry:

a bowdenekkel mi copás van ha azt megtapasztalnád :blink:

Link to comment
Megosztás:

egy baj van amúgy ezzel a leírással...

sok a spéci cucc

plotter, lézeres vágó...

ha megtalálom a képeimet, és készítek egy leírást, akkor mellé lehet tenni nem?

mondjuk olyan címszóval, hogy egyszerűbb módszerekkel.

hát... vagy hamar fogod leadni a bontóba... vagy sokat fogsz sötétbe kocsikázni vele :lol:

b vekis haverom betette nyáron, és télre kiment....

de érdekes, hogy nekem pl egy ment ki a középkonzolból, de a kmórából egy se

sőt amit vettem km órát jópár éves, és abban is azok vannak, amivel vettem :lol:

és te még ki se vetted a fehér cuccot :D

a bowdenekkel mi copás van ha azt megtapasztalnád ;)

Az első 3 izzó, az nem olyan szívás.

De cumiztam a bowdenekkel is, mert ki kellett vennem a kapcsolók házát, azt a fehér bigyót is, mert a negyedik izzót csak úgy tudtam kicserélni (ami a belsőlevegő keringetést visszajelzi). Sajnos nem jött ki előről, ahogy kellett volna neki a kapcsoló szétbontása után, hanem foglalatostól hátrafelé, ahhoz pedig ki kellett szedni a fehér tekerentyűházat és a bowdenokat is.

Szal, tejes körű volt a cummancs :huh:

Link to comment
Megosztás:

MA szép volt az idő ezért szétszedtem a régóta sötétbe burkolózott középkonzolomat. Mind a 4 izzó elhányta már magát. :lol: Kicseréltem őket. (Már látom a megvető pillantásokat :huh: , de nincs idegzetem ledezni.) Ennyi melót 4 vacak kis izzóért... az biztos, hogy ha ezek kiégnek, akkor ezekkel az izzókkal fog menni majdan a bontóba is. :lol: Én ugyan szét nem szedem még egyszer izzócseréért. Rám is sötétedett rendesen. Ezért a kormánykereket már le sem szedtem a kürt miatt. Az majd egy másik meló lesz.

Pár hónap alatt feketednek ezek az izzók, már csak ezért is megéri ledezni akár fehérrel. Milyen kormányod van? Nekem csak a közepét kell kipattintani, hogy hozzáférjek a duda csúszóérintkezőjéhez.

Link to comment
Megosztás:

Az első 3 izzó, az nem olyan szívás.

De cumiztam a bowdenekkel is, mert ki kellett vennem a kapcsolók házát, azt a fehér bigyót is, mert a negyedik izzót csak úgy tudtam kicserélni (ami a belsőlevegő keringetést visszajelzi). Sajnos nem jött ki előről, ahogy kellett volna neki a kapcsoló szétbontása után, hanem foglalatostól hátrafelé, ahhoz pedig ki kellett szedni a fehér tekerentyűházat és a bowdenokat is.

Szal, tejes körű volt a cummancs :huh:

Nem olyan vészes.:

236381.jpg

236382.jpg :lol:

Link to comment
Megosztás:

Pár hónap alatt feketednek ezek az izzók, már csak ezért is megéri ledezni akár fehérrel. Milyen kormányod van? Nekem csak a közepét kell kipattintani, hogy hozzáférjek a duda csúszóérintkezőjéhez.

Hát ha tönkremennek, akkor úgy marad. Majd a bontóba kicserélik :huh:

Lufi nélküli. Szerintem a kormánykerék - kormányoszlop átvezetésnél lesz a kontakthiba, mert csak egyenes állásban szól a kürt.

Link to comment
Megosztás:

Hát ha tönkremennek, akkor úgy marad. Majd a bontóba kicserélik :huh:

Lufi nélküli. Szerintem a kormánykerék - kormányoszlop átvezetésnél lesz a kontakthiba, mert csak egyenes állásban szól a kürt.

Nem biztos, mert csúszógyűrűvel kapja a tápot, lehet csak koszos, vagy az áramszedő van elgörbülve. De leszedéshez úgyis le kell pattintani a közepét, akkor majd meglátod.

Link to comment
Megosztás:

ez a lepattintás hogy megy?

ebben alulról nincs csavar vagy vmi ilyesmi?

Nincs, egyszerűen el kell kezdeni feszíteni, és lepattan. Nekem mondjuk el is tört. De a könyv is így írta, meg más megoldás nincs. Igazából azért tört el, mert egyik oldalról kezdtem el, az engedett, hirtelen megrántottam, és a másik fele megfeszült. Asszem 3 fül fogja.

Link to comment
Megosztás:

Nem biztos, mert csúszógyűrűvel kapja a tápot, lehet csak koszos, vagy az áramszedő van elgörbülve. De leszedéshez úgyis le kell pattintani a közepét, akkor majd meglátod.

Ezért írtam, hogy az átvezetés lehet kontakthibás.

ez a lepattintás hogy megy?

ebben alulról nincs csavar vagy vmi ilyesmi?

Alul, középen finoman felfeszíted és leppattan az alsó szélső kettőről, majd a felsőt óvatosan már gyerekjáték. Bár én nyáron vettem le, hidegben azért törékenyebbek a műa. bigyók.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.