Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Ez csak a fele a rajznak, két relé tartozik hozzá...

Nekem csak 1 db relé van + a hátsónál rövidzár panel és mégis egymástól függetlenül kapcsolható az első és hátső ködlámpa! Akkor,h is van ez??

Elküldve
Az baj, elég, ha világít. :) :lol:

Vagy világít miközben elég!

nekem is világít mind a kétoldalon mostmár :D

nekem így tetszik jobban :lol:

Az nem hiba. A 6/1990-es (IV.12.) KöHém bla, bla, bla, bla, bla, bla.... rendelet, szóval ez azt mondja ki, hogy a motorkerékpár keskeny oldalkocsijának kivételével minden jármű felszerelhető egy, vagy két hátsó helyzetjelző ködlámpával.

Vagyis az autógyártón múlik, hogy egyet, vagy kettőt rak fel (bizonyos egyéb rendelkezések betartása mellett), rendelet nem szabályozza. Az Opel így döntött, hogy csak egyet. Ha Te átkötötted, az nem tudom, hogy mennyire egyeztethető össze a jármű típusbizonyítványával (és műszaki vizsgájával...) de le kell sz@rni. :)

Elküldve
Nekem csak 1 db relé van + a hátsónál rövidzár panel és mégis egymástól függetlenül kapcsolható az első és hátső ködlámpa! Akkor,h is van ez??

Nemtom, ez valami lengyel újítás lehet.

Elküldve
Ez nem lengyel, 94-es sedanról van szó,tudtommal ezeket németországban rakták össze

Akkor német újítás :) Nem láttam még ilyen rövidzárlemezt.

Elküldve
Nekem csak 1 db relé van + a hátsónál rövidzár panel és mégis egymástól függetlenül kapcsolható az első és hátső ködlámpa! Akkor,h is van ez??

Elvileg 2 relé kell gyárilag. És akkor ha az első ködös a helyzetjelző mellé van kapcsolva, akkoris fel lehet nyomni a hátsót. Mert eredetileg, a csak hátsó ködössel szerel autóknál a hátsónak nincs reléje, a tompítottról kapja a kapcsolója az áramot. Ha viszont szerelsz be elsőt, amit a szabályok szerint a helyzetjelzővel is lehet használni, akkor ahhoz nem tudod felkapcsolni a hátsót. Csak akkor, ha át van kötögetve rendesen.

Elküldve
Elvileg 2 relé kell gyárilag. És akkor ha az első ködös a helyzetjelző mellé van kapcsolva, akkoris fel lehet nyomni a hátsót. Mert eredetileg, a csak hátsó ködössel szerel autóknál a hátsónak nincs reléje, a tompítottról kapja a kapcsolója az áramot. Ha viszont szerelsz be elsőt, amit a szabályok szerint a helyzetjelzővel is lehet használni, akkor ahhoz nem tudod felkapcsolni a hátsót. Csak akkor, ha át van kötögetve rendesen.

Sőt csak úgy lehet.

Elküldve
Elvileg 2 relé kell gyárilag. És akkor ha az első ködös a helyzetjelző mellé van kapcsolva, akkoris fel lehet nyomni a hátsót. Mert eredetileg, a csak hátsó ködössel szerel autóknál a hátsónak nincs reléje, a tompítottról kapja a kapcsolója az áramot. Ha viszont szerelsz be elsőt, amit a szabályok szerint a helyzetjelzővel is lehet használni, akkor ahhoz nem tudod felkapcsolni a hátsót. Csak akkor, ha át van kötögetve rendesen.

Nálad a pont! :) Akkor ahoz kell a 2. relé ezekszerint,h ha csak helyzetjelzőre van kapcsolva,akkor is be lehessen kapcsolni a hátsó ködöst,m nekem csak helyzetjelzőnél a hátsót nem engedi,csak az elsőt

Elküldve
Elvileg 2 relé kell gyárilag. És akkor ha az első ködös a helyzetjelző mellé van kapcsolva, akkoris fel lehet nyomni a hátsót. Mert eredetileg, a csak hátsó ködössel szerel autóknál a hátsónak nincs reléje, a tompítottról kapja a kapcsolója az áramot. Ha viszont szerelsz be elsőt, amit a szabályok szerint a helyzetjelzővel is lehet használni, akkor ahhoz nem tudod felkapcsolni a hátsót. Csak akkor, ha át van kötögetve rendesen.

A hátsó reléje azért van, hogy ha felkapcsolod az első ködöst, akkor áramkört vált, ahonnan a hátsó ködös tud üzemelni. Ha nincs felkapcsolva az első, akkor csak tompított esetén kapcsolható a hátsó (ilyenkor a relé alaphelyzetben ezt az áramkört adja a hátsó ködös kapcsolójához), viszont felkapcsolt elsőkkel a hátsó is felkapcsolható, helyzetjelző esetén (ilyenkor meg a helyzetjelző áramkörről adja a vellanyt a kapcsolóba). Igazából ezért van a relé, a kapcsoló ugyanúgy direktbe kapcsolja a hátsó ködöst. :)

Ja és nem kötekedtem. :)

Elküldve
A hátsó reléje azért van, hogy ha felkapcsolod az első ködöst, akkor áramkört vált, ahonnan a hátsó ködös tud üzemelni. Ha nincs felkapcsolva az első, akkor csak tompított esetén kapcsolható a hátsó (ilyenkor a relé alaphelyzetben ezt az áramkört adja a hátsó ködös kapcsolójához), viszont felkapcsolt elsőkkel a hátsó is felkapcsolható, helyzetjelző esetén (ilyenkor meg a helyzetjelző áramkörről adja a vellanyt a kapcsolóba). Igazából ezért van a relé, a kapcsoló ugyanúgy direktbe kapcsolja a hátsó ködöst. :)

Ja és nem kötekedtem. :)

Oké, inkább kiegészítettél. :D

Elküldve
A hátsó reléje azért van, hogy ha felkapcsolod az első ködöst, akkor áramkört vált, ahonnan a hátsó ködös tud üzemelni. Ha nincs felkapcsolva az első, akkor csak tompított esetén kapcsolható a hátsó (ilyenkor a relé alaphelyzetben ezt az áramkört adja a hátsó ködös kapcsolójához), viszont felkapcsolt elsőkkel a hátsó is felkapcsolható, helyzetjelző esetén (ilyenkor meg a helyzetjelző áramkörről adja a vellanyt a kapcsolóba). Igazából ezért van a relé, a kapcsoló ugyanúgy direktbe kapcsolja a hátsó ködöst. :)

Ja és nem kötekedtem. :D

Akkor most már számomra minden világos! :)

Elküldve
Tompítottal is lehet.

És a helyzetjelző eközben mit csinál?

Elküldve
És a helyzetjelző eközben mit csinál?

Tévedtem. Köhém szerint csak helyzetjelzővel mehet. De akkor miért lehet minden autón tompítottal is használni?

Elküldve
Tévedtem. Köhém szerint csak helyzetjelzővel mehet. De akkor miért lehet minden autón tompítottal is használni?

Esőlámpa! :)

Sokszor használom annak, de a tungik óta nincs rá szükségem.

Ja nem is mondtam még, volt alkalmam szakadó esőben éjszaka kipróbálni a tungi megalájt +90%-okat. Ég és föld a különbség a normál Tungsram halogénekhez képest. :) Látok b*zdki! :D

Elküldve
Tévedtem. Köhém szerint csak helyzetjelzővel mehet. De akkor miért lehet minden autón tompítottal is használni?

Mert a legtöbb esetben a tompított csak helyzetjelzővel együtt kapcsolható. (bár ez nem előírás - azt hiszem)

Elküldve
Mert a legtöbb esetben a tompított csak helyzetjelzővel együtt kapcsolható. (bár ez nem előírás - azt hiszem)

De mondjuk ha felkapcsolom a ködös akkor a tompítottat ne lehessen. Különben ellent mond a rendeletnek. (A tompítotthoz kell helyzetjelző a rendelet szerint.)

Elküldve
De mondjuk ha felkapcsolom a ködös akkor a tompítottat ne lehessen. Különben ellent mond a rendeletnek. (A tompítotthoz kell helyzetjelző a rendelet szerint.)

A KRESZ szerint az autón használni kell éjszaka, és korlátozott látási viszonyok között a tompított fényszórót, ha van, akkor ködben használhatod a ködlámpát. Ez szerint egyszerre kell világítani a kettőnek.

Elküldve
A KRESZ szerint az autón használni kell éjszaka, és korlátozott látási viszonyok között a tompított fényszórót, ha van, akkor ködben használhatod a ködlámpát. Ez szerint egyszerre kell világítani a kettőnek.

Ja és próbáltad már a kettőt együtt? Mert lóf*szt sem ér a ködös, ha a tompítottad nagy hófehérséget virít eléd. Talán annyit lehet segíteni ezen, hogy magasságállítóval lefele állítod a tompítottakat.

Elküldve
De mondjuk ha felkapcsolom a ködös akkor a tompítottat ne lehessen. Különben ellent mond a rendeletnek. (A tompítotthoz kell helyzetjelző a rendelet szerint.)

Nem mond ellent, mert csak az van meghatározva, hogy a helyzetjelzőnek világítania kell, a tompított pedig (igazad van) csak helyzetjelzővel együtt világíthat, de ne csavarjuk tovább a dolgokat, a gyakorlatban ami gyárilag jelen van az tuti nem mond ellent a rendeletnek.

Elküldve

nos...mivel nekem aligha van benne a táblába a csati a reléhez...

én úgy fogom bekötni, hogy kimérem azt a szálat a hátsó kacsolójától, amin megindul a reléfelé a feszkó kapcsoláskor, és az lesz az első kapcsolójának a tápja a relézést meg kint a mocitérbe lesz megoldva... így nem lehet kapcsolni csak helyzetjlzőre, és az elsőt a hátsó után :)

Elküldve
nos...mivel nekem aligha van benne a táblába a csati a reléhez...

én úgy fogom bekötni, hogy kimérem azt a szálat a hátsó kacsolójától, amin megindul a reléfelé a feszkó kapcsoláskor, és az lesz az első kapcsolójának a tápja a relézést meg kint a mocitérbe lesz megoldva... így nem lehet kapcsolni csak helyzetjlzőre, és az elsőt a hátsó után :)

De a hátsónak nincs reléje. :) Az csak egy "irányváltó" ha van első ködös gyárilag. A kapcsoló direktbe kapcsolja a hátsó ködlámpát, mivel 21W-ot lazán elvisz az a kapcsoló, viszont az elsőnek azért kell relé, mert a H1 halogén felvesz már egy laza teljesítményt, főleg kettő.

Elküldve
Ja és próbáltad már a kettőt együtt? Mert lóf*szt sem ér a ködös, ha a tompítottad nagy hófehérséget virít eléd. Talán annyit lehet segíteni ezen, hogy magasságállítóval lefele állítod a tompítottakat.

Nem tom, feltűnt a talin, hogy nincs ködösöm? Tudod, az a kis négyszögletes lámpa a kocsi elején, ami neked meg a Karcsinak van, az nekem még nincs. :) Tudom, persze, hogy szar a tompítottal, de anélkül meg nem szabályos.

Elküldve
De a hátsónak nincs reléje. :) Az csak egy "irányváltó" ha van első ködös gyárilag. A kapcsoló direktbe kapcsolja a hátsó ködlámpát, mivel 21W-ot lazán elvisz az a kapcsoló, viszont az elsőnek azért kell relé, mert a H1 halogén felvesz már egy laza teljesítményt, főleg kettő.

nekem szerintem van relé, mert mikor benyomom, akkor kattan a biztitáblánál, és 42Wot kellene elbírnia...

és elsőmnek meg semmi vezetéke nincs kiépítve, így váltani se tud igazából, de a kivitelezésembe ez nem szól bele, mert a kapcsoló így is úgy is megindít egy fesz szálat, és az lesz az első kapcsolójának a tápja, amivel a relét fogja kapcsolni

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.