Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

a számozás a km óránál (pl W1111, vagy W1102) az mire utal?

mondtátok, hogy van jeladó benne, ami a benzinesnél küld jelet a computernek. (meg mutatja a TID-be hogy mennyi a Km/h)

De dieselnél, meg nem funkcionál, mivel nincs motorvezérlője ugye?

nah szóval a kérdésem: nekem elvileg 1102-es a gyári :) ha betenném a 1111-est, akkor lenne valami változás?

Mármint, másabb az óra belsejében az áttételezés, csalna az óra, vagy ez csak arra a jeladóra vonatkozik, és használható lenne a dieselembe?

igen más az áttétel :lol:

A neont azért nem szeretem, mert a lehűl a levegő, akkor nehezen melegszik be és addig halványan világít.

nem vettem észre

inkább az van, ha napokig nem világít, akkor pár mpig nem világít :)

na szal :D

bekapcsolás után eltelik pár mp, mire világít érted ugye? :lol:

Link to comment
Megosztás:

igen más az áttétel :lol:

nem vettem észre

inkább az van, ha napokig nem világít, akkor pár mpig nem világít :)

na szal :D

bekapcsolás után eltelik pár mp, mire világít érted ugye? :lol:

Persze! Én azt tapasztaltam, ha hidegben bekapcsolom, akkor halványan világít, majd ahogy melegszik, úgy nő a fénye. Jobb a led. :)

Link to comment
Megosztás:

sokadszor elmondom, éveken keresztül semmi baja se volt, és van olyan sorkapocs, ami egy lemezzel szorítja a vezetéket, és az örökéletű, mert a csavar nem vágja el a vezetéket :)

és még azt nem tettem előbb hozzá, hogy ez csak addig kell sorkapoccsal, amíg kideríti, melyik vezeték hova is kell :)

így remélem egyetértessz

A zsugorcső szebb is és tuti nem lazul fel a kötés,kisebb helyet is foglal stb.

Mindegy,ezen ne vitázzunk,én sosem alkalmazom ha nem muszáj,ha pedig van vulcanfiber az a legjobb,totál vízmentesen zár.Nekem minden kötést azzal raktunk össze az astrában.

A fellazulásról meg annyit zárójelben,hogy én sem hittem benne.Ugyan mitől lazulhat meg?

Egyik meló alkalmával egy sok zónás riasztóközpontot raktam fel.Meghúztam minden kötést tisztességgel.Kb 1 évre rá mentem karbantartani és a kollegám szólt,hogy nézd át a kötéseket is.Legyintettem én is úgy rá,mint ahogy te azt most gondolod,de én lepődtem meg a legjobban,hogy szinte minden kötésre rátudtam húzni 1-2 fordulatot.Azóta nem alkalmazok sorkapcsot,ha csak van más megoldás.

Link to comment
Megosztás:

A zsugorcső szebb is és tuti nem lazul fel a kötés,kisebb helyet is foglal stb.

Mindegy,ezen ne vitázzunk,én sosem alkalmazom ha nem muszáj,ha pedig van vulcanfiber az a legjobb,totál vízmentesen zár.Nekem minden kötést azzal raktunk össze az astrában.

A fellazulásról meg annyit zárójelben,hogy én sem hittem benne.Ugyan mitől lazulhat meg?

Egyik meló alkalmával egy sok zónás riasztóközpontot raktam fel.Meghúztam minden kötést tisztességgel.Kb 1 évre rá mentem karbantartani és a kollegám szólt,hogy nézd át a kötéseket is.Legyintettem én is úgy rá,mint ahogy te azt most gondolod,de én lepődtem meg a legjobban,hogy szinte minden kötésre rátudtam húzni 1-2 fordulatot.Azóta nem alkalmazok sorkapcsot,ha csak van más megoldás.

Ami tuti, hogy kulturáltabban is néz ki. :)

Link to comment
Megosztás:

akkor nektek caravánosoknak jó, nekünk is van olyan, csak pont kitakarná a kalaptartó a fényt, ha oda tennénk! :)

de szerintem kétoldalt befelé világítva elég jól mutatna, és még funkcionálisan is működhetne :)

Nekem a hátsó hangszorótartóra van alulról felrakva egy 12V-os szerelő fehér neon.Az egész csomagteret kényelmesen bevilágítja.

Link to comment
Megosztás:

A zsugorcső szebb is és tuti nem lazul fel a kötés,kisebb helyet is foglal stb.

Mindegy,ezen ne vitázzunk,én sosem alkalmazom ha nem muszáj,ha pedig van vulcanfiber az a legjobb,totál vízmentesen zár.Nekem minden kötést azzal raktunk össze az astrában.

A fellazulásról meg annyit zárójelben,hogy én sem hittem benne.Ugyan mitől lazulhat meg?

Egyik meló alkalmával egy sok zónás riasztóközpontot raktam fel.Meghúztam minden kötést tisztességgel.Kb 1 évre rá mentem karbantartani és a kollegám szólt,hogy nézd át a kötéseket is.Legyintettem én is úgy rá,mint ahogy te azt most gondolod,de én lepődtem meg a legjobban,hogy szinte minden kötésre rátudtam húzni 1-2 fordulatot.Azóta nem alkalmazok sorkapcsot,ha csak van más megoldás.

rá lehet húzni egy év elteltével tuti :)

de neki most csak ez a tuti, ameddig kitalálja, hogy melyik vezeték hova való.

ez a vulcanfiber milyen?

én még nem találkoztam vele

egyébként ahol csak tudok, én is zsugorcsövezek, szigetelőszalag se jó, egy időután "megromlik" a ragasztóanyaga, és ragad mindehova, csak ahova kell oda nem :D

Nekem a hátsó hangszorótartóra van alulról felrakva egy 12V-os szerelő fehér neon.Az egész csomagteret kényelmesen bevilágítja.

nekem meg a hátsólámpa felé van egy egy kék neon.

az is bevilágítja :)

Link to comment
Megosztás:

Ha felnyitom a kombi csomagtér ajtaját, nincs utastér világítás. Érintkezési hibára gyanakodtam, azt hittem, WD40-nel ugyanúgy orvosolható lesz a probléma, ahogy ez az oldalajtóknál szokásos. Ám amint kicsavartam az ajtóban lévő érintkezőt, és egy L-formájú testet találtam, ami nem csatlakozott semmihez. A kombinál hogy van hátul az érintkezés? Nem csak a kábeltok csúszott le?

Korábban a motorháztető felnyitásakor is égett az utastér világítás, most viszont nem. Ezt egyáltalán nem bánom, csak szeretném tudni, hogy mi okozott változást.

Link to comment
Megosztás:

akár így is lehet jaja

a csomiba ott viszont neonozni fogok, mert ott nagy a tér, és foltosan jön ki leddel, meg hova is teszed a ledeket?

Dáw te miért írtózól ennyire a neontól?

Vagy az oldalkárpitot furkálom meg közvetlevül a rolósín altt,, vagy veszek koax-bábelcsatornát, lefújom feketére, és abba teszem a ledeket.

Ha felnyitom a kombi csomagtér ajtaját, nincs utastér világítás. Érintkezési hibára gyanakodtam, azt hittem, WD40-nel ugyanúgy orvosolható lesz a probléma, ahogy ez az oldalajtóknál szokásos. Ám amint kicsavartam az ajtóban lévő érintkezőt, és egy L-formájú testet találtam, ami nem csatlakozott semmihez. A kombinál hogy van hátul az érintkezés? Nem csak a kábeltok csúszott le?

Korábban a motorháztető felnyitásakor is égett az utastér világítás, most viszont nem. Ezt egyáltalán nem bánom, csak szeretném tudni, hogy mi okozott változást.

Egy csatinak kell rámennie, azon jön a táp, és amikor kiugrik a gomb akkor kap testet. A testet a fefogató csavarral szorítod oda a kasztnihoz. A motortérnél is hasonló gombot kell keresni, talán a zárhídon lehet a hűtő felett. Valszeg bezöldült a kontakt, nekem sem volt jó az 5 gomból 3 amikor megevttem a kocsit.

Link to comment
Megosztás:

Egy csatinak kell rámennie, azon jön a táp, és amikor kiugrik a gomb akkor kap testet. A testet a fefogató csavarral szorítod oda a kasztnihoz. A motortérnél is hasonló gombot kell keresni, talán a zárhídon lehet a hűtő felett. Valszeg bezöldült a kontakt, nekem sem volt jó az 5 gomból 3 amikor megevttem a kocsit.

nekem meg újabban ha esős idő van, valahol beázik, és a központi zárat a bal első ajtótól hol nyitja, hol nem (vagy csak valamelyiket nyitja ki)

tegnap pl a csomiajtóm sehogysem akart kinyílani :) :) (máskor is volt már ilyen, de ha kiszáradt megint ment rendesen :lol:

igazatok van, forrasztani, vagy zsugorcsövezni kellett volna, amikor kötöttem be :D

Ez is felkerül a listára, amit meg kell csinálnom rajta :lol:

Link to comment
Megosztás:

nekem meg újabban ha esős idő van, valahol beázik, és a központi zárat a bal első ajtótól hol nyitja, hol nem (vagy csak valamelyiket nyitja ki)

tegnap pl a csomiajtóm sehogysem akart kinyílani :) :) (máskor is volt már ilyen, de ha kiszáradt megint ment rendesen :lol:

igazatok van, forrasztani, vagy zsugorcsövezni kellett volna, amikor kötöttem be :D

Ez is felkerül a listára, amit meg kell csinálnom rajta :lol:

hát az ajtóban fokozottan érvényes a forrasztás, zsugorcsövezés..bár nekem cak össze van dugva a rajtalévő csatikkal és fel van kötve, hogy ne lóghasson bele az ajtó aljában felgyülemlő vízbe.

meg kell nézni, hogy ha mosod az autót, melyik ajtónál reagál a vízre B)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Bocs, ha már sokszor volt a topicban, de most sehol nem találom. A középkonzollal kapcsolatban kérdezném, hogy akinek klímás az autója (2 db kapcsoló van a venti forgókapcsolója alatt) annak a keringető meg venti kapcsolójában az izzó cserélhető, vagy be van forrasztva, mint a ködlámpa kapcsolóba? Apósomnak kellene, nekem nincs klíma, és nekem a széles keringető kapcsoló van, az tudom milyen, de ez nekem úgy tűnik, hogy beforrasztott izzós. Ha valakinek ilyen van, és cserélt már benne izzót elmondhatná a megoldást. Előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Bocs, ha már sokszor volt a topicban, de most sehol nem találom. A középkonzollal kapcsolatban kérdezném, hogy akinek klímás az autója (2 db kapcsoló van a venti forgókapcsolója alatt) annak a keringető meg venti kapcsolójában az izzó cserélhető, vagy be van forrasztva, mint a ködlámpa kapcsolóba? Apósomnak kellene, nekem nincs klíma, és nekem a széles keringető kapcsoló van, az tudom milyen, de ez nekem úgy tűnik, hogy beforrasztott izzós. Ha valakinek ilyen van, és cserélt már benne izzót elmondhatná a megoldást. Előre is köszi.

Forrasztós sajnos. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

F Astrán is úgy van, hogy a hátsó ködlámpa csak a vezetőoldalra van bekötve? Vagy mindkét oldalnak világítania kéne?

Igen, gyárilag így van. ("Jobb oldali közlekedés" miatt.)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

F Astrán is úgy van, hogy a hátsó ködlámpa csak a vezetőoldalra van bekötve? Vagy mindkét oldalnak világítania kéne?

Ez így van szinte minden autónál. Így nem lehet összekeverni a féklámpával. Elég zavaró ha 2 ködös van hátul, olyan mintha fékezne.

Link to comment
Megosztás:

Ez így van szinte minden autónál. Így nem lehet összekeverni a féklámpával. Elég zavaró ha 2 ködös van hátul, olyan mintha fékezne.

Hát nem tudom, nekem volt bmw-m, hondá-m, azokon mindkét oldalon volt. Ezért nem voltam biztos a dologban. De teljesen igazad van, tényleg zavaró így belegondolva.

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Hát nem tudom, nekem volt bmw-m, hondá-m, azokon mindkét oldalon volt. Ezért nem voltam biztos a dologban. De teljesen igazad van, tényleg zavaró így belegondolva.

Köszi

Egyébként a kristálylámpán nekem mindkét oldalon van, csak a jobb oldalihoz nincs vezeték húzva. De nem is akarom hogy az működjön.

Link to comment
Megosztás:

Ez így van szinte minden autónál. Így nem lehet összekeverni a féklámpával. Elég zavaró ha 2 ködös van hátul, olyan mintha fékezne.

Én még idáig mindig úgy láttam, hogy mindkét oldalon ég!De azért este megnézem majd, mert látom, hogy egyedül maradtam a véleményemmel.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.