Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Bontós cucc. Bocs, de előtte az imageshackre töltöttem fel, az se volt hajlandó működni.

Aláírásomban találsz értelmes képfeltöltő linket. :)

Gondoltam én is rá, hogy ilyenre lecserélem, de inkább marad az omilámpa, főleg ha már van benne egy elhalványító elektronika is. :)

Link to comment
Megosztás:

a tied szép, de olyan sötét, vagy csak a képen látszik úgy?

a másik nagyon csúf (a tigrás) olyan bezzeg lett volna 2000-ért :)

pont az a jó benne, hogy ilyen sötét.

classic astrában is sötét egy kicsit...

tehát akkor B vekit érdemes meglesni

kössz ;

Link to comment
Megosztás:

szeretnék helyzetjelző fényeket tenni a kocsira elől hátul.

elképzelésem az lenne, mivel kéket szeretnék, hogy csak álló motornál, sőt még csak gyujtás nélkül világítsanak, ha akulcs benne van helyzetjelzőtől függetlenül.

ehhz lenne pár kérdésem:

1. a magnó gyári kötéssel addig üzemel, amíg ki nem vesszük a kulcsot, elvileg akkor a kulcs bedugásakor a magnó csatijában valahol meg kell jelennie 12 voltnak nem??

2. a gyujtáskapcsoló 2es pontján amíg nincs ráadva a gyujtás, addig ott test van???

3. ha megtalálom a magnó csatijában a kulcs bedugásakor megjelenő 12 voltot, ha van ilyen, és azt használom fel a fények (+) tápjának, és a gyujtáspontot (-)nak, akkor az úgy működhet? vagy kell dióda, hogy a kulcs bedugásakor ne legyen egyből gyujtás adva a fényeken keresztül??

elvileg az ellenálláson, és a leden meglesz 12volt feszültség esés... elvileg nem kell, de ebben nem vagyok teljesen biztos...

inkább megkérdezem.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Valaki nem tudna nekem mutatni egy ködlámpa kapcsolási rajzot? Minden bizonnyal én is be szerkesztem a ködöst a kocsiba. És nekem semmi előkészítés nincs benne szval Nulláról indulok. Olyan rajz kéne amin a relé is rajta van mi hova merre meddig. Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

szeretnék helyzetjelző fényeket tenni a kocsira elől hátul.

elképzelésem az lenne, mivel kéket szeretnék, hogy csak álló motornál, sőt még csak gyujtás nélkül világítsanak, ha akulcs benne van helyzetjelzőtől függetlenül.

ehhz lenne pár kérdésem:

1. a magnó gyári kötéssel addig üzemel, amíg ki nem vesszük a kulcsot, elvileg akkor a kulcs bedugásakor a magnó csatijában valahol meg kell jelennie 12 voltnak nem??

2. a gyujtáskapcsoló 2es pontján amíg nincs ráadva a gyujtás, addig ott test van???

3. ha megtalálom a magnó csatijában a kulcs bedugásakor megjelenő 12 voltot, ha van ilyen, és azt használom fel a fények (+) tápjának, és a gyujtáspontot (-)nak, akkor az úgy működhet? vagy kell dióda, hogy a kulcs bedugásakor ne legyen egyből gyujtás adva a fényeken keresztül??

elvileg az ellenálláson, és a leden meglesz 12volt feszültség esés... elvileg nem kell, de ebben nem vagyok teljesen biztos...

inkább megkérdezem.

1. a magnó a gyújtáskapcsoló W pontjáról (piros vezeték) kapja a delejt, ami egyébként a kormányzár része. Tehát minimum el kell forgatni 1-es pontig a kulcsot, hogy a kormányzár kioldódjon és ott megjelenjen a feszültség.

2. nem testet kapcsol, hanem csak szimplán szakadás van minden irányból, méréseim alapján.

3. a 2-es ponton a piros vezeték a kapcsolt táp a W pontról a magnó csatiján. Én raknék diódát, hogy ne dolgozzon vissza.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Valaki nem tudna nekem mutatni egy ködlámpa kapcsolási rajzot? Minden bizonnyal én is be szerkesztem a ködöst a kocsiba. És nekem semmi előkészítés nincs benne szval Nulláról indulok. Olyan rajz kéne amin a relé is rajta van mi hova merre meddig. Köszönöm.

Tessék:

6784-20091107-NUppGv.png

Link to comment
Megosztás:

1. a magnó a gyújtáskapcsoló W pontjáról (piros vezeték) kapja a delejt, ami egyébként a kormányzár része. Tehát minimum el kell forgatni 1-es pontig a kulcsot, hogy a kormányzár kioldódjon és ott megjelenjen a feszültség.

2. nem testet kapcsol, hanem csak szimplán szakadás van minden irányból, méréseim alapján.

3. a 2-es ponton a piros vezeték a kapcsolt táp a W pontról a magnó csatiján. Én raknék diódát, hogy ne dolgozzon vissza.

akkor ez se jött össze, egyenlőre marrad amit msnen megbeszéltünk, helyzetjelző+ gyujtás :)

Link to comment
Megosztás:

akkor ez se jött össze, egyenlőre marrad amit msnen megbeszéltünk, helyzetjelző+ gyujtás :)

Egyébként nekem most pont úgy működik az első indexek folyamatos világítása, hogy gyújtás nélkül világít, ha felkapcsolom a helyzetjelzőt, amint ráadom a gyújtást, akkor meg kikapcsol. :)

Link to comment
Megosztás:

szeretnék helyzetjelző fényeket tenni a kocsira elől hátul.

elképzelésem az lenne, mivel kéket szeretnék, hogy csak álló motornál, sőt még csak gyujtás nélkül világítsanak, ha akulcs benne van helyzetjelzőtől függetlenül.

ehhz lenne pár kérdésem:

1. a magnó gyári kötéssel addig üzemel, amíg ki nem vesszük a kulcsot, elvileg akkor a kulcs bedugásakor a magnó csatijában valahol meg kell jelennie 12 voltnak nem??

2. a gyujtáskapcsoló 2es pontján amíg nincs ráadva a gyujtás, addig ott test van???

3. ha megtalálom a magnó csatijában a kulcs bedugásakor megjelenő 12 voltot, ha van ilyen, és azt használom fel a fények (+) tápjának, és a gyujtáspontot (-)nak, akkor az úgy működhet? vagy kell dióda, hogy a kulcs bedugásakor ne legyen egyből gyujtás adva a fényeken keresztül??

elvileg az ellenálláson, és a leden meglesz 12volt feszültség esés... elvileg nem kell, de ebben nem vagyok teljesen biztos...

inkább megkérdezem.

Jaaaj csak ótószerelő ne kezdene villanyt kendácsolnííí!!! Nehogy úgy járj mint a "baba" barátja akinek csak hamu maradt a kocsijából! :)

Link to comment
Megosztás:

Jaaaj csak ótószerelő ne kezdene villanyt kendácsolnííí!!! Nehogy úgy járj mint a "baba" barátja akinek csak hamu maradt a kocsijából! :)

elektróból érettségiztem, és amit nem tudok megkérdezek. :) pont azért, mert gondoltam, hogy csak levegőben lóg az a pont...

kiméregethettem volna én is, de tudtam, hogy más már ezen túlvan, így nekem nem kell.

Link to comment
Megosztás:

Ez csak a fele a rajznak, két relé tartozik hozzá...

Persze mert a hátsónak is van egy relé:) Én nem sokat értek ehhez a relé témához de még a bizti táblán csak helyet láttam első ködösnek. De hát majd meg mondja a autó villanyszerelő aki beteszi. Meg nyilván úgy hozom el a cuccot hogy mindennel szval ha kettő kel kettő lesz :) De azért érdekelne a másik fele is a rajznak

Link to comment
Megosztás:

Persze mert a hátsónak is van egy relé:) Én nem sokat értek ehhez a relé témához de még a bizti táblán csak helyet láttam első ködösnek. De hát majd meg mondja a autó villanyszerelő aki beteszi. Meg nyilván úgy hozom el a cuccot hogy mindennel szval ha kettő kel kettő lesz :) De azért érdekelne a másik fele is a rajznak

A teljes rajz itt található.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Még mindig ott tartok, hogy hétfőn rendelik meg a ledeket a közeli boltban ahogy hogy ledesitsem a műszerfalat. Én azt a megoldást választottam , hogy a gyári foglalatba beépítem a ledet ellenállással. Az lenne a kérdésem, hogy ezzel a módszerrel megoldható-e az hogy a mutatók pirossal, a számlap pedig kék színnel világítson? Ja? És a középkonzolba milyen színű ledeket vegyek és hány db.-ot? Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Még mindig ott tartok, hogy hétfőn rendelik meg a ledeket a közeli boltban ahogy hogy ledesitsem a műszerfalat. Én azt a megoldást választottam , hogy a gyári foglalatba beépítem a ledet ellenállással. Az lenne a kérdésem, hogy ezzel a módszerrel megoldható-e az hogy a mutatók pirossal, a számlap pedig kék színnel világítson? Ja? És a középkonzolba milyen színű ledeket vegyek és hány db.-ot? Köszi

ettől azért bonyolultabb...

nézd meg amiket a többiek linkelgettek nemrég is :)

az meg hogy milyen színű nem a mi dolgunk :)

amilyen neked tetszik

nekem kék van piros gombokkal :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.