Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

De a kérdés még mindig ugyanaz :)

Én már kötöttem be ködlámpát, de nem kis meló volt. Viszont abban nem volt így előkészítve a relé helye. Nézd meg, hogy a mellette levő másik kisrelé helye is elő van-e készítve (benn vannak-e az érintkezők a táblában hozzá), mert akkor lehet, hogy csak beledugod a relét, és a sokpólusú karosszéricsatiig, ami a lábtérburkolat alatt van, ki van építve minden.

Olyan kérdésem lenne, hogy a műszerfalon levő gyári utánfutó visszajelzésbe hogyan lehet életet lehelni? Elég csak egy spec relé, vagy vezetékezni is kellene valamit? :)

Én nemrég csináltam meg az enyémen, vettem hozzá 4-lábú indexrelét, behúztam a vezetéket (nekem nem volt benne), és műxik. Bár nem vagyok teljesen elégedett vele, elvileg úgy kéne működnie, hogy ez index bekapcsolásakor egyet villanjon a vonóhorogvisszajelző is (utánfutó nélkül), de nekem az index minden egyes felvillanásakor villan az is kicsit.

Link to comment
Megosztás:

Én már kötöttem be ködlámpát, de nem kis meló volt. Viszont abban nem volt így előkészítve a relé helye. Nézd meg, hogy a mellette levő másik kisrelé helye is elő van-e készítve (benn vannak-e az érintkezők a táblában hozzá), mert akkor lehet, hogy csak beledugod a relét, és a sokpólusú karosszéricsatiig, ami a lábtérburkolat alatt van, ki van építve minden.

Én nemrég csináltam meg az enyémen, vettem hozzá 4-lábú indexrelét, behúztam a vezetéket (nekem nem volt benne), és műxik. Bár nem vagyok teljesen elégedett vele, elvileg úgy kéne működnie, hogy ez index bekapcsolásakor egyet villanjon a vonóhorogvisszajelző is (utánfutó nélkül), de nekem az index minden egyes felvillanásakor villan az is kicsit.

és azon nem lehet állítani??

Link to comment
Megosztás:

Én már kötöttem be ködlámpát, de nem kis meló volt. Viszont abban nem volt így előkészítve a relé helye. Nézd meg, hogy a mellette levő másik kisrelé helye is elő van-e készítve (benn vannak-e az érintkezők a táblában hozzá), mert akkor lehet, hogy csak beledugod a relét, és a sokpólusú karosszéricsatiig, ami a lábtérburkolat alatt van, ki van építve minden.

Én nemrég csináltam meg az enyémen, vettem hozzá 4-lábú indexrelét, behúztam a vezetéket (nekem nem volt benne), és műxik. Bár nem vagyok teljesen elégedett vele, elvileg úgy kéne működnie, hogy ez index bekapcsolásakor egyet villanjon a vonóhorogvisszajelző is (utánfutó nélkül), de nekem az index minden egyes felvillanásakor villan az is kicsit.

Nekem ez az utólagos megoldás van ami se nem túl dekoratív se nem túl korrekt. És akkor csak ha nincs kábel behúzva, akkor a reléről kell egy az óráig, ha jól értem. Ez a spec relé mennyit kóstál ha szabad érdeklődni?

Link to comment
Megosztás:

Ha be van vezetékezve a kisebbik stekker 6-os pinje, akkor elvileg csak izzó kell bele, legalábbis a rajz szerint közvetlen a villogórelére csatlakozik ("C" pontjára)...

megkapja a fix tápot is az elektronika???

Üdv!

Mire gondolsz?

Egyébként kapott 12V-t a vezetékén jobb és bal oldal egyaránt,és a kapcsolók világítanak is.

Sajnos nincs meg az összes kábelezése csak az a része van meg amelyik az ajtóban van.

Azon a csatin amit az ajtóba kell illeszteni ,vannak ugyebár a tüskék,és azon belűl van 2db nagyobb tű,na azon része kapta meg a 12V-t.

A 2db elektronikához csatlakozó csatolót pedig párba kötöttem vagyis jobb oldalt a balba.

Remélem érthető volt a zagyvaságom! :-)

Link to comment
Megosztás:

Nekem ez az utólagos megoldás van ami se nem túl dekoratív se nem túl korrekt. És akkor csak ha nincs kábel behúzva, akkor a reléről kell egy az óráig, ha jól értem. Ez a spec relé mennyit kóstál ha szabad érdeklődni?

Nekem is ilyen kis dobozka volt, ami nem tetszett, ezért alakítottam gyárira. A relé háromezer-párszáz Ft volt, vlami utángyártott, az eredeti 10e Ft körül lenne.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Mire gondolsz?

Egyébként kapott 12V-t a vezetékén jobb és bal oldal egyaránt,és a kapcsolók világítanak is.

Sajnos nincs meg az összes kábelezése csak az a része van meg amelyik az ajtóban van.

Azon a csatin amit az ajtóba kell illeszteni ,vannak ugyebár a tüskék,és azon belűl van 2db nagyobb tű,na azon része kapta meg a 12V-t.

A 2db elektronikához csatlakozó csatolót pedig párba kötöttem vagyis jobb oldalt a balba.

Remélem érthető volt a zagyvaságom! :-)

Az emelő elektronikájához 4 vezetéket kell bekötni! (az enyém is olyan, mint a tied)

1 fix test

2 fix 12V

3-4 a le-fel gombokkal kapcsolt 12V (ez mehet gyújtásról)

A fix 12V hiánya esetén hiába adsz a gombokkal feszt az elektronikának nem megy se le, se fel, mert csak a vezérlőjelet kapja, a motor táp feszt nem

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Kapcsolási rajzot már csak vész esetén venném elő,mert nem vagyok autóvillamosságis,és kicsit túl van bonyolítva!

Én sem vagyok az, de csak arra tudok támaszkodni, ha valami külön-külön jó, együtt nem műkszik valami kábelezési gond lehet, vagy esetleg kontaktos csati?

Link to comment
Megosztás:

Rémlik hogy valaki javított már fűtőszálat a hátsó ablakon, de nem találtam meg hogy mivel csinálta. Az addig okés hogy megszülöm hol van(nak) a szakadás(ok) és aztán összecsinálom de mivel? :) nem emlékszem :D :lol: :lol:

Ma reggel hidegek voltak, meg le is volt fagyva a hátsó ablak, és gondoltam ráfűtök. Az egész ablakon 1 darab szál működik. :) ez meg így nem túl hatékony B)

Link to comment
Megosztás:

Rémlik hogy valaki javított már fűtőszálat a hátsó ablakon, de nem találtam meg hogy mivel csinálta. Az addig okés hogy megszülöm hol van(nak) a szakadás(ok) és aztán összecsinálom de mivel? :) nem emlékszem :D :lol: :lol:

Ma reggel hidegek voltak, meg le is volt fagyva a hátsó ablak, és gondoltam ráfűtök. Az egész ablakon 1 darab szál működik. :) ez meg így nem túl hatékony B)

Ha jól írom Loctite fűtőszál javító. Van róla leírás is.:Klikk ide! Végülis a lényege az, hogy a szakadás mellé ragsztottam allul-fellül szigetelőszallagot olyan 1mm távolságban és sokszor 4-5-ször is átkentem a trutyival, közben hajszáratóval melengedtem.. Aztán bekapcsoltam, és ráleheléssel ( ;) )kipróbáltam műkszik-e. Én sima próbalámpával kerestem a szakadás helyét, bár kívülről általában látszik is hol szakad meg a csík ami barna ha kintről nézed. Odaraktam a két drótot ugye ha nincs szakadás erőssen világít, ha van akkor gyengébban, mert az áram körben szomszédos szálakon keresztül folyik . Multiméterrel egyszerűbb, csak akkor még nem volt.

Link to comment
Megosztás:

Az lehet, de ha a rövidzárat relére cserélem akkor a kettő független egymástól. Ha jól rémlik elvileg a ködös nem is mehetne a tompított nélkül, mégis elég a helyzetjelzőt felkapcsolni. És ez gyári bekötés.

Megnéztem a kapcsi rajzot:

Ha jó a rajz, akkor igazad van.

A lényeg: ha kiveszed az átkötét akkor a K89 relé más áramkörről vezérli a ködlámpa áramköreit. A rajz jelöl is egy átkötést. (utólagosan beépítendőt)

Link to comment
Megosztás:

Nekem is ilyen kis dobozka volt, ami nem tetszett, ezért alakítottam gyárira. A relé háromezer-párszáz Ft volt, vlami utángyártott, az eredeti 10e Ft körül lenne.

Akkor a már meglévő indexrelé erre nem alkalmas, kell egy plusz relé a biztiházba? ...lehet, hogy olyan van is nálunk melóban...akkor hozok haza hátha rászánom magamat a vonóhorog felszerelésére.. :)

Link to comment
Megosztás:

Unxnál van 4 lábú relé, ha jól gondolom az kell az utánfutósdihoz. Hans pries 3500, bosch 13000.

Há', de miért vegyek, ha volna a melóban ingyért is!? Csak kéne hogy hány amperes meg milyen kapcsolású...vagy azok egyformák ha négylábasak? :) .hülye vagyok ám én ehhez(is).. :) Anno az AC-hez is hoztam relét. Igaz, amit hoztam azon egy lábbal több volt, de a rajz alapján a többi láb passzolt és végül tökéletesen működött is vele az AC... :D

Link to comment
Megosztás:

nekem egy olyan kérdésem lenne csak, hogy a vonóhoroghoz adnak ugyebár visszajelzőt...

nekem is állítani kellene rajta, pepe instrukciója szerint a kockafélén is lehet állítan..., ha nem akkor berakom azta a fajtát, amit mi kötöttünk mindig is, majd teszek fel róla képet!!

na szóval ugye ennek van egy ledje, ezt a ledet egy nagyfényerejűre cserélem, és berakom a km óra megfelelő helyére, amit kikövetek a csatlakozóig, oda teszek egy csatlakozó pint a csatiba, és a uni visszajelzőtől a led vezetékét oda kötöm be.

nem került 3500ba... nem isgyári ez tény, de nem sokban különbözik!!

Link to comment
Megosztás:

nekem egy olyan kérdésem lenne csak, hogy a vonóhoroghoz adnak ugyebár visszajelzőt...

nekem is állítani kellene rajta, pepe instrukciója szerint a kockafélén is lehet állítan..., ha nem akkor berakom azta a fajtát, amit mi kötöttünk mindig is, majd teszek fel róla képet!!

na szóval ugye ennek van egy ledje, ezt a ledet egy nagyfényerejűre cserélem, és berakom a km óra megfelelő helyére, amit kikövetek a csatlakozóig, oda teszek egy csatlakozó pint a csatiba, és a uni visszajelzőtől a led vezetékét oda kötöm be.

nem került 3500ba... nem isgyári ez tény, de nem sokban különbözik!!

Ja, ez jól hangzik. Végül is csak azt a ledet kell kivenni és odatenni az ikon alá a műszeregységbe. :)

Link to comment
Megosztás:

Ja, ez jól hangzik. Végül is csak azt a ledet kell kivenni és odatenni az ikon alá a műszeregységbe. :)

igazából annyi buktatója van, hogy ugye a ledünk csak villog... de nemtudom, hogy a kocek mennyi feszt ad neki...

és a kmórában meg lehet 12voltot kap villogtata, és az szerintem megfőzi aledet...

de annyiban változik a történet, hogy nem a gyári csatira kötjük... hanem mellé, é ott lehet mondjuk bontani egy rca lengővel... pl vagy bármi mással.

Link to comment
Megosztás:

Elméletileg elég lenne 1 relé, amit találtál a másik relé helyén az egy rövidzár a hátsóhoz, a másik relé érintkezőit helyettesíti. Azt is érdemes relére cserélni, mert a rövidzárral ha bekapcsoltam az elsőt bekapcsolt a hátsó is. Nem volt a kettő független egymástól.

Szóval az igazi a 2 db relé lenne, a szabályos az egy! :) De akkor nekem 2 lesz! :)

Link to comment
Megosztás:

Én már kötöttem be ködlámpát, de nem kis meló volt. Viszont abban nem volt így előkészítve a relé helye. Nézd meg, hogy a mellette levő másik kisrelé helye is elő van-e készítve (benn vannak-e az érintkezők a táblában hozzá), mert akkor lehet, hogy csak beledugod a relét, és a sokpólusú karosszéricsatiig, ami a lábtérburkolat alatt van, ki van építve minden.

Én is ebben reménykedem,h legalább a sokpólusú csatlakozóig le van vezetékezve, a többit meg meglátjuk! Köszi a segítséget mindenkinek! :)

Link to comment
Megosztás:

Mekkora terhelést jelent a generátornak ha a tompított, a ködlámpa és a hosszú is fel van kapcsolva? Sosem akartam egyszerre használni ezt a 3-at de érdekelne mennyire izzasztja a generátort.

Gondolom nagyot, de bírni kell neki. Tuti méretezték arra is, hogy minden fogysztót egyszerre bekapcsolsz.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.