daykiller Elküldve Október27, 2009 Elküldve Október27, 2009 hát ez még csak hírből sem hasonlít a GE -s hez :D de a 60as nekem is ilyesmibe volt A doboza nem. Amúgy a General Electric-be (GE) a Tungsram is benne van. :) Úgy mint a GM-be az Opel. :D
Novy Elküldve Október27, 2009 Elküldve Október27, 2009 A doboza nem. Amúgy a General Electric-be (GE) a Tungsram is benne van. :D Úgy mint a GM-be az Opel. :D nem pont :) mivel szétváltak az opel a magnában van már.
daykiller Elküldve Október27, 2009 Elküldve Október27, 2009 nem pont :D mivel szétváltak az opel a magnában van már. Most kössél belém. :D De a mi opeljeink még GM... :) Mi olyan bonyolult most ebben.
Novy Elküldve Október27, 2009 Elküldve Október27, 2009 Most kössél belém. :D De a mi opeljeink még GM... :) Mi olyan bonyolult most ebben. de ugye azért nem fogsz sírni? :D te is szoktál kötekedni :D és hogy haladtok az amcsis helyzetjelzőkkel? én is gondolkodom valami hasonlóban... megoldást kérnék: járó motornál nem üzemel, egy adott fogyasztó, de csak gyujtással és helyzetjelzővel igen. ezt hogyan lehet bekötni?? meg lehet ezt oldani??
daykiller Elküldve Október27, 2009 Elküldve Október27, 2009 de ugye azért nem fogsz sírni? :) te is szoktál kötekedni :D és hogy haladtok az amcsis helyzetjelzőkkel? én is gondolkodom valami hasonlóban... megoldást kérnék: járó motornál nem üzemel, egy adott fogyasztó, de csak gyujtással és helyzetjelzővel igen. ezt hogyan lehet bekötni?? meg lehet ezt oldani?? Nálam üzemel, ha bekapcsolom. :D Melyik fogyasztó az pontosan? :D
Novy Elküldve Október27, 2009 Elküldve Október27, 2009 Nálam üzemel, ha bekapcsolom. :) Melyik fogyasztó az pontosan? :D egy helyzetjelzőfényre gondoltam. pontosabban 4 re de úgy kellene, hogy csak álló motornál gyújtás+ helyzetjelzővel menjen, de ha beindult a motor, akkor már ne menjen
invictus Elküldve Október27, 2009 Elküldve Október27, 2009 Nekem is rózsaszín GE dobozban volt. Szvsz semmi különbség.
daykiller Elküldve Október27, 2009 Elküldve Október27, 2009 egy helyzetjelzőfényre gondoltam. pontosabban 4 re de úgy kellene, hogy csak álló motornál gyújtás+ helyzetjelzővel menjen, de ha beindult a motor, akkor már ne menjen Ennek mi értelme? :D Amúgy megoldható. Egy relé kell a gyújtás és helyzetjelzőhöz. Pl a nyitó érintkezőjére rákötöd a helyzetjelző villanyát, a záróra meg a gyújtást és a gyújtással együtt behúz a relé is. Valamint kell egy tiltó is a generátorról. Ha jól tudom, alap esetben, mikor nem jár a motor, akkor töltésvisszajelző azért világít, mert a generátor ilyenkor testre kapcsol, ha meg jár, akkor megjelenik azon a ponton a 12V. Ezt a szálat lehet használni tiltónak pl. Tehát egyik tekercsre a gyújtás tápot, a másikra ezt a visszajelző vezetéket.
invictus Elküldve Október27, 2009 Elküldve Október27, 2009 de ugye azért nem fogsz sírni? :) te is szoktál kötekedni :D és hogy haladtok az amcsis helyzetjelzőkkel? én is gondolkodom valami hasonlóban... megoldást kérnék: járó motornál nem üzemel, egy adott fogyasztó, de csak gyujtással és helyzetjelzővel igen. ezt hogyan lehet bekötni?? meg lehet ezt oldani?? Sehogy. Egy 21/5-ös foglalat kellene az indexhez és akkor onnan már gyerekjáték lenne. DE ilyet nem találni sehol. :D
Novy Elküldve Október27, 2009 Elküldve Október27, 2009 Ennek mi értelme? :D Amúgy megoldható. Egy relé kell a gyújtás és helyzetjelzőhöz. Pl a nyitó érintkezőjére rákötöd a helyzetjelző villanyát, a záróra meg a gyújtást és a gyújtással együtt behúz a relé is. Valamint kell egy tiltó is a generátorról. Ha jól tudom, alap esetben, mikor nem jár a motor, akkor töltésvisszajelző azért világít, mert a generátor ilyenkor testre kapcsol, ha meg jár, akkor megjelenik azon a ponton a 12V. Ezt a szálat lehet használni tiltónak pl. Tehát egyik tekercsre a gyújtás tápot, a másikra ezt a visszajelző vezetéket. őőő akkor nem egyszerűbb, ha a + szálat a helyzetjelző+ ára rakom, a - szálat pedig a generátorra?? nem kell nagy terhelés, 4 db led lenne csak. ha áll a motor, de van helyzetjelző, akkor mennek, igazából a gyujtás nem is fontos... ha meg jár a moci, akkor a generátoron megjeelnik a +12 volt, és nemlesz potenciál különbség. max egy diódát rakni a generátorelé, hogy össze vissza ne járkáljon az áram. hm?
opel16v Elküldve Október27, 2009 Elküldve Október27, 2009 szép is lenne ha a gerjesztőszálra még reléket kötözgetne :D olajnyomás-kapcsoló inkább :)
opel16v Elküldve Október27, 2009 Elküldve Október27, 2009 őőő akkor nem egyszerűbb, ha a + szálat a helyzetjelző+ ára rakom, a - szálat pedig a generátorra?? a generátor rá van kötve az akkura közvetlenül.
daykiller Elküldve Október27, 2009 Elküldve Október27, 2009 őőő akkor nem egyszerűbb, ha a + szálat a helyzetjelző+ ára rakom, a - szálat pedig a generátorra?? nem kell nagy terhelés, 4 db led lenne csak. ha áll a motor, de van helyzetjelző, akkor mennek, igazából a gyujtás nem is fontos... ha meg jár a moci, akkor a generátoron megjeelnik a +12 volt, és nemlesz potenciál különbség. max egy diódát rakni a generátorelé, hogy össze vissza ne járkáljon az áram. hm? Akkor a helyzetjelző felkapcsolásával húz be a relé. Most nem tökmindegy? :D Ha meg nem akarod, hogy világítson járó motornál, akkor a helyzetjelzőt a záróra, plusz a tekercsre a tekercs másik végét meg a visszajelző vezetékére. Aztán mikor megjelenik a villany, kiegyenlítődik a fesz a tekercsben, akkor elenged a relé és kikapcsola helyzetjelző.
Novy Elküldve Október27, 2009 Elküldve Október27, 2009 Sehogy. Egy 21/5-ös foglalat kellene az indexhez és akkor onnan már gyerekjáték lenne. DE ilyet nem találni sehol. :D és akkor ez kétfenekű sárga izzó lenne?
invictus Elküldve Október27, 2009 Elküldve Október27, 2009 és akkor ez kétfenekű sárga izzó lenne? Igen. 21w-ra az index, 5w-ra a helyzetjelző. Ez a klasszikus amcsi megoldás.
Novy Elküldve Október27, 2009 Elküldve Október27, 2009 Akkor a helyzetjelző felkapcsolásával húz be a relé. Most nem tökmindegy? :) Ha meg nem akarod, hogy világítson járó motornál, akkor a helyzetjelzőt a záróra, plusz a tekercsre a tekercs másik végét meg a visszajelző vezetékére. Aztán mikor megjelenik a villany, kiegyenlítődik a fesz a tekercsben, akkor elenged a relé és kikapcsola helyzetjelző. de minek ehhez relé? relé nélkülis lesz fesz kiegyenlítődés Gabi az oké, hogy rávan kötve állandóra, de Brezsónak is úgy van megoldva a lámpája, hogy járó motornál felkapcsolja a lámpákat a generátorról egy egy relé. arra a verzióra gondoltam én... de az olajnyomás visszajelző is pont így működik.... az se egy rossz megoldás :D kössz csak az hol is van? :D
brezsó Elküldve Október27, 2009 Elküldve Október27, 2009 de minek ehhez relé? relé nélkülis lesz fesz kiegyenlítődés Gabi az oké, hogy rávan kötve állandóra, de Brezsónak is úgy van megoldva a lámpája, hogy járó motornál felkapcsolja a lámpákat a generátorról egy egy relé. arra a verzióra gondoltam én... de az olajnyomás visszajelző is pont így működik.... az se egy rossz megoldás :) kössz csak az hol is van? :D Na, nekem a haver 3 reléből csinált egy olyan izét, hogy amikor a generátorról kap jelet akkor világitanak a lámpák amint leáll a lámpák is kialszanak...de meg ne kérdezzétek hogy hogyan van kötve! :D Ja, és ezt az "önbekapcsolást" éppenséggel ki is tudom kapcsolni egy a biztiszekrényhez eldugott gombbal, viszont akkor világit a töltésjelző járó motornál is ha a fényszórók is le vannak kapcsolva...ha jól emlékszem.
Zolka Elküldve Október27, 2009 Elküldve Október27, 2009 Rajz szerint a bal oldalihoz Zöld-fekete, a jobb oldalihoz Zöld-piros megy az elsőkhöz és hátsókhoz is a barna minden esetben a testvezeték. :) Szerte-széjjel szedtem az autót, de én ne bírok kiigazodni ezeken a vezetékeken, jobb lesz,ha "szakemberre" :D bízom. De legalább a ködlámpák már a helyükön vannak a lökösben, szóval úgy néz ki, mintha már világítani is tudnának! :D
daykiller Elküldve Október27, 2009 Elküldve Október27, 2009 de minek ehhez relé? relé nélkülis lesz fesz kiegyenlítődés Gabi az oké, hogy rávan kötve állandóra, de Brezsónak is úgy van megoldva a lámpája, hogy járó motornál felkapcsolja a lámpákat a generátorról egy egy relé. arra a verzióra gondoltam én... de az olajnyomás visszajelző is pont így működik.... az se egy rossz megoldás :D kössz csak az hol is van? :D Hagyjuk, bonyolult. :D :)
Novy Elküldve Október27, 2009 Elküldve Október27, 2009 Hagyjuk, bonyolult. :D :) ez a legbuzibb hozzáállás de mindegy. ha elmondanád lehet megérteném... de az én meglátásom az, hogy 4 ledhez nem kell nagy teljesítmény, és ezért nagy áramok kapcsolgatását se kell megoldani. ha egy vezeték egyik végére negatívat másik végére pozitívat kapcsolunk, akkor a vezetékben lévő fogyasztók működni fognak, de ha a vezeték mind a két végére pozitív fesz kerül, akkor kiegyenlítődik a fesz szint, nem működnek a fogyasztók. ugye két visszajelző működik így, ahogyan én szeretném működtetni aledeket, a töltés, és az olajnyomás visszajelzője. a töltésvisszajelzőt lehet nem kellene babrálni, mert azon keresztül működik az öngerjesztés, így marad az olajnyomás visszajelzője. de hogy miért ragaszkosz a reléhez, azt továbbra is szívesen meghallgatnám :D
Qper Elküldve Október27, 2009 Elküldve Október27, 2009 Sziasztok.. Olyan problémám adódott sajnos,hogy cserélnem kellett az Astrámban a középkonz kijelzőt.Szombaton be is raktam működött is ma reggelig szépen. Hiba a következő lenne: Ha leállítom a motort a kijelző ugyanúgy világít tovább,csak a rádió adó helyett a dátumot írja ki.A műszerfal világítás reagál ha lejjebb veszem a fényerejét a tekerővel,de a kijelző sajnos nem.Kivettem a biztosítékot,hogy ne melegedjen amíg áll az autó! De viszont újabb hibák jöttek elő. Így csak akkor működik,ha felkapcsolom a világítást,de ha kinyitom valamelyik ajtót elalszik a kijelző! Ha lekapcsolom a világítást,akkor meg elfelejti az időt. Valaki tapasztalt már hasonlót?? Szívesen várnám a hasznos tanácsokat,hogy mit lehetne kezdeni vele. Köszönettel: Qper
rspeti Elküldve Október28, 2009 Elküldve Október28, 2009 Helló! Érdeklödni szeretnék, hogy mi lehet a probléma a kocsimmal! A kocsi: 97-es F astra, 1.6 16V, gyári klimás. A jelenség: nem müködik a hütőventi 1. fokozata. Sem akkor amikor a viz eléri a 100 fokot, se amikor a klima gombját benyomom. Továbbá a klimahűtőventi sosem kapcsol be! (Nyár elején még minden működött frankón) A hűtőventi 2. fokozata kapcsol be akkor, amikor klimázok, avagy ha a viz nagyon felmelegszik (a pirosba ér a mutató) Ha le van kapcsolva a befujoventi, akkoris megy 1-es fokozaton. 1-2-3-4en működik rendesen, de 0-n nem kéne mennie. Télen hideg lesz:S A kérdésem: Mi lehet a baj, és hogy tudom ellenőrizni? Üdv: Peti
Digger Elküldve Október28, 2009 Elküldve Október28, 2009 Nektek van a tompítottnak zöld visszajelzője? Más autókban szokott lenni! Vagy ki van égve? Nekem, mióta meg van, nem volt ilyen visszajelzőm.
brezsó Elküldve Október28, 2009 Elküldve Október28, 2009 Nektek van a tompítottnak zöld visszajelzője? Más autókban szokott lenni! Vagy ki van égve? Nekem, mióta meg van, nem volt ilyen visszajelzőm. Nincs ilyen visszajelző - nekem sincs - ha csak a fordulatmérős műszeregységben nincs!? (mert hát az üzemanyagszintjeltőnek sincs fényvisszajelzése a nem fordulatmérős egységekben mig a fordulatmérősekben jelzi az alacsony üzemanyagszintet) :D
Recommended Posts