Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Lehet csak a rudazat szorul az ajtóban. Nem engedett el valamelyik bollha?

Akksi levesz, kézzel mozgat gomb, mindegyiket. Ha a bal egynél érezhetően ellenállást érzékel a többihez képest, akkor mechanika, ha nem, akkor a motor kuka.

Invi, nem gyárid van ügye? Mert ha nem, azok képesek olyanra, hogy látszólag jól üzemelnek, de be tudnak ragadni egy ponton és nagy erővel tudnak csak onnan kijönni. Bár nálad még csak hidegen nem nyit, annyira nem lehet gáz a helyzet. Egyébként megnéztem, a gyári kpzár 1mp-ig üzemelteti a motorokat. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Akksi levesz, kézzel mozgat gomb, mindegyiket. Ha a bal egynél érezhetően ellenállást érzékel a többihez képest, akkor mechanika, ha nem, akkor a motor kuka.

Invi, nem gyárid van ügye? Mert ha nem, azok képesek olyanra, hogy látszólag jól üzemelnek, de be tudnak ragadni egy ponton és nagy erővel tudnak csak onnan kijönni. Bár nálad még csak hidegen nem nyit, annyira nem lehet gáz a helyzet. Egyébként megnéztem, a gyári kpzár 1mp-ig üzemelteti a motorokat. :rolleyes:

Utólagos, nem gyári. Tavasszal rakoncátlankodott, aztán azóta nyáron egyszer sem, de tényleg egyszer sem ragadt be, most először kellett megint kulcsot használnom.

Link to comment
Megosztás:

Akksi levesz, kézzel mozgat gomb, mindegyiket. Ha a bal egynél érezhetően ellenállást érzékel a többihez képest, akkor mechanika, ha nem, akkor a motor kuka.

Invi, nem gyárid van ügye? Mert ha nem, azok képesek olyanra, hogy látszólag jól üzemelnek, de be tudnak ragadni egy ponton és nagy erővel tudnak csak onnan kijönni. Bár nálad még csak hidegen nem nyit, annyira nem lehet gáz a helyzet. Egyébként megnéztem, a gyári kpzár 1mp-ig üzemelteti a motorokat. :rolleyes:

Az én utólagosomra az van írva, hogy 0.2 sec.

Link to comment
Megosztás:

Utólagos, nem gyári. Tavasszal rakoncátlankodott, aztán azóta nyáron egyszer sem, de tényleg egyszer sem ragadt be, most először kellett megint kulcsot használnom.

Én mindig kulcsozok, általában a bal egynél. <_< Mondjuk direkt figyelek arra, hogy ne én nyissam ki az ajtót a kulccsal, hanem a kpzár. Valamennyit így is mozgat a kulcs, de a nagyrészét a motor végzi el. Meg amikor lehet, akkor jobb egynél zárok, nyitok, ellenőrizvén, hogy a bal egy jó-e még. :rolleyes:

Zotya: de egyébként látni is lehet a gyárinál. Amióta ügye az elhalványuló elektronika üzemelteti a beltéri lámpákat, látni, hogy amikor zárok éjszaka, akkor amíg zár, kicsit gyengül a fény. :D

Link to comment
Megosztás:

Helló sziasztok. Nem biztos h ide tartozik de ide írom.

Na következő a problémám a km egységembe tettem plazma számlapot. Le kelett húzzam a mutató a km óráról. Minden jól ment összeraktam és mentem egy karistot hogy jól mér-e ÉS ekkor estem pofára 100at mutat az órám és valójában 76-al megyek PF. Így cirka 24-26KM/H-t csal az órám:S Gyárilag elvileg úgy volt hogy 8at csalt. 60at mutatott 52KM/H-val mentem a sebesség mérő oszlopok szerint. Na most meg csak azt nem tudom hogy hogyan tudnám beállítani a km egységet hogy jól mutasson:S Egyébként a 24-26km/h csalást a kis központi kijelző is alátámasztotta, ugyanis megyek egy adott sebességgel 2gomb egyszerre nyomva tartva 5mp-ig és kiirja elvileg valójában mit megyek. Nem tudom ennek menyire lehet hinni? Vagy mondjatok valamit hogyan tudom be állítani ezt a km-óárt:S

Előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Helló sziasztok. Nem biztos h ide tartozik de ide írom.

Na következő a problémám a km egységembe tettem plazma számlapot. Le kelett húzzam a mutató a km óráról. Minden jól ment összeraktam és mentem egy karistot hogy jól mér-e ÉS ekkor estem pofára 100at mutat az órám és valójában 76-al megyek PF. Így cirka 24-26KM/H-t csal az órám:S Gyárilag elvileg úgy volt hogy 8at csalt. 60at mutatott 52KM/H-val mentem a sebesség mérő oszlopok szerint. Na most meg csak azt nem tudom hogy hogyan tudnám beállítani a km egységet hogy jól mutasson:S Egyébként a 24-26km/h csalást a kis központi kijelző is alátámasztotta, ugyanis megyek egy adott sebességgel 2gomb egyszerre nyomva tartva 5mp-ig és kiirja elvileg valójában mit megyek. Nem tudom ennek menyire lehet hinni? Vagy mondjatok valamit hogyan tudom be állítani ezt a km-óárt:S

Előre is köszi.

Vagy menet közben amikor a kijelző szerinti értékre szúrd föl, vagy próbáld meg a számlapon a km/h feirat "h" jának a jobb alsó szárának a végére igazítani. (a tunying számlpanál nemtom megvan -e)

Link to comment
Megosztás:

100at mutat az órám és valójában 76-al megyek PF. Így cirka 24-26KM/H-t csal az órám:S

Én így hagynám oszt vageszolnék a haveroknak meg a csajocskáknak. Mennél 50-el s mutatna 80-at, Te meg nyomnád a szöveget, hogy: "F@szikáim idesüssetek, ez olyan verda, hogy nem lehet benne érezni a sebességet <_< "

Viccet félretéve próbáld meg azt amit Dáwid próféta írt. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Helló sziasztok. Nem biztos h ide tartozik de ide írom.

Na következő a problémám a km egységembe tettem plazma számlapot. Le kelett húzzam a mutató a km óráról. Minden jól ment összeraktam és mentem egy karistot hogy jól mér-e ÉS ekkor estem pofára 100at mutat az órám és valójában 76-al megyek PF. Így cirka 24-26KM/H-t csal az órám:S Gyárilag elvileg úgy volt hogy 8at csalt. 60at mutatott 52KM/H-val mentem a sebesség mérő oszlopok szerint. Na most meg csak azt nem tudom hogy hogyan tudnám beállítani a km egységet hogy jól mutasson:S Egyébként a 24-26km/h csalást a kis központi kijelző is alátámasztotta, ugyanis megyek egy adott sebességgel 2gomb egyszerre nyomva tartva 5mp-ig és kiirja elvileg valójában mit megyek. Nem tudom ennek menyire lehet hinni? Vagy mondjatok valamit hogyan tudom be állítani ezt a km-óárt:S

Előre is köszi.

Ezzel a plazma számlappal én is szemezek. Tudnál képet mutatni róla? Nappali, és esti képet. :rolleyes:

Mennyiért, és hol vetted?

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

A generátornak önmagában nem, csak ha ki is terheled. Bár azt kétlem, hogy másfél kilowattot rá tudnál akasztani, hacsak nem azzal akarod fűteni az autót a -25 fokban! :rolleyes:

szerintem az öngerjesztés miatt a nagyobb generátor jobban megfogja a motort.

egy generátor cserénél láttam, mit jelent az, ha tölt a generátor, illetve ha csak szabadon forog.

egyik generátor gumiágyas felfogatású volt, másik nem, ez miatt nem volt töltés... vizsgáltuk miért, és csavarhúzóval testeltük, észre is lehetett venni a fordulaszámon egyből.

pedig az egy 2.4es td motor volt.

Link to comment
Megosztás:

Gyújtáskapcsolóról leágazó 15-ös áramkörről (fekete 6mm2-es vezeték). Dobsz neki egy biztosítékot és kész. :rolleyes: Vagy bekötheted a féklámpa kapcsoló biztosítéka elé (F28-as a 97-es Astra rajz szerint).

Ma végre van alkalmam szétkapni az ótót <_< A kormányburkolatot lebontva látom a gyujtáskapcsoló végén lévő négy vezetéket ami : hozzám közelebb egy vékony (kb 4mm2) fekete piros csíkkal , fent egy vastag piros(kb 6mm2) , lennt egy vastag fekete (kb 6mm2), és a negyedik is fekete az is olyan vastag mint az előbbi fekete.

Szóval akkor a kérdésem: Melyikhez is kössem az elektromos ablak + ill test ágát??? Melyik az a 15-ös áramkör??

Az biztos hogy a biztosítékházba nem kötöm be mert még nem jöttem rá hogy az hogy jön ki , vagyis mozog de nem jön kii!!Szal a biztosítékot majd rápasszintom a vezetékre valami félreeső de cserélhető helyen!!

Link to comment
Megosztás:

Ma végre van alkalmam szétkapni az ótót :D A kormányburkolatot lebontva látom a gyujtáskapcsoló végén lévő négy vezetéket ami : hozzám közelebb egy vékony (kb 4mm2) fekete piros csíkkal , fent egy vastag piros(kb 6mm2) , lennt egy vastag fekete (kb 6mm2), és a negyedik is fekete az is olyan vastag mint az előbbi fekete.

Szóval akkor a kérdésem: Melyikhez is kössem az elektromos ablak + ill test ágát??? Melyik az a 15-ös áramkör??

Az biztos hogy a biztosítékházba nem kötöm be mert még nem jöttem rá hogy az hogy jön ki , vagyis mozog de nem jön kii!!Szal a biztosítékot majd rápasszintom a vezetékre valami félreeső de cserélhető helyen!!

A biztiház nem is fog kijönni egykönnyen, tudtommal, max. kibillenteni lehet, elég körülményes ahogy láttam. Nekem valamelyik fekete vezetékről kapja az áramot az ablakemelő, de hogy a kettő közül melyikről vagy hogy mindegy-e melyik, azt sajnos nem tudom. Talán ki kéne mérni, hogy a gyújtás ráadásakor melyiken van áram és levételkor pedig eltűnik, hm? :rolleyes: Testet meg húzol bárhonnan, szerintem. <_<

Link to comment
Megosztás:

Ma végre van alkalmam szétkapni az ótót :rolleyes: A kormányburkolatot lebontva látom a gyujtáskapcsoló végén lévő négy vezetéket ami : hozzám közelebb egy vékony (kb 4mm2) fekete piros csíkkal , fent egy vastag piros(kb 6mm2) , lennt egy vastag fekete (kb 6mm2), és a negyedik is fekete az is olyan vastag mint az előbbi fekete.

Szóval akkor a kérdésem: Melyikhez is kössem az elektromos ablak + ill test ágát??? Melyik az a 15-ös áramkör??

Az biztos hogy a biztosítékházba nem kötöm be mert még nem jöttem rá hogy az hogy jön ki , vagyis mozog de nem jön kii!!Szal a biztosítékot majd rápasszintom a vezetékre valami félreeső de cserélhető helyen!!

biztiháznak két csavarja van, és fent van egy lemez amit ki kell lökni a helyéről, és akkor kifordítható.

sokra nem mész vele, ha nincs bekábelezve, akkor szükséged lenne olyan sarura, ami a táblába való...

15ös az lesz, amin gyujtás után megjelenik testhez képest a 12volt!

testet meg felesleges onnan vinni, bármelyik csavar megfelel, amit kicsavarva körsaruval alárakva testelni tudod a vezetékedet.

sok sikert

Link to comment
Megosztás:

Ma végre van alkalmam szétkapni az ótót :rolleyes: A kormányburkolatot lebontva látom a gyujtáskapcsoló végén lévő négy vezetéket ami : hozzám közelebb egy vékony (kb 4mm2) fekete piros csíkkal , fent egy vastag piros(kb 6mm2) , lennt egy vastag fekete (kb 6mm2), és a negyedik is fekete az is olyan vastag mint az előbbi fekete.

Szóval akkor a kérdésem: Melyikhez is kössem az elektromos ablak + ill test ágát??? Melyik az a 15-ös áramkör??

Az biztos hogy a biztosítékházba nem kötöm be mert még nem jöttem rá hogy az hogy jön ki , vagyis mozog de nem jön kii!!Szal a biztosítékot majd rápasszintom a vezetékre valami félreeső de cserélhető helyen!!

Fekete-piros az önindítóé (50-es áramkör), a piros vastag a bejövő villany(30-as áramkör) ezen mindig van villany, több kapcsolóba is megy ez, fekete a 15-ös áramkör, csak gyújtáskor és önindításkor van ott feszültség, vékonyabb feketén, csak gyújtáskor van villany, sehol máshol pl önindításnál sem (15A áramkör). A 15A áramkör lehet fekete 2,5-es 4-es és 6-os vezeték is, ez szerintem felszereltség függő, mivel ahogy látom a rajzon, pl onnan megy a klíma is és önindításkor nem jó, ha üzemel. <_< Valamint a vízhűtő ventilátor és a fűtőventilátor is. Méregesd ki multimérleggel. :D

Link to comment
Megosztás:

Fekete-piros az önindítóé (50-es áramkör), a piros vastag a bejövő villany(30-as áramkör) ezen mindig van villany, több kapcsolóba is megy ez, fekete a 15-ös áramkör, csak gyújtáskor és önindításkor van ott feszültség, vékonyabb feketén, csak gyújtáskor van villany, sehol máshol pl önindításnál sem (15A áramkör). A 15A áramkör lehet fekete 2,5-es 4-es és 6-os vezeték is, ez szerintem felszereltség függő, mivel ahogy látom a rajzon, pl onnan megy a klíma is és önindításkor nem jó, ha üzemel. :rolleyes: Valamint a vízhűtő ventilátor és a fűtőventilátor is. Méregesd ki multimérleggel. <_<

A kor a két fekete közül valmelyikre rákötöm , mármint amelyiken csak gyújtásnál van fesz , rácsatlakoz kihúzom oldalra ,

rá egy 30A es bizti , és mehet az ajtókba!! -_- testnek meg keresek egy csavart ami a kasztniból állki :D

Köszönöm segítséged! Meg is nézegetem most

Link to comment
Megosztás:

Nincs valakinek véletlenül 2db felesleges reléje a ködlámpához? A neten elérhető boltokban nem találok olyan típust, a környékbeli bontókban meg csak biztitáblával együtt adnák :rolleyes:

Vagy esetleg valaki tudja hol tudnék venni?

A kérdésedre választ én nem tudok adni de viszont azt szeretném meg kérdezni, hogy a ködlámpád az gyárilag van az autóban vagy te utólag szerelgetted bele? Mert ha utólagos akkor ha tudnál adni kis segítséget h mit merre hogyan az jó lenne. Én is tervezem a ködlámpa be építését és el nem tudom képzelni hogy hova mi megy. Főleg a bizti táblába a reléjét biztosítékát nem tudom elképzelni hogyan kell betenni. (bekötni) Habár elég röhely az a bontó hogy neked eggy relé kell és egy komplet táblát akarnak adni PF.

Link to comment
Megosztás:

A kérdésedre választ én nem tudok adni de viszont azt szeretném meg kérdezni, hogy a ködlámpád az gyárilag van az autóban vagy te utólag szerelgetted bele? Mert ha utólagos akkor ha tudnál adni kis segítséget h mit merre hogyan az jó lenne. Én is tervezem a ködlámpa be építését és el nem tudom képzelni hogy hova mi megy. Főleg a bizti táblába a reléjét biztosítékát nem tudom elképzelni hogyan kell betenni. (bekötni) Habár elég röhely az a bontó hogy neked eggy relé kell és egy komplet táblát akarnak adni PF.

Szia!

Nekem nem volt benne ködlámpa, viszont a vezetékei kivannak építve, csak be kell szerelni a lámpákat, a madzagok ott vannak hozzá a lökösbe, bedugni a kapcsolót ( a zöld kell bele), az F17-es biztosítékot ( alsó sor balról a második sárga ) meg egy relét és már működne. A relé a biztitáblán volna felül középtájt.

Megértem a bontóst, hogy nem adja külön, mert ha valakinek kell egy komplett esetleg azért nem veszi meg tőle, mert hiányos. Pl. kiegyenlítő tartály kupakot sem adnak csak tartállyal együtt!

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nekem nem volt benne ködlámpa, viszont a vezetékei kivannak építve, csak be kell szerelni a lámpákat, a madzagok ott vannak hozzá a lökösbe, bedugni a kapcsolót ( a zöld kell bele), az F17-es biztosítékot ( alsó sor balról a második sárga ) meg egy relét és már működne. A relé a biztitáblán volna felül középtájt.

Megértem a bontóst, hogy nem adja külön, mert ha valakinek kell egy komplett esetleg azért nem veszi meg tőle, mert hiányos. Pl. kiegyenlítő tartály kupakot sem adnak csak tartállyal együtt!

Nem mindenkinek ilyen egyszerű, nekem pl a kapcsoló ellendarabja sincs benn.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.