Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
.... Amúgy ez milyen kijelző? 1 részből áll középen egy pici kijelzővel amin csak óra van, vagy hosszú kijelzős ami szöveget is kiír, vagy esetleg hőmérős 3részes? :rolleyes:

olyat még nem is láttam <_< a' meg milyen :D (a másik két fajta van nekem is)

Elküldve
olyat még nem is láttam :rolleyes: a' meg milyen <_< (a másik két fajta van nekem is)

_ra1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg keresek róla fényképet is, mert láttam már. Ezt a képet kezelésiből loptam ki. (tudomtudom... ha nagyon jogsértek akkor törlje a modi)

Elküldve

Valaki mondja már meg, mi az az útszakasz-frekvenciaadó. A villanókód 24-es hibakódra ezt hozza ki Astra F-nél. Illetve azt, hogy nincs impulzus. Egyéb hiba nincs, motorfék üzemben villan fel néha a sárga lámpa. Nem az AGR (vagy AGF?)szelep, vagy mifene lesz, olyan ezen a kocsin nincs, azt már olvastam, hogy az okozhat ilyen tünetet. Nem rángat, nem fogyaszt sokat, csak zavar, mikor éjszaka a képembe világít a sárga fény. Ha nem jutok előrébb, leragasztom a visszajelzőt és boldogság.

Elküldve
Valaki mondja már meg, mi az az útszakasz-frekvenciaadó. A villanókód 24-es hibakódra ezt hozza ki Astra F-nél. Illetve azt, hogy nincs impulzus. Egyéb hiba nincs, motorfék üzemben villan fel néha a sárga lámpa. Nem az AGR (vagy AGF?)szelep, vagy mifene lesz, olyan ezen a kocsin nincs, azt már olvastam, hogy az okozhat ilyen tünetet. Nem rángat, nem fogyaszt sokat, csak zavar, mikor éjszaka a képembe világít a sárga fény. Ha nem jutok előrébb, leragasztom a visszajelzőt és boldogság.

Neked is szevasz! :rolleyes:

Az útszakasz jeladót a műszerfal hátoldalán találod. Alatta helyezkedik el a km óra spirál bemenete. Legegyszerűbben úgy javíthatod, ha veszel egy bontott órát ugyanazzal a W számmal mint a tied, és kicseréled.

Az aláírásodba pedig írd be a motorkódodat, a könnyebb segítségnyujtás végett. A motorszám első 5-6 karaktere (pl C14NZ, X16XEL). Ezt a vezérlőpultban megteheted.

Elküldve
Neked is szevasz! :rolleyes:

Az útszakasz jeladót a műszerfal hátoldalán találod. Alatta helyezkedik el a km óra spirál bemenete. Legegyszerűbben úgy javíthatod, ha veszel egy bontott órát ugyanazzal a W számmal mint a tied, és kicseréled.

Az aláírásodba pedig írd be a motorkódodat, a könnyebb segítségnyujtás végett. A motorszám első 5-6 karaktere (pl C14NZ, X16XEL). Ezt a vezérlőpultban megteheted.

Na szevasz! Most fórumozok itt először, ezért bénázok, az üdv is ezért maradt le. Mikor először próbálkoztam még megvolt, ez kb. a harmadik futam, úgyhogy bocs. Na szóval mit határoz egyáltalán ez a jeladó bigyó? Kösz a segítséget!

Elküldve
Helló.Beszéltek a volt tulajdonosal aki azt mondta hogy azután jelent meg az hogy minden karakter világit miutan a kerek gombot lenyomva tartották huzamosabb ideig hogy miért azt nem tudom <_< . Tehát most igy néz ki a kijelző (photoshoppoltam...): http://kepfeltoltes.hu/090928/ora_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

igen, olyankor először elvileg felvillantja az ótó sebességét (kiírja utána hogy kph-ban értette) aztán az összes karaktert felvillantja (jelenlegi állapot) és utána kéne visszaállnia magától normál üzemmódba. Nekem is felvillantja az össz karaktert (kijelző teszt jellegű megmozdulás) aztán 2-3 másodperc múlva visszaáll :rolleyes:

Elküldve
Na szevasz! Most fórumozok itt először, ezért bénázok, az üdv is ezért maradt le. Mikor először próbálkoztam még megvolt, ez kb. a harmadik futam, úgyhogy bocs. Na szóval mit határoz egyáltalán ez a jeladó bigyó? Kösz a segítséget!

Ez mondja meg a motorvezérlő computernek (ECU), meg ha lenne fedélzeti computered annak is az autó sebességét, ill. azt, hogy egyáltalán halad az autó.

Az órában azon a tengelyen vannak a jeladó fényvisszaverő felületei, amit a kilométeróra-spirál hajt, így ha nem megy a spirál, akkor is ez lesz a jelenség. Ilyenkor a motorvezérlő vészüzemmódba kapcsol, ami nagyobb fogyasztással és kevésbé dinamikus haladással jár, úgyhogy érdemes utánanézni a dolognak.

Elküldve
igen, olyankor először elvileg felvillantja az ótó sebességét (kiírja utána hogy kph-ban értette) aztán az összes karaktert felvillantja (jelenlegi állapot) és utána kéne visszaállnia magától normál üzemmódba. Nekem is felvillantja az össz karaktert (kijelző teszt jellegű megmozdulás) aztán 2-3 másodperc múlva visszaáll :rolleyes:

nem lehet, hogy beragadtak a gombok??? <_<

kéne neki egy takarítást nyomni elsőkörben!! Hátha segít! :D

Elküldve
Ez mondja meg a motorvezérlő computernek (ECU), meg ha lenne fedélzeti computered annak is az autó sebességét, ill. azt, hogy egyáltalán halad az autó.

Az órában azon a tengelyen vannak a jeladó fényvisszaverő felületei, amit a kilométeróra-spirál hajt, így ha nem megy a spirál, akkor is ez lesz a jelenség. Ilyenkor a motorvezérlő vészüzemmódba kapcsol, ami nagyobb fogyasztással és kevésbé dinamikus haladással jár, úgyhogy érdemes utánanézni a dolognak.

Oké, most akkor nekem meg van kergülve a jeladóm, pontosabban valszeg nem kompatibilis a Delco-VDO , mert dupla annyit ír a kijelző sebességben mint a valós. Ebből lehet valami téves infója az ECU-nak? Vagy csak engem ejt át?

Elküldve
Oké, most akkor nekem meg van kergülve a jeladóm, pontosabban valszeg nem kompatibilis a Delco-VDO , mert dupla annyit ír a kijelző sebességben mint a valós. Ebből lehet valami téves infója az ECU-nak? Vagy csak engem ejt át?

Sztem nem zavarja. Valszeg az új órád 16 impulzusos, a kijelző meg a 8-ashoz való. Azt nem tudom, hogy a TID-et át lehet-e állítani vhogy :rolleyes:

Elküldve

És akkor mi van, ha benyomom a TID mindkét gombját, és bármilyen sebességgel is haladok, CSAK 00KM/h-t mutat? <_< valószínű, hogy nem jó a cucc az órában? :D vagy a TID-el van baj? (másképp a TID működik rendesen)

Annyira nem égetően fontos, de azért szeretem, ha minden műxik a kocsiban :rolleyes:

Elküldve
És akkor mi van, ha benyomom a TID mindkét gombját, és bármilyen sebességgel is haladok, CSAK 00KM/h-t mutat? <_< valószínű, hogy nem jó a cucc az órában? :D vagy a TID-el van baj? (másképp a TID működik rendesen)

Annyira nem égetően fontos, de azért szeretem, ha minden műxik a kocsiban :rolleyes:

Kösz, akkor megnyugodtam, ha lesz időm belefaragom a régi órát az új műszeregységbe, mert az jól mutatta a sebességet, át is akartam rakni, hogy ne hamisítsam meg a megtett kilómétert, de ugye delco-vdo nem megy át a másikba. Inkább átpörgettem az új órát. De akkor majd valahogy belereszelem.

Elküldve
És akkor mi van, ha benyomom a TID mindkét gombját, és bármilyen sebességgel is haladok, CSAK 00KM/h-t mutat? <_< valószínű, hogy nem jó a cucc az órában? :D vagy a TID-el van baj? (másképp a TID működik rendesen)

Annyira nem égetően fontos, de azért szeretem, ha minden műxik a kocsiban :rolleyes:

Neked lehet, hogy nincs is sebességjeladó a kilométerórád hátulján, dieselnek nem létszükséglet, ezért le is hagyták némelyikről. Fordszámmérős egyébként?

Elküldve
És akkor mi van, ha benyomom a TID mindkét gombját, és bármilyen sebességgel is haladok, CSAK 00KM/h-t mutat? <_< valószínű, hogy nem jó a cucc az órában? :D vagy a TID-el van baj? (másképp a TID működik rendesen)

Annyira nem égetően fontos, de azért szeretem, ha minden műxik a kocsiban :rolleyes:

Akkor vagy rossz, vagy egyszerűen csak Pepének má' megin' igaza van -_- :

...dieselnek nem létszükséglet, ezért le is hagyták némelyikről...

Nekem se mutat csak 00-át ha vígasztal B) :D

Elküldve
Akkor vagy rossz, vagy egyszerűen csak Pepének má' megin' igaza van <_< :

Nekem se mutat csak 00-át ha vígasztal :D -_-

Ja a dieselből jópár dolgot kihagytak, gyujtás, gyertyák, kábelek, mondhatni lebutított benzines. :rolleyes: Viccen kívül, meg kell nézni a műszeregység hátulját. B)

Elküldve
Akkor vagy rossz, vagy egyszerűen csak Pepének má' megin' igaza van :rolleyes: :

Vagy még az lehet, hogy ha eredetileg DID kijelző volt a kocsiban, és utólag lett TID-re cserélve, nincs benne az a vezeték a csatijában (nekem se volt).

Elküldve

Az a sebességjeladó befolyásolja a kocsi/motor működését is haladás közben vagy csak információs jellegű adatokat szolgáltat? Honnan jön a jel, hol van az érzékelője?

Elküldve
Az a sebességjeladó befolyásolja a kocsi/motor működését is haladás közben vagy csak információs jellegű adatokat szolgáltat? Honnan jön a jel, hol van az érzékelője?

Az órában van a jeladó-érzékelő a bowden forgat egy tárcsát egy kis biszbasz meg veszi a jeleket.

DSC00010_2__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Az a fekete T-az.

Elküldve
Ez mondja meg a motorvezérlő computernek (ECU), meg ha lenne fedélzeti computered annak is az autó sebességét, ill. azt, hogy egyáltalán halad az autó.

Az órában azon a tengelyen vannak a jeladó fényvisszaverő felületei, amit a kilométeróra-spirál hajt, így ha nem megy a spirál, akkor is ez lesz a jelenség. Ilyenkor a motorvezérlő vészüzemmódba kapcsol, ami nagyobb fogyasztással és kevésbé dinamikus haladással jár, úgyhogy érdemes utánanézni a dolognak.

Sokat segítettél. Danke!

Elküldve
Az órában van a jeladó-érzékelő a bowden forgat egy tárcsát egy kis biszbasz meg veszi a jeleket.

http://kepfeltoltes.hu/090928/DSC00010_2__...ltoltes.hu_.jpg

Az a fekete T-az.

Vagyis ez csak infot szolgál a sofőrnek és nem befolyásolja a motor működését haladás közben, ugye!? Azért kérdezem mert ha üresben beletaposok a gázpedálba akkor simán felpörög a motor viszont haladás közben van az a pillanatnyi "bedadogás/fulladozás"...vagyis nem olyan egyenletesen veszi a fordulatot.. Persze, ennek lehet több oka is talán, csak puhatolózok mert nem nagyon van "zsé" extra kiadásokra...pedig lehet, hogy lambda/katalizátor és azok sem olcsók... :rolleyes:

Elküldve
Neked lehet, hogy nincs is sebességjeladó a kilométerórád hátulján, dieselnek nem létszükséglet, ezért le is hagyták némelyikről. Fordszámmérős egyébként?

igen fordulatszámmérősre cseréltem ki az eredetit!

De maga a KM óra maradt!!!

a 2 km óra (én áttettem az eredeti km órámat a fordulatszámmérősbe, hogy ne kelljen tekergetni:

http://img10.tar.hu/ujlakimisi/img/38882159.jpg#3

itt van képekben, szerintem van mind a kettőn olyan jeladó! a km spirál feletti az nem?

http://img10.tar.hu/ujlakimisi/img/38882154.jpg#3

http://img10.tar.hu/ujlakimisi/img/38882155.jpg#3

Elküldve
Vagyis ez csak infot szolgál a sofőrnek és nem befolyásolja a motor működését haladás közben, ugye!? Azért kérdezem mert ha üresben beletaposok a gázpedálba akkor simán felpörög a motor viszont haladás közben van az a pillanatnyi "bedadogás/fulladozás"...vagyis nem olyan egyenletesen veszi a fordulatot.. Persze, ennek lehet több oka is talán, csak puhatolózok mert nem nagyon van "zsé" extra kiadásokra...pedig lehet, hogy lambda/katalizátor és azok sem olcsók... :rolleyes:

Befolyásolja. Amíg mozgásban van az autó, innen érzékeli az ECU és emeltebb alapjáratot tart. Amint megállt, beáll az eredeti alapjáratra. Persze ez csak üzemi hőmérsékleten igaz.

Elküldve
Befolyásolja. Amíg mozgásban van az autó, innen érzékeli az ECU és emeltebb alapjáratot tart. Amint megállt, beáll az eredeti alapjáratra. Persze ez csak üzemi hőmérsékleten igaz.

Ez esetben azt a fordulatszám ingadozást is okozhatja amikor megállok illetve üresben gurulok, ugye? Lehet ott valamit ellenőrizni, ki lehet zárni/meg lehet állapitani valahogy hogy van-e ott valami bibi?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.