Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
nekem is van egy tuti eszközöm erre a célra :D Bal kéznek hívom. -_- :rolleyes:

Igen igen, már mesélte egyik haverom, hogy a barátja hallotta, hogy az még sok más dologra is jó B) ! Többek között akkor erre is!! :D

<_< :D

Elküldve
csak akkor nem égne pár visszajelző égő sem emlékeim szerint.

Az olaj visszajelzője sem égett indításkor...

No de mindegy! A piros 7es biztosíték megoldotta az összes problémát!

Köszi szépen :rolleyes:

Elküldve
Az olaj visszajelzője sem égett indításkor...

No de mindegy! A piros 7es biztosíték megoldotta az összes problémát!

Köszi szépen :rolleyes:

Nincsmit, így legyen ötösöm a lottón (mondjuk ahhoz először venni kéne <_< ).

Elküldve

Sziasztok!

Szeretnék szerelni az astrámba vektra a belső világitás lámpát (olyat amelyik 5-10 másodperc mulva kialszik, és külön lehet kapcsolni)

Valaki csinált már ilyet, egyáltalán lehetséges??

Köszi

Elküldve
Sziasztok!

Szeretnék szerelni az astrámba vektra a belső világitás lámpát (olyat amelyik 5-10 másodperc mulva kialszik, és külön lehet kapcsolni)

Valaki csinált már ilyet, egyáltalán lehetséges??

Köszi

Kicsit vissza olvasol, akkor találsz is rá választ, tegnap volt róla szó egyébként. :rolleyes:

Elküldve

Kiötlöttem egy okosságot. Végülis FPepe után szabadon. <_<

Régóta megszerettem volna csinálni, amit Ő is, hogy indexkarral legyen parkolóvilágítás, ígyhát elővettem egy Astra 97-es rajzot, valamint megkerestem FPepe ezen akciójának leírását, oszt painttal megrajzolgattam.

Íme:

astra_park_2.jpg

astra_park_1.jpg

Az első rajzon látható a gyújtáskapcsoló, ahol van egy nem bekötött P pont, ezt használom fel, ha lehet.

A második rajzon látható a világításkapcsoló bekötésének átalakítása, valamint még néhány átalakítás és persze a kapcsoló mellé rajzoltam (copypaste :D) az indexkar másik három fel nem használt pontját, ami elvileg megvan, mivel az omikban ugyanez a kapcsolókar van, mint az Astrákban. Van egy átkötés, (jobb szélső piros) ami egy bizonyos K59-es reléhez(?) megy. Day running light a neve. Mivel ez a szál is a többi helyzetjelzővel volt kötve - és ha nem iktatnám ki ezt a szált, akkor a jobb oldali helyzetjelzők felkapcsolásával ez is kapna villanyt -, ezért kiiktattam és a kapcsoló 10-es pontjára hidaltam át, valamint védelem nélkül csatlakozik a K59-es relébe, ezért is alkalmaztam ezt a módszert.

Bár ez még elmélet, holnap fogom megnézni a lehetőségeimet. Remélem összejön. :rolleyes:

Elküldve
Kiötlöttem egy okosságot.....

És én erre nem gondoltam!!! Pedig amikor éjjel megébredtem valami ilyesmi jutott az eszembe. :rolleyes: Tudod mit Day? Majd ha én is rászánom magam csináltatok veled egyet jó pénzért. :D <_<

Elküldve
És én erre nem gondoltam!!! Pedig amikor éjjel megébredtem valami ilyesmi jutott az eszembe. :D Tudod mit Day? Majd ha én is rászánom magam csináltatok veled egyet jó pénzért. :D -_-

Nem értelek, de biztos. :rolleyes:

Úgy ébredtél meg az éjjel, hogy "Óriási ötletem támadt... de nem tetszett." ? <_< B)

Elküldve
Nem is tudtam, hogy nincs ilyen a mienkben :D

ez még a '89-es Wartburgban is volt! Hogy hagyhatták ezt ki belőlle a németek???? <_<

Nem hagyták ki, mert tudja ezt a funkciót, csak épp nem kötötték be. :rolleyes: Amúgy én sem értem. -_-

Elküldve

Kíváncsi leszek, műxik-e. A gyújtáskapcsolón az a P jelű kivezetés nem biztos, hogy meglesz, ez esetben kell egy relé a játékba, ami előállítja a gyújtás nélküli villanyt (bontó- vagy váltóérintkezős relé, tekercse a test és a 15 közé kötve, így a gyújtás ráadásakor meghúz, és bontja az áramkört).

Elküldve
Kíváncsi leszek, műxik-e. A gyújtáskapcsolón az a P jelű kivezetés nem biztos, hogy meglesz, ez esetben kell egy relé a játékba, ami előállítja a gyújtás nélküli villanyt (bontó- vagy váltóérintkezős relé, tekercse a test és a 15 közé kötve, így a gyújtás ráadásakor meghúz, és bontja az áramkört).

Mér te még nem építetted ki? :rolleyes:

Elküldve
Nem, de most a BC beépítésnél nagy volt a kisértés. :rolleyes:

Lehet én is elnapolom. -_- Invictus felkeltette az érdeklődésem az American Style indexről. Tehát mindig világít és csak indexeléskor villog, most készültem el a rajzzal. Ha találok itthon kettő darab jó relét, akkor lehet kipróbálom, hogy milyen. B) Azért napolom el, mert az indexkarban megmaradt plusz egy kapcsolórészt fel kell hozzá használni és szerintem nem három áramkörös az index része a karnak, csak kettő, igaz felhasználható maradhat a parkoló helyzetjelzéshez is. :D De erre majd délelőtt fény derül, úgyis fel kell hoznom megint helyre rakni a kart, mert ismét szórakozik a refi része... <_<

Elküldve
Kíváncsi leszek, műxik-e. A gyújtáskapcsolón az a P jelű kivezetés nem biztos, hogy meglesz, ez esetben kell egy relé a játékba, ami előállítja a gyújtás nélküli villanyt (bontó- vagy váltóérintkezős relé, tekercse a test és a 15 közé kötve, így a gyújtás ráadásakor meghúz, és bontja az áramkört).

Hát én a gyujtáskapcsolón nem nagyon láttam szabad kivezetést, két vastag meg két vékonyabb drót ment a gyujtásnak meg az indítómocinak, de aztán lehet csak nem vettem észre.

Elküldve
Hát én a gyujtáskapcsolón nem nagyon láttam szabad kivezetést, két vastag meg két vékonyabb drót ment a gyujtásnak meg az indítómocinak, de aztán lehet csak nem vettem észre.

Az sem baj, megoldom relével, hogy mikor nincs gyújtás akkor lehessen kapcsolni és akkor húz csak be, mikor kapcsolok valamelyik irányba. :rolleyes: Egyébként is legalább 5 madzag kéne bele mivel van a betáp, akkor a 30-as kapocs, a 15-ös, a 15A és a W. <_<

Elküldve

Csinált-e már valaki olyat, hogy utólagos központi zárat rákötött elektromos ablakra? Ha igen, akkor mit kell kötni a központi zár "elektromos ablak" c. tyúkbelére? Mert ha már van olyan ficsör, akkor kihasználom. :rolleyes:

Egyébként van gyári riasztó+központi zár az ótóban, csak "hatástalanították" (a sziréna ki van kötve), távkapcsolót meg nem kaptam a zőccséghez.

Elküldve
Csinált-e már valaki olyat, hogy utólagos központi zárat rákötött elektromos ablakra? Ha igen, akkor mit kell kötni a központi zár "elektromos ablak" c. tyúkbelére? Mert ha már van olyan ficsör, akkor kihasználom. :D

Egyébként van gyári riasztó+központi zár az ótóban, csak "hatástalanították" (a sziréna ki van kötve), távkapcsolót meg nem kaptam a zőccséghez.

Szerintem azért az nem olyan egyszerű, hogy csak rákötöd az ablakemelő száljára oszt kész is :rolleyes:

biztosan kell oda is csinálni valami elektronikai kütyüt -_-

Ha daykiller megébred, jól elmagyarázza majd hogy is műxik a dolog :D

(és akkor azt és is jól megfigyelem, és akkor már megcsinálom én is <_< B) :D )

Elküldve
Csinált-e már valaki olyat, hogy utólagos központi zárat rákötött elektromos ablakra? Ha igen, akkor mit kell kötni a központi zár "elektromos ablak" c. tyúkbelére? Mert ha már van olyan ficsör, akkor kihasználom. :D

Egyébként van gyári riasztó+központi zár az ótóban, csak "hatástalanították" (a sziréna ki van kötve), távkapcsolót meg nem kaptam a zőccséghez.

Szerintem azért az nem olyan egyszerű, hogy csak rákötöd az ablakemelő száljára oszt kész is :rolleyes:

biztosan kell oda is csinálni valami elektronikai kütyüt -_-

Ha daykiller megébred, jól elmagyarázza majd hogy is műxik a dolog :D

(és akkor azt és is jól megfigyelem, és akkor már megcsinálom én is <_< B) :D )

Nem értem teljesen, de gondolom arra gondoltál, hogy ha bezárod a központit, akkor a leengedve maradt ablakokat felhúzza automatikusan. Nos ehhez kell minimum 2 vagy négy komfort elektronikás elektromos ablak, valamint egy olyan központi zár vezérlő, ami tudja kezelni a komfortelektronikát.

Elküldve

Jelentem, hogy a gyújtáskapcsolón ott van szabadon a P pont, ahova a parkoló helyzetjelzőt be lehet kötni. Ott a villany is, teljesen visszafordított kulcsállásban és/vagy kivett kulcsnál is. <_< Egy hátránya, hogy nehezen hozzáférhető, mivel a műszeregységgel szemben van oldalirányban, de úgyis le kell hozzá szerintem venni a gyújtáskapcsolót, hogy be lehessen kötni, bár én nem tudtam, mert nem tudom hogy lehet lekapni. :rolleyes: Valamint a bekötése sem tiszta számomra, az öt szál saruzva van, az fix.

Kéne szerezni bontóból különböző, levágott csatikat, hogy legyenek tartalék saruim. :D

Elküldve
Jelentem, hogy a gyújtáskapcsolón ott van szabadon a P pont, ahova a parkoló helyzetjelzőt be lehet kötni. Ott a villany is, teljesen visszafordított kulcsállásban és/vagy kivett kulcsnál is. <_< Egy hátránya, hogy nehezen hozzáférhető, mivel a műszeregységgel szemben van oldalirányban, de úgyis le kell hozzá szerintem venni a gyújtáskapcsolót, hogy be lehessen kötni, bár én nem tudtam, mert nem tudom hogy lehet lekapni. :rolleyes: Valamint a bekötése sem tiszta számomra, az öt szál saruzva van, az fix.

Kéne szerezni bontóból különböző, levágott csatikat, hogy legyenek tartalék saruim. :D

A gyujtáskapcsolót kompletten akarod levenni, vagy csak magát az elektronikus részét, a mechanikát nem? A mechanikushoz fúrni kell, mert leszakadó fejű csavarral rakták fel, az elektronikushoz ha jól emlékszem két hernyócsavart kell kitekerni, az első elöl van , a másik viszont hátul a műszerfal felé néz.

Elküldve
Csinált-e már valaki olyat, hogy utólagos központi zárat rákötött elektromos ablakra? Ha igen, akkor mit kell kötni a központi zár "elektromos ablak" c. tyúkbelére? Mert ha már van olyan ficsör, akkor kihasználom. :rolleyes:

Egyébként van gyári riasztó+központi zár az ótóban, csak "hatástalanították" (a sziréna ki van kötve), távkapcsolót meg nem kaptam a zőccséghez.

Szia!

Találtam egy ilyen kütyüt neked:

http://www.webhifi.hu/shop/index.php?page=...rt&Itemid=5

Nekem van az utólagos központimon két plussz szál, valami polaritás szutyok. Az egyik nyitva 12V zárfa Föld, a másik meg fordítva. Szerintem erre kell vhogyan rákötni a vezérlését, a többi szálára meg az ablakemelő motorokat. De ennek utána kell jobban érdeklődni, akár az eladóknál is.

Elküldve
Nem értem teljesen, de gondolom arra gondoltál, hogy ha bezárod a központit, akkor a leengedve maradt ablakokat felhúzza automatikusan. Nos ehhez kell minimum 2 vagy négy komfort elektronikás elektromos ablak, valamint egy olyan központi zár vezérlő, ami tudja kezelni a komfortelektronikát.

Én erre gondoltam, hogy nem olyan egyszerű ez, mint ahogyan hangzik elsőre! :rolleyes: <_<

Elküldve

Sziasztok!

Egy ismerősöm most vett egy Opel Astra F-et.Minden jó csak az órájával van egy kis probléma mert minden karakter vilagit rajta állandóan,még ha kiveszi a kulcsot akkor is ,mert ha jól tudom ojankor el kellene aludjon, és a két gombra sem reagál semmit amirol mellesleg le van kopva az irás de van egy kör és egy hoszúkás gomb.Gondoltam lekapcsolom az akumulátort és akkor restettet kap, de előbb megkérdezem nem e volt valakinek ijen problémája.Képet még nem sikerült csinálni de ha minden jól megy vagy ha kell akkor a héten lesz.

A segitséget előre is köszönöm!!! Helló

Elküldve
Sziasztok!

Egy ismerősöm most vett egy Opel Astra F-et.Minden jó csak az órájával van egy kis probléma mert minden karakter vilagit rajta állandóan,még ha kiveszi a kulcsot akkor is ,mert ha jól tudom ojankor el kellene aludjon, és a két gombra sem reagál semmit amirol mellesleg le van kopva az irás de van egy kör és egy hoszúkás gomb.Gondoltam lekapcsolom az akumulátort és akkor restettet kap, de előbb megkérdezem nem e volt valakinek ijen problémája.Képet még nem sikerült csinálni de ha minden jól megy vagy ha kell akkor a héten lesz.

A segitséget előre is köszönöm!!! Helló

van egy resetelési módja, ha mindkét gombot lenyomva tartod hosszú ideig. Amúgy ha a polcocskáról felkapod a gumi betétet akkor van 4 csavar. A középső kettő fogja a kijelzőt, utána ki tudod húzni a kijelzőt, és a csatlakozóját le lehet húzni, nem kell az akksival játszani, mert akkor több eszköz is felejt, nem csak az óra. <_< Amúgy ez milyen kijelző? 1 részből áll középen egy pici kijelzővel amin csak óra van, vagy hosszú kijelzős ami szöveget is kiír, vagy esetleg hőmérős 3részes? :rolleyes:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.