astrásgyerek Elküldve Szeptember23, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2009 Daykiller csinált ilyen kütyüt. Majd jön, és jól megmondja hogy kell. Vagy nem. :rolleyes: Köszi! Kíváncsian várom <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Szeptember23, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2009 Hali! Szeretném megcsinálni az Astrában, hogy amikor becsukom az ajtót, ne aludjon ki a fény egyből, hanem kb 20-30 másodperc múlva fokozatosan elhalványodjon! Tud valaki valamiféle jó kapcsolási rajzot küldeni ebben a témában? Nagyon megköszönném! Valaki foglalkozott már ilyesmivel?? :D ilyet találtam, de nem tudom, ez halványodik-e, vagy csak egyszerűen kikapcsol -_- Daykiller csinált ilyen kütyüt. Majd jön, és jól megmondja hogy kell. Vagy nem. :rolleyes: Köszi! Kíváncsian várom :D Bocsika, nem láttam, csak a központizáras hozzászólást mutatta, hogy új és csak arra reagáltam. Mindig elfelejtem, hogy jobb mindig felnézni, mert szokása a fórumnak, hogy nem azt mutatja újnak, ami valójában. Ismert bug, ahogy a webkódos hozzászólás is, de sz*rnak rá a fejlesztők sajna... B) Nos ezt az áramkört építettem meg annyi változtatással, hogy másfajta tranyókkal (pontosan: 2SA1469 PNP és 2SC3746 NPN), valamint a kondi sem 100uF-os, hanem 220uF 25V, a 820 ohmos ellenállás 1k ohm, a 4,7k ohmos ellenállás maradt, a vele sorba kötött potméter pedig fix 15k ohmos ellenállás. A potméterrel lehetne állítani az intervallumot a halványulásnak. Ennek a kapcsolásnak annyi hátránya van, hogy amint becsukod az ajtót, azonnal megkezdődik a halványulási funkció (feltöltődik a kondi). Kis segítség, a felső tranzisztor a PNP-s, az alsó az NPN. A tranyókat illik hűteni, illetve tokozástól függően elszigetelni a hűtőbordától és a csavartól, mivel ha fém a hátulja (pl SOT-93 tokozású), akkor az a fém része a Collector pontja, ami nem túl jó, ha mindkét tranyó ezen pontja össze van kötve (pukk effekt). Azt ajánlom, hogy párban vegyed a tranyókat hozzá ha nekiállsz. Pl BD245, 246 páros már elég jó ahhoz, hogy bírja az áramot. Ügye számolni kell az izzó által felvett árammal, igaz, nálam hármat kell üzemeltetnie egyszerre. Ahhoz, hogy egy ideig még maximális fényerőn világítson a beltéri lámpa/ák, szükség lenne még egy ilyen áramkörre, ami működésbe lépteti ezt, vagy IC-s megoldásokkal (LM555, LM393). Remélem segítettem. <_< Még annyi, mielőtt jönne a kérdés, hogy szinte mérhetetlen az áramfelvétele, azaz nagyon alacsony a nyugalmi árama, mivel gyakorlatilag kiegyenlődik a feszültség a kondi segítségével. Volt hogy 3 napig állt a verda és utána pöccröff üzemelt. :D Lényegében csak akkor üzemel és akkor melegszenek a tranyók (nyitnak ki), mikor a halványítási funkció üzemben van. Mikor tárva-nyitva az ajtó, akkor sem eszik áramot, ha már elhalványult, akkor sem. Digitális műszerrel alig mérhető volt, ha jól emlékszem nincs 0,01mA az áramfelvétel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Szeptember23, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2009 Huh Daykiller ez azért kemény -_- B) <_< 2x is elolvastam de mégse tudom felfogni, lehet azért, mert nem értek a dologhoz :rolleyes: :D Van egy elektroműszerész srác a faluban, az tuti érteni fogja, azt mondta kell 1 rajz, és megcsinálja! De HÁLA NEKED mostmár úgy látom nem csak rajz van, hanem pontos és részletes leírás is! NAGYON KÖSZÖNÖM A SEGÍTSÉGET!!!! Beszélek a gyerekkel, kiírom neki amit írtál, és beszerzem a cuccokat, aztán ő megcsinálja az áramkört, én meg majd beszerelem, és jelentkezek hogyan sikerült!!! Még 1x kössz!!! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
a_lajos Elküldve Szeptember23, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2009 Huh Daykiller ez azért kemény -_- B) <_< 2x is elolvastam de mégse tudom felfogni, lehet azért, mert nem értek a dologhoz :rolleyes: :D Van egy elektroműszerész srác a faluban, az tuti érteni fogja, azt mondta kell 1 rajz, és megcsinálja! De HÁLA NEKED mostmár úgy látom nem csak rajz van, hanem pontos és részletes leírás is! NAGYON KÖSZÖNÖM A SEGÍTSÉGET!!!! Beszélek a gyerekkel, kiírom neki amit írtál, és beszerzem a cuccokat, aztán ő megcsinálja az áramkört, én meg majd beszerelem, és jelentkezek hogyan sikerült!!! Még 1x kössz!!! :D Állitólag a 90 es évek Vektrájában van ilyen világító szerkezet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Szeptember23, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2009 ....Ennek a kapcsolásnak annyi hátránya van, hogy amint becsukod az ajtót, azonnal megkezdődik a halványulási funkció (feltöltődik a kondi)..... Akkor ha jól veszem ki a szavaidból, ez akkor is működik, ha a lámpakapcsolóval kapcsoltam fel (zárt ajtókkal), és azzal is kapcsolom ki. mármint akkor is elhalványodva alszik el? :rolleyes: És nekem a kapaszkodókba is van most már hátul lámpa, azt is rá tudom kötni? (mert én az utastér lámpától húztam hátra a szálakat a kapaszkodós lámpákhoz) Mert az tuti jó lenne! :D <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Szeptember23, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2009 Állitólag a 90 es évek Vektrájában van ilyen világító szerkezet. lehet, hogy van, de tuti nem a lámpa környékén, nézegettük már bontóban... igaz azokba nem volt akku, ki se tudtuk volna próbálni <_< (csak a sima lámpa volt bennük --- már abba legalábbis, amiket én láttam --- ugyanolyan mint az astrában) biztos az valahol el van rejtve a biztosítéktábla körül (szerintem) :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Szeptember23, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember23, 2009 Akkor ha jól veszem ki a szavaidból, ez akkor is működik, ha a lámpakapcsolóval kapcsoltam fel (zárt ajtókkal), és azzal is kapcsolom ki. mármint akkor is elhalványodva alszik el? :rolleyes: És nekem a kapaszkodókba is van most már hátul lámpa, azt is rá tudom kötni? (mert én az utastér lámpától húztam hátra a szálakat a kapaszkodós lámpákhoz) Mert az tuti jó lenne! B) -_- Igen, akkor is működik sajnos. Már tervezem az áramkör fejlesztését, hogy gyújtás ráadásra gyorsabban elhalványodjon, valamint a kézi kapcsolással független lesz, bár ehhez valószínűleg egy plusz szálat kell felhoznom a lámpához a kapcsolótól. Szóval amit látsz, az az 1.0-ás verzió. Nekem is vannak lámpás kapaszkodók és bőven elbírja. <_< Közép állásban ügye együtt halványodik az elsővel, a direkt felkapcsolásnál meg nincs halványítás. :D Nem is lesz. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
amavisca Elküldve Szeptember24, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2009 Halihó! Tegnap sikeresen kicseréltem az km óra mögötti ledeket... kicsavartam mindent, lehúztam a km óra vezetékét, a fordulatszámét és a benzin,vizhőfok mutatóját is. De... amikor visszadugtam őket akkor valamit rosszul csinálhattam :rolleyes: Nem mutatja a fordulatszámot se a benzinszintet, se a hőfokot... :S Mi lehet a bibi? <_< Ki akartam cserélni a fűtés kapcsoló mögötti ledeket is...de azt nem találtam meg... az óráét sikerült de mint kiderült az óra sem működik... már... Ezenkívül járó motornál ha világit a fényszóró és kinyitom az ajtót akkor sípol... mintha nem járna a motor :S Nem fúj hideg levegőt csak meleget... Asszem ennyi! De a ledek szépen világítanak :D Valaki ha tud segitsen h mit cseszhettem el! Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Szeptember24, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2009 Halihó! Tegnap sikeresen kicseréltem az km óra mögötti ledeket... kicsavartam mindent, lehúztam a km óra vezetékét, a fordulatszámét és a benzin,vizhőfok mutatóját is. De... amikor visszadugtam őket akkor valamit rosszul csinálhattam <_< Nem mutatja a fordulatszámot se a benzinszintet, se a hőfokot... :S Mi lehet a bibi? :D Ki akartam cserélni a fűtés kapcsoló mögötti ledeket is...de azt nem találtam meg... az óráét sikerült de mint kiderült az óra sem működik... már... Ezenkívül járó motornál ha világit a fényszóró és kinyitom az ajtót akkor sípol... mintha nem járna a motor :S Nem fúj hideg levegőt csak meleget... Asszem ennyi! De a ledek szépen világítanak -_- Valaki ha tud segitsen h mit cseszhettem el! Köszi Na erre mondják, hogy jobb volt, mint lett :rolleyes: Sztem rossz helyre vagy fordítva dugtad vissza a műszeregység hátuljára az elektromos csatit, és ettől kiment a 7-es számú biztosíték, emiatt sípol ajtónyitásra. A csak meleg levegő pedig az egyik bowden kiakadása miatt lehet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
amavisca Elküldve Szeptember24, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2009 Na erre mondják, hogy jobb volt, mint lett :rolleyes: Sztem rossz helyre vagy fordítva dugtad vissza a műszeregység hátuljára az elektromos csatit, és ettől kiment a 7-es számú biztosíték, emiatt sípol ajtónyitásra. A csak meleg levegő pedig az egyik bowden kiakadása miatt lehet. Nem dughattam rossz helyre mert 2 csatinak 2 hely van...fordítva sem dughattam bele mert úgy nem ment bele <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Szeptember24, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2009 esetleg zárlat volt, és kiment a feszstab az órában... de ez nem minden hiba okozója, az bizti :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Szeptember24, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2009 esetleg zárlat volt, és kiment a feszstab az órában... de ez nem minden hiba okozója, az bizti :rolleyes: Azért írtam a 7-es számú biztit, az mindegyik tünetet magyarázza (az ajtónyitásnál a berregőt is). Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Szeptember24, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2009 Nem dughattam rossz helyre mert 2 csatinak 2 hely van...fordítva sem dughattam bele mert úgy nem ment bele :rolleyes: És nem cserélted meg őket véletlenül? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Szeptember24, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2009 És nem cserélted meg őket véletlenül? Szerintem nem, mert a sokcsatisnak nem ér el a vezetéke a másik helyére. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Szeptember24, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2009 Szerintem nem, mert a sokcsatisnak nem ér el a vezetéke a másik helyére. Nekem is úgy rémlik hogy az egyik jóval rövidebb pórázon van, de egyéb ötlet nekem se jut eszembe. Valami ott történt... :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laleekirály Elküldve Szeptember24, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2009 Köszi! Kíváncsian várom :rolleyes: Én ezt az áramkört építem, mert ez sok mindent tud. Pl.: * Ajtónyitáskor bekapcsolja a világítást, de fél óra múlva mindenképpen kikapcsolja, hogy egy nyitvafelejtett ajtó miatt nem merüljön le az akku. * Ajtózáráskor, ha nem jár a motor, akkor még kb. 22 másodpercig világít a lámpa, majd 8 másodperc alatt elhalványul. Ha a motor jár, akkor azonnal elkezdi a halványulást. * Ha a világítás belső kapcsolóját bekapcsoljuk, akkor azonnal világítani kezd. Kikapcsolásakor azonnal elalszik, amennyiben az ajtók csukva vannak. * Ha bekapcsolva maradt a belső kapcsoló, akkor is 30 perc után elalszik, hogy ne merítse le az akkut. * Ha az ajtók csukva vannak, és a belső kapcsoló nincs aktiválva, akkor a motor beindulásakor a lámpa halványulni kezd, és 8 másodperc alatt elalszik (persze csak akkor, ha előzőleg világított). * Ha a motor leáll, akkor kigyullad a lámpa 22 másodpercre, majd utána 8 másodperc alatt elhalványul (persze csak ha az ajtó nincs nyitva). * Fontos szempont, hogy az áramkör készenléti fogyasztása a lehető legkisebb legyen, hiszen folyamatosan áram alatt van Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Szeptember24, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2009 Én ezt az áramkört építem, mert ez sok mindent tud. ..... Köszike mindkettőtöknek, hétvégén ha lesz idő kifilózunk valamit!! :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Szeptember24, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2009 Köszike mindkettőtöknek, hétvégén ha lesz idő kifilózunk valamit!! :D nekem is van egy tuti eszközöm erre a célra -_- Bal kéznek hívom. <_< :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Szeptember24, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2009 Azért írtam a 7-es számú biztit, az mindegyik tünetet magyarázza (az ajtónyitásnál a berregőt is). csak akkor nem égne pár visszajelző égő sem emlékeim szerint. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laleekirály Elküldve Szeptember24, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2009 Köszike mindkettőtöknek, hétvégén ha lesz idő kifilózunk valamit!! <_< A kapcsolásról bővebb leírást itt találsz. :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Szeptember24, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2009 Én ezt az áramkört építem, mert ez sok mindent tud. Pl.: * Ajtónyitáskor bekapcsolja a világítást, de fél óra múlva mindenképpen kikapcsolja, hogy egy nyitvafelejtett ajtó miatt nem merüljön le az akku. * Ajtózáráskor, ha nem jár a motor, akkor még kb. 22 másodpercig világít a lámpa, majd 8 másodperc alatt elhalványul. Ha a motor jár, akkor azonnal elkezdi a halványulást. * Ha a világítás belső kapcsolóját bekapcsoljuk, akkor azonnal világítani kezd. Kikapcsolásakor azonnal elalszik, amennyiben az ajtók csukva vannak. * Ha bekapcsolva maradt a belső kapcsoló, akkor is 30 perc után elalszik, hogy ne merítse le az akkut. * Ha az ajtók csukva vannak, és a belső kapcsoló nincs aktiválva, akkor a motor beindulásakor a lámpa halványulni kezd, és 8 másodperc alatt elalszik (persze csak akkor, ha előzőleg világított). * Ha a motor leáll, akkor kigyullad a lámpa 22 másodpercre, majd utána 8 másodperc alatt elhalványul (persze csak ha az ajtó nincs nyitva). * Fontos szempont, hogy az áramkör készenléti fogyasztása a lehető legkisebb legyen, hiszen folyamatosan áram alatt van Csak ezzel az a baj, hogy fel kell programozni. :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Szeptember24, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2009 csak akkor nem égne pár visszajelző égő sem emlékeim szerint. Igen. Gyakorlatilag nem világítana a töltésjelző (vagy világítana mindig), az olajnyomás, a check engine, a fékrendszer hiba, refi visszajelző, sebességjel sem üzemelne, szegénységjelző sem világítana, (ha van) valamint az üzemanyagszint és vízhőfok visszajelzők sem jeleznének és a fordulatszám mutató sem mutatna, ezenkívül a légzsák visszajelző, öv visszajelző, ABS, izzítás és az automata váltó visszajelzők sem üzemelnének. Tehát a rövid lista: a két index visszajelző és a hátsó ködlámpa visszajelző üzemelne csak. :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve Szeptember24, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2009 Igen. Gyakorlatilag nem világítana a töltésjelző (vagy világítana mindig), az olajnyomás, a check engine, a fékrendszer hiba, refi visszajelző, sebességjel sem üzemelne, szegénységjelző sem világítana, (ha van) valamint az üzemanyagszint és vízhőfok visszajelzők sem jeleznének és a fordulatszám mutató sem mutatna, ezenkívül a légzsák visszajelző, öv visszajelző, ABS, izzítás és az automata váltó visszajelzők sem üzemelnének. Tehát a rövid lista: a két index visszajelző és a hátsó ködlámpa visszajelző üzemelne csak. :rolleyes: Részletkérdés, de csak egy indexvisszajelző van. <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Szeptember24, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2009 Részletkérdés, de csak egy indexvisszajelző van. :rolleyes: ... és a vonóhorog? <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laleekirály Elküldve Szeptember24, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember24, 2009 Csak ezzel az a baj, hogy fel kell programozni. :rolleyes: Az nem feladat. <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts