Dáwid Elküldve Szeptember7, 2009 Elküldve Szeptember7, 2009 Hmmmmm szépecske a Tiéd is!!!! Grat! Ezek nem smd-k vagy igen ? Panelok latom harmasok. De nehogy azt ird hogy hutobol van xD Te közel vagy hozzam :lol: most latom! Lehet egy kis fejtagitasra osszefuthatnank ha nem gond.:lol: ha sikerül akkor persze. :lol: Csak elég érdekes meló futott most össze, úgyhogy én sem tudom hogy másnap éppen hol leszek, és mit csinálok. De megbeszélhetünk majd valami okosat. (meg megsúgom hogy hol vettem ezeket a 3-as paneleket :lol: )
rpeti Elküldve Szeptember7, 2009 Elküldve Szeptember7, 2009 ha sikerül akkor persze. :lol: Csak elég érdekes meló futott most össze, úgyhogy én sem tudom hogy másnap éppen hol leszek, és mit csinálok. De megbeszélhetünk majd valami okosat. (meg megsúgom hogy hol vettem ezeket a 3-as paneleket :P ) np :lol: en is szanaszet vagyok :lol: de nagyon razizzentem a temara :lol:
Laleekirály Elküldve Szeptember7, 2009 Elküldve Szeptember7, 2009 Elfogyott a piros LED-em, aztán lett LEDem de elfogyott az időm, aztán elfogyott a LED, és nem lett idő, úgyhogy maradt így :lol: :lol: Majd egyszer az is meglesz :lol: Mostanában meg azon gondolkodom, hogy a mutatók (2db kék/2db fehér) ledjeit kicserélem pirosra. Eddig nem volt időm, de most majd megcsinálom a ventilátor tekerőgombokkal együtt. :lol:
Dáwid Elküldve Szeptember7, 2009 Elküldve Szeptember7, 2009 Mostanában meg azon gondolkodom, hogy a mutatók (2db kék/2db fehér) ledjeit kicserélem pirosra. Eddig nem volt időm, de most majd megcsinálom a ventilátor tekerőgombokkal együtt. :lol: Mennyi időd van már megint :lol: Nah nembaj... megvárom amíg kitalálod azokat is pöpecre, aztán folytatom a másolást :lol: :P :lol:
Laleekirály Elküldve Szeptember7, 2009 Elküldve Szeptember7, 2009 Mennyi időd van már megint :lol: Nah nembaj... megvárom amíg kitalálod azokat is pöpecre, aztán folytatom a másolást :lol: :D :D Felhagytam a mostani melóhelyemmel... :lol: Így szabadúszó vagyok! Legalább van időm feltalálni! :lol: :P
wzsolt_1.6_16V Elküldve Szeptember8, 2009 Elküldve Szeptember8, 2009 végülis megoldottam a futó visszajelzőt elballagtam a bontóba és egy 1000éves zsiguliban találtam reed-es visszajelzőt 1 doboz sörért vihettem kimértem az égőt(műszerfalban) az a index relé 4. lába helyére van kötve oda rácsatlakoztattam a reedes szálát és már villog is mondjuk épp felváltva az autó index visszajelzővel, de legalább villog :lol: A gyári megoldás is felváltva villog. Nekem elég volt betenni egy izzót és a relét 4lábúra cserélnem. Én anno találtam bontóban (kb azt is egy sör áráért). Elém raktak egy dobozt tele relékkel, abból válogattam. Találtam egyet aminek a lábkiosztása stimmelt. Bosch feliratú, de senki nem tudta milyen autóból is vették ki. Betettem és működött :lol: Azóta is megy.
wzsolt_1.6_16V Elküldve Szeptember8, 2009 Elküldve Szeptember8, 2009 AC relé gondom nem oldódott meg. emlékeztetőül: Semmi működésbeli gondom nincs csak gyakran dobja a 28-as hibakódot ami az én olvasatomban AC relé kontakthiba. leállítás majd 5-10-20perc után újraindításkor. Nagyritkán elalszik pár másodperc után, de általában égve marad amig újra leállítom és újraindítom. És mindig csak melegben ha sokat áll a napon az autó. Hidegben és hidegen sosem jelntkezik. Már a 3. relét cserélem de nem javult meg. Csatlakozót átnéztem jónak tűnik. Pár napja a hibalámpa kigyulladásakor járó motornál lekaptam a burkolatot és cibáltam a relé körül mindent csatlakozókat, kábeleket, de nem szűnt meg a gond. Persze a leállítom és újraindítom ismét eltüntette a hibalámpát. A hátsó ülés alatt a "kupakot" kivéve az ott a tankon lévő csatlakozót is megmozgattam, bár az lehet csak a szintjelző és nem az AC pumpa csatlakozója volt. Hol méri ez a fránya computer a relé kontaktot? Esetleg a 28 as hibakód mást takar és rosz helyen keresem a hibát? Vagy csak törődjek belem mint anyni másba és amig le nem rohad az autó használjam?
Johnny82 Elküldve Szeptember8, 2009 Elküldve Szeptember8, 2009 Tudja valaki pontosan, hogy hogyan kell bekötni egy elektromos ablakot???
zocsa Elküldve Szeptember8, 2009 Elküldve Szeptember8, 2009 AC relé gondom nem oldódott meg. emlékeztetőül: Semmi működésbeli gondom nincs csak gyakran dobja a 28-as hibakódot ami az én olvasatomban AC relé kontakthiba. leállítás majd 5-10-20perc után újraindításkor. Nagyritkán elalszik pár másodperc után, de általában égve marad amig újra leállítom és újraindítom. És mindig csak melegben ha sokat áll a napon az autó. Hidegben és hidegen sosem jelntkezik. Már a 3. relét cserélem de nem javult meg. Csatlakozót átnéztem jónak tűnik. Pár napja a hibalámpa kigyulladásakor járó motornál lekaptam a burkolatot és cibáltam a relé körül mindent csatlakozókat, kábeleket, de nem szűnt meg a gond. Persze a leállítom és újraindítom ismét eltüntette a hibalámpát. A hátsó ülés alatt a "kupakot" kivéve az ott a tankon lévő csatlakozót is megmozgattam, bár az lehet csak a szintjelző és nem az AC pumpa csatlakozója volt. Hol méri ez a fránya computer a relé kontaktot? Esetleg a 28 as hibakód mást takar és rosz helyen keresem a hibát? Vagy csak törődjek belem mint anyni másba és amig le nem rohad az autó használjam? Az az AC csatlakozója. :lol: 28-as kód az AC relé,vagy lehet még "Injector valve 4 High voltage". Attól függ,hogy Bosch Motronic/Siemens Simtec 56.0/56.1 vezérlőd van-e.
opel16v Elküldve Szeptember8, 2009 Elküldve Szeptember8, 2009 28-as kód az AC relé,vagy lehet még "Injector valve 4 High voltage". Attól függ,hogy Bosch Motronic/Siemens Simtec 56.0/56.1 vezérlőd van-e. egyik sem, mert neki multec van :lol:
zocsa Elküldve Szeptember8, 2009 Elküldve Szeptember8, 2009 egyik sem, mert neki multec van :lol: Ok. :lol: :lol:
wzsolt_1.6_16V Elküldve Szeptember8, 2009 Elküldve Szeptember8, 2009 egyik sem, mert neki multec van :lol: akkor mi a 28 a multec-nál(-nél)? Mert ezt villogja.
opel16v Elküldve Szeptember8, 2009 Elküldve Szeptember8, 2009 akkor mi a 28 a multec-nál(-nél)? Mert ezt villogja. az amit mondtál. lehet valami kontakthiba, de akár az ECU-ban is.
wzsolt_1.6_16V Elküldve Szeptember8, 2009 Elküldve Szeptember8, 2009 az amit mondtál. lehet valami kontakthiba, de akár az ECU-ban is. Hát ezzel nem nyugtattál meg. Amugy az ecu csatlakozóit is megrángattam de arra sem reagált. Amugy a 28-as jelent vészprogramot vagy attol még működhet jól az autó ha csak az ecu mér rosszul? Lehet legközelebb rámérek a tekercsre adott feszültségre is. Lehet csak az ecu nem ad elég delejt, hogy a relé biztosan kapcsoljon?
opel16v Elküldve Szeptember8, 2009 Elküldve Szeptember8, 2009 Hát ezzel nem nyugtattál meg. Amugy az ecu csatlakozóit is megrángattam de arra sem reagált. Amugy a 28-as jelent vészprogramot vagy attol még működhet jól az autó ha csak az ecu mér rosszul? Lehet legközelebb rámérek a tekercsre adott feszültségre is. Lehet csak az ecu nem ad elég delejt, hogy a relé biztosan kapcsoljon? Az ECU negatívot kapcsol, tehát aktív helyzetben a relére 0V kell menjen az ECU felől. Láttam már olyat, hogy belül az ECU-ban forrasztási hiba volt, konkrétan nálam :lol:
wzsolt_1.6_16V Elküldve Szeptember8, 2009 Elküldve Szeptember8, 2009 Az ECU negatívot kapcsol, tehát aktív helyzetben a relére 0V kell menjen az ECU felől. Láttam már olyat, hogy belül az ECU-ban forrasztási hiba volt, konkrétan nálam :lol: Mielőtt szétkapnám az ecu-t forr hibakeresésre mit érdemes még megnéznem, mérnem?
invictus Elküldve Szeptember8, 2009 Elküldve Szeptember8, 2009 Biztitáblát hogyan tudom kiszedni? Nem kell teljesen, csak annyira, hogy a diagnosztikai csatihoz hozzáférjek hátulról. Azt tudom, hogy 2 csavar van, tovább rángatni nem akartam.
daykiller Elküldve Szeptember8, 2009 Elküldve Szeptember8, 2009 Biztitáblát hogyan tudom kiszedni? Nem kell teljesen, csak annyira, hogy a diagnosztikai csatihoz hozzáférjek hátulról. Azt tudom, hogy 2 csavar van, tovább rángatni nem akartam. Ki kell venni a lámpakapcsolók konzolját is a beömlővel együtt (kapcsoló alatt 1 csavar, szellőzőnél is van csavar, valamint a kormányburkolat mögött), szal az egészet és felül fogja még egy patentos lemez, amit érdemes teljesen is kiszedni, mert marhára útban van. Legalábbis nálam így van megoldva a rögzítése felül. :lol: Update: a diag csatit ki lehet pattintani, bár elmondásod szerint 10 pines van neked, a 16-osat három helyen fogja patent és befele nyomva kijön a helyéről, utána ki lehet tenni oldalra és azt csinálsz vele amit akarsz. Nálam elég hosszú madzagokat hagytak neki. :lol:
invictus Elküldve Szeptember8, 2009 Elküldve Szeptember8, 2009 Ki kell venni a lámpakapcsolók konzolját is a beömlővel együtt (kapcsoló alatt 1 csavar, szellőzőnél is van csavar, valamint a kormányburkolat mögött), szal az egészet és felül fogja még egy patentos lemez, amit érdemes teljesen is kiszedni, mert marhára útban van. Legalábbis nálam így van megoldva a rögzítése felül. :lol: Update: a diag csatit ki lehet pattintani, bár elmondásod szerint 10 pines van neked, a 16-osat három helyen fogja patent és befele nyomva kijön a helyéről, utána ki lehet tenni oldalra és azt csinálsz vele amit akarsz. Nálam elég hosszú madzagokat hagytak neki. :lol: Na azért kell így mert a diag csati, ami nekem van, azaz a 10-es egyben van a biztitáblával ha minden igaz. Viszont most megnéztem rendesen és a G be van kötve, szóval nekem már csak a D-t kell. Érintkezőt igyekszem addig szerezni, és megnézem a biztonság kedvéért, hogy jó-e ebbe is az indexé.
opel16v Elküldve Szeptember8, 2009 Elküldve Szeptember8, 2009 Mielőtt szétkapnám az ecu-t forr hibakeresésre mit érdemes még megnéznem, mérnem? Akkud amúgy pöpec állapotban van?
wzsolt_1.6_16V Elküldve Szeptember8, 2009 Elküldve Szeptember8, 2009 Akkud amúgy pöpec állapotban van? vadi új! kb 1 hónapos. de előtte is csinálta, aztán akkucserekor azt hittem megszünt a relé probléma, de sajnos egy melegebb nap és máris előjött újra :lol: Amugy most arra gondoltam, hogy a relé minden lábára kötök ideiglenesen vezetéket és bedobom a multimétert a kocsiba. Legközelebb ha csinálja azonnal mérem, hogy tényleg esik-e a relé kontakton feszültség és, hogy a behúzótekercs is elég feszültséget kap-e.
opel16v Elküldve Szeptember8, 2009 Elküldve Szeptember8, 2009 ha a relé tuti jó, kontaktok jók, akkor a helyedben nem szórakoznék vezeték kötögetéssel, hanem megnézném az ECU-t. Nem nehéz szétkapni, és átforrasztani benne a gyanús forrszemeket.
Stefan Elküldve Szeptember8, 2009 Elküldve Szeptember8, 2009 ha a relé tuti jó, kontaktok jók, akkor a helyedben nem szórakoznék vezeték kötögetéssel, hanem megnézném az ECU-t. Nem nehéz szétkapni, és átforrasztani benne a gyanús forrszemeket. Meg akkor már érdemes foglalatosra megcsinálni az EPROM-ot :lol:
wzsolt_1.6_16V Elküldve Szeptember8, 2009 Elküldve Szeptember8, 2009 ha a relé tuti jó, kontaktok jók, akkor a helyedben nem szórakoznék vezeték kötögetéssel, hanem megnézném az ECU-t. Nem nehéz szétkapni, és átforrasztani benne a gyanús forrszemeket. A relé tuti jó. A gyárit (bosch) amit két éve kiszedtem szétvágtam és semmi baja se égés se semmi és szépen behúz. Amit tavaj vettem (tyco) és amit pár hete vettem (tyco) mindegyikkel jön a hibakód. Mindegyik gyári hologramos matricás. Szóval mindhárom nem lehet rossz relé. Ami ezen a téren volt még mókolás az a biztitábla mögött az ac vezetékbe betett az előző tulaj (mellesleg hajszálvékony vezetékekkel) egy kapcsolót amit én kivettem a vezetéket pedig rendesen újra összeforrasztottam és leszigeteltem. (de az amugy is jóval a relé után van már) Az ecu szétkapásához még gyűjtök egy kis erőt meg szánok rá bőven időt, hogy ne kapkodva kelljen csinálnom "mert kell az autó".
opel16v Elküldve Szeptember8, 2009 Elküldve Szeptember8, 2009 Meg akkor már érdemes foglalatosra megcsinálni az EPROM-ot :lol: neki flash van :lol:
Recommended Posts