Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Hmmmmm szépecske a Tiéd is!!!! Grat!

Ezek nem smd-k vagy igen ? Panelok latom harmasok. De nehogy azt ird hogy hutobol van xD

Te közel vagy hozzam :lol: most latom! Lehet egy kis fejtagitasra osszefuthatnank ha nem gond.:lol:

ha sikerül akkor persze. :lol: Csak elég érdekes meló futott most össze, úgyhogy én sem tudom hogy másnap éppen hol leszek, és mit csinálok. De megbeszélhetünk majd valami okosat. (meg megsúgom hogy hol vettem ezeket a 3-as paneleket :lol: )

Link to comment
Megosztás:

ha sikerül akkor persze. :lol: Csak elég érdekes meló futott most össze, úgyhogy én sem tudom hogy másnap éppen hol leszek, és mit csinálok. De megbeszélhetünk majd valami okosat. (meg megsúgom hogy hol vettem ezeket a 3-as paneleket :P )

np :lol: en is szanaszet vagyok :lol: de nagyon razizzentem a temara :lol:

Link to comment
Megosztás:

Elfogyott a piros LED-em, aztán lett LEDem de elfogyott az időm, aztán elfogyott a LED, és nem lett idő, úgyhogy maradt így :lol: :lol: Majd egyszer az is meglesz :lol:

Mostanában meg azon gondolkodom, hogy a mutatók (2db kék/2db fehér) ledjeit kicserélem pirosra. Eddig nem volt időm, de most majd megcsinálom a ventilátor tekerőgombokkal együtt. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Mostanában meg azon gondolkodom, hogy a mutatók (2db kék/2db fehér) ledjeit kicserélem pirosra. Eddig nem volt időm, de most majd megcsinálom a ventilátor tekerőgombokkal együtt. :lol:

Mennyi időd van már megint :lol: Nah nembaj... megvárom amíg kitalálod azokat is pöpecre, aztán folytatom a másolást :lol: :P :lol:

Link to comment
Megosztás:

végülis megoldottam a futó visszajelzőt

elballagtam a bontóba és egy 1000éves zsiguliban találtam reed-es visszajelzőt

1 doboz sörért vihettem

kimértem az égőt(műszerfalban) az a index relé 4. lába helyére van kötve oda rácsatlakoztattam a reedes szálát és már villog is

mondjuk épp felváltva az autó index visszajelzővel, de legalább villog :lol:

A gyári megoldás is felváltva villog. Nekem elég volt betenni egy izzót és a relét 4lábúra cserélnem. Én anno találtam bontóban (kb azt is egy sör áráért). Elém raktak egy dobozt tele relékkel, abból válogattam. Találtam egyet aminek a lábkiosztása stimmelt. Bosch feliratú, de senki nem tudta milyen autóból is vették ki. Betettem és működött :lol: Azóta is megy.

Link to comment
Megosztás:

AC relé gondom nem oldódott meg.

emlékeztetőül: Semmi működésbeli gondom nincs csak gyakran dobja a 28-as hibakódot ami az én olvasatomban AC relé kontakthiba. leállítás majd 5-10-20perc után újraindításkor. Nagyritkán elalszik pár másodperc után, de általában égve marad amig újra leállítom és újraindítom. És mindig csak melegben ha sokat áll a napon az autó. Hidegben és hidegen sosem jelntkezik.

Már a 3. relét cserélem de nem javult meg. Csatlakozót átnéztem jónak tűnik. Pár napja a hibalámpa kigyulladásakor járó motornál lekaptam a burkolatot és cibáltam a relé körül mindent csatlakozókat, kábeleket, de nem szűnt meg a gond. Persze a leállítom és újraindítom ismét eltüntette a hibalámpát.

A hátsó ülés alatt a "kupakot" kivéve az ott a tankon lévő csatlakozót is megmozgattam, bár az lehet csak a szintjelző és nem az AC pumpa csatlakozója volt.

Hol méri ez a fránya computer a relé kontaktot? Esetleg a 28 as hibakód mást takar és rosz helyen keresem a hibát?

Vagy csak törődjek belem mint anyni másba és amig le nem rohad az autó használjam?

Link to comment
Megosztás:

AC relé gondom nem oldódott meg.

emlékeztetőül: Semmi működésbeli gondom nincs csak gyakran dobja a 28-as hibakódot ami az én olvasatomban AC relé kontakthiba. leállítás majd 5-10-20perc után újraindításkor. Nagyritkán elalszik pár másodperc után, de általában égve marad amig újra leállítom és újraindítom. És mindig csak melegben ha sokat áll a napon az autó. Hidegben és hidegen sosem jelntkezik.

Már a 3. relét cserélem de nem javult meg. Csatlakozót átnéztem jónak tűnik. Pár napja a hibalámpa kigyulladásakor járó motornál lekaptam a burkolatot és cibáltam a relé körül mindent csatlakozókat, kábeleket, de nem szűnt meg a gond. Persze a leállítom és újraindítom ismét eltüntette a hibalámpát.

A hátsó ülés alatt a "kupakot" kivéve az ott a tankon lévő csatlakozót is megmozgattam, bár az lehet csak a szintjelző és nem az AC pumpa csatlakozója volt.

Hol méri ez a fránya computer a relé kontaktot? Esetleg a 28 as hibakód mást takar és rosz helyen keresem a hibát?

Vagy csak törődjek belem mint anyni másba és amig le nem rohad az autó használjam?

Az az AC csatlakozója. :lol:

28-as kód az AC relé,vagy lehet még "Injector valve 4 High voltage". Attól függ,hogy Bosch Motronic/Siemens Simtec 56.0/56.1 vezérlőd van-e.

Link to comment
Megosztás:

az amit mondtál. lehet valami kontakthiba, de akár az ECU-ban is.

Hát ezzel nem nyugtattál meg. Amugy az ecu csatlakozóit is megrángattam de arra sem reagált. Amugy a 28-as jelent vészprogramot vagy attol még működhet jól az autó ha csak az ecu mér rosszul?

Lehet legközelebb rámérek a tekercsre adott feszültségre is. Lehet csak az ecu nem ad elég delejt, hogy a relé biztosan kapcsoljon?

Link to comment
Megosztás:

Hát ezzel nem nyugtattál meg. Amugy az ecu csatlakozóit is megrángattam de arra sem reagált. Amugy a 28-as jelent vészprogramot vagy attol még működhet jól az autó ha csak az ecu mér rosszul?

Lehet legközelebb rámérek a tekercsre adott feszültségre is. Lehet csak az ecu nem ad elég delejt, hogy a relé biztosan kapcsoljon?

Az ECU negatívot kapcsol, tehát aktív helyzetben a relére 0V kell menjen az ECU felől.

Láttam már olyat, hogy belül az ECU-ban forrasztási hiba volt, konkrétan nálam :lol:

Link to comment
Megosztás:

Biztitáblát hogyan tudom kiszedni? Nem kell teljesen, csak annyira, hogy a diagnosztikai csatihoz hozzáférjek hátulról. Azt tudom, hogy 2 csavar van, tovább rángatni nem akartam.

Ki kell venni a lámpakapcsolók konzolját is a beömlővel együtt (kapcsoló alatt 1 csavar, szellőzőnél is van csavar, valamint a kormányburkolat mögött), szal az egészet és felül fogja még egy patentos lemez, amit érdemes teljesen is kiszedni, mert marhára útban van. Legalábbis nálam így van megoldva a rögzítése felül. :lol:

Update: a diag csatit ki lehet pattintani, bár elmondásod szerint 10 pines van neked, a 16-osat három helyen fogja patent és befele nyomva kijön a helyéről, utána ki lehet tenni oldalra és azt csinálsz vele amit akarsz. Nálam elég hosszú madzagokat hagytak neki. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ki kell venni a lámpakapcsolók konzolját is a beömlővel együtt (kapcsoló alatt 1 csavar, szellőzőnél is van csavar, valamint a kormányburkolat mögött), szal az egészet és felül fogja még egy patentos lemez, amit érdemes teljesen is kiszedni, mert marhára útban van. Legalábbis nálam így van megoldva a rögzítése felül. :lol:

Update: a diag csatit ki lehet pattintani, bár elmondásod szerint 10 pines van neked, a 16-osat három helyen fogja patent és befele nyomva kijön a helyéről, utána ki lehet tenni oldalra és azt csinálsz vele amit akarsz. Nálam elég hosszú madzagokat hagytak neki. :lol:

Na azért kell így mert a diag csati, ami nekem van, azaz a 10-es egyben van a biztitáblával ha minden igaz. Viszont most megnéztem rendesen és a G be van kötve, szóval nekem már csak a D-t kell. Érintkezőt igyekszem addig szerezni, és megnézem a biztonság kedvéért, hogy jó-e ebbe is az indexé.

Link to comment
Megosztás:

Akkud amúgy pöpec állapotban van?

vadi új! kb 1 hónapos. de előtte is csinálta, aztán akkucserekor azt hittem megszünt a relé probléma, de sajnos egy melegebb nap és máris előjött újra :lol:

Amugy most arra gondoltam, hogy a relé minden lábára kötök ideiglenesen vezetéket és bedobom a multimétert a kocsiba. Legközelebb ha csinálja azonnal mérem, hogy tényleg esik-e a relé kontakton feszültség és, hogy a behúzótekercs is elég feszültséget kap-e.

Link to comment
Megosztás:

ha a relé tuti jó, kontaktok jók, akkor a helyedben nem szórakoznék vezeték kötögetéssel, hanem

megnézném az ECU-t. Nem nehéz szétkapni, és átforrasztani benne a gyanús forrszemeket.

A relé tuti jó. A gyárit (bosch) amit két éve kiszedtem szétvágtam és semmi baja se égés se semmi és szépen behúz. Amit tavaj vettem (tyco) és amit pár hete vettem (tyco) mindegyikkel jön a hibakód. Mindegyik gyári hologramos matricás.

Szóval mindhárom nem lehet rossz relé.

Ami ezen a téren volt még mókolás az a biztitábla mögött az ac vezetékbe betett az előző tulaj (mellesleg hajszálvékony vezetékekkel) egy kapcsolót amit én kivettem a vezetéket pedig rendesen újra összeforrasztottam és leszigeteltem. (de az amugy is jóval a relé után van már)

Az ecu szétkapásához még gyűjtök egy kis erőt meg szánok rá bőven időt, hogy ne kapkodva kelljen csinálnom "mert kell az autó".

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.