dyrasen Elküldve Szeptember7, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2009 Erről a töltés jelzóről annyit :Phogy jártam is kivettem a generátort :lol:és nekem az eggyik tekercs forrasztás elengedett amikor hozzá ért rendesen jóvolt amikor nem meg világított magasabb fordulaton jóvolt de alapjáraton nagyon halványan de jelzett:P amugy akkor is csinálhatja ezt ha a kefék a generátorba kicsit szorulnak:P vagy kopottabb valameik valami folytán azt tudom nekem tekercs forrasztás volt mióta megforrasztottam keményforrasztóval azóta tökéletes Link to comment Megosztás: More sharing options...
Reeckatee Elküldve Szeptember7, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2009 Hello valaki nemtudja miből mér pontatlanul a kilóméter óram? és hogy hogy lehet azt beállítani 5-10 km /h t csal köszönöm a segítséget Szándékosan van. Mindenkinek csal ~ 10 km/h Link to comment Megosztás: More sharing options...
individor Elküldve Szeptember7, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2009 hali! kiborítottam a műszerfalam (spirál zörgött de már megoldódott) és ha már kint van akkor kezdtem agyalni: az utánfutó index visszajelzőjét be kellene kötni a rendes helyére a műszerfalba betettem egy égőt a helyére de nem villog-mondjuk erre számítottam is- próbáltam az utólag beépített visszajelző led-jét betenni de az olyan picit világít hogy nem látszik mit lehetne tenni?? a gyári vonóhorgosoknak más az index reléjük? most egy 3 lábú van benne de úgy láttam mintha lenne ott egy hely a 4. lábnak is a foglalatban esetleg egyéb ötlet?? az a led tök bénán néz ki csak líg-lóg a kapcsolók körül köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrásgyerek Elküldve Szeptember7, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2009 Néha néha parázslik egy kicsit, de diódahíd, töltés minden le volt mérve és okés. Amíg nem csinálja minden alkalommal addig nem piszkálom. :lol: Azért én feszítettem rajta, miko így csinált, és meg is szűnt :lol: párás időben csinálta, gondolom a szíjjal volt valami, me azóta faccásan megy :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
dyrasen Elküldve Szeptember7, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2009 Szándékosan van. Mindenkinek csal ~ 10 km/h aha addig oké de amint elindulok felugrik a mutató 30 40 re régebben nemcsalt ekkorát Link to comment Megosztás: More sharing options...
Reeckatee Elküldve Szeptember7, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2009 aha addig oké de amint elindulok felugrik a mutató 30 40 re régebben nemcsalt ekkorát Csalt addig is csak nem figyelted meg :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
dyrasen Elküldve Szeptember7, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2009 azóta csinálja ezt mióta kilett véve az óra izzó csere miatt haver ugyan igy járt próbált trükközni a mutatóval hátha jobb lessz de neki 30 40 eket csal Link to comment Megosztás: More sharing options...
Reeckatee Elküldve Szeptember7, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2009 azóta csinálja ezt mióta kilett véve az óra izzó csere miatt haver ugyan igy járt próbált trükközni a mutatóval hátha jobb lessz de neki 30 40 eket csal Kapd ki még1x s nézd meg bepattant-e a helyére a spirál. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Johnny82 Elküldve Szeptember7, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2009 Mi kell még az alábbiakon kivűl, hogy be tudjam kötni az elektromos ablakot??? bal ajtó köteg jobb ajtó köteg szerkezet Az tény, hogy az ajtó átvezetőben nincsenek meg a kis lábacskák, de hogy a p*csába kössem be!!! Most mondták nekem, hogy kell egy kis fekete doboz ami vezérli az elektronikát! Most ez komoly?!? Link to comment Megosztás: More sharing options...
epk947 Elküldve Szeptember7, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2009 Hello valaki nemtudja miből mér pontatlanul a kilóméter óram? és hogy hogy lehet azt beállítani 5-10 km /h t csal köszönöm a segítséget A kilométerórádból! Tekintettel arra, hogy ez nem egy analitikai műszer, ezért "csal". Ha annyira kényes vagy rá, számold hozzá "fejben" a csalást! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Szeptember7, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2009 azóta csinálja ezt mióta kilett véve az óra izzó csere miatt haver ugyan igy járt próbált trükközni a mutatóval hátha jobb lessz de neki 30 40 eket csal Haverodnak üzenem hogy vegye le a mutatót, hagyja a rugót kiforogni, és a mutatót nyomja rá a pöcökre úgy hogy a "km/h" felirat "h"-jának az aljára mutasson. Kb. az az alaphelyzet. A támasztó pöcköt ki lehet húzni, fölé forgatni a mutatót, és pöcköt vissza. Onnantól a pöcöknek nekinyomja a rugó a mutatót. Ha ezzel kész akkor már csak 5-8-at fog csalni (megint) :lol: :lol: A mutatóval játszás nem lesz jó úgysem, mert különböző sebességtartományokban, változik a csalás értéke is ahogy észrevettem (GPS szerint) Úgyhogy ha éppen 50-nél nem csal akkor 100-nál fog többet, ha 100-nál jó, akkor 40-50 körül lesz nagyobb csalása. Megszokod, vagy megszöksz :lol: :P Ez ilyen. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
dyrasen Elküldve Szeptember7, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2009 Haverodnak üzenem hogy vegye le a mutatót, hagyja a rugót kiforogni, és a mutatót nyomja rá a pöcökre úgy hogy a "km/h" felirat "h"-jának az aljára mutasson. Kb. az az alaphelyzet. A támasztó pöcköt ki lehet húzni, fölé forgatni a mutatót, és pöcköt vissza. Onnantól a pöcöknek nekinyomja a rugó a mutatót. Ha ezzel kész akkor már csak 5-8-at fog csalni (megint) :lol: :lol: A mutatóval játszás nem lesz jó úgysem, mert különböző sebességtartományokban, változik a csalás értéke is ahogy észrevettem (GPS szerint) Úgyhogy ha éppen 50-nél nem csal akkor 100-nál fog többet, ha 100-nál jó, akkor 40-50 körül lesz nagyobb csalása. Megszokod, vagy megszöksz :lol: :D Ez ilyen. :lol: oké kösz:D akkor marad igy :Pén már megszoktam :D csak haver astrájához képest szokatlan :Dköszi mindent srácok Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Szeptember7, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2009 hali! kiborítottam a műszerfalam (spirál zörgött de már megoldódott) és ha már kint van akkor kezdtem agyalni: az utánfutó index visszajelzőjét be kellene kötni a rendes helyére a műszerfalba betettem egy égőt a helyére de nem villog-mondjuk erre számítottam is- próbáltam az utólag beépített visszajelző led-jét betenni de az olyan picit világít hogy nem látszik mit lehetne tenni?? a gyári vonóhorgosoknak más az index reléjük? most egy 3 lábú van benne de úgy láttam mintha lenne ott egy hely a 4. lábnak is a foglalatban esetleg egyéb ötlet?? az a led tök bénán néz ki csak líg-lóg a kapcsolók körül köszi! Arra még nem gondoltál, hogy a led vezetékeit rákösd az izzóra? Alá is lehet szorítani akár, ha 0 kézügyességgel rendelkezel forrasztás terén. Persze, azért figyelni kell a polaritásra, mert pl nekem alapból ott a helye, tehát az érintkezőfelület is megvan az izzó foglalatának csak épp a csatlakozóban nincs bent a tüske és vele együtt a vezeték. Szóval, kisilabizálod, hogy melyik a test pont (mert annak ha jól tudom csak egy kapcsolt szála van ellentétben a normál indexvisszajelző izzónak aminek mindkét szála külön jön a műszeregységbe), a led bekötésén látszik az hogy hol kapja a feszültséget és a testpontot. Ha átlátszó a led, akkor simán látni, a vastagabb fele belül a ledben az a test oldala, tehát amelyik láb arra csatlakozik, ha nem átlátszó, akkor erős fény felé fordítva látszik a ledben. Link to comment Megosztás: More sharing options...
individor Elküldve Szeptember7, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2009 Arra még nem gondoltál, hogy a led vezetékeit rákösd az izzóra? Alá is lehet szorítani akár, ha 0 kézügyességgel rendelkezel forrasztás terén. Persze, azért figyelni kell a polaritásra, mert pl nekem alapból ott a helye, tehát az érintkezőfelület is megvan az izzó foglalatának csak épp a csatlakozóban nincs bent a tüske és vele együtt a vezeték. Szóval, kisilabizálod, hogy melyik a test pont (mert annak ha jól tudom csak egy kapcsolt szála van ellentétben a normál indexvisszajelző izzónak aminek mindkét szála külön jön a műszeregységbe), a led bekötésén látszik az hogy hol kapja a feszültséget és a testpontot. Ha átlátszó a led, akkor simán látni, a vastagabb fele belül a ledben az a test oldala, tehát amelyik láb arra csatlakozik, ha nem átlátszó, akkor erős fény felé fordítva látszik a ledben. én mindenre gondoltam...... de az index visszajelző annyira gyenge hogy egy erősebb fényű ledet sem képes meghajtani (ugyanolyan gyengén világít mint a sima led) egy izzót meg végképp nem tud.... még halvány nyoma sincs hogy világítana ez egy full elektromos visszajelző(műgyantába öntve) rem a reed relé fajta sajna már a reed kiment a divatból (ilyen visszajelző nincs a boltokban) de ha nincs más elektro alkatrész boltban csak van Link to comment Megosztás: More sharing options...
Udi Elküldve Szeptember7, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2009 Mi kell még az alábbiakon kivűl, hogy be tudjam kötni az elektromos ablakot??? bal ajtó köteg jobb ajtó köteg szerkezet Az tény, hogy az ajtó átvezetőben nincsenek meg a kis lábacskák, de hogy a p*csába kössem be!!! Most mondták nekem, hogy kell egy kis fekete doboz ami vezérli az elektronikát! Most ez komoly?!? 3 féle megoldás van: - elmész bontóba és elhozod a karosszéria oldalon lévő csatlakozókat, sajnos a kábelköteget egyben biztosan nem adják oda, de ha a csatlakozók megvannak és min. 15-20 cm kábellel akkor már minden ok. - ha nem kapsz csatlakozót akkor Opel márkaszervizben tudsz vásárolni belevaló érinkezőket - legbrutálisabb módszer, át kell fúrni a csatlakozókat és átvezeted rajta a kábeleket. Sajnos ebben az esetben nem tudod az ajtót levenni később (vezetékeket el kell vágni). Nem kell semmilyen "kis fekete doboz" hozzá....a vezérlő elektronika rajta van a mechanikán. :lol: Ha jól látom a kábelkötegen rajta van még az elektromos tükör és a központi zár csatlakozói is, a "kis fekete doboz a kp.zárhoz kell. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Szeptember7, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2009 én mindenre gondoltam...... de az index visszajelző annyira gyenge hogy egy erősebb fényű ledet sem képes meghajtani (ugyanolyan gyengén világít mint a sima led) egy izzót meg végképp nem tud.... még halvány nyoma sincs hogy világítana ez egy full elektromos visszajelző(műgyantába öntve) rem a reed relé fajta sajna már a reed kiment a divatból (ilyen visszajelző nincs a boltokban) de ha nincs más elektro alkatrész boltban csak van Jaa ezt nem említetted. :lol: Végső megoldásként én építenék egy kis elektronikát, amiben tranzisztor segítségével hajtanám meg az izzót, de ez már tényleg bonyolult. :lol: :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Johnny82 Elküldve Szeptember7, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2009 3 féle megoldás van: - elmész bontóba és elhozod a karosszéria oldalon lévő csatlakozókat, sajnos a kábelköteget egyben biztosan nem adják oda, de ha a csatlakozók megvannak és min. 15-20 cm kábellel akkor már minden ok. - ha nem kapsz csatlakozót akkor Opel márkaszervizben tudsz vásárolni belevaló érinkezőket - legbrutálisabb módszer, át kell fúrni a csatlakozókat és átvezeted rajta a kábeleket. Sajnos ebben az esetben nem tudod az ajtót levenni később (vezetékeket el kell vágni). Nem kell semmilyen "kis fekete doboz" hozzá....a vezérlő elektronika rajta van a mechanikán. :lol: Ha jól látom a kábelkötegen rajta van még az elektromos tükör és a központi zár csatlakozói is, a "kis fekete doboz a kp.zárhoz kell. :lol: Rendben köszönöm! Ha hazajön a tesóm rákukkantunk. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laleekirály Elküldve Szeptember7, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2009 Azért én feszítettem rajta, miko így csinált, és meg is szűnt :lol: párás időben csinálta, gondolom a szíjjal volt valami, me azóta faccásan megy :lol: Én is amióta feszítettem a szíjon, azóta zsír. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
individor Elküldve Szeptember7, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2009 végülis megoldottam a futó visszajelzőt elballagtam a bontóba és egy 1000éves zsiguliban találtam reed-es visszajelzőt 1 doboz sörért vihettem kimértem az égőt(műszerfalban) az a index relé 4. lába helyére van kötve oda rácsatlakoztattam a reedes szálát és már villog is mondjuk épp felváltva az autó index visszajelzővel, de legalább villog :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
individor Elküldve Szeptember7, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2009 még egy kérdés: sorra durrognak el az izzók az autó műszerfalában (érdekes a gyári bírja csak a cseréltek égnek 1-2 hónapig) arra gondoltam kicserélem őket ledesre vannak ilyen irányú tapasztalatok? nagy fényű fehér ledre gondoltam mekkora ellenállást kell közé tenni?? vannak egyes helyek ahová 3 ledet tennék 1 égő helyére (középkonzol óra stb) ilyent csinált valaki? láttam pár házi ledes autót de azok elég gyengék voltak led 1 helyre koncentrált fényt ad ott fényes mellette 2 centivel meg már szinte semmi fény ezért akarnék itt-ott 3 ledet betenni Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Szeptember7, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2009 hali! kiborítottam a műszerfalam (spirál zörgött de már megoldódott) és ha már kint van akkor kezdtem agyalni: az utánfutó index visszajelzőjét be kellene kötni a rendes helyére a műszerfalba betettem egy égőt a helyére de nem villog-mondjuk erre számítottam is- próbáltam az utólag beépített visszajelző led-jét betenni de az olyan picit világít hogy nem látszik mit lehetne tenni?? a gyári vonóhorgosoknak más az index reléjük? most egy 3 lábú van benne de úgy láttam mintha lenne ott egy hely a 4. lábnak is a foglalatban esetleg egyéb ötlet?? az a led tök bénán néz ki csak líg-lóg a kapcsolók körül köszi! A gyári vonóhorgosoknak 4-lábú a reléje, ahogy mondod. Nekem is szándékomban állt megcsinálni gyári megoldásra (nekem is a kis utólagos dobozka van, bár én beműtöttem a LED-jét a műszerfalba), de igen drága az új relé a boltban, bontottal meg még nem találkoztam. 3 féle megoldás van: ... - ha nem kapsz csatlakozót akkor Opel márkaszervizben tudsz vásárolni belevaló érinkezőket ... Tudsz erre mondani vmi számot, vagy hogy kell kérni? Van Opel márkabolt Fehérváron, csak nem tudom, hogy kérjem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Szeptember7, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2009 még egy kérdés: sorra durrognak el az izzók az autó műszerfalában (érdekes a gyári bírja csak a cseréltek égnek 1-2 hónapig) arra gondoltam kicserélem őket ledesre vannak ilyen irányú tapasztalatok? nagy fényű fehér ledre gondoltam mekkora ellenállást kell közé tenni?? vannak egyes helyek ahová 3 ledet tennék 1 égő helyére (középkonzol óra stb) ilyent csinált valaki? láttam pár házi ledes autót de azok elég gyengék voltak led 1 helyre koncentrált fényt ad ott fényes mellette 2 centivel meg már szinte semmi fény ezért akarnék itt-ott 3 ledet betenni Én nagy fényerejű 5mm-es 180 fokos fényszórású ledeket használtam, 1 kilo ohm ellenállással. Így teljesen olyan lesz, mintha izzós lenne, kb ugyanúgy lesz a km-óra egységben a felső ponton 90-120 között az a gyengébb megvilágítás, ahogy az izzós megoldásnál is. Vakítani nem fog, de éjszaka látni rendesen a fény, igaz én kéket használtam, emiatt már sötétebb az egész, pl a km számlálókat nem is látni rendesen, mint izzóssal. A fehérrel minden bizonnyal tökéletes megvilágítása lesz. Én itt vettem a ledeket. Ellenállásokat is vehetsz melléjük, azt is árul a srác. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Breki Elküldve Szeptember7, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2009 Én nagy fényerejű 5mm-es 180 fokos fényszórású ledeket használtam, 1 kilo ohm ellenállással. Így teljesen olyan lesz, mintha izzós lenne, kb ugyanúgy lesz a km-óra egységben a felső ponton 90-120 között az a gyengébb megvilágítás, ahogy az izzós megoldásnál is. Vakítani nem fog, de éjszaka látni rendesen a fény, igaz én kéket használtam, emiatt már sötétebb az egész, pl a km számlálókat nem is látni rendesen, mint izzóssal. A fehérrel minden bizonnyal tökéletes megvilágítása lesz. Én itt vettem a ledeket. Ellenállásokat is vehetsz melléjük, azt is árul a srác. én már kipróbáltam a fehérledes megoldást íme, Aztán fúrni kezdte az oldalam az a sötét folt 90-120 között ezért belefúrtam a házba 2+ ledet ilyen lett. Ehhez nem kell szétszedni az órát sem :lol: ellenállatban szintén az 1 kilosakat respektálom Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Szeptember7, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2009 én már kipróbáltam a fehérledes megoldást íme, Aztán fúrni kezdte az oldalam az a sötét folt 90-120 között ezért belefúrtam a házba 2+ ledet ilyen lett. Ehhez nem kell szétszedni az órát sem :lol: ellenállatban szintén az 1 kilosakat respektálom Nekem ilyen lett. Azóta megoldottam már néhány piros 3mm-es leddel, hogy a piros részek is világítsanak. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laleekirály Elküldve Szeptember7, 2009 Megoszt Elküldve Szeptember7, 2009 még egy kérdés: sorra durrognak el az izzók az autó műszerfalában (érdekes a gyári bírja csak a cseréltek égnek 1-2 hónapig) arra gondoltam kicserélem őket ledesre vannak ilyen irányú tapasztalatok? nagy fényű fehér ledre gondoltam mekkora ellenállást kell közé tenni?? vannak egyes helyek ahová 3 ledet tennék 1 égő helyére (középkonzol óra stb) ilyent csinált valaki? láttam pár házi ledes autót de azok elég gyengék voltak led 1 helyre koncentrált fényt ad ott fényes mellette 2 centivel meg már szinte semmi fény ezért akarnék itt-ott 3 ledet betenni Én beledeztem a km órát, a középkonzolt és a világításkapcsolót. km óra: középkonzol: világítás kapcsoló: Már untam cserélgetni a pici izzókat. Ezeket nem kell! :lol: Ha érdekelnek a többi képek, az aláírásomban megtalálod!(egy picit lejjebb) kiindulásnak jó lesz! :lol: Sztem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts