Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Erről a töltés jelzóről annyit :Phogy jártam is kivettem a generátort :lol:és nekem az eggyik tekercs forrasztás elengedett amikor hozzá ért rendesen jóvolt amikor nem meg világított magasabb fordulaton jóvolt de alapjáraton nagyon halványan de jelzett:P amugy akkor is csinálhatja ezt ha a kefék a generátorba kicsit szorulnak:P vagy kopottabb valameik valami folytán azt tudom nekem tekercs forrasztás volt mióta megforrasztottam keményforrasztóval azóta tökéletes

Link to comment
Megosztás:

hali!

kiborítottam a műszerfalam (spirál zörgött de már megoldódott)

és ha már kint van akkor kezdtem agyalni:

az utánfutó index visszajelzőjét be kellene kötni a rendes helyére a műszerfalba

betettem egy égőt a helyére de nem villog-mondjuk erre számítottam is-

próbáltam az utólag beépített visszajelző led-jét betenni de az olyan picit világít hogy nem látszik

mit lehetne tenni??

a gyári vonóhorgosoknak más az index reléjük? most egy 3 lábú van benne de úgy láttam mintha lenne ott egy hely a 4. lábnak is a foglalatban

esetleg egyéb ötlet??

az a led tök bénán néz ki csak líg-lóg a kapcsolók körül

köszi!

Link to comment
Megosztás:

Hello valaki nemtudja miből mér pontatlanul a kilóméter óram? és hogy hogy lehet azt beállítani 5-10 km /h t csal köszönöm a segítséget

A kilométerórádból!

Tekintettel arra, hogy ez nem egy analitikai műszer, ezért "csal". Ha annyira kényes vagy rá, számold hozzá "fejben" a csalást! :lol:

Link to comment
Megosztás:

azóta csinálja ezt mióta kilett véve az óra izzó csere miatt haver ugyan igy járt próbált trükközni a mutatóval hátha jobb lessz de neki 30 40 eket csal

Haverodnak üzenem hogy vegye le a mutatót, hagyja a rugót kiforogni, és a mutatót nyomja rá a pöcökre úgy hogy a "km/h" felirat "h"-jának az aljára mutasson. Kb. az az alaphelyzet. A támasztó pöcköt ki lehet húzni, fölé forgatni a mutatót, és pöcköt vissza. Onnantól a pöcöknek nekinyomja a rugó a mutatót. Ha ezzel kész akkor már csak 5-8-at fog csalni (megint) :lol: :lol: A mutatóval játszás nem lesz jó úgysem, mert különböző sebességtartományokban, változik a csalás értéke is ahogy észrevettem (GPS szerint) Úgyhogy ha éppen 50-nél nem csal akkor 100-nál fog többet, ha 100-nál jó, akkor 40-50 körül lesz nagyobb csalása. Megszokod, vagy megszöksz :lol: :P Ez ilyen. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Haverodnak üzenem hogy vegye le a mutatót, hagyja a rugót kiforogni, és a mutatót nyomja rá a pöcökre úgy hogy a "km/h" felirat "h"-jának az aljára mutasson. Kb. az az alaphelyzet. A támasztó pöcköt ki lehet húzni, fölé forgatni a mutatót, és pöcköt vissza. Onnantól a pöcöknek nekinyomja a rugó a mutatót. Ha ezzel kész akkor már csak 5-8-at fog csalni (megint) :lol: :lol: A mutatóval játszás nem lesz jó úgysem, mert különböző sebességtartományokban, változik a csalás értéke is ahogy észrevettem (GPS szerint) Úgyhogy ha éppen 50-nél nem csal akkor 100-nál fog többet, ha 100-nál jó, akkor 40-50 körül lesz nagyobb csalása. Megszokod, vagy megszöksz :lol: :D Ez ilyen. :lol:

oké kösz:D akkor marad igy :Pén már megszoktam :D csak haver astrájához képest szokatlan :Dköszi mindent srácok

Link to comment
Megosztás:

hali!

kiborítottam a műszerfalam (spirál zörgött de már megoldódott)

és ha már kint van akkor kezdtem agyalni:

az utánfutó index visszajelzőjét be kellene kötni a rendes helyére a műszerfalba

betettem egy égőt a helyére de nem villog-mondjuk erre számítottam is-

próbáltam az utólag beépített visszajelző led-jét betenni de az olyan picit világít hogy nem látszik

mit lehetne tenni??

a gyári vonóhorgosoknak más az index reléjük? most egy 3 lábú van benne de úgy láttam mintha lenne ott egy hely a 4. lábnak is a foglalatban

esetleg egyéb ötlet??

az a led tök bénán néz ki csak líg-lóg a kapcsolók körül

köszi!

Arra még nem gondoltál, hogy a led vezetékeit rákösd az izzóra? Alá is lehet szorítani akár, ha 0 kézügyességgel rendelkezel forrasztás terén. Persze, azért figyelni kell a polaritásra, mert pl nekem alapból ott a helye, tehát az érintkezőfelület is megvan az izzó foglalatának csak épp a csatlakozóban nincs bent a tüske és vele együtt a vezeték. Szóval, kisilabizálod, hogy melyik a test pont (mert annak ha jól tudom csak egy kapcsolt szála van ellentétben a normál indexvisszajelző izzónak aminek mindkét szála külön jön a műszeregységbe), a led bekötésén látszik az hogy hol kapja a feszültséget és a testpontot. Ha átlátszó a led, akkor simán látni, a vastagabb fele belül a ledben az a test oldala, tehát amelyik láb arra csatlakozik, ha nem átlátszó, akkor erős fény felé fordítva látszik a ledben.

Link to comment
Megosztás:

Arra még nem gondoltál, hogy a led vezetékeit rákösd az izzóra? Alá is lehet szorítani akár, ha 0 kézügyességgel rendelkezel forrasztás terén. Persze, azért figyelni kell a polaritásra, mert pl nekem alapból ott a helye, tehát az érintkezőfelület is megvan az izzó foglalatának csak épp a csatlakozóban nincs bent a tüske és vele együtt a vezeték. Szóval, kisilabizálod, hogy melyik a test pont (mert annak ha jól tudom csak egy kapcsolt szála van ellentétben a normál indexvisszajelző izzónak aminek mindkét szála külön jön a műszeregységbe), a led bekötésén látszik az hogy hol kapja a feszültséget és a testpontot. Ha átlátszó a led, akkor simán látni, a vastagabb fele belül a ledben az a test oldala, tehát amelyik láb arra csatlakozik, ha nem átlátszó, akkor erős fény felé fordítva látszik a ledben.

én mindenre gondoltam......

de az index visszajelző annyira gyenge hogy egy erősebb fényű ledet sem képes meghajtani (ugyanolyan gyengén világít mint a sima led)

egy izzót meg végképp nem tud.... még halvány nyoma sincs hogy világítana

ez egy full elektromos visszajelző(műgyantába öntve) rem a reed relé fajta

sajna már a reed kiment a divatból (ilyen visszajelző nincs a boltokban)

de ha nincs más elektro alkatrész boltban csak van

Link to comment
Megosztás:

Mi kell még az alábbiakon kivűl, hogy be tudjam kötni az elektromos ablakot???

bal ajtó köteg

jobb ajtó köteg

szerkezet

Az tény, hogy az ajtó átvezetőben nincsenek meg a kis lábacskák, de hogy a p*csába kössem be!!!

Most mondták nekem, hogy kell egy kis fekete doboz ami vezérli az elektronikát! Most ez komoly?!?

3 féle megoldás van:

- elmész bontóba és elhozod a karosszéria oldalon lévő csatlakozókat, sajnos a kábelköteget egyben biztosan nem adják oda, de ha a csatlakozók megvannak és min. 15-20 cm kábellel akkor már minden ok.

- ha nem kapsz csatlakozót akkor Opel márkaszervizben tudsz vásárolni belevaló érinkezőket

- legbrutálisabb módszer, át kell fúrni a csatlakozókat és átvezeted rajta a kábeleket. Sajnos ebben az esetben nem tudod az ajtót levenni később (vezetékeket el kell vágni).

Nem kell semmilyen "kis fekete doboz" hozzá....a vezérlő elektronika rajta van a mechanikán. :lol: Ha jól látom a kábelkötegen rajta van még az elektromos tükör és a központi zár csatlakozói is, a "kis fekete doboz a kp.zárhoz kell. :lol:

Link to comment
Megosztás:

én mindenre gondoltam......

de az index visszajelző annyira gyenge hogy egy erősebb fényű ledet sem képes meghajtani (ugyanolyan gyengén világít mint a sima led)

egy izzót meg végképp nem tud.... még halvány nyoma sincs hogy világítana

ez egy full elektromos visszajelző(műgyantába öntve) rem a reed relé fajta

sajna már a reed kiment a divatból (ilyen visszajelző nincs a boltokban)

de ha nincs más elektro alkatrész boltban csak van

Jaa ezt nem említetted. :lol: Végső megoldásként én építenék egy kis elektronikát, amiben tranzisztor segítségével hajtanám meg az izzót, de ez már tényleg bonyolult. :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

3 féle megoldás van:

- elmész bontóba és elhozod a karosszéria oldalon lévő csatlakozókat, sajnos a kábelköteget egyben biztosan nem adják oda, de ha a csatlakozók megvannak és min. 15-20 cm kábellel akkor már minden ok.

- ha nem kapsz csatlakozót akkor Opel márkaszervizben tudsz vásárolni belevaló érinkezőket

- legbrutálisabb módszer, át kell fúrni a csatlakozókat és átvezeted rajta a kábeleket. Sajnos ebben az esetben nem tudod az ajtót levenni később (vezetékeket el kell vágni).

Nem kell semmilyen "kis fekete doboz" hozzá....a vezérlő elektronika rajta van a mechanikán. :lol: Ha jól látom a kábelkötegen rajta van még az elektromos tükör és a központi zár csatlakozói is, a "kis fekete doboz a kp.zárhoz kell. :lol:

Rendben köszönöm!

Ha hazajön a tesóm rákukkantunk. :lol:

Link to comment
Megosztás:

végülis megoldottam a futó visszajelzőt

elballagtam a bontóba és egy 1000éves zsiguliban találtam reed-es visszajelzőt

1 doboz sörért vihettem

kimértem az égőt(műszerfalban) az a index relé 4. lába helyére van kötve oda rácsatlakoztattam a reedes szálát és már villog is

mondjuk épp felváltva az autó index visszajelzővel, de legalább villog :lol:

Link to comment
Megosztás:

még egy kérdés:

sorra durrognak el az izzók az autó műszerfalában (érdekes a gyári bírja csak a cseréltek égnek 1-2 hónapig)

arra gondoltam kicserélem őket ledesre

vannak ilyen irányú tapasztalatok?

nagy fényű fehér ledre gondoltam

mekkora ellenállást kell közé tenni??

vannak egyes helyek ahová 3 ledet tennék 1 égő helyére (középkonzol óra stb)

ilyent csinált valaki?

láttam pár házi ledes autót de azok elég gyengék voltak led 1 helyre koncentrált fényt ad ott fényes mellette 2 centivel meg már szinte semmi fény

ezért akarnék itt-ott 3 ledet betenni

Link to comment
Megosztás:

hali!

kiborítottam a műszerfalam (spirál zörgött de már megoldódott)

és ha már kint van akkor kezdtem agyalni:

az utánfutó index visszajelzőjét be kellene kötni a rendes helyére a műszerfalba

betettem egy égőt a helyére de nem villog-mondjuk erre számítottam is-

próbáltam az utólag beépített visszajelző led-jét betenni de az olyan picit világít hogy nem látszik

mit lehetne tenni??

a gyári vonóhorgosoknak más az index reléjük? most egy 3 lábú van benne de úgy láttam mintha lenne ott egy hely a 4. lábnak is a foglalatban

esetleg egyéb ötlet??

az a led tök bénán néz ki csak líg-lóg a kapcsolók körül

köszi!

A gyári vonóhorgosoknak 4-lábú a reléje, ahogy mondod. Nekem is szándékomban állt megcsinálni gyári megoldásra (nekem is a kis utólagos dobozka van, bár én beműtöttem a LED-jét a műszerfalba), de igen drága az új relé a boltban, bontottal meg még nem találkoztam.

3 féle megoldás van:

...

- ha nem kapsz csatlakozót akkor Opel márkaszervizben tudsz vásárolni belevaló érinkezőket

...

Tudsz erre mondani vmi számot, vagy hogy kell kérni? Van Opel márkabolt Fehérváron, csak nem tudom, hogy kérjem.

Link to comment
Megosztás:

még egy kérdés:

sorra durrognak el az izzók az autó műszerfalában (érdekes a gyári bírja csak a cseréltek égnek 1-2 hónapig)

arra gondoltam kicserélem őket ledesre

vannak ilyen irányú tapasztalatok?

nagy fényű fehér ledre gondoltam

mekkora ellenállást kell közé tenni??

vannak egyes helyek ahová 3 ledet tennék 1 égő helyére (középkonzol óra stb)

ilyent csinált valaki?

láttam pár házi ledes autót de azok elég gyengék voltak led 1 helyre koncentrált fényt ad ott fényes mellette 2 centivel meg már szinte semmi fény

ezért akarnék itt-ott 3 ledet betenni

Én nagy fényerejű 5mm-es 180 fokos fényszórású ledeket használtam, 1 kilo ohm ellenállással. Így teljesen olyan lesz, mintha izzós lenne, kb ugyanúgy lesz a km-óra egységben a felső ponton 90-120 között az a gyengébb megvilágítás, ahogy az izzós megoldásnál is. Vakítani nem fog, de éjszaka látni rendesen a fény, igaz én kéket használtam, emiatt már sötétebb az egész, pl a km számlálókat nem is látni rendesen, mint izzóssal. A fehérrel minden bizonnyal tökéletes megvilágítása lesz. Én itt vettem a ledeket. Ellenállásokat is vehetsz melléjük, azt is árul a srác.

Link to comment
Megosztás:

Én nagy fényerejű 5mm-es 180 fokos fényszórású ledeket használtam, 1 kilo ohm ellenállással. Így teljesen olyan lesz, mintha izzós lenne, kb ugyanúgy lesz a km-óra egységben a felső ponton 90-120 között az a gyengébb megvilágítás, ahogy az izzós megoldásnál is. Vakítani nem fog, de éjszaka látni rendesen a fény, igaz én kéket használtam, emiatt már sötétebb az egész, pl a km számlálókat nem is látni rendesen, mint izzóssal. A fehérrel minden bizonnyal tökéletes megvilágítása lesz. Én itt vettem a ledeket. Ellenállásokat is vehetsz melléjük, azt is árul a srác.

én már kipróbáltam a fehérledes megoldást íme,

Aztán fúrni kezdte az oldalam az a sötét folt 90-120 között ezért belefúrtam a házba 2+ ledet ilyen lett. Ehhez nem kell szétszedni az órát sem :lol:

ellenállatban szintén az 1 kilosakat respektálom

Link to comment
Megosztás:

én már kipróbáltam a fehérledes megoldást íme,

Aztán fúrni kezdte az oldalam az a sötét folt 90-120 között ezért belefúrtam a házba 2+ ledet ilyen lett. Ehhez nem kell szétszedni az órát sem :lol:

ellenállatban szintén az 1 kilosakat respektálom

Nekem ilyen lett. Azóta megoldottam már néhány piros 3mm-es leddel, hogy a piros részek is világítsanak. :lol:

Link to comment
Megosztás:

még egy kérdés:

sorra durrognak el az izzók az autó műszerfalában (érdekes a gyári bírja csak a cseréltek égnek 1-2 hónapig)

arra gondoltam kicserélem őket ledesre

vannak ilyen irányú tapasztalatok?

nagy fényű fehér ledre gondoltam

mekkora ellenállást kell közé tenni??

vannak egyes helyek ahová 3 ledet tennék 1 égő helyére (középkonzol óra stb)

ilyent csinált valaki?

láttam pár házi ledes autót de azok elég gyengék voltak led 1 helyre koncentrált fényt ad ott fényes mellette 2 centivel meg már szinte semmi fény

ezért akarnék itt-ott 3 ledet betenni

Én beledeztem a km órát, a középkonzolt és a világításkapcsolót.

km óra:

www.tvn.hu_10a82b0f9a8786150781f8b300511200.jpg

középkonzol:

www.tvn.hu_9c531875c7c10dbc175c2f9eaacd91af.jpg

világítás kapcsoló:

www.tvn.hu_25da729b801ccd3a06bd32f700680ab2.jpg

Már untam cserélgetni a pici izzókat. Ezeket nem kell! :lol:

Ha érdekelnek a többi képek, az aláírásomban megtalálod!(egy picit lejjebb) kiindulásnak jó lesz! :lol: Sztem.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.