Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

A szituáció a következő.: lecseréltem a sima műszeregységet (VDO) egy fordulatszámmérősre (DELCO), a régivel a középkijelző szépen írta a sebességet 53-ig, az újjal stabilan 26-ot mutat. Most átcsereberéltem a jeladót az órában, hátha az rossz, de most meg fele annyit mutat, mint amennyivel megyek. Kérdések.:

1.: Miért van ez?

2.:Okozhat bármi gondot ezen kívül? Hamis jel az ECU-felé meg hasonló?

Link to comment
Megosztás:

A szituáció a következő.: lecseréltem a sima műszeregységet (VDO) egy fordulatszámmérősre (DELCO), a régivel a középkijelző szépen írta a sebességet 53-ig, az újjal stabilan 26-ot mutat. Most átcsereberéltem a jeladót az órában, hátha az rossz, de most meg fele annyit mutat, mint amennyivel megyek. Kérdések.:

1.: Miért van ez?

2.:Okozhat bármi gondot ezen kívül? Hamis jel az ECU-felé meg hasonló?

Valószínűleg nem egyezik a két útjeladó impulzus száma. :lol:

Más gondot nem nagyon okozhat szerintem. Csak ha BC-d lesz, akkor. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Valószínűleg nem egyezik a két útjeladó impulzus száma. :lol:

Más gondot nem nagyon okozhat szerintem. Csak ha BC-d lesz, akkor. :lol:

Oké, de a fordulatszámmérőssel miért nem írta ki rendesen a sebességet? Abban meg csak simán rossz volt? Ezek szerint mégiscsak az a megoldás, hogy régi VDO-ós műszeregységből, átfarigcsálom kompletten az órát az új DELCO-ba. De akkor megint pörgetnem kell az aktuális óraállásra. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Oké, de a fordulatszámmérőssel miért nem írta ki rendesen a sebességet? Abban meg csak simán rossz volt? Ezek szerint mégiscsak az a megoldás, hogy régi VDO-ós műszeregységből, átfarigcsálom kompletten az órát az új DELCO-ba. De akkor megint pörgetnem kell az aktuális óraállásra. :lol:

Lehet hogy rossz volt, lehet hogy nem. Passz. Az impulzus számtól változhat a kiírt sebesség is, mivel a TID-nél sem mindegy, hogy milyen impulzussal dolgozik. BC-nél lehet állítani, de a TID-nél szerintem nem. Lehet neked régebbi a Delco mint a VDO, mivel 94-ben már volt 16111-es impulzus szám, régebben csak 8850 volt pl és a TID-ed is a 16111-eshez volt kalibrálva. :lol: Viszont a régebbi TID-ek tudtommal nem tudnak sebességet kiírni még, csak a 16111 vagy 16665-ös impulzus számmal dolgozók... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Lehet hogy rossz volt, lehet hogy nem. Passz. Az impulzus számtól változhat a kiírt sebesség is, mivel a TID-nél sem mindegy, hogy milyen impulzussal dolgozik. BC-nél lehet állítani, de a TID-nél szerintem nem. Lehet neked régebbi a Delco mint a VDO, mivel 94-ben már volt 16111-es impulzus szám, régebben csak 8850 volt pl és a TID-ed is a 16111-eshez volt kalibrálva. :lol: Viszont a régebbi TID-ek tudtommal nem tudnak sebességet kiírni még, csak a 16111 vagy 16665-ös impulzus számmal dolgozók... :lol:

Ennek jó ha felét felfogtam... :lol: , na de akkor más gondot nem okoz ugye?

Link to comment
Megosztás:

Lehet hogy rossz volt, lehet hogy nem. Passz. Az impulzus számtól változhat a kiírt sebesség is, mivel a TID-nél sem mindegy, hogy milyen impulzussal dolgozik. BC-nél lehet állítani, de a TID-nél szerintem nem. Lehet neked régebbi a Delco mint a VDO, mivel 94-ben már volt 16111-es impulzus szám, régebben csak 8850 volt pl és a TID-ed is a 16111-eshez volt kalibrálva. :lol: Viszont a régebbi TID-ek tudtommal nem tudnak sebességet kiírni még, csak a 16111 vagy 16665-ös impulzus számmal dolgozók... :lol:

Viszont az óra kora és milyensége a mérvadó. Például nekem egy 1,6-os kombiból való volt, 96-os. Elvileg az tuti, hogy 16665.

Link to comment
Megosztás:

De magán az órán nem lehet megnézni milyen a jeladó? Vagy pl kimérni multiméterrel? Kiszedni a csatit a kijelzőből, és alapjáraton mérni egy frekit a műszerrel?

Ez jó kérdés. Gondolom a GM szám is tudna adni egy információt erről, valamint az óra W száma is, oszcilloszkóppal ki lehetne mérni szerintem... :lol: De ráírva nincs, hogy mennyi az impulzus. Egyébként olyan is rémlik, hogy az órában található tányér sem mindegy, amit ügye forgat a bowden és mozgatja a mutatót és azzal méri a sebességet is a jeladó.. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ez jó kérdés. Gondolom a GM szám is tudna adni egy információt erről, valamint az óra W száma is, oszcilloszkóppal ki lehetne mérni szerintem... :lol: De ráírva nincs, hogy mennyi az impulzus. Egyébként olyan is rémlik, hogy az órában található tányér sem mindegy, amit ügye forgat a bowden és mozgatja a mutatót és azzal méri a sebességet is a jeladó.. :lol:

Ezért mondtam hogy egy frekimérős műszerrel nem megoldható?

Link to comment
Megosztás:

Egyszer kipróbálom oszcilloszkóppal, pont van egy itthon... :lol:

Nem mondod. :lol: :lol: :P

Mondjuk a pontosság belőhető. Ha fel van programozva a BC akkor gps-szel felszerelkezve mész folyamatosan fix sebességgel, közben nullázod az átlagsebesség mutatót, aztán 1-2 perc után megnézed...ha ugyanazt a sebességet mutatja amit a gps szerint fixen tartasz akkor stimmel. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nem mondod. :lol: :lol: :P

Mondjuk a pontosság belőhető. Ha fel van programozva a BC akkor gps-szel felszerelkezve mész folyamatosan fix sebességgel, közben nullázod az átlagsebesség mutatót, aztán 1-2 perc után megnézed...ha ugyanazt a sebességet mutatja amit a gps szerint fixen tartasz akkor stimmel. :lol:

Majdnem teljes labor van itt nálam. Oszcilloszkóppal is az a baj, hogy 230V-ról üzemel, így szerintem csak egy villanymotorral hajtott bowdennel tudnám itthon megnézni a műszeregységemet. :lol:

Anno mértem én GPS-szel és a TID-et. A TID halálpontosan mérte ugyanazt, amit a GPS... :D

Link to comment
Megosztás:

De amit mondtam, módszer az aránylag jó talán és műszer sem kell hozzá.

Igen, én mondjuk úgy jöttem rá, hogy valóban eltér az impulzus szám a BC és a jeladóban, hogy ha 50-nel haladok óra szerint, akkor a TID 42-t írt. Lenulláztam az átlagsebességet, végigmentem a leghosszabb utcán 50-et tartva és 26kmh volt az átlagom azon a szakaszon. :lol:

Link to comment
Megosztás:

nekem a TID ezeket mutatja, ha benyomom egyszerre a kér gombját:

így sorrendben:

1. DSC03401_www.kepfeltoltes.hu_.jpg A kérdésem az lenne mit jelent az "F 12" ?? :lol: ( Az F folyamatosan ottmarad, a 12 villog 2x )

2. DSC03398_www.kepfeltoltes.hu_.jpg mit jelent az "F 95" ?? :lol: ( Az F folyamatosan ottmarad, a 95 villog 2x )

3. DSC03404_www.kepfeltoltes.hu_.jpg És itt meg kiírja a km/h-t

4. DSC03399_www.kepfeltoltes.hu_.jpg és így fejezi be, majd visszatér alapállásba!

Mit jelent a két villogó szám? :lol:

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.