Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

egy cimbinek kivágja a FI biztit a gépsárkány, már megcinálta neki vagy 4x.

addig ok h ac, de hol keresse a hibát? nézze végig acrelé, pumpa...stb?

Elküldve
Minden probléma nélkül kicserélhető a TID kijelzőm a BC-s kijelzőre? 6000Ft-ot megér egy ilyen kijelző? :huh:

Hát 6000-ért már illik a vezérlőegységét és kart is adni hozzá szerintem, múltkor 8 körül adott volna nekem valaki kompletten mindennel. Csak nem volt zsém :lol:

De simán kicserélhető, csak akkor ugyebár a hőfokon meg a rádión kívül nem fog mást kiírni. Szerk.: de én tévedek, ami a köv. hozzászólásból kiderül. ^_^

Elküldve
Minden probléma nélkül kicserélhető a TID kijelzőm a BC-s kijelzőre? 6000Ft-ot megér egy ilyen kijelző? :huh:

asszem más a csatija, de a funkciók sem működnének :lol:

Elküldve
Hát 6000-ért már illik a vezérlőegységét és kart is adni hozzá szerintem, múltkor 8 körül adott volna nekem valaki kompletten mindennel. Csak nem volt zsém :lol:

De simán kicserélhető, csak akkor ugyebár a hőfokon meg a rádión kívül nem fog mást kiírni.

asszem más a csatija, de a funkciók sem működnének :huh:

Funkciók nem érdekelnek, de ezt sejtettem is, hogy BC nélkül nem fogja kiírni, hogy ájjámeg me' nincsvízbazze. ^_^

Amúgy két kábelkorbácsot kap. Gondolom egyik az a sima TID-s csati, a másik már a BC csatija. Csak jobban mutat szerintem mint az egysoros. B) Felül idő és hőmérséklet, alul meg a rádió, ha jól tudom.

Elküldve
Funkciók nem érdekelnek, de ezt sejtettem is, hogy BC nélkül nem fogja kiírni, hogy ájjámeg me' nincsvízbazze. :huh:

Amúgy két kábelkorbácsot kap. Gondolom egyik az a sima TID-s csati, a másik már a BC csatija. Csak jobban mutat szerintem mint az egysoros. :lol: Felül idő és hőmérséklet, alul meg a rádió, ha jól tudom.

Valóban komolyabb a középkonzol, ha bc display figyel ott. ^_^

Elküldve
Minden probléma nélkül kicserélhető a TID kijelzőm a BC-s kijelzőre? 6000Ft-ot megér egy ilyen kijelző?

Funkciók nem érdekelnek, de ezt sejtettem is, hogy BC nélkül nem fogja kiírni, hogy ájjámeg me' nincsvízbazze.

Amúgy két kábelkorbácsot kap. Gondolom egyik az a sima TID-s csati, a másik már a BC csatija. Csak jobban mutat szerintem mint az egysoros. Felül idő és hőmérséklet, alul meg a rádió, ha jól tudom.

^_^ :lol: Ilyenen agyalsz, bässzus!? A klimád már okés? Hidrotőkék? Blitzre mé' is nem mész? Ilyen flancra meg költenél csak mert jobban néz ki!? Ezek a mai fiatalok! B) :huh:

Elküldve
egy cimbinek kivágja a FI biztit a gépsárkány, már megcinálta neki vagy 4x.

addig ok h ac, de hol keresse a hibát? nézze végig acrelé, pumpa...stb?

De amúgy működik? Ha kivágja akkor zárlat. Nincs mese fog egy kapcsolási rajzot, megkeresi melyik vezeték milyen színű, aztán elkezdi kiméregetni őket, szakaszonként.

Elküldve
Valóban komolyabb a középkonzol, ha bc display figyel ott. :D

Hja, csak megér-e 6 ropit... :huh:

:P ^_^ Ilyenen agyalsz, bässzus!? A klimád már okés? Hidrotőkék? Blitzre mé' is nem mész? Ilyen flancra meg költenél csak mert jobban néz ki!? Ezek a mai fiatalok! :D :lol:

Klíma kell télre? :lol: Az egyik szelep kelepel, a hidrotőkék tökéletesek, mint kiderült. Me' fizetés előtt van. :D El tudnék menni, de akkor máshova nem tudnék menni a héten, ami fontosabb. B)

Update: Jameg ügye kompresszor le lesz szerelve, amihez új szíj kell, valamint új fékbetétek is lesznek előre. Tehát a Blitz ára a kocsiba lesz téve. :D

Elküldve
De az a 14A csak pár pillanatig van... ez pont olyan eset, mint az önindító, ahol simán lehet számolni 20A-t mm2-ként, attól még nem lesz

gond a kábellel B) Ha megnézed mekkora átmérőjű vezetékkel van tekercselve a motor, belátod a dolgot, hogy nem kell feleslegesen

aggódni, nem a 0,5mm2-es sodrott vezeték lesz a szűk keresztmetszet ^_^ Amúgy meg sok az a 14A, általában 2x áramig szoktak

felmenni indításkor a DC motorok max. Szerintem a műszered nem a profi kategóriába tartozik, azért mértél indításra ennyit. :huh:

Egy Mastech MY65 -ös műszerem van. Valóban nem a legprofibb kategória, de azért messze van a tecskós vackoktól. :lol:

Átlapoztam néhány a szakmámban használt katalógust és úgy látom nem nagyon lehet általánosítani fogyasztást illetően. Van amelyik DC motor indításban az 5× ösét veszi fel a normál fogyinak, igaz azokon már hajtásszabályzó van,de valóban a gyakoribb a 2-3×-os. Lehet, hogy sok a 14, de akkor is annyi, többször is megismételtem a mérést

A C18NZ-ben az a verziós ablakemelő volt amiben a jobb oldalon csak motor volt elektronika nélkül és sokáig szívatott azzal, hogy kicsit hűvösebb időben alig bírtam lehúzni a jobbos ablakot az én oldalamról. Egyszer megúntam és átvezetékeztem az emelőket 0,75-ről 1,5-ös vezetékre. Onnantól elmúlt minden probléma :P . Én ezért javaslom inkább a vezetékbehúzást. Az áramfelvételhez valóban elég lenne a 0,5

Elküldve
Klíma kell télre? :lol: Az egyik szelep kelepel, a hidrotőkék tökéletesek, mint kiderült. Me' fizetés előtt van. ^_^ El tudnék menni, de akkor máshova nem tudnék menni a héten, ami fontosabb. :huh:

és hogy derül ez ki???

Elküldve
és hogy derült ez ki???

Novy barátunk azt szeretné tudni, hogy hogyan derült ez ki - gondolom a hidrotőke ügy -, de ez nem elektromosba való, hé! :huh: :lol:

Elküldve
Novy barátunk azt szeretné tudni, hogy hogyan derült ez ki, de ez nem elektromosba való, hé! :huh: :lol:

ja bocs nem láttam meik ez, de a T nem kell ^_^

Elküldve

Sziasztok!

Amióta megvan az asztmám (x16xel, hibrid :lol: benzin-gáz üzemű), mindig megvolt az a hiba, hogy random gázzal rángat. Elindulás után, egészen addig, ameddig el nem ér a motor egy bizonyos hőfokot, addig benzinnel megy, utána automatikusan átkapcsol gázra. Ameddig városon kívül megyek, nincs is ezzel gond, mert megvan a motor fordulata. De ha városban/dugóban használom, kezdődik a rángatás egy idő után. Ezt eddig úgy oldottam meg, hogy benzinnel mentem ott, ahol nem volt lehetséges a tempós haladás. Tegnap sikerült rájönni, hogy mi okozza a rángatást: lambda-szonda. Benzinnel az O2 szenzor normális, 400-600 mV között ugrál (néha felmegy 700-ig is), lean-rich (op-com) között, ami a megszokott. Ha átkapcsolok gázra, a szenzoron már csak 300 mV-ot, sőt volt hogy 150 mV-ot mért az ecu. Ekkor már állítja a gyújtást a szerencsés, de a gázzal nem sok mindent tud csinálni, mert az nem az ő hatásfoka, a gáznak külön van ecuja.

Hogyan lehet átverni/kiiktatni a lambdát? Van, amikor gázzal is tök normálisan megy, sehol egy rángatás, de amikor elkezd okoskodni a gyújtással, akkor annyira elállítja azt, hogy még elindulni sem tudok, mert lefulladok. :huh:

Valaki még nem próbált egy lambdát helyettesítő áramkört építgetni, ami 400 és 600 mV közötti néccögjelet állít elő? ^_^

Elküldve
A C18NZ-ben az a verziós ablakemelő volt amiben a jobb oldalon csak motor volt elektronika nélkül és sokáig szívatott azzal, hogy kicsit hűvösebb időben alig bírtam lehúzni a jobbos ablakot az én oldalamról. Egyszer megúntam és átvezetékeztem az emelőket 0,75-ről 1,5-ös vezetékre. Onnantól elmúlt minden probléma ^_^

Valszeg ha új 0,75-ös kábelekkel csinálod, akkor is elmúlik a probléma :huh:

Valaki még nem próbált egy lambdát helyettesítő áramkört építgetni, ami 400 és 600 mV közötti néccögjelet állít elő? :lol:

Ez az egész sztori azt jelzi, hogy kevés gáz van a keverékben, rá kéne állítani asszem... amúgy sima négyszögjel nem jó,

színuszos kell, megfelelő kitöltéssel, és motorfordulattól függő frekivel... különben világítani fog a sárgalámpa B)

Elküldve

Nagyon agyalok ezen a MID kijelzőn, hogy jó-e, bár elvileg jó, mert a MID kijelző ugyanolyan csatiról kapja a tápot a rádiót és a hőmérsékletet, mint a TID és a BC-nek van egy 26 pines csatija. De a 6k-t sokallom. :huh: Vélemény?

Elküldve
Nagyon agyalok ezen a MID kijelzőn, hogy jó-e, bár elvileg jó, mert a MID kijelző ugyanolyan csatiról kapja a tápot a rádiót és a hőmérsékletet, mint a TID és a BC-nek van egy 26 pines csatija. De a 6k-t sokallom. :huh: Vélemény?

6k csak a kijelzőért sok. Dini 8-ért ad kompletten mindennel. Sztem akkor már megéri rádobni azt a 2 Mátyást és akkor fogyasztást meg mindent mutat.

Elküldve
Nagyon agyalok ezen a MID kijelzőn, hogy jó-e, bár elvileg jó, mert a MID kijelző ugyanolyan csatiról kapja a tápot a rádiót és a hőmérsékletet, mint a TID és a BC-nek van egy 26 pines csatija. De a 6k-t sokallom. :huh: Vélemény?

fotózd már le a tidnek a csatiját, mert most ninsc előttem, és a kocsi sincs itt. viszont midem meg van kéznél :lol:

6k csak a kijelzőért sok. Dini 8-ért ad kompletten mindennel. Sztem akkor már megéri rádobni azt a 2 Mátyást és akkor fogyasztást meg mindent mutat.

+bekötni

Elküldve
6k csak a kijelzőért sok. Dini 8-ért ad kompletten mindennel. Sztem akkor már megéri rádobni azt a 2 Mátyást és akkor fogyasztást meg mindent mutat.

Végülis a fogyasztási adatok még jöhetnek, de az egyéb extrák annyira nem. 8-ért meg is venném,de gondolom már nincs meg neki.

Elküldve
Végülis a fogyasztási adatok még jöhetnek, de az egyéb extrák annyira nem. 8-ért meg is venném,de gondolom már nincs meg neki.

Tegnap este kérdeztem, akkor írt vissza hogy van. Szóval elvileg van. :huh:

Elküldve
há az egyik csati ilyen...ha hazamentem összedugom h mit csinál :lol:

Oké, köszi. ^_^

Elvileg rádió és hőmérsékletet kell írnia, mivel a MID is erről a csatiról kapja ezeket az adatokat. A másik csatin nem találtam olyan vezetékeket, amelyik kiváltaná bármelyiket is a kisebbik csatiról. Sőt, egy plusz szálat tenni kell a 12pin-es csatiba, ha akarom a BC-t is üzemeltetni a MID-n. :huh:

Elküldve
Oké, köszi. :lol:

Elvileg rádió és hőmérsékletet kell írnia, mivel a MID is erről a csatiról kapja ezeket az adatokat. A másik csatin nem találtam olyan vezetékeket, amelyik kiváltaná bármelyiket is a kisebbik csatiról. Sőt, egy plusz szálat tenni kell a 12pin-es csatiba, ha akarom a BC-t is üzemeltetni a MID-n. :huh:

ezt nem tudom, de kellenek a tartályokra kupakok, elvileg a fékhez is kéne érzékelő...ugyh annyira nem egyszerű

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.