Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

olyan mintha nem menne a generátor gerjesztése.

az izzót nem cseréltétek a műszerfalba??

mert azon keresztül indul meg a gerjesztés.

Volt cserélve még régebben. és a rádiót is cseréltem, de teljesen ugyan olyan került bele , majdnem zsír új.

Ez mit takar hogy azon keresztül indul meg a gerjesztés?

Link to comment
Megosztás:

Volt cserélve még régebben. és a rádiót is cseréltem, de teljesen ugyan olyan került bele , majdnem zsír új.

Ez mit takar hogy azon keresztül indul meg a gerjesztés?

Azt, hogy a gerjesztőtekercs azon keresztül kapja az áramot. Meg persze közben van még a fesz szabályzó.

Link to comment
Megosztás:

Délelőttől kezdve szereltem ezt a nyamvadt verdát, néha feljöttem fórumozni, inni egy kávét, mikor már nagyon elegem volt, aztán visszamentem. Alig 10 órába telt, mire rájöttem. :) Mondjuk nem tudom, hogy annak a csatinak mi köze a klíma működéséhez is, de mindegy. Rajz szerint attól függetlenül el kell, hogy induljon...

Amúgy, most este észrevettem, hogy mikor leállítom a motort, akkor egy pillanatra még felvillan töltésjelző és a tompított világítás kapcsolóján az ikonok. Ez így szakszerű? <_< Természetesen lekapcsolt fogyasztókkal állítom le a verdát, kivétel a fűtés venti, mert az a klíma miatt leállítás után pár másodpercig még pörög 1-es fokozaton (ha négyesen van akkor is egyesen).

Link to comment
Megosztás:

Délelőttől kezdve szereltem ezt a nyamvadt verdát, néha feljöttem fórumozni, inni egy kávét, mikor már nagyon elegem volt, aztán visszamentem. Alig 10 órába telt, mire rájöttem. :) Mondjuk nem tudom, hogy annak a csatinak mi köze a klíma működéséhez is, de mindegy. Rajz szerint attól függetlenül el kell, hogy induljon...

Amúgy, most este észrevettem, hogy mikor leállítom a motort, akkor egy pillanatra még felvillan töltésjelző és a tompított világítás kapcsolóján az ikonok. Ez így szakszerű? <_< Természetesen lekapcsolt fogyasztókkal állítom le a verdát, kivétel a fűtés venti, mert az a klíma miatt leállítás után pár másodpercig még pörög 1-es fokozaton (ha négyesen van akkor is egyesen).

Nekem nem villan fel, de lehet hogy csak azért, van, mert a töltés előbb megszűnik, mint a műszeregység tápellátása.

Link to comment
Megosztás:

Nekem nem villan fel, de lehet hogy csak azért, van, mert a töltés előbb megszűnik, mint a műszeregység tápellátása.

Ez mondjuk lehet, mert nekem a gyújtás elvétele után még marad pár helyen villany, pl rádió, ami nálad ügye azonnal lekapcsol. Na mindegy. Holnap mérek töltést úgyis.

Link to comment
Megosztás:

A műszeregységben a akku ikkont világító izzó szükséges ahhoz, hogy a generátor áramot termeljen. Igy néz ki.:katt ide!

..és a többi izzót, ami pl. a benzinszint mérőjét, vagyis a szintmérő mutatóját, világitja meg, hogy a francba lehet kiszedni a foglalatjából...mert nekem nem akart kijönni... <_< Bele van forrasztva, vagy mi a szösz? Vagy csak foglalatostul lehet cserélni?-na, ezt nem hinném!

Link to comment
Megosztás:

..és a többi izzót, ami pl. a benzinszint mérőjét, vagyis a szintmérő mutatóját, világitja meg, hogy a francba lehet kiszedni a foglalatjából...mert nekem nem akart kijönni... <_< Bele van forrasztva, vagy mi a szösz? Vagy csak foglalatostul lehet cserélni?-na, ezt nem hinném!

Csak foglalatostul lehet cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Na töltés:

12,55V alapból, járó motornál 14,24V. Klímával 13,9V.

teljesen jó

és jah a többi izzót foglalatostól lehet cserélni, és ponthegesztve vannak.

és azt nem is lehet forrasztani

jaaa nemrég szóvolt arról is, hogy valaki szétszedte a középkonzolt valami miatt, és mikor összerakta nem világított semmi.

ez többnyire nekem is így van, a régi izzók szálai elpattannak a szerelés közbeni mozgástól.

nekem is a tidtől kezdve a középkonzolon keresztül mind mind elpattantak.

km órában mondjuk nem

Link to comment
Megosztás:

Csak foglalatostul lehet cserélni.

..és mégiscsak! :) Pedig mindig ledeztek itt és még sosem figyeltem fel rá, hogy hogyan is lehet a sima izzót cserélni...Akkor jóuvann! Megyek oszt veszek egy marékkal, hogy tartalékba is legyen.. Mi a neve, tipusa, mi szerint kérjem? - hátha, valószinűleg, nem értenek az F Astrához.. <_<

Link to comment
Megosztás:

..és mégiscsak! :) Pedig mindig ledeztek itt és még sosem figyeltem fel rá, hogy hogyan is lehet a sima izzót cserélni...Akkor jóuvann! Megyek oszt veszek egy marékkal, hogy tartalékba is legyen.. Mi a neve, tipusa, mi szerint kérjem? - hátha, valószinűleg, nem értenek az F Astrához.. <_<

B8,5D

Link to comment
Megosztás:

És emelt fordulaton? mert az is lényeges... mondjuk úgy 4000rpm-nél.

Hopsz, az kimaradt. :)

..és mégiscsak! :) Pedig mindig ledeztek itt és még sosem figyeltem fel rá, hogy hogyan is lehet a sima izzót cserélni...Akkor jóuvann! Megyek oszt veszek egy marékkal, hogy tartalékba is legyen.. Mi a neve, tipusa, mi szerint kérjem? - hátha, valószinűleg, nem értenek az F Astrához.. <_<

Ledezésnél kiszedjük az izzót belőle.

Zöld foglalatos 12V-os 2W-os izzót kérj, a műszeregység világításhoz. 1,2W-os kell a jelzőkhöz.

Link to comment
Megosztás:

Amúgy, most este észrevettem, hogy mikor leállítom a motort, akkor egy pillanatra még felvillan töltésjelző és a tompított világítás kapcsolóján az ikonok. Ez így szakszerű? <_< Természetesen lekapcsolt fogyasztókkal állítom le a verdát, kivétel a fűtés venti, mert az a klíma miatt leállítás után pár másodpercig még pörög 1-es fokozaton (ha négyesen van akkor is egyesen).

Két hete vettem észre én is, hogy egy hosszabb út után, este a sötét garázsban leállítva a motort, a töltésjelző felvillant még, és lassan halványulva aludt el. Idegesített a dolog, de mivel nincs töltés problémám, ezért még nem méricskéltem körülötte. Pedig kellene! Úgy látszik lustulok, meg aztán adott munkát úgyis a múltkor a hűtővízszint jeladóm eleget!

Link to comment
Megosztás:

Csak foglalatostul lehet cserélni.

Nem mindegyiket, nekem van olyan foglalatom, amibe a csupasz rizsszemizzót lehet belenyomni. Amúgy ha kiég az izzó, és kiveszed belőle a régit, akkor bele lehet nyomni a csupasz izzót úgy, hogy a lábait oldalra hajtod. Nekem van olyan ami már egy éve így működik. Forasztani sajna nem lehet, nem futja be a lábát az ón.

Link to comment
Megosztás:

Két hete vettem észre én is, hogy egy hosszabb út után, este a sötét garázsban leállítva a motort, a töltésjelző felvillant még, és lassan halványulva aludt el. Idegesített a dolog, de mivel nincs töltés problémám, ezért még nem méricskéltem körülötte. Pedig kellene! Úgy látszik lustulok, meg aztán adott munkát úgyis a múltkor a hűtővízszint jeladóm eleget!

Csak nekem ott a probléma, hogy vele együtt a tompított kapcsoló világítása is felvillant.

Link to comment
Megosztás:

nekem leállításkor egy kicsit a motorikon szokot pislákolni.

Nekem a multkor parkoláskor égett a motorikon, pánikszerűen állítottam le a gépet, aztán óvatosan indítóztam közben meg járt az agyam, hogy mi a túró lehet, de aztán nem világított. Mondjuk nagyon nagy eső volt meg pocsolya, lehet felcsapott a víz vhova.

Link to comment
Megosztás:

Nekem a multkor parkoláskor égett a motorikon, pánikszerűen állítottam le a gépet, aztán óvatosan indítóztam közben meg járt az agyam, hogy mi a túró lehet, de aztán nem világított. Mondjuk nagyon nagy eső volt meg pocsolya, lehet felcsapott a víz vhova.

vagy tököltél, és bedúsított

ilyen volt nekem is

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.