Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Hmm.

Tönkremehet attol az akksi, hogy teljesen lemerült?

Néha kikapcsol a töltő. Ilyet nem szokott csinálni. Négy orát volt rajta a tompitott.

Mi is így jártunk a céges combóval, hétvégére a kollega rajtahagyta az utastérvilt. Hétfőn reggel 1V volt az akksiban. 2 nap kellett hozzá, hogy feltöltsük.

Link to comment
Megosztás:

Hol van pontosan az a síp, ami jelzi hogy égve hagytam a lámpát? Ma nem jelzett. :D

Le is merült az akksim teljesen, ugy kellett betolni az autót.

Most töltöm az akksit. :lol:

Valahol a műszerfalban. De először ne azt keresd, hanem vedd ki a sofőroldali belső-világítás pillanatkapcsolóját az ajtóátvezető alól. Ezen két sarú van az egyik a csipogóé. Nekem az volt elzöldülve azért nem szólt.

Link to comment
Megosztás:

Valahol a műszerfalban. De először ne azt keresd, hanem vedd ki a sofőroldali belső-világítás pillanatkapcsolóját az ajtóátvezető alól. Ezen két sarú van az egyik a csipogóé. Nekem az volt elzöldülve azért nem szólt.

Ok, köszi. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hol van pontosan az a síp, ami jelzi hogy égve hagytam a lámpát? Ma nem jelzett. :D

Le is merült az akksim teljesen, ugy kellett betolni az autót.

Most töltöm az akksit. :lol:

A biztitáblán található, nagy fehér relé szerű cucc, vannak rajra nyílások a hang miatt. Én tettem az enyémbe, csak simán be kellett dugni a helyére, és műxik. És nekem nincs külön vezetéke az ajtókapcsolónál.

Hmm.

Tönkremehet attol az akksi, hogy teljesen lemerült?

Néha kikapcsol a töltő. Ilyet nem szokott csinálni. Négy orát volt rajta a tompitott.

Tönkremehet, elvileg 10V alatt károsodik az akksi.

Link to comment
Megosztás:

A biztitáblán található, nagy fehér relé szerű cucc, vannak rajra nyílások a hang miatt. Én tettem az enyémbe, csak simán be kellett dugni a helyére, és műxik. És nekem nincs külön vezetéke az ajtókapcsolónál.

Tönkremehet, elvileg 10V alatt károsodik az akksi.

könyv szerint

csakhát...

a könyv azt is írja, hogy ha nem használjuk, akkor töltögetni kell meg ennyi meg annyi év és mégis.

fel kell tölteni

és próba cseresznye

Tiv egyébként a lekapcsolás a túláram miatt lehet, túl nagy áramot vesz fel az aksi, és az kapcsolja le szerintem

Link to comment
Megosztás:

Üdv társak.

Most írok először,segítség kellene.Ha esetleg van már ilyen hasonló hiba,akkor elég az oldal linkje is :lol:

Egy 92'-es,1.6 caravanom van(C16NZ motoros),és a hiba a következő.

Beindítás után a fordulatszámmérőm nem mutat,esetleg hébe-hóba megmozdul vagy egy rövid időre feláll a fordulatra,de szokása ilyenkor villogni a kis narancssárga hibajelző lámpának,mint a stroboszkóp,és ilyenkor visszatetél a mutató és rángat a verda is.Fura módon a hibajelző nem marad világítva,hogy lenne valami hibája.Menni lehet a kocsival,de nem egész 4-500 az alapjárat,gondolom az alapjáratot nem tudja mihez állítani,és gondolom más sem jó,meg a motornak sem tesz jót.Az indukciós jeladót már néztem a gyújtáseloszóban,komplett tettem fel egy másik bontottat,de azzal is ez a hiba áll fent.Gondolok kontakt hibára,BC hibára,esetleg valakinek más ötlete?

Köszönöm a segítségeteket.Én már kimerültem szinte tőle.

Üdv:Róbert

Link to comment
Megosztás:

A hétvégén visszakerültek a kocsimba a gyári lámpák. Ez egy 1992-es GSi Astra 16V. Felszereltséget nem tudok, elektromosablak nem volt benne, azonkívül elektromos tükör és fűthető tükör van.

Beleraktam a lámpákat amik a régi kocsimban voltak és miközben az index kábelét kerestem ráakadtam a hárompólusú állítómotor csatlakozójára, mivel azon a lámpán amit beleraktam volt motor, mondom azt is csatlakoztatom merhogy milyen jó lesz majd lehet belülről állítani esetleg. Beraktam a lámpákat a helyükre, bedugtam az összes kábelt. Felkapcsoltam a világítást, a villanymotorok elkezdtek veszettül tekerni és full le állították a lámpát. Mondom frankó, akarom tekergetni, akkor nézem hogy a kocsimban lámpaállító kapcsoló nincs is. Amit kaptam hozzá lámpákat azokban motor sem volt, tehát elvileg ez nem is felszereltsége a kocsinak.

Kérdésem az lenne hogy akkor a csatlakozó miért van bent a motortérben, miért működik mégis és hogyhogy nincs hozzá magasságállító kapcsolóm. Gondolom ezekben a régi kocsikban még automata magasságállítás nem létezik. Vagy? :lol:

Link to comment
Megosztás:

A hétvégén visszakerültek a kocsimba a gyári lámpák. Ez egy 1992-es GSi Astra 16V. Felszereltséget nem tudok, elektromosablak nem volt benne, azonkívül elektromos tükör és fűthető tükör van.

Beleraktam a lámpákat amik a régi kocsimban voltak és miközben az index kábelét kerestem ráakadtam a hárompólusú állítómotor csatlakozójára, mivel azon a lámpán amit beleraktam volt motor, mondom azt is csatlakoztatom merhogy milyen jó lesz majd lehet belülről állítani esetleg. Beraktam a lámpákat a helyükre, bedugtam az összes kábelt. Felkapcsoltam a világítást, a villanymotorok elkezdtek veszettül tekerni és full le állították a lámpát. Mondom frankó, akarom tekergetni, akkor nézem hogy a kocsimban lámpaállító kapcsoló nincs is. Amit kaptam hozzá lámpákat azokban motor sem volt, tehát elvileg ez nem is felszereltsége a kocsinak.

Kérdésem az lenne hogy akkor a csatlakozó miért van bent a motortérben, miért működik mégis és hogyhogy nincs hozzá magasságállító kapcsolóm. Gondolom ezekben a régi kocsikban még automata magasságállítás nem létezik. Vagy? :lol:

Nézd meg a műszerfalban, lehet hogy csak a kapcsoló hiányzik, de ki van kábelezve és ott a csati a fekete takarólap mögött. Akkor csak veszel egy bontottat, bedugod a helyére, és öröm és bódogtág! Nekem legalábbis ki van kábelezve, csak nincs motoros lámpám.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az ablaktörlő motorja megy, de csak 1-es fokozatban.

Szétbontani fölöslegesen nem szeretnék semmit.

Ez ugye ablaktörlő motor hiba lesz?

(Kapcsoló, biztosíték rendben, hátsó ablaktörlő is jó)

Nem hiszem, hogy maga a motor a hibás, hanem van neki vmi elektromos kütyüje . Tudod ami szabályozza, hogy gyorsan vagy lassan töröljön. Ha a motor töröl egyesben akkor az jó. Vagy esetleg maga kapcsolókarban van a hiba.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az ablaktörlő motorja megy, de csak 1-es fokozatban.

Szétbontani fölöslegesen nem szeretnék semmit.

Ez ugye ablaktörlő motor hiba lesz?

(Kapcsoló, biztosíték rendben, hátsó ablaktörlő is jó)

Nem hiszem, hogy maga a motor a hibás, hanem van neki vmi elektromos kütyüje . Tudod ami szabályozza, hogy gyorsan vagy lassan töröljön. Ha a motor töröl egyesben akkor az jó. Vagy esetleg maga kapcsolókarban van a hiba.

Jaja. Vagy a kapcsoló döglött, vagy a vezérlése. Biztosítéktáblában található, a bal felső sarkában, elvileg szürke vagy fehér színű a vezérlőreléje.

Link to comment
Megosztás:

Nézd meg a műszerfalban, lehet hogy csak a kapcsoló hiányzik, de ki van kábelezve és ott a csati a fekete takarólap mögött. Akkor csak veszel egy bontottat, bedugod a helyére, és öröm és bódogtág! Nekem legalábbis ki van kábelezve, csak nincs motoros lámpám.

jól mondja zotya, nekem is kivolt építve minden csak a 2 motor kellett bele meg a kapcsoló és már működött is. Kapcsoló nélkül teljesen leállítja a lámpákat. Vedd ki a baloldali függőleges vakdugót a vil. kapcs mellett, alatta ott van a kapcsoló stekkere. Bontóba 1000-1500 körül adják.

Link to comment
Megosztás:

jól mondja zotya, nekem is kivolt építve minden csak a 2 motor kellett bele meg a kapcsoló és már működött is. Kapcsoló nélkül teljesen leállítja a lámpákat. Vedd ki a baloldali függőleges vakdugót a vil. kapcs mellett, alatta ott van a kapcsoló stekkere. Bontóba 1000-1500 körül adják.

a régebbi verdákba minden kábel benne van...

csak a későbbiekből spórolták ki

Link to comment
Megosztás:

ha szétszeded az ablaktörlő motort, vagyis aházát

ott szokott lenni ilyen vezetőpálya

bár...

attól még vezérlő reléje islehet, ami kapcsol ide oda

A mozgás adott, a motor csak egyirányban forog szerintem nem a forgásirány változik ide-oda. :lol: Meg ugye van a végállás kapcsoló, ez szerintem sima elektronikai bibi, semmi köze a motorhoz ,meg a mozgató mechanikához.

Link to comment
Megosztás:

A mozgás adott, a motor csak egyirányban forog szerintem nem a forgásirány változik ide-oda. :lol: Meg ugye van a végállás kapcsoló, ez szerintem sima elektronikai bibi, semmi köze a motorhoz ,meg a mozgató mechanikához.

nem is azt mondtam, hogy a motornak lenne baja

csak kérdeztem, hogy nincs már ezekben elektromos pálya, de van, csak relével van vezérelve.

Link to comment
Megosztás:

a régebbi verdákba minden kábel benne van...

csak a későbbiekből spórolták ki

azt mi szerint döntötték el vajon a gyárban, hogy egy autóba milyen alkatrészeket szerelnek be? Gondolok itt arra, hogy a haver 96-os astrájába fapados abl. emelőket tettek csak a baloldali komfortos az enyémbe meg bár 2 évvel fiatalabb már olyan emelők vannak ami mind a két oldalon tanítható elektronikás mint a vekikben. Azon múlott melyik polcra nyúlt a szaki??? A ködlámpák vezetékezése is teljesen kivan építve csak a lámpák és a kapcsoló hiányzik. Az ajtóstekkerekben az autó felől nézve minden bevan kötve, még a motoros fűthető tükör is csak a reléje és az ajtó oldali vezetéke nincs benne :lol:

Link to comment
Megosztás:

azt mi szerint döntötték el vajon a gyárban, hogy egy autóba milyen alkatrészeket szerelnek be? Gondolok itt arra, hogy a haver 96-os astrájába fapados abl. emelőket tettek csak a baloldali komfortos az enyémbe meg bár 2 évvel fiatalabb már olyan emelők vannak ami mind a két oldalon tanítható elektronikás mint a vekikben. Azon múlott melyik polcra nyúlt a szaki??? A ködlámpák vezetékezése is teljesen kivan építve csak a lámpák és a kapcsoló hiányzik. Az ajtóstekkerekben az autó felől nézve minden bevan kötve, még a motoros fűthető tükör is csak a reléje és az ajtó oldali vezetéke nincs benne :lol:

hát sztem attól is, hogy hova szánták az autót...

de ezt szerintem ők se tudják már :D

Link to comment
Megosztás:

azt mi szerint döntötték el vajon a gyárban, hogy egy autóba milyen alkatrészeket szerelnek be? Gondolok itt arra, hogy a haver 96-os astrájába fapados abl. emelőket tettek csak a baloldali komfortos az enyémbe meg bár 2 évvel fiatalabb már olyan emelők vannak ami mind a két oldalon tanítható elektronikás mint a vekikben. Azon múlott melyik polcra nyúlt a szaki??? A ködlámpák vezetékezése is teljesen kivan építve csak a lámpák és a kapcsoló hiányzik. Az ajtóstekkerekben az autó felől nézve minden bevan kötve, még a motoros fűthető tükör is csak a reléje és az ajtó oldali vezetéke nincs benne :lol:

Felszereltségfüggő. Nekem is pl mindenhova oda van vezetékezve, csak be kell rakni a cuccot és a sallangjait és öröm-ünnepély. Még az ABS-nek is megvan a csatija, bár a futóműveknél nem hinném.

Ja és az enyém német. Vagyis az alváz angliai, de németben rakták össze. Lehet ettől is függ.

Link to comment
Megosztás:

jól mondja zotya, nekem is kivolt építve minden csak a 2 motor kellett bele meg a kapcsoló és már működött is. Kapcsoló nélkül teljesen leállítja a lámpákat. Vedd ki a baloldali függőleges vakdugót a vil. kapcs mellett, alatta ott van a kapcsoló stekkere. Bontóba 1000-1500 körül adják.

Jaja, múltkor erre panaszkodott Hening cartárs. Zotyáéban benne van a csati, a lámpáknál is, Karcsinak meg ki kellett építenie a vezetékhálózatot. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Felszereltségfüggő. Nekem is pl mindenhova oda van vezetékezve, csak be kell rakni a cuccot és a sallangjait és öröm-ünnepély. Még az ABS-nek is megvan a csatija, bár a futóműveknél nem hinném.

Ja és az enyém német. Vagyis az alváz angliai, de németben rakták össze. Lehet ettől is függ.

Lehet. nekem teljes káosznak tűnik :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.