Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Nna végeztem.

Szétborítva az autó belseje: Kép1 Kép2

Összeraktam és remek lett. Beépítettem vagy 20 darab kék ledet, de a fűtéskonzol még hátra van. Holnapra üzemképesnek kell lennie a verdának, ezért nem folytattam. A vízhűtő ventit azé megnézem holnap, hogy mi a rák lelte.

Mindjárt megyek le és csinálok fotót is a művemről. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nna végeztem.

Szétborítva az autó belseje: Kép1 Kép2

Összeraktam és remek lett. Beépítettem vagy 20 darab kék ledet, de a fűtéskonzol még hátra van. Holnapra üzemképesnek kell lennie a verdának, ezért nem folytattam. A vízhűtő ventit azé megnézem holnap, hogy mi a rák lelte.

Mindjárt megyek le és csinálok fotót is a művemről. :lol:

ódalletőtésihiba :lol: :D

Link to comment
Megosztás:

már nálam is. sorryka, ezekszerint a hiba az én készülékemben volt :lol: :D amúgy szép. ;) nekem nincs benne ennyi réz :D

26 órát állt így. Akksi persze lekötve. Amúgy érdekes, ha így rákötöm az akksit, akkor el sem indul semmilyen rendszer a kocsiban. Még a gyújtás ráadásával sem. Index sem működött. ;)

Mert tesztelni akartam hogy jól kötöttem-e be a belső keringető és a klímagomb ledjét, de nem villant fel. Kiderült, hogy amúgy sem, mert fordítva sikerült. Pedig meggyőződésem volt arról, hogy a barna szál a + és a fekete a -. :D

Legközelebb mini graetz-hidat teszek a lednek, aztán ottrohaggyon meg a polarításfüggőség. :lol:

Amúgy neked is ennyi mazdag van a gépezetben. Annyi hogy nekem van a klímának egy külön csatija, amin gombok világítása is üzemel, valamint a fényszóró magasságállító és az első ködlámpakapcsoló. Minden ugyanaz nálad is. Mondjuk én már találtam 4 csatit, amik X-akták. :D

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Érdeklődnék, hogy szerintetek miért van egy olyan jelenség az egyik ismerősöm astrájában /97-es benzines/, hogy amikor leállítja a motort felvillan a töltésvisszajelző és egy ideig világít neki? Valami kontakthiba, vagy komolyabb?

Link to comment
Megosztás:

Nna végeztem.

Szétborítva az autó belseje: Kép1 Kép2

Összeraktam és remek lett. Beépítettem vagy 20 darab kék ledet, de a fűtéskonzol még hátra van. Holnapra üzemképesnek kell lennie a verdának, ezért nem folytattam. A vízhűtő ventit azé megnézem holnap, hogy mi a rák lelte.

Mindjárt megyek le és csinálok fotót is a művemről. :lol:

Muti milyen lett?!!! :D

Én is hozzá akarok fogi a dolognak!

Köszike!!! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Autóban mindig a barna a testvezeték ;)

Akkor jó. Ezt megjegyzem. ;) Ha lesz rá időm ma még felcserélem a két szálat a klíma csatiban. :lol:

Muti milyen lett?!!! :D

Én is hozzá akarok fogi a dolognak!

Köszike!!! :lol:

Huh téélleg, elfelejtettem a fotót. :D

Egy óra múlva csinálok már tényleg. :D

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Érdeklődnék, hogy szerintetek miért van egy olyan jelenség az egyik ismerősöm astrájában /97-es benzines/, hogy amikor leállítja a motort felvillan a töltésvisszajelző és egy ideig világít neki? Valami kontakthiba, vagy komolyabb?

Ránéznék arra a diódahídra a generátoron. Mérjetek töltést alapjáraton és emelt fordulatszámon.

Nekem néha világítani nem szokott gyújtás ráadásakor és picivel később villan fel. Ha felkapcsolok egy fogyasztót, mondjuk a tompítottat, akkor szinte azonnal felvillan. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Érdeklődnék, hogy szerintetek miért van egy olyan jelenség az egyik ismerősöm astrájában /97-es benzines/, hogy amikor leállítja a motort felvillan a töltésvisszajelző és egy ideig világít neki? Valami kontakthiba, vagy komolyabb?

Kiment egy dióda ahogy daykiller is mondta! :lol:

A Wartburg 1.3-nál pont így jártam, meghótt 1 dióda, és miko leállítottam, sőt a kulcsot is kivettem, egyfolytában világított!

1 dióda csere után minden helyreállt! :D

Link to comment
Megosztás:

Kiment egy dióda ahogy daykiller is mondta! :D

A Wartburg 1.3-nál pont így jártam, meghótt 1 dióda, és miko leállítottam, sőt a kulcsot is kivettem, egyfolytában világított!

1 dióda csere után minden helyreállt! :lol:

Köszönjük szépen...azt még elmondjátok nekem , hogy hol és merre vannak a diódák :lol: mer aztat még nem tudom...

Link to comment
Megosztás:

Köszönjük szépen...azt még elmondjátok nekem , hogy hol és merre vannak a diódák :lol: mer aztat még nem tudom...

A képen a 11-es jelölésű a diódablokk. A javítási kézikönyv szerint. :D Függ amúgy, hogy milyen generátor. Nekem Bosch 120A-os van, azon máshol van a dióda híd tudtommal.

Valószínűleg a teljes diódahidat cserélni kell. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Köszönjük szépen...azt még elmondjátok nekem , hogy hol és merre vannak a diódák :D mer aztat még nem tudom...

Generátort kiveszed - szétkapod - kiveszed a forgórészt - és ott lesz a forgórész alatt ( a generátorház belsejében alul)

Legalábbis a Wartburgé úgy volt!

Jó szerelést!!! Azé egy kis sört hűtsetek be a végére!! :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

Csak jelzem, hogy akinek központi zár problémája akad, jó ha meglesi az ajtóba bevezető kábeleit!

Nekem is, és mindkét lányom kocsijában azért döglött be a zár, mert a vezeték eltörött a bevezetésnél. Az egyik lányoméban utólagosan buherált kp zár van, annak nem is volt bevezető gumicsöve az ajtó élében, tehát természetesen a csupasz drótot hajlogatta, törte az ajtó, síma ügy. A másik lányoméban, meg az enyémben is gyári zár van, gyári bevezető gumicsővel. Nálam a karosszériás annó 4 éve valószínűleg megtörte a gumicsövet amikor a jobb hátát vágta, hegesztette. Ez a törés benne maradt a gumicsőben és nem vettem észre, hogy minden ajtó nyitásnál, csukásnál megtörik a cső. Így aztán ennyi idő elég volt ahhoz, hogy a derót is eltörjön.

Új gumi védőcső a Csergőnél 3200 Ft volt.

Link to comment
Megosztás:

Csak jelzem, hogy akinek központi zár problémája akad, jó ha meglesi az ajtóba bevezető kábeleit!

Nekem is, és mindkét lányom kocsijában azért döglött be a zár, mert a vezeték eltörött a bevezetésnél. Az egyik lányoméban utólagosan buherált kp zár van, annak nem is volt bevezető gumicsöve az ajtó élében, tehát természetesen a csupasz drótot hajlogatta, törte az ajtó, síma ügy. A másik lányoméban, meg az enyémben is gyári zár van, gyári bevezető gumicsővel. Nálam a karosszériás annó 4 éve valószínűleg megtörte a gumicsövet amikor a jobb hátát vágta, hegesztette. Ez a törés benne maradt a gumicsőben és nem vettem észre, hogy minden ajtó nyitásnál, csukásnál megtörik a cső. Így aztán ennyi idő elég volt ahhoz, hogy a derót is eltörjön.

Új gumi védőcső a Csergőnél 3200 Ft volt.

Meg is kukkantom. Köszi. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Csak jelzem, hogy akinek központi zár problémája akad, jó ha meglesi az ajtóba bevezető kábeleit!

Nekem is, és mindkét lányom kocsijában azért döglött be a zár, mert a vezeték eltörött a bevezetésnél. Az egyik lányoméban utólagosan buherált kp zár van, annak nem is volt bevezető gumicsöve az ajtó élében, tehát természetesen a csupasz drótot hajlogatta, törte az ajtó, síma ügy. A másik lányoméban, meg az enyémben is gyári zár van, gyári bevezető gumicsővel. Nálam a karosszériás annó 4 éve valószínűleg megtörte a gumicsövet amikor a jobb hátát vágta, hegesztette. Ez a törés benne maradt a gumicsőben és nem vettem észre, hogy minden ajtó nyitásnál, csukásnál megtörik a cső. Így aztán ennyi idő elég volt ahhoz, hogy a derót is eltörjön.

Új gumi védőcső a Csergőnél 3200 Ft volt.

én bontóból vettem gumicsövet meg még pár apróságot egy kemény 500as ért :lol:

azóta is frankó, és nincs benne törés.

am az nem semmi megoldás, hogy átvezető nélkkül, csak úgy lóg a derót

az ilyen "autószerelők" miatt van rossz vélemény az autószerelőkről.

Link to comment
Megosztás:

Csak jelzem, hogy akinek központi zár problémája akad, jó ha meglesi az ajtóba bevezető kábeleit!

Nekem is, és mindkét lányom kocsijában azért döglött be a zár, mert a vezeték eltörött a bevezetésnél. Az egyik lányoméban utólagosan buherált kp zár van, annak nem is volt bevezető gumicsöve az ajtó élében, tehát természetesen a csupasz drótot hajlogatta, törte az ajtó, síma ügy. A másik lányoméban, meg az enyémben is gyári zár van, gyári bevezető gumicsővel. Nálam a karosszériás annó 4 éve valószínűleg megtörte a gumicsövet amikor a jobb hátát vágta, hegesztette. Ez a törés benne maradt a gumicsőben és nem vettem észre, hogy minden ajtó nyitásnál, csukásnál megtörik a cső. Így aztán ennyi idő elég volt ahhoz, hogy a derót is eltörjön.

Új gumi védőcső a Csergőnél 3200 Ft volt.

Kösz, nekem is hasonló problémám lehet, de amikor legutóbb levettem a küszöbburkolatot, és megcibáltam a relét megszünt a hiba. Amíg nem jön elő megint addig halasztom a hibakeresést. De ha megint carakodik megnézem a kábeleket. :lol:

Link to comment
Megosztás:

A beígért kép. :lol:

Megint megnéztem a vízhűtőrendszert. Ott a villany ugyanúgy a hőgombánál, rádugtam a műszert a venti csatijára, összezártam a hőgomba csatit, pillanatra megjelent a 12V, aztán leugrott 8-ra, majd 6-ra, aztán szép lassan 0,1V-os lépésekben lement 0V-ra a feszültség. A venti direkt akksiról meg tökéletesen üzemel. :D

Vagy a vezérlés döglött, vagy a másik ventivel lesznek problémák, ami kicsit nehézkesebb eset.

Akinek kell esetleg 3mm-s led, szóljon. Van annyi, hogy ketté válaszhatnám vele az országot, 2m magasságban. :lol:

Link to comment
Megosztás:

A képen a 11-es jelölésű a diódablokk. A javítási kézikönyv szerint. :lol: Függ amúgy, hogy milyen generátor. Nekem Bosch 120A-os van, azon máshol van a dióda híd tudtommal.

Valószínűleg a teljes diódahidat cserélni kell. :D

Ok köszönöm mindenkinek!

A söröcskét behűccsük ez természetes :lol:

Link to comment
Megosztás:

A beígért kép. :lol:

Megint megnéztem a vízhűtőrendszert. Ott a villany ugyanúgy a hőgombánál, rádugtam a műszert a venti csatijára, összezártam a hőgomba csatit, pillanatra megjelent a 12V, aztán leugrott 8-ra, majd 6-ra, aztán szép lassan 0,1V-os lépésekben lement 0V-ra a feszültség. A venti direkt akksiról meg tökéletesen üzemel. :D

Vagy a vezérlés döglött, vagy a másik ventivel lesznek problémák, ami kicsit nehézkesebb eset.

Akinek kell esetleg 3mm-s led, szóljon. Van annyi, hogy ketté válaszhatnám vele az országot, 2m magasságban. :D

szép dobókockád van :lol:

meg a ledezés is jó lett ;)

készítés közben nem csináltál képeket??

milyen színűek azok a 3mmes ledek?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.