Laleekirály Elküldve Június2, 2009 Megoszt Elküldve Június2, 2009 Sziasztok! Ma reggel melóba menet új dilije lett az autómnak. Egyszer csak kinyitotta a központit menet közben ( rablásgátlós az az átkozott riogató) majd a második fék után ismét lezárt. Nemsokára ismét kinyitotta, de akkor már megbolondult minden műszer összevissza villogtak a műszerfalfények, a kijelző és úgy elkezdett rángatni, mint egy gyújtáshibás benzines :D ugyanakkor a hátsó ködlámpa visszajelzője teljes fénnyel kigyulladt, pedig a lámpa sem volt felkapcsolva! Első körben megnéztem az akku és a generátor vezetékeit, majd a bal hátsó lámpa stekkerénél a vezetékek állapotát. Látszólag minden rendben. A rángatás és villodzás zárlatra utalna ( pl. sérült szigetelésü vezeték odakoccan valahol a kasznihoz) de akkor mitől égett a ködlámpa visszajelzője. Találkozott már valaki ilyen gonddal? Van valami tippetek? Hazafelé már nem csinálta. Elárulom bevagyok egy kicsit tojva, hétvégén indulunk a kölök osztályával 3 napos kirándulásra Kistarcsa-Székesfehérvár-Tihany-Veszprém-Bakonybél- Pannonhalma-Győr-Tatabánya útvonalon, úgyhogy nagyon szépen megköszönnék néhány gyorssegélyként hívható telefonszámot végszükség esetére. :lol: Győrben Zotya tud neked segíteni! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
invictus Elküldve Június2, 2009 Megoszt Elküldve Június2, 2009 Sziasztok! Ma reggel melóba menet új dilije lett az autómnak. Egyszer csak kinyitotta a központit menet közben ( rablásgátlós az az átkozott riogató) majd a második fék után ismét lezárt. Nemsokára ismét kinyitotta, de akkor már megbolondult minden műszer összevissza villogtak a műszerfalfények, a kijelző és úgy elkezdett rángatni, mint egy gyújtáshibás benzines :D ugyanakkor a hátsó ködlámpa visszajelzője teljes fénnyel kigyulladt, pedig a lámpa sem volt felkapcsolva! Első körben megnéztem az akku és a generátor vezetékeit, majd a bal hátsó lámpa stekkerénél a vezetékek állapotát. Látszólag minden rendben. A rángatás és villodzás zárlatra utalna ( pl. sérült szigetelésü vezeték odakoccan valahol a kasznihoz) de akkor mitől égett a ködlámpa visszajelzője. Találkozott már valaki ilyen gonddal? Van valami tippetek? Hazafelé már nem csinálta. Elárulom bevagyok egy kicsit tojva, hétvégén indulunk a kölök osztályával 3 napos kirándulásra Kistarcsa-Székesfehérvár-Tihany-Veszprém-Bakonybél- Pannonhalma-Győr-Tatabánya útvonalon, úgyhogy nagyon szépen megköszönnék néhány gyorssegélyként hívható telefonszámot végszükség esetére. :lol: Tatabányán leszek csüt-től. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laleekirály Elküldve Június2, 2009 Megoszt Elküldve Június2, 2009 Na lassan brekeké-nek összejön a szervízcsapat! :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Breki Elküldve Június2, 2009 Megoszt Elküldve Június2, 2009 Na lassan brekeké-nek összejön a szervízcsapat! :lol: Nagyon köszönöm a felajánlásokat remélem nem lesz szükség rá, hogy igénybe is vegyem, de még most sem tudom hogy érlek el benneteket Ja, mielőtt elfelejtem: szívesen elfuvarozok bármit a fent említett útvonalon, ha valaki küldeni szeretne valamit a másiknak, csak szóljatok időben, hogy feltudjam venni a csomagot Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Június3, 2009 Megoszt Elküldve Június3, 2009 Sziasztok! Ma reggel melóba menet új dilije lett az autómnak. Egyszer csak kinyitotta a központit menet közben ( rablásgátlós az az átkozott riogató) majd a második fék után ismét lezárt. Nemsokára ismét kinyitotta, de akkor már megbolondult minden műszer összevissza villogtak a műszerfalfények, a kijelző és úgy elkezdett rángatni, mint egy gyújtáshibás benzines :D ugyanakkor a hátsó ködlámpa visszajelzője teljes fénnyel kigyulladt, pedig a lámpa sem volt felkapcsolva! Első körben megnéztem az akku és a generátor vezetékeit, majd a bal hátsó lámpa stekkerénél a vezetékek állapotát. Látszólag minden rendben. A rángatás és villodzás zárlatra utalna ( pl. sérült szigetelésü vezeték odakoccan valahol a kasznihoz) de akkor mitől égett a ködlámpa visszajelzője. Találkozott már valaki ilyen gonddal? Van valami tippetek? Hazafelé már nem csinálta. Elárulom bevagyok egy kicsit tojva, hétvégén indulunk a kölök osztályával 3 napos kirándulásra Kistarcsa-Székesfehérvár-Tihany-Veszprém-Bakonybél- Pannonhalma-Győr-Tatabánya útvonalon, úgyhogy nagyon szépen megköszönnék néhány gyorssegélyként hívható telefonszámot végszükség esetére. :lol: Először is generátor hibára gondolnék, túltöltésre. Mérd meg multiméterrel alapjáraton és emelt (4000) fordulaton a töltést! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Június3, 2009 Megoszt Elküldve Június3, 2009 jó hogy nemrég beszéltünk a szénkeféről.. most adta meg magát a fúrómban :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Június3, 2009 Megoszt Elküldve Június3, 2009 B***a meg nem indul a gépezet. Behalt a gyújtáskapcsolóm. Pont a gyerekekért mentem volna. Reggel még semmi baja nem volt. :lol: :D Betét kicserélve, a gépezet pöcc-röff. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június3, 2009 Megoszt Elküldve Június3, 2009 Győrben Zotya tud neked segíteni! :lol: Tudok, ott a számom az aláírásomban. ;) B***a meg nem indul a gépezet. Behalt a gyújtáskapcsolóm. Pont a gyerekekért mentem volna. Reggel még semmi baja nem volt. :lol: :D Betét kicserélve, a gépezet pöcc-röff. :D Ha jól látom maga a műanyag kapcsoló ment tönkre, amibe a kulcsos rész olyan hülye kulcslyuk formájú pöcökkel csatlakozik? Hogy jöttél rá, hogy az a hibás? Gyujtás se volt, vagy csak nem indított? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Rob Roy Elküldve Június3, 2009 Megoszt Elküldve Június3, 2009 Üdv. Segítségre lenne szükségem. A vettem az autómba egy új fejegységet mivel a régi ha levettem a gyújtást akkor utána elfelejtett minden beállítást. pl: melyk számnál járt a cd, milyen hangerővel, az eltárolt rádió állomásokat, meg úgy egyáltalán mindent amit beállítottam, testre szabtam a lejátszón. Na gondoltam én ( hülye) hogy biztos rossz a berendezés és vettem egy másikat. Na ez ugyanazt csinálja!!! Szóval nyilván valami elektromos gond lehet az autóval. Kérlek segítsetek, hogy mi lehet a gond, mit nézzek meg, mert megőrülök. Előre is köszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve Június3, 2009 Megoszt Elküldve Június3, 2009 Üdv. Segítségre lenne szükségem. A vettem az autómba egy új fejegységet mivel a régi ha levettem a gyújtást akkor utána elfelejtett minden beállítást. pl: melyk számnál járt a cd, milyen hangerővel, az eltárolt rádió állomásokat, meg úgy egyáltalán mindent amit beállítottam, testre szabtam a lejátszón. Na gondoltam én ( hülye) hogy biztos rossz a berendezés és vettem egy másikat. Na ez ugyanazt csinálja!!! Szóval nyilván valami elektromos gond lehet az autóval. Kérlek segítsetek, hogy mi lehet a gond, mit nézzek meg, mert megőrülök. Előre is köszi. Nincs az autóval semmi gond. Ugorj el egy hifi beszerelőhöz, két perc alatt átköti a memória szálat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Rob Roy Elküldve Június3, 2009 Megoszt Elküldve Június3, 2009 Köszi a választ, esetleg én is megcsinálnám ha leírnád hogy hogyan is, szerintem elboldogulok ill. megpróbálom úgy tanul az ember :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve Június3, 2009 Megoszt Elküldve Június3, 2009 Ebben nem tudok segiteni, de van egy szál, ami állandoan áram alatt van. Azt kell a fejegység megfelelő, memoria vezetékére kötni. Ennyit tudok. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zocsa Elküldve Június3, 2009 Megoszt Elküldve Június3, 2009 Köszi a választ, esetleg én is megcsinálnám ha leírnád hogy hogyan is, szerintem elboldogulok ill. megpróbálom úgy tanul az ember :lol: Megnézed a bekötési rajzát,és kiméred a csatlakozódat az autóban. A gond az,hogy ahol a magnónak fix (állandó) 12v kellene,neked ott kapcsolt 12v van jelenleg. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Június3, 2009 Megoszt Elküldve Június3, 2009 B***a meg nem indul a gépezet. Behalt a gyújtáskapcsolóm. Pont a gyerekekért mentem volna. Reggel még semmi baja nem volt. :lol: :D Betét kicserélve, a gépezet pöcc-röff. :lol: mi az a szigetelőszalagozás?? Megnézed a bekötési rajzát,és kiméred a csatlakozódat az autóban. A gond az,hogy ahol a magnónak fix (állandó) 12v kellene,neked ott kapcsolt 12v van jelenleg. jaja így így két megoldás lehetséges, mind akettő profin működik egyik az, hogy veszel egy olyat, ami rámegy a gyárikábel végére, és a vezetékeket úgy kötöd, hogy a táp is és a memória is az állandó feszről kapja a meghajtást. másik megoldás, hogy felcseréled a kapcsolt +-t az állandó +al, egy kiscsavarhúzóval kifszgeted, és átdugod. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Rob Roy Elküldve Június3, 2009 Megoszt Elküldve Június3, 2009 Akkor ahol a fix 12 V jön azt a vezetéket kell a lejátszó memória vezetékével összekötni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Breki Elküldve Június3, 2009 Megoszt Elküldve Június3, 2009 Akkor ahol a fix 12 V jön azt a vezetéket kell a lejátszó memória vezetékével összekötni? A GYÍK-ban találsz szuper leírást róla! A piros és a fekete vezetéket kell felcserélni a tápcsatlakozóban :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Breki Elküldve Június3, 2009 Megoszt Elküldve Június3, 2009 Először is generátor hibára gondolnék, túltöltésre. Mérd meg multiméterrel alapjáraton és emelt (4000) fordulaton a töltést! Megmértem, alapjáraton 13.6 emelten 14V. Nemrég volt túltöltés gondom akkor cseréltük sokezerért a szabályzóját, de akkor csak abból látszott, hogy nagyon fehér fénnyel égtek a műszerfal fények és a ford mérő nem mért semmit de nem akadozott a motor. Most ilyen nem volt csak villogás meg rángatás. :lol: Lekopogom tegnap óta nem csinálta Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve Június3, 2009 Megoszt Elküldve Június3, 2009 A GYÍK-ban találsz szuper leírást róla! A piros és a fekete vezetéket kell felcserélni a tápcsatlakozóban :D Dehogy. A kéket kell elvágniiii. :lol: :D :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Breki Elküldve Június3, 2009 Megoszt Elküldve Június3, 2009 Dehogy. A kéket kell elvágniiii. :lol: :D :lol: mé? akko begyorsul az időzítő? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Június3, 2009 Megoszt Elküldve Június3, 2009 mé? akko begyorsul az időzítő? elég gyors az, mikor csak ennyit ír: 00:19 aztán bumm :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Újonc Astra-s Elküldve Június3, 2009 Megoszt Elküldve Június3, 2009 Üdv. Segítségre lenne szükségem. A vettem az autómba egy új fejegységet mivel a régi ha levettem a gyújtást akkor utána elfelejtett minden beállítást. pl: melyk számnál járt a cd, milyen hangerővel, az eltárolt rádió állomásokat, meg úgy egyáltalán mindent amit beállítottam, testre szabtam a lejátszón. Na gondoltam én ( hülye) hogy biztos rossz a berendezés és vettem egy másikat. Na ez ugyanazt csinálja!!! Szóval nyilván valami elektromos gond lehet az autóval. Kérlek segítsetek, hogy mi lehet a gond, mit nézzek meg, mert megőrülök. Előre is köszi. Szia! Valóban az a gond, hogy jelen pillanatban csak kapcsolt tápfeszültséget kap a fejegységed, állandót nem. Viszont ha nem vagy biztos magadban, akkor inkább vidd el egy szakihoz az autót aki átköti a megfelelő drótot. Ezt azért ajánlanám melegen, mert ha netán rossz dróttal variálsz és fordított tápot adsz a készüléknek, akkor a beépített végfok IC-ből kijön a füst, és nem fog tovább működni. Annak cseréje pedig általában nem ócco egy fejegységben. És akkor még szerencséd volt, hogy "csak" a végfok durrant el. Volt szerencsém már olyan készüléket látni belülről, aminek a nyomtatott lapjáról elpárolgott a táp vezetőcsík, és a szó szoros értelmében lerobbant a végfok, meg még néhány alkatrész teteje egy fordított bekötés miatt. De ha magad akarod végezni, akkor: fogsz egy kéziműszert, és a műszerfalból kilógó csatin megméred a kijövő villanyokat a test madzaghoz képest. Kell találnod egy drótot amin állandóan van 12 volt, meg egy olyat, amin csak akkor, ha ráadod a gyújtást. Ha ez megvan, akkor megnézed a fejegység kábelezését, megkeresed a bekötési rajz/feliratozás alapján a memória vezetéket, és azt kötöd az állandó 12 voltra, a másik pluszt pedig a kapcsoltra. Ennyi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Június3, 2009 Megoszt Elküldve Június3, 2009 Szia! Valóban az a gond, hogy jelen pillanatban csak kapcsolt tápfeszültséget kap a fejegységed, állandót nem. Viszont ha nem vagy biztos magadban, akkor inkább vidd el egy szakihoz az autót aki átköti a megfelelő drótot. Ezt azért ajánlanám melegen, mert ha netán rossz dróttal variálsz és fordított tápot adsz a készüléknek, akkor a beépített végfok IC-ből kijön a füst, és nem fog tovább működni. Annak cseréje pedig általában nem ócco egy fejegységben. És akkor még szerencséd volt, hogy "csak" a végfok durrant el. Volt szerencsém már olyan készüléket látni belülről, aminek a nyomtatott lapjáról elpárolgott a táp vezetőcsík, és a szó szoros értelmében lerobbant a végfok, meg még néhány alkatrész teteje egy fordított bekötés miatt. De ha magad akarod végezni, akkor: fogsz egy kéziműszert, és a műszerfalból kilógó csatin megméred a kijövő villanyokat a test madzaghoz képest. Kell találnod egy drótot amin állandóan van 12 volt, meg egy olyat, amin csak akkor, ha ráadod a gyújtást. Ha ez megvan, akkor megnézed a fejegység kábelezését, megkeresed a bekötési rajz/feliratozás alapján a memória vezetéket, és azt kötöd az állandó 12 voltra, a másik pluszt pedig a kapcsoltra. Ennyi. ahogy nemrég írtam :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Újonc Astra-s Elküldve Június3, 2009 Megoszt Elküldve Június3, 2009 ahogy nemrég írtam :lol: Igen, de gondoltam nem árt, ha a veszélyre is kiemelten felhívjuk a kolléga figyelmét, mert kár lenne ha rögtön javíttani kéne az új készüléket. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Június3, 2009 Megoszt Elküldve Június3, 2009 Igen, de gondoltam nem árt, ha a veszélyre is kiemelten felhívjuk a kolléga figyelmét, mert kár lenne ha rögtön javíttani kéne az új készüléket. hát azért azt csak tudja, hogy a + az + az - az - :lol: de végülis ez jó :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Június3, 2009 Megoszt Elküldve Június3, 2009 ... akkor a beépített végfok IC-ből kijön a füst, és nem fog tovább működni... A világon minden ilyen kütyü füsttel működik. Ha kijön a füst, elromlik a ketyere :D :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts