Novy Elküldve Május31, 2009 Elküldve Május31, 2009 Most igy emlékezetből nem is tudom megmondani hogy mennyire széles a szénkefe. Az a baj, hogy olyan szakadás legalább három helyen is van rajta...sőt, ha jól emlékszem, van amelyik egymás melletti :D Nem tudok odaforrasztani egy drótot, az nem segitene? :lol: szakadás szemmel látható helyen?? akkor azt vki szétbarmolta :S
brezsó Elküldve Május31, 2009 Elküldve Május31, 2009 Le tudod fényképezni nekünk, ezt a dolgot? ...most mennem kell, de lesz kép kb. 1 óra múlva, várjatok meg! :D :lol: ..hülye fejemmel csinálhattam volna róla képet még akkor...
zotya975 Elküldve Május31, 2009 Elküldve Május31, 2009 Most igy emlékezetből nem is tudom megmondani hogy mennyire széles a szénkefe. Az a baj, hogy olyan szakadás legalább három helyen is van rajta...sőt, ha jól emlékszem, van amelyik egymás melletti :D Nem tudok odaforrasztani egy drótot, az nem segitene? :lol: Meg lehet próbálni forrasztani, esetleg letekerni belőle egy menetet, és úgy visszaforrasztani, ha az utolsó menet pont kívülre esik.
Breki Elküldve Május31, 2009 Elküldve Május31, 2009 A minap vacakolni kezdett a riasztóm, a jobb oldali index villanás helyett folyamatosan világított ki-be kapcskor. Szétkaptam, kiszedtem a relét ami kapcsolja, kerestem a fiókban egy hasonlót bemókoltam vezetékkel, mert olyat ami befért volna a panel furataiba nem találtam itthon. Visszaszerel , örül, működik. Aztán kíváncsiságból este rákerestem a neten a kiszedett relére - kár volt - és az agyam ledobta a szíjat. A gyártó szerint a terhelhetősége 2×20A max. 2 sec.!!! A riasztó meg kb. 1.5 sec ben villogtatja az indexeket riasztáskor.Én immár 25 éve foglalkozom felvonó vezérlésekkel, gyártom , szervizelem őket ebből kifolyólag rengeteg féle-fajta relével, mágneskapcsolóval találkoztam már, de ilyet még nem láttam. Ennyi erővel azt is mondhatná a gyártó, hogy 100A 2tized másodpercig. Én megértem a spórolást, de ennyire??? :lol:
brezsó Elküldve Május31, 2009 Elküldve Május31, 2009 ...most mennem kell, de lesz kép kb. 1 óra múlva, várjatok meg! :lol: :lol: ..hülye fejemmel csinálhattam volna róla képet még akkor... Meg lehet próbálni forrasztani, esetleg letekerni belőle egy menetet, és úgy visszaforrasztani, ha az utolsó menet pont kívülre esik. Na, előbbre hoztam a dolgot - ez nekem fontosabb. :D Az aláirásomban szereplő linkre tettem a képeket. Nem jó minőségűek mert mobillal készültek lámpafénynél, de a lényeg azt hiszem igy is kivehető. Két szakadás van és egymásnak szemben lévő lemezkéknél.. rosszul emlékeztem.. :D
Novy Elküldve Május31, 2009 Elküldve Május31, 2009 A minap vacakolni kezdett a riasztóm, a jobb oldali index villanás helyett folyamatosan világított ki-be kapcskor. Szétkaptam, kiszedtem a relét ami kapcsolja, kerestem a fiókban egy hasonlót bemókoltam vezetékkel, mert olyat ami befért volna a panel furataiba nem találtam itthon. Visszaszerel , örül, működik. Aztán kíváncsiságból este rákerestem a neten a kiszedett relére - kár volt - és az agyam ledobta a szíjat. A gyártó szerint a terhelhetősége 2×20A max. 2 sec.!!! A riasztó meg kb. 1.5 sec ben villogtatja az indexeket riasztáskor.Én immár 25 éve foglalkozom felvonó vezérlésekkel, gyártom , szervizelem őket ebből kifolyólag rengeteg féle-fajta relével, mágneskapcsolóval találkoztam már, de ilyet még nem láttam. Ennyi erővel azt is mondhatná a gyártó, hogy 100A 2tized másodpercig. Én megértem a spórolást, de ennyire??? :lol: de lehet hogy csak simán megadta már magát nem? a kocsibn lévő relék is ttira túl vannak méretezve, de mégis meghalnak egyszer.
Breki Elküldve Május31, 2009 Elküldve Május31, 2009 de lehet hogy csak simán megadta már magát nem? a kocsibn lévő relék is ttira túl vannak méretezve, de mégis meghalnak egyszer. A riogatón levő dátum szerint 2005-ös. Az autóm kb. másfél évet állt garázsban mielőtt hozzám került ( második autónak tartogatták) tehát sokat nem használták. Ennyit tudnia kéne alapból egy relének. De az én problémám azzal a 2 másodperccel van amit a gyártó megadott. Inkább írta volna rá, hogy max. 5A és passz. Ugyanúgy eltudja adni, mert pici, nem foglal sok helyet. Egyébként a maradék érintkezőt leteszteltem : 9A-ig bírta 1 sec-es terhelésekkel!
Novy Elküldve Május31, 2009 Elküldve Május31, 2009 A riogatón levő dátum szerint 2005-ös. Az autóm kb. másfél évet állt garázsban mielőtt hozzám került ( második autónak tartogatták) tehát sokat nem használták. Ennyit tudnia kéne alapból egy relének. De az én problémám azzal a 2 másodperccel van amit a gyártó megadott. Inkább írta volna rá, hogy max. 5A és passz. Ugyanúgy eltudja adni, mert pici, nem foglal sok helyet. Egyébként a maradék érintkezőt leteszteltem : 9A-ig bírta 1 sec-es terhelésekkel! ja értem
Breki Elküldve Május31, 2009 Elküldve Május31, 2009 Na, előbbre hoztam a dolgot - ez nekem fontosabb. :lol: Az aláirásomban szereplő linkre tettem a képeket. Nem jó minőségűek mert mobillal készültek lámpafénynél, de a lényeg azt hiszem igy is kivehető. Két szakadás van és egymásnak szemben lévő lemezkéknél.. rosszul emlékeztem.. :lol: kicsit nehezen látható ugyan de ha jól látom nem gányoltak bele. Ha szakadt a tekercs nem hiszem, hogy megtudod menteni, mert ha pont a szakadásnál áll meg nem fog többé elindulni. :D Eggyel még talán, de kettővel....
brezsó Elküldve Május31, 2009 Elküldve Május31, 2009 kicsit nehezen látható ugyan de ha jól látom nem gányoltak bele. Ha szakadt a tekercs nem hiszem, hogy megtudod menteni, mert ha pont a szakadásnál áll meg nem fog többé elindulni. :D Eggyel még talán, de kettővel.... Nem úgy néz ki mint amibe bele lett volna nyúlkálva, valóban. Az a réz vezeték/tekercselés szál van letörve/kiégve ami a hurokból menne (vagy érkezne)..és épp a két szemben levőnél - ami ugye, ahogyan kivettem a leirásodból, összefüggnek/össze vannak kötve - ezért gondoltam arra hogy oda valami kis rézdrótot forrasztanék, hátha meglenne a kör. Na, most ha én ezt megpróbálnám, azzal - ha nem sikerülne beinditani - valami további kárt, nagyobb bajt is tudok okozni vagy egy próbát megér? :lol:
Breki Elküldve Május31, 2009 Elküldve Május31, 2009 Nem úgy néz ki mint amibe bele lett volna nyúlkálva, valóban. Az a réz vezeték/tekercselés szál van letörve/kiégve ami a hurokból menne (vagy érkezne)..és épp a két szemben levőnél - ami ugye, ahogyan kivettem a leirásodból, összefüggnek/össze vannak kötve - ezért gondoltam arra hogy oda valami kis rézdrótot forrasztanék, hátha meglenne a kör. Na, most ha én ezt megpróbálnám, azzal - ha nem sikerülne beinditani - valami további kárt, nagyobb bajt is tudok okozni vagy egy próbát megér? :lol: Egy próbát megér szerintem ha törött a tekercsvég, ha égett akkor nem biztos, mert lehet azért égett el, mert valahol már zárlatos a tekercs
brezsó Elküldve Május31, 2009 Elküldve Május31, 2009 Egy próbát megér szerintem ha törött a tekercsvég, ha égett akkor nem biztos, mert lehet azért égett el, mert valahol már zárlatos a tekercs Akkor megróbálom mert nem tudom megitélni, hogy égett-e vagy törött..végülis ha nagyobb bajt nem csinálok vele - ha nem vág haza mást majd kipróbáláskor a kocsiban - akkor nincs vesziteni valóm. Köszi! ---------- szerk.: Lehet ilyen motort venni is külön vagy csak a tekercselés vagy egy komplett új a megoldás :lol: :D
zotya975 Elküldve Május31, 2009 Elküldve Május31, 2009 Akkor megróbálom mert nem tudom megitélni, hogy égett-e vagy törött..végülis ha nagyobb bajt nem csinálok vele - ha nem vág haza mást majd kipróbáláskor a kocsiban - akkor nincs vesziteni valóm. Köszi! ---------- szerk.: Lehet ilyen motort venni is külön vagy csak a tekercselés vagy egy komplett új a megoldás :lol: :D Nem hiszem, hogy kárt csinál, elméletileg van védve biztivel, max. az száll el. Ha van a közelben motortekercselő, akkor ott kéne próbálkozni, végülis neki mindegy, hogy mosógépmotort tekercsel, vagy Opel ablakemelőt. A rézdrót átmérője passzoljon, meg a menetszám. Ha nem vállalja, akkor próbálj egyet letekerni a menetről és visszaforrasztani, ha ez pont kívülre esik, és nem a többi alá. Nem tartom valószínűnek, hogy bontóban külön adjanak motort szerkezet nélkül. De egy próbát megér.
Novy Elküldve Május31, 2009 Elküldve Május31, 2009 Nem hiszem, hogy kárt csinál, elméletileg van védve biztivel, max. az száll el. Ha van a közelben motortekercselő, akkor ott kéne próbálkozni, végülis neki mindegy, hogy mosógépmotort tekercsel, vagy Opel ablakemelőt. A rézdrót átmérője passzoljon, meg a menetszám. Ha nem vállalja, akkor próbálj egyet letekerni a menetről és visszaforrasztani, ha ez pont kívülre esik, és nem a többi alá. Nem tartom valószínűnek, hogy bontóban külön adjanak motort szerkezet nélkül. De egy próbát megér. ajtót kapott, mechanika összeszakadt.. abból talán, de ez rika nagyon. mikor a renóba melóztam nem hoztam el, pedig ott volt egy rakat rossz emelőből kiszdve a motor... lehet még passzolna nekünk is mivel made in france az opelban is van sok.
zotya975 Elküldve Május31, 2009 Elküldve Május31, 2009 ajtót kapott, mechanika összeszakadt.. abból talán, de ez rika nagyon. mikor a renóba melóztam nem hoztam el, pedig ott volt egy rakat rossz emelőből kiszdve a motor... lehet még passzolna nekünk is mivel made in france az opelban is van sok. Legalábbis a szivargyujtó tök ugyanolyan mint a R19-ben. :lol:
invictus Elküldve Május31, 2009 Elküldve Május31, 2009 LINK Ez b10d izzó, ahogy nézem, a foglalat nagyon hasonlít arra amik a műszerfalban felbukkannak. Ilyen izzókat láttam digitális műszeregységben. Az az elképzelésem, hogy ezek passzolnak a gyári izzók helyére. Jó a megérzésem?
Novy Elküldve Május31, 2009 Elküldve Május31, 2009 LINK Ez b10d izzó, ahogy nézem, a foglalat nagyon hasonlít arra amik a műszerfalban felbukkannak. Ilyen izzókat láttam digitális műszeregységben. Az az elképzelésem, hogy ezek passzolnak a gyári izzók helyére. Jó a megérzésem? látszatra úgy néz ki.
Laleekirály Elküldve Május31, 2009 Elküldve Május31, 2009 LINK Ez b10d izzó, ahogy nézem, a foglalat nagyon hasonlít arra amik a műszerfalban felbukkannak. Ilyen izzókat láttam digitális műszeregységben. Az az elképzelésem, hogy ezek passzolnak a gyári izzók helyére. Jó a megérzésem? Szerintem jó a megérzésed! :D Ránézésre tényleg passzol! :lol:
invictus Elküldve Május31, 2009 Elküldve Május31, 2009 Szerintem jó a megérzésed! :lol: Ránézésre tényleg passzol! :D Érdemes lenne kipróbálni ezt a 3wattosat a 2w helyett. Mondjuk létezik ebből 5w is de az sok lenne. Nem utasítanék vissza egy kicsit fényesebb műszerfalat :lol:
Novy Elküldve Május31, 2009 Elküldve Május31, 2009 Érdemes lenne kipróbálni ezt a 3wattosat a 2w helyett. Mondjuk létezik ebből 5w is de az sok lenne. Nem utasítanék vissza egy kicsit fényesebb műszerfalat :lol: nekem a fényerejével nincs baj, csak ez a pisisárga :D
Laleekirály Elküldve Május31, 2009 Elküldve Május31, 2009 Érdemes lenne kipróbálni ezt a 3wattosat a 2w helyett. Mondjuk létezik ebből 5w is de az sok lenne. Nem utasítanék vissza egy kicsit fényesebb műszerfalat :D Én maradok a ledeknél. Szerintem a 3W-os már nagyobb hőt termel és lehet, hogy megéreznék a műanyagok. Mikor ledeztem a középkonzolt, akkor vettem észre, hogy a konzol világításnál, ahol az égők voltak, ott meg volt olvadva a foglalat körül. Pedig csak 2W-os izzók voltak benne. Most már nincs ilyen problémám! :lol:
invictus Elküldve Május31, 2009 Elküldve Május31, 2009 Én maradok a ledeknél. Szerintem a 3W-os már nagyobb hőt termel és lehet, hogy megéreznék a műanyagok. Mikor ledeztem a középkonzolt, akkor vettem észre, hogy a konzol világításnál, ahol az égők voltak, ott meg volt olvadva a foglalat körül. Pedig csak 2W-os izzók voltak benne. Most már nincs ilyen problémám! :lol: Ez való igaz. Amikor a ledek voltak benn, a fűtéskonzolnál semmit nem éreztem, így izzókkal pedig érezhetően meleg a számlap. Kérdés mennyire lenne vészes az a 3w.
Laleekirály Elküldve Május31, 2009 Elküldve Május31, 2009 Ez való igaz. Amikor a ledek voltak benn, a fűtéskonzolnál semmit nem éreztem, így izzókkal pedig érezhetően meleg a számlap. Kérdés mennyire lenne vészes az a 3w. Nekem is amikor sima izzók voltak benne, akkor a középkonzol nem gyengén meleg volt! Ugyan ez volt a km óránál is. Télen jobb volt a fűtés! :lol:
brezsó Elküldve Május31, 2009 Elküldve Május31, 2009 :D Minden visszaszivva!!! :D ;) Az ahol "el van szakadva" a tekercselés drótja az valójában nem elszakadva van hanem ott kezdődik illetve végződik a drót. Az volt gyanús, hogy azokon a helyeken két szál megy le mig a többin egy-egy szálból van a hurok...és az is gyanús volt, hogy miért épp a két egymással szemben levő lemezkénél van igy. Megnéztem más motoron(rossz mixer, de a motorja jó!), hogy hogyan van ott és ott is hasonlóan...ergo a motor ezen része rendben. Aztán gyanússá vált(az apám szemében) a szénkefe. Kicsit le volt pattanva a külső alsó sarka és igy(azt gondolta/-tuk) nem tolja rendesen be az a kis rugó.. Kicseréltem, de nem volt olyan és reszeltem egy másikból ideiglenesen, hogy tényleg az bibis-e? ..úgyse volt jó...ismét átmértük. Aztán kimértük, hogy mit csinál bekötve..honnan hova mikor megy az áram. Tegnap nem mértem rá a sofőroldalról való kapcsoláskor és a testet is mindig a kasztniról vettem(pedig a csatiban is egyik mindig test) ;) , nem is gondoltam rá, de most azt is kipróbáltuk és itt jött a megoldás. Heuréka! Az ajtóátvezetőben rossz helyre voltak szúrva a vezetékek. Azt is tudom miért történhetett ez meg a mesterrel. Véletlenül a másik barna vezetékhez tartva szurkodta a házba őket. Jól feladta nekem a leckét az "öreg"! :lol: Igy utólag még azt is mondhatnám, hogy tök jó érzés - amolyan sikerélmény - ,de azért meglettem volna ennyi idegelés nélkül is :D :D Jelen állapotban minden működik, csak most meg az a szénkefe szarakodik - hiába, én reszelgettem oda - és néhány használat után megszorul és nem megy a motor...majd holnap rendbeteszem illetve próbálok szerezni odavaló szénkefét, de ettől nagyobb baja ne legyen! :lol: Azért köszi a segitőkészséget, fiúk!
hening Elküldve Június1, 2009 Elküldve Június1, 2009 ... Örülök, hogy sikerült összehozni. Biztosan nem kötöttem volna félre, ha nem jár annyit a szád. :lol: :lol: De a lényeg, hogy műxik. :D Az "öreg"-ért meg még szorulsz majd. :D
Recommended Posts