Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Most így eszembe villant, hogy lehet azért nem indulnak a ventik, mert valamelyiknek elszakadt vagy zárlatos lett a tekercselése, utóbbi miatt lehetséges, hogy ronggyá égette a relé érintkezőjét. Azt meg még nem néztem, hogy a venti egyáltalán kap-e villanyt, mikor összezárom a hőgomba csatiját.

Gondolom ez még lehetséges hibalehetőség. <_<

Link to comment
Megosztás:

Most így eszembe villant, hogy lehet azért nem indulnak a ventik, mert valamelyiknek elszakadt vagy zárlatos lett a tekercselése, utóbbi miatt lehetséges, hogy ronggyá égette a relé érintkezőjét. Azt meg még nem néztem, hogy a venti egyáltalán kap-e villanyt, mikor összezárom a hőgomba csatiját.

Gondolom ez még lehetséges hibalehetőség. <_<

Egyik ventid se indul el? 2-es fokozatban azaz mikor direktbe kapja a + - -t?

Azt hogy a venti rossz-e könnyü kideríteni, csak a csatiját zárd rövidre és a másiknak akkor el kell indulnia, minde ezt persze csak akkor mikor az 1-es fokozat (egymás előtétei)-nál.

András

Link to comment
Megosztás:

Most így eszembe villant, hogy lehet azért nem indulnak a ventik, mert valamelyiknek elszakadt vagy zárlatos lett a tekercselése, utóbbi miatt lehetséges, hogy ronggyá égette a relé érintkezőjét. Azt meg még nem néztem, hogy a venti egyáltalán kap-e villanyt, mikor összezárom a hőgomba csatiját.

Gondolom ez még lehetséges hibalehetőség. <_<

Próbáltál már direkt tápot adni a ventinek? Lehúzni a csatit, aztán adni egy testet, meg egy tápot? Egyből kiderül, hogy a venti motorja műkszik-e.

Link to comment
Megosztás:

Igen, de ez mi a túró lehet? <_<

Ez robogóhoz tárcsafék zár....a kulcsal egy reteszt kinyitsz...és az első keréknél a tárcsaféken átnyomod...mert körbe lyukas...

Na de ez valami tovább fejlesztett változat mert nekem nem riasztott anno mikor robogóm volt :lol:

Link to comment
Megosztás:

Egyik ventid se indul el? 2-es fokozatban azaz mikor direktbe kapja a + - -t?

Azt hogy a venti rossz-e könnyü kideríteni, csak a csatiját zárd rövidre és a másiknak akkor el kell indulnia, minde ezt persze csak akkor mikor az 1-es fokozat (egymás előtétei)-nál.

András

96/9-től változott az egész áramkör. Mivel megjelentek a klímás verdák. Itt már csak egypólusú hőgomba van, ami ha kapcsol, akkor sorba kötve indulnak el a ventik valamint ha csak a klíma üzemel akkor is, viszont ha közben a klíma is üzemel, felmelegedett víz mellett, akkor megkapják a direkt 12V-ot, nem 6-6V-ot.

Amúgy jah, egyik sem indul el, sem a relét nem hallom kattanni a biztosítéktáblafelől, pedig tavaly sűrűn hallottam. A hőgombáig megérkezik a 12V.

Link to comment
Megosztás:

Motorok tárcsafékére rakják fel és emiatt, ezáltal nem tud körbefurdulni a tárcsa. Eltolni pl nemtudod a motort. Ez még risztani is tud, tehát trélerre is hülyén néz ki mikor feldobják. :lol:

Jó...motor <_< nekem robogóhoz volt, azért azt írtam :lol:

Link to comment
Megosztás:

Próbáltál már direkt tápot adni a ventinek? Lehúzni a csatit, aztán adni egy testet, meg egy tápot? Egyből kiderül, hogy a venti motorja műkszik-e.

Még nem, pedig gondoltam rá a hétvégén mikor szét volt borítva az autó belseje félig. Akkor még nem jutott eszembe, hogy esetleg lehetséges ventiprobléma. Amúgy ha a másik rossz, ami a lökhárítóban van, az gáz, mert azt sem tudom honnan megy neki a vezeték. <_< Valószínűleg lökhárítóbontás lenne belőle, vagy minimum hűtőrács. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Motorok tárcsafékére rakják fel és emiatt, ezáltal nem tud körbefurdulni a tárcsa. Eltolni pl nemtudod a motort. Ez még risztani is tud, tehát trélerre is hülyén néz ki mikor feldobják. :lol:

Ühüm, kösz.

Még nem, pedig gondoltam rá a hétvégén mikor szét volt borítva az autó belseje félig. Akkor még nem jutott eszembe, hogy esetleg lehetséges ventiprobléma. Amúgy ha a másik rossz, ami a lökhárítóban van, az gáz, mert azt sem tudom honnan megy neki a vezeték. <_< Valószínűleg lökhárítóbontás lenne belőle, vagy minimum hűtőrács. :lol:

Szerintem a relénél , vagy egy csatlakozónál is lehet neki tápot adni, ha tudod a vezetékek színeit.

Link to comment
Megosztás:

96/9-től változott az egész áramkör. Mivel megjelentek a klímás verdák. Itt már csak egypólusú hőgomba van, ami ha kapcsol, akkor sorba kötve indulnak el a ventik valamint ha csak a klíma üzemel akkor is, viszont ha közben a klíma is üzemel, felmelegedett víz mellett, akkor megkapják a direkt 12V-ot, nem 6-6V-ot.

Amúgy jah, egyik sem indul el, sem a relét nem hallom kattanni a biztosítéktáblafelől, pedig tavaly sűrűn hallottam. A hőgombáig megérkezik a 12V.

Neked is két hőgombád van? Mert amit én beépítettem klímát, abban 2 hőgomba van. Az egyik kapcsol asszem 96-nál, amásik (ami két hőfokon kapcsol) kb 100-nál ekkor van fix 12V ahogy tehívod, a másik kb 110-nél mikor tiltja a klíma kompresszort. Egy pill és előkeresem a rajzokat.

András

Jav: 97/2 havi 1.6 SZ motoros gyári klímát tettem át.

Link to comment
Megosztás:

Neked is két hőgombád van? Mert amit én beépítettem klímát, abban 2 hőgomba van. Az egyik kapcsol asszem 96-nál, amásik (ami két hőfokon kapcsol) kb 100-nál ekkor van fix 12V ahogy tehívod, a másik kb 110-nél mikor tiltja a klíma kompresszort. Egy pill és előkeresem a rajzokat.

András

Jav: 97/2 havi 1.6 SZ motoros gyári klímát tettem át.

Egyről tudok, ami a kunkori cső alatt van közvetlenül a vízhűtőbordában. Mondjuk a rajzon szerepel egy hárompólusú kapcsoló is, S129 névvel jelöléssel, asszem.

Link to comment
Megosztás:

Ez egy kicsit drágának tűnik..hm, habár megvan mindene és új, állitólag garanciával van.. Lehetséges, hogy nem is olyan sok érte? <_<

Utángyártott kettes kapcsoló...a gyári jobb...szerintem...én direkt azt vettem bontóba. Amúgy 25ért ajánlottak nekem anno jó állapotú bontottat kapcsolókkal kábellel, de csak a kapcsoló kellett :lol:

Link to comment
Megosztás:

Egyről tudok, ami a kunkori cső alatt van közvetlenül a vízhűtőbordában. Mondjuk a rajzon szerepel egy hárompólusú kapcsoló is, S129 névvel jelöléssel, asszem.

A másiknak is ott kell lennie, és megy tovább a egy szál a klímakopresszorhoz.

A 21-es 15-ös. 20-as biztosítékok biztosan jók?

Reléket leellenörizted már?

A "másik" háromvezetékes hőgomba megy a fekete relére (biztosítéktábla) egy barna fehérrel. Vagy az a rossz. Vagy a biztik. *

Illetve ellenörizd le a 2 zöld relét.

Valamint a motortérben lévő 10A klímabiztit megnézted zöld kábel megy rá ?

*jav: persze ha feltételezzük, hogy csak egyszerre egy relé ment tönkre.

Link to comment
Megosztás:

A másiknak is ott kell lennie, és megy tovább a egy szál a klímakopresszorhoz.

A 21-es 15-ös. 20-as biztosítékok biztosan jók?

Reléket leellenörizted már?

A "másik" háromvezetékes hőgomba megy a fekete relére (biztosítéktábla) egy barna fehérrel. Vagy az a rossz. Vagy a biztik. *

Illetve ellenörizd le a 2 zöld relét.

Valamint a motortérben lévő 10A klímabiztit megnézted zöld kábel megy rá ?

*jav: persze ha feltételezzük, hogy csak egyszerre egy relé ment tönkre.

Biztosítékok jók. Ez a 10A-s klímabizti ez nekem új. :lol: Abban a fekete dobozban találom?

Reléket nem nagyon tudtam ellenőrizni, mivel nem tudtam annyira kibuktatni a táblát, hogy hozzáférjek a hátsókhoz (mivel mind a négy relé hátul van). Amúgy a vízhűtő hőgombája is barna/barna-fehér vezetékkel van kötve. <_< Viszont láttam két relét, 13 és 14-es szerintem, amikbe mennek barna és barna-fehér vezetékek. Majd hétvégén nekiesek, úgyis kell nyitókar bowdent cserélnem, valamint nagynyomásúval letakarítom a klíma- és vízhűtőbordákat. Van egy tartalék ventilátorom is, annak csak annyi baja van, hogy enyhén szorul és ronda hangja van. Természetesen a vízhűtő felöli.

Szerk: ja és gyári klímám van, tehát valszeg egyezik a kettőnké. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Biztosítékok jók. Ez a 10A-s klímabizti ez nekem új. :lol: Abban a fekete dobozban találom?

Reléket nem nagyon tudtam ellenőrizni, mivel nem tudtam annyira kibuktatni a táblát, hogy hozzáférjek a hátsókhoz (mivel mind a négy relé hátul van). Amúgy a vízhűtő hőgombája is barna/barna-fehér vezetékkel van kötve. <_< Viszont láttam két relét, 13 és 14-es szerintem, amikbe mennek barna és barna-fehér vezetékek. Majd hétvégén nekiesek, úgyis kell nyitókar bowdent cserélnem, valamint nagynyomásúval letakarítom a klíma- és vízhűtőbordákat. Van egy tartalék ventilátorom is, annak csak annyi baja van, hogy enyhén szorul és ronda hangja van. Természetesen a vízhűtő felöli.

Szerk: ja és gyári klímám van, tehát valszeg egyezik a kettőnké. :lol:

Igen, valahol a szervótartály környékén kell lennie egy dobozban, zöld vezeték megy rá, és a klímacsövön lévő 4 vezetékes nyomáskapcsolóra megy. Lennie kell ott egy zöld relének, aminek a kábelei az ecu-tol jönnek fekete-kék barna sárga ill. fekete sárga kábel megy rá. Ezt is érdemes lecsekkolni.

Nem tudom hogy gyárilag hogy van megoldava, de nézd meg a motortérben lévő 3db piros "fő-fő" biztit is.

Elvileg a 4 relét tartó müanyag kipattintható magáról a tábláról.

A vastag barna- fehér vezetékek a klímahűtőé, a piros - piros fehér a vízé.

Link to comment
Megosztás:

Biztosítékok jók. Ez a 10A-s klímabizti ez nekem új. :lol: Abban a fekete dobozban találom?

Reléket nem nagyon tudtam ellenőrizni, mivel nem tudtam annyira kibuktatni a táblát, hogy hozzáférjek a hátsókhoz (mivel mind a négy relé hátul van). Amúgy a vízhűtő hőgombája is barna/barna-fehér vezetékkel van kötve. :lol: Viszont láttam két relét, 13 és 14-es szerintem, amikbe mennek barna és barna-fehér vezetékek. Majd hétvégén nekiesek, úgyis kell nyitókar bowdent cserélnem, valamint nagynyomásúval letakarítom a klíma- és vízhűtőbordákat. Van egy tartalék ventilátorom is, annak csak annyi baja van, hogy enyhén szorul és ronda hangja van. Természetesen a vízhűtő felöli.

Szerk: ja és gyári klímám van, tehát valszeg egyezik a kettőnké. :lol:

Tegnap szereztem egy rahedli relét, klímásból. Ha kell csak szólj. Bár azt nem tudom jók-e. <_<

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.