Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok!

Van egy Astra F Caravanom. A hátsó olvasólámpák közül egyiksem világít. Addig jutottam el, hogy a 12V sincs meg. (Izzók természetesen jók). Az első és a csomagtérvilágítás jó.

Merre keressem a hibát?

Köszi

Elküldve
Sziasztok!

Van egy Astra F Caravanom. A hátsó olvasólámpák közül egyiksem világít. Addig jutottam el, hogy a 12V sincs meg. (Izzók természetesen jók). Az első és a csomagtérvilágítás jó.

Merre keressem a hibát?

Köszi

ha gyári, akkor a b oszlopnál van a csatlakozója.

Elküldve
Sziasztok!

Van egy Astra F Caravanom. A hátsó olvasólámpák közül egyiksem világít. Addig jutottam el, hogy a 12V sincs meg. (Izzók természetesen jók). Az első és a csomagtérvilágítás jó.

Merre keressem a hibát?

Köszi

B oszlop leszerelése: Feltolod az övet a sínben, felül kitekered a csavart, el van takarva. Leszeded róla az ajtó gumikéderét, majd felhúzod az egészet, amíg ki nem jön alul a fekete takaróból. Ezután a hátsó ajtóknál lévő műanyag borítást szeded le. Az elsőknél nem annyira lényeges, mert oldalra ki tudod húzni a B oszlop takarását. Ajánlatos az ülést teljesen előre tolni és előre buktatni, ha lehet, akkor még a magasságállítóval is maximális magasságra tekerni.

Ezek után látnod kell a biztonsági öv csévélőjét. Azt kiszeded és mögötte kell, hogy legyen a csati. 3 pólusú csati. Barna, barna/fekete, fehér színű vezetékek mennek bele, ha jól emlékszem. Ha ott sincs 12V, akkor máshol kell keresni a hibát, de úgy tudom, hogy a beltér összes világítása egy biztosítékra van kötve. A 12V állandóan jelen van ott, a testpontot kapcsolja az ajtóknál. Ha más nincs, akkor felszeded az első ajtó(k)nál lévő burkolatot és végigköveted a vezetéket, nem-e szakadt.

Elküldve
B oszlop leszerelése: Feltolod az övet a sínben, felül kitekered a csavart, el van takarva. Leszeded róla az ajtó gumikéderét, majd felhúzod az egészet, amíg ki nem jön alul a fekete takaróból. Ezután a hátsó ajtóknál lévő műanyag borítást szeded le. Az elsőknél nem annyira lényeges, mert oldalra ki tudod húzni a B oszlop takarását. Ajánlatos az ülést teljesen előre tolni és előre buktatni, ha lehet, akkor még a magasságállítóval is maximális magasságra tekerni.

Ezek után látnod kell a biztonsági öv csévélőjét. Azt kiszeded és mögötte kell, hogy legyen a csati. 3 pólusú csati. Barna, barna/fekete, fehér színű vezetékek mennek bele, ha jól emlékszem. Ha ott sincs 12V, akkor máshol kell keresni a hibát, de úgy tudom, hogy a beltér összes világítása egy biztosítékra van kötve. A 12V állandóan jelen van ott, a testpontot kapcsolja az ajtóknál. Ha más nincs, akkor felszeded az első ajtó(k)nál lévő burkolatot és végigköveted a vezetéket, nem-e szakadt.

Mehet a GYiK-ba! ;)

Elküldve (edited)
Ilyesmit nem lehet oda behekkelni? ;) Nem tudom milyen áramerősséget/feszültséget birnak ezek, de Ez talán jó lehet oda, nem?

De már én is nézegettem a fiókban a tartalék kábeleket a géphez. Valamit muszáj lesz alkotni, mert szar így, hogy nem tudom leengedni az ablakot. ;)

Hopssz dupla?! :P ;)

Módosítva : zotya975
Elküldve
azt húzni tekerni kell és úgy szétjön.

mikor az elektromos ablakokat tükröket tárgyaltuk volt róla sok kép te gyerek. :P

tekerős-záras-lehúzós.

Kösszi.

Jah kép volt télleg, csak akkoriban még nézte a franc, nekem akkor nem volt dolgom vele ;) (most hogy van, most meg nem jutott eszembe ;) ;) ) -_-

Elküldve
Kösszi.

Jah kép volt télleg, csak akkoriban még nézte a franc, nekem akkor nem volt dolgom vele ;) (most hogy van, most meg nem jutott eszembe ;) ;) ) :P

én megnézek mindent, kitudja mikor lesz szükség rá.

Elküldve

Sziasztok!

Olyan gondom van, hogy a tolatólámpa van amikor világít van amikor nem, tolatáskor. (de inkább nem mint igen) A váltón a tólatólámpa kapcsolóról lehúztam a vezetéket nincs-e beoxidálódva, de szemre semmi baja, de azért befújtam kontakt spray-el. Néztem az izzókat, megmozgattam őket, az is úgy néz ki, hogy minden rendbe van ott is. Mi tévő legyek? Mit nézzek még meg?

Válaszotokat előre is köszönöm

Elküldve
Sziasztok!

Olyan gondom van, hogy a tolatólámpa van amikor világít van amikor nem, tolatáskor. (de inkább nem mint igen) A váltón a tólatólámpa kapcsolóról lehúztam a vezetéket nincs-e beoxidálódva, de szemre semmi baja, de azért befújtam kontakt spray-el. Néztem az izzókat, megmozgattam őket, az is úgy néz ki, hogy minden rendbe van ott is. Mi tévő legyek? Mit nézzek még meg?

Válaszotokat előre is köszönöm

Engem hetekig sz-patott a hátsó lámpa foglalatán a csatlakozó. Rendszeresen nem volt helyzetjelzőm, bal oldalt, mert lemozdult az a dög. Szétszed-elpucol-összerak működik, virul. (persze másnaptól megint hol volt hol nem) akkor szétszed, csatlakozó szigszalaggal elegánsan összeteker a foglalat résszel, így már csak 3 nap múlva kezdte újra :D A jelenlegi állapot az hogy 2 kábelbilincs fogja hozzá a csatlakozót. Ezzel rendben van ősz óta :D (igaz az hogy mind a két oldalon egyszerre pusztulódjon a csatlakozó nem valószínű ;) ;) ) lehet hogy a kábelét kéne végiglesni :P én is a váltón lévő csatira gondoltam volna -_- ;)

Elküldve
Sziasztok!

Olyan gondom van, hogy a tolatólámpa van amikor világít van amikor nem, tolatáskor. (de inkább nem mint igen) A váltón a tólatólámpa kapcsolóról lehúztam a vezetéket nincs-e beoxidálódva, de szemre semmi baja, de azért befújtam kontakt spray-el. Néztem az izzókat, megmozgattam őket, az is úgy néz ki, hogy minden rendbe van ott is. Mi tévő legyek? Mit nézzek még meg?

Válaszotokat előre is köszönöm

zárd össze a tolatólámpáról levett ezetéket.

ha akkor minden összezárásra világít, akkor elképzelhető, hogy a gomba szar, mert nem csak az érintkezője oxidálódhat be, hanem maga a kacsoló megy szét.

Elküldve
Engem hetekig sz-patott a hátsó lámpa foglalatán a csatlakozó. Rendszeresen nem volt helyzetjelzőm, bal oldalt, mert lemozdult az a dög. Szétszed-elpucol-összerak működik, virul. (persze másnaptól megint hol volt hol nem) akkor szétszed, csatlakozó szigszalaggal elegánsan összeteker a foglalat résszel, így már csak 3 nap múlva kezdte újra :D A jelenlegi állapot az hogy 2 kábelbilincs fogja hozzá a csatlakozót. Ezzel rendben van ősz óta :D (igaz az hogy mind a két oldalon egyszerre pusztulódjon a csatlakozó nem valószínű ;) ;) ) lehet hogy a kábelét kéne végiglesni :P én is a váltón lévő csatira gondoltam volna -_- ;)

ha ennyire szar a csatija, miért nem forrasztod rá?

de a caravanok hátsó lámpa foglalatra már sok caravanost hallottam panaszkodni.

Elküldve
ha ennyire szar a csatija, miért nem forrasztod rá?

de a caravanok hátsó lámpa foglalatra már sok caravanost hallottam panaszkodni.

Lehet hogy azért mert sz.r :P ;) :D ha forrasztom akkor hogy szedem le? amúgy meg a forrasztás is el tud törni, mert a csatlakozó, tartja a hozzá menő kábelek súlyát is mert szinte lengőbe meg a hátsó sárvédőben. (plusz nekem ki van pakolva cuccal a sárvédő is elég rendesen ;) ;) így azok is húzták :P Ezzel a bilincses cuccal ha ráakasztok egy crova készletet azt is megtartja :D -_- :P ez teljesen jó, és ha akarom egy csípőfogóval oldani is tudom bármikor.

Elküldve
zárd össze a tolatólámpáról levett ezetéket.

ha akkor minden összezárásra világít, akkor elképzelhető, hogy a gomba szar, mert nem csak az érintkezője oxidálódhat be, hanem maga a kacsoló megy szét.

Tolatólámpáról, vagy a tolatólámpa kapcsolóról vegyem le?

Elküldve
Lehet hogy azért mert sz.r ha forrasztom akkor hogy szedem le? amúgy meg a forrasztás is el tud törni, mert a csatlakozó, tartja a hozzá menő kábelek súlyát is mert szinte lengőbe meg a hátsó sárvédőben. (plusz nekem ki van pakolva cuccal a sárvédő is elég rendesen ;) ;) így azok is húzták ;) Ezzel a bilincses cuccal ha ráakasztok egy crova készletet azt is megtartja :D :P :D ez teljesen jó, és ha akarom egy csípőfogóval oldani is tudom bármikor.

forrasztottál már vezetéket? :P

ha jó a forrasztás, akár az is megesik, hogy a vezeték hamarabb elszakad, mint a forrasztás.

de egy crovakészletet tuti megtartana.

és minek levenni a csatit?

én sose húzom le, és úgy cserélek izzót.

igaz nekem nem piros caravanom van -_-

Elküldve
forrasztottál már vezetéket? :P

ha jó a forrasztás, akár az is megesik, hogy a vezeték hamarabb elszakad, mint a forrasztás.

de egy crovakészletet tuti megtartana.

és minek levenni a csatit?

én sose húzom le, és úgy cserélek izzót.

igaz nekem nem piros caravanom van ;)

Nem, soha -_- ;)

(csak a munkám során fogy heti 8-10 méter ón, de azt csak spárga helyett használom kötözéshez) ;)

És forrasztottam annyit hogy megtanultam hogy a forrasztás a rezgést nem szereti. Autóban pedig előfordul :D

Elküldve
Nem, soha ;) ;)

(csak a munkám során fogy heti 8-10 méter ón, de azt csak spárga helyett használom kötözéshez) ;)

És forrasztottam annyit hogy megtanultam hogy a forrasztás a rezgést nem szereti. Autóban pedig előfordul -_-

hűha akkor heti szinten forrasztod a tid et km órát ? :P

stb?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.