Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Hello!

Gyárilag az autómban nem fordulatszámmérős km óra volt. De sikerült szereznem egy ilyet, viszont nincs előre bekábelezve az autó fordulatszámmérőhöz így nem működik ;) . A kérdésem az lenne, hogy hogyan tudnám bekötni.

Válaszotokat előre is köszönöm. ;)

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Gyárilag az autómban nem fordulatszámmérős km óra volt. De sikerült szereznem egy ilyet, viszont nincs előre bekábelezve az autó fordulatszámmérőhöz így nem működik ;) . A kérdésem az lenne, hogy hogyan tudnám bekötni.

Válaszotokat előre is köszönöm. ;)

A GyIK műszeregység csere-bere címe alatt találsz róla némi infót. ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A problémám a következő:

Volt egy vezérműszíj, feszítő és vízpumpa cserém csütörtökön.

Péntek reggel ez fogadott egy jó fél óra után városban:

Leállítottam, megvártam míg lehült és visszafordultam (de a mutató eközben folyamatosan ugrált, ahogy a gázt nyomtam).

Bekötöttem direktbe a ventit (nem tudtam, hogy a műszer halt meg vagy a ventikapcsoló) és úgy mentünk vele 400km-t (sürgős volt).

A műszer azóta kék sávban van folyamatosan és meg se moccan.

Műszer hiba nem lehet, mert másik műszerrel is próbáltam és azon se mozdul a mutató.

A kétvezetékes hőgombát kimértük és kb üzemmeleg motor mellett 305ohm volt az ellenállása és a vezetékén is 5V fesz volt, úgyhogy az se lehet a gond.

A műszer hőmérő részét szintén kimértük, azon nincs feszültség sem.

Ebben a kocsiban van egyvezetékes hőgomba is, vagy az csak az ecotec-esekben?

Úgy tudom, hogy van egy hőgomba, a műszer felé és van egy hőkapcsoló, ami a ventit kapcsolja.

Olyat is olvastam, hogy a kétvezetékes hőgomba az ECU-val van összekötve és a műszer innen kapja a jelet (nekem ez a legszimpatikusabb ;) ).

Jah és ha a kétvezetékes hőgomba vezetékjeit zárlatba kötöttük, akkor se mozdult a mutató.

Mi lehet a probléma?

'92-es C14NZ GL

Várom az ötleteket.

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

A kétvezetékes gomba csak az ECU-nak ad jelet. A műszernek egy egyvezetékes gomba van, és ha jól értem,

azon mértetek 0 feszt. Ami arra utal, hogy zárlatos az a gomba, vagy a vezeték testel valahol. És pontosan ez

okozza a műszer végkitérését is. Úgyhogy nézd meg az egy vezetékes gombát, ha zárlatot mérsz rajta, akkor

csere.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A problémám a következő:

Volt egy vezérműszíj, feszítő és vízpumpa cserém csütörtökön.

Péntek reggel ez fogadott egy jó fél óra után városban:

Leállítottam, megvártam míg lehült és visszafordultam (de a mutató eközben folyamatosan ugrált, ahogy a gázt nyomtam).

Bekötöttem direktbe a ventit (nem tudtam, hogy a műszer halt meg vagy a ventikapcsoló) és úgy mentünk vele 400km-t (sürgős volt).

A műszer azóta kék sávban van folyamatosan és meg se moccan.

Műszer hiba nem lehet, mert másik műszerrel is próbáltam és azon se mozdul a mutató.

A kétvezetékes hőgombát kimértük és kb üzemmeleg motor mellett 305ohm volt az ellenállása és a vezetékén is 5V fesz volt, úgyhogy az se lehet a gond.

A műszer hőmérő részét szintén kimértük, azon nincs feszültség sem.

Ebben a kocsiban van egyvezetékes hőgomba is, vagy az csak az ecotec-esekben?

Úgy tudom, hogy van egy hőgomba, a műszer felé és van egy hőkapcsoló, ami a ventit kapcsolja.

Olyat is olvastam, hogy a kétvezetékes hőgomba az ECU-val van összekötve és a műszer innen kapja a jelet (nekem ez a legszimpatikusabb ;) ).

Jah és ha a kétvezetékes hőgomba vezetékjeit zárlatba kötöttük, akkor se mozdult a mutató.

Mi lehet a probléma?

'92-es C14NZ GL

Várom az ötleteket.

Köszönöm

Ezek után még műxik az autó????

Na kérem, a hűtés körbe 3 db "hőmérő" van kötve:

1 db egyvezetékes, ez a műszerfalnak adja a jelet. A szívósor tetején, a motor jobb oldalán található (kék vezeték megy rá)

1 db kétvezetékes, ez az ECU-nak adja a jelet. A szívósor hátulján, szintén jobb oldalon (kék színű csatlakozóval).

1 db kétvezetékes, ez a hűtő jobb oldalán van, és a ventilátort kapcsolja (kerek csati, barna, és barna/fehér vezetékkel).

Nézd meg a 7-es, és 13-as biztosítékokat, mert a műszerfal ezeken keresztül kapja az áramot. Ebként sztem a feszültség stabilizátorod adta be a kulcsot, ami a műszerfal hátulján van.

Link to comment
Megosztás:

Igazad van.....bár arról nem írt semmit.

A műszer tuti nem lehet, mert egy másikkal is leteszteltem és ugyanez a hibajelenség.

Egyébként minden tökéletesen működik a műszerfalon, csak a hőmérő nem.

Bár nem találtuk meg az egyvezetékest, azért még keresgélem.

Ja és a biztosítékokat már ellenőriztem, egyik se volt kiégve.

Köszönöm az infokat.

Link to comment
Megosztás:

A műszer tuti nem lehet, mert egy másikkal is leteszteltem és ugyanez a hibajelenség.

Egyébként minden tökéletesen működik a műszerfalon, csak a hőmérő nem.

Bár nem találtuk meg az egyvezetékest, azért még keresgélem.

Ja és a biztosítékokat már ellenőriztem, egyik se volt kiégve.

Köszönöm az infokat.

....

Na kérem, a hűtés körbe 3 db "hőmérő" van kötve:

1 db egyvezetékes, ez a műszerfalnak adja a jelet. A szívósor tetején, a motor jobb oldalán található (kék vezeték megy rá)

1 db kétvezetékes, ez az ECU-nak adja a jelet. A szívósor hátulján, szintén jobb oldalon (kék színű csatlakozóval).

1 db kétvezetékes, ez a hűtő jobb oldalán van, és a ventilátort kapcsolja (kerek csati, barna, és barna/fehér vezetékkel).

....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Opel Astra F 1.4 8v (1998) típusú autómmal a következő a problémám. Bizonyos időközönként elkezd parázslani a töltésvisszajelző lámpa, a szivargyújtónál ilyenkor általában 11,xx V mérhető, tehát nincs töltés, merül az akksi. A motort leállítva, majd akár azonnal újraindítva a visszajelző kialszik, töltés újra van. A jelenség sűrűsége van hogy napi 4-5 alkalom, de van hogy hetekig sem jön elő. Fesszabályzót cseréltünk már a generátoron, próbáltam másik akksival is, de a probléma maradt. Ha a generátor rossz, az újraindítás után mitől javul meg?

Gondolom egy másik generátorral kellene kipróbálnom, de várok esetleges ötleteket, hogy mi okozhatja a hibát.

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Megtaláltam a hibát. Lecsúszott a saru a hőgombáról. Illetve szerintem aki a vezérműszíjat kicserélte, nem tette vissza...

Viszont most mentem vele kb 200m-t, egyik parkolóból a másikba, hogy megnézzem a hőgombát.

Rákötöttem a hőgombára a vezetéket próbáltam elindítani és nem indult a kocsi.

Aztán próbáltam hőgomba nélkül és úgy se ment. Ez minek a hibája? Aksi pár hónapos benne.

Link to comment
Megosztás:

Önindító se teker. A kattanást hallom.

Nézd meg az önindítónál a kábeleket, meg a testet, nekem is csinálta régen, és a pozitív kábel volt eloxidálódva a saruban. Le kellett vágni és új sarut tenni rá, azóta nincs vele gond (kb 2 éve) kopp-kopp.

Persze lehet az öninditó is.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.