daykiller Elküldve Április14, 2009 Megoszt Elküldve Április14, 2009 10-et ;) Ez tuti ;) Köszi ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Non Elküldve Április14, 2009 Megoszt Elküldve Április14, 2009 Hello! Gyárilag az autómban nem fordulatszámmérős km óra volt. De sikerült szereznem egy ilyet, viszont nincs előre bekábelezve az autó fordulatszámmérőhöz így nem működik ;) . A kérdésem az lenne, hogy hogyan tudnám bekötni. Válaszotokat előre is köszönöm. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Április14, 2009 Megoszt Elküldve Április14, 2009 Gabi! Hasznos képet találtam! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Április14, 2009 Megoszt Elküldve Április14, 2009 Hello! Gyárilag az autómban nem fordulatszámmérős km óra volt. De sikerült szereznem egy ilyet, viszont nincs előre bekábelezve az autó fordulatszámmérőhöz így nem működik ;) . A kérdésem az lenne, hogy hogyan tudnám bekötni. Válaszotokat előre is köszönöm. ;) A GyIK műszeregység csere-bere címe alatt találsz róla némi infót. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Non Elküldve Április14, 2009 Megoszt Elküldve Április14, 2009 Köszi szépen megtaláltam így már menni fog ;) Lehet neki is állunk ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
chriskross Elküldve Április14, 2009 Megoszt Elküldve Április14, 2009 Sziasztok! A problémám a következő: Volt egy vezérműszíj, feszítő és vízpumpa cserém csütörtökön. Péntek reggel ez fogadott egy jó fél óra után városban: Leállítottam, megvártam míg lehült és visszafordultam (de a mutató eközben folyamatosan ugrált, ahogy a gázt nyomtam). Bekötöttem direktbe a ventit (nem tudtam, hogy a műszer halt meg vagy a ventikapcsoló) és úgy mentünk vele 400km-t (sürgős volt). A műszer azóta kék sávban van folyamatosan és meg se moccan. Műszer hiba nem lehet, mert másik műszerrel is próbáltam és azon se mozdul a mutató. A kétvezetékes hőgombát kimértük és kb üzemmeleg motor mellett 305ohm volt az ellenállása és a vezetékén is 5V fesz volt, úgyhogy az se lehet a gond. A műszer hőmérő részét szintén kimértük, azon nincs feszültség sem. Ebben a kocsiban van egyvezetékes hőgomba is, vagy az csak az ecotec-esekben? Úgy tudom, hogy van egy hőgomba, a műszer felé és van egy hőkapcsoló, ami a ventit kapcsolja. Olyat is olvastam, hogy a kétvezetékes hőgomba az ECU-val van összekötve és a műszer innen kapja a jelet (nekem ez a legszimpatikusabb ;) ). Jah és ha a kétvezetékes hőgomba vezetékjeit zárlatba kötöttük, akkor se mozdult a mutató. Mi lehet a probléma? '92-es C14NZ GL Várom az ötleteket. Köszönöm Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Április15, 2009 Megoszt Elküldve Április15, 2009 A kétvezetékes gomba csak az ECU-nak ad jelet. A műszernek egy egyvezetékes gomba van, és ha jól értem, azon mértetek 0 feszt. Ami arra utal, hogy zárlatos az a gomba, vagy a vezeték testel valahol. És pontosan ez okozza a műszer végkitérését is. Úgyhogy nézd meg az egy vezetékes gombát, ha zárlatot mérsz rajta, akkor csere. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Április15, 2009 Megoszt Elküldve Április15, 2009 Sziasztok! A problémám a következő: Volt egy vezérműszíj, feszítő és vízpumpa cserém csütörtökön. Péntek reggel ez fogadott egy jó fél óra után városban: Leállítottam, megvártam míg lehült és visszafordultam (de a mutató eközben folyamatosan ugrált, ahogy a gázt nyomtam). Bekötöttem direktbe a ventit (nem tudtam, hogy a műszer halt meg vagy a ventikapcsoló) és úgy mentünk vele 400km-t (sürgős volt). A műszer azóta kék sávban van folyamatosan és meg se moccan. Műszer hiba nem lehet, mert másik műszerrel is próbáltam és azon se mozdul a mutató. A kétvezetékes hőgombát kimértük és kb üzemmeleg motor mellett 305ohm volt az ellenállása és a vezetékén is 5V fesz volt, úgyhogy az se lehet a gond. A műszer hőmérő részét szintén kimértük, azon nincs feszültség sem. Ebben a kocsiban van egyvezetékes hőgomba is, vagy az csak az ecotec-esekben? Úgy tudom, hogy van egy hőgomba, a műszer felé és van egy hőkapcsoló, ami a ventit kapcsolja. Olyat is olvastam, hogy a kétvezetékes hőgomba az ECU-val van összekötve és a műszer innen kapja a jelet (nekem ez a legszimpatikusabb ;) ). Jah és ha a kétvezetékes hőgomba vezetékjeit zárlatba kötöttük, akkor se mozdult a mutató. Mi lehet a probléma? '92-es C14NZ GL Várom az ötleteket. Köszönöm Ezek után még műxik az autó???? Na kérem, a hűtés körbe 3 db "hőmérő" van kötve: 1 db egyvezetékes, ez a műszerfalnak adja a jelet. A szívósor tetején, a motor jobb oldalán található (kék vezeték megy rá) 1 db kétvezetékes, ez az ECU-nak adja a jelet. A szívósor hátulján, szintén jobb oldalon (kék színű csatlakozóval). 1 db kétvezetékes, ez a hűtő jobb oldalán van, és a ventilátort kapcsolja (kerek csati, barna, és barna/fehér vezetékkel). Nézd meg a 7-es, és 13-as biztosítékokat, mert a műszerfal ezeken keresztül kapja az áramot. Ebként sztem a feszültség stabilizátorod adta be a kulcsot, ami a műszerfal hátulján van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Április15, 2009 Megoszt Elküldve Április15, 2009 Nézd meg a 7-es, és 13-as biztosítékokat, mert a műszerfal ezeken keresztül kapja az áramot. Ebként sztem a feszültség stabilizátorod adta be a kulcsot, ami a műszerfal hátulján van. Biztos hogy nem ez a gond, mert akkor a tankszintjelző is ugyanezt csinálná. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Április15, 2009 Megoszt Elküldve Április15, 2009 Biztos hogy nem ez a gond, mert akkor a tankszintjelző is ugyanezt csinálná. Igazad van.....bár arról nem írt semmit. Link to comment Megosztás: More sharing options...
chriskross Elküldve Április15, 2009 Megoszt Elküldve Április15, 2009 Igazad van.....bár arról nem írt semmit. A műszer tuti nem lehet, mert egy másikkal is leteszteltem és ugyanez a hibajelenség. Egyébként minden tökéletesen működik a műszerfalon, csak a hőmérő nem. Bár nem találtuk meg az egyvezetékest, azért még keresgélem. Ja és a biztosítékokat már ellenőriztem, egyik se volt kiégve. Köszönöm az infokat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Április15, 2009 Megoszt Elküldve Április15, 2009 A műszer tuti nem lehet, mert egy másikkal is leteszteltem és ugyanez a hibajelenség. Egyébként minden tökéletesen működik a műszerfalon, csak a hőmérő nem. Bár nem találtuk meg az egyvezetékest, azért még keresgélem. Ja és a biztosítékokat már ellenőriztem, egyik se volt kiégve. Köszönöm az infokat. .... Na kérem, a hűtés körbe 3 db "hőmérő" van kötve: 1 db egyvezetékes, ez a műszerfalnak adja a jelet. A szívósor tetején, a motor jobb oldalán található (kék vezeték megy rá) 1 db kétvezetékes, ez az ECU-nak adja a jelet. A szívósor hátulján, szintén jobb oldalon (kék színű csatlakozóval). 1 db kétvezetékes, ez a hűtő jobb oldalán van, és a ventilátort kapcsolja (kerek csati, barna, és barna/fehér vezetékkel). .... Link to comment Megosztás: More sharing options...
chriskross Elküldve Április15, 2009 Megoszt Elküldve Április15, 2009 Úgy értettem, hogy azalapján, amit leírtál. Meg is nézem gyorsan. Köszönöm Link to comment Megosztás: More sharing options...
extais Elküldve Április15, 2009 Megoszt Elküldve Április15, 2009 Sziasztok! Opel Astra F 1.4 8v (1998) típusú autómmal a következő a problémám. Bizonyos időközönként elkezd parázslani a töltésvisszajelző lámpa, a szivargyújtónál ilyenkor általában 11,xx V mérhető, tehát nincs töltés, merül az akksi. A motort leállítva, majd akár azonnal újraindítva a visszajelző kialszik, töltés újra van. A jelenség sűrűsége van hogy napi 4-5 alkalom, de van hogy hetekig sem jön elő. Fesszabályzót cseréltünk már a generátoron, próbáltam másik akksival is, de a probléma maradt. Ha a generátor rossz, az újraindítás után mitől javul meg? Gondolom egy másik generátorral kellene kipróbálnom, de várok esetleges ötleteket, hogy mi okozhatja a hibát. Előre is köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Április15, 2009 Megoszt Elküldve Április15, 2009 Egy teljes felújítás kéne annak a generátornak. Illetve meg lehetne nézni a testeléseket és a generátor pozitív kábelt az akkuig, hátha... de nem hiszem hogy az lenne a gond. Link to comment Megosztás: More sharing options...
chriskross Elküldve Április15, 2009 Megoszt Elküldve Április15, 2009 Megtaláltam a hibát. Lecsúszott a saru a hőgombáról. Illetve szerintem aki a vezérműszíjat kicserélte, nem tette vissza... Viszont most mentem vele kb 200m-t, egyik parkolóból a másikba, hogy megnézzem a hőgombát. Rákötöttem a hőgombára a vezetéket próbáltam elindítani és nem indult a kocsi. Aztán próbáltam hőgomba nélkül és úgy se ment. Ez minek a hibája? Aksi pár hónapos benne. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Április15, 2009 Megoszt Elküldve Április15, 2009 Hát biztos nem a műszeregység hőgombájának a vezetéke okozta a nemindulást ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
chriskross Elküldve Április15, 2009 Megoszt Elküldve Április15, 2009 Hát biztos nem a műszeregység hőgombájának a vezetéke okozta a nemindulást ;) Azt gondoltam, de mondom hátha zárlatot is okozhat az a szutyok... Link to comment Megosztás: More sharing options...
hening Elküldve Április15, 2009 Megoszt Elküldve Április15, 2009 Azt gondoltam, de mondom hátha zárlatot is okozhat az a szutyok... Melyik gomba vezetékeit kötöttétek össze? Link to comment Megosztás: More sharing options...
chriskross Elküldve Április15, 2009 Megoszt Elküldve Április15, 2009 Melyik gomba vezetékeit kötöttétek össze? A kétvezetékest, de az még tegnap volt, azután jó pár km-t mentünk vele. Most minden jó helyen van, de most a motor nem indul. Egy ismerősöm azt mondta, hogy szerinte indítómotor szénkeféje halt meg. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Április15, 2009 Megoszt Elküldve Április15, 2009 hát ez erősen függ attól is mi az a nem indulás... a motor nem röffen be, vagy az önindító se teker, vagy még kattanni se hallod? Link to comment Megosztás: More sharing options...
chriskross Elküldve Április15, 2009 Megoszt Elküldve Április15, 2009 hát ez erősen függ attól is mi az a nem indulás... a motor nem röffen be, vagy az önindító se teker, vagy még kattanni se hallod? Önindító se teker. A kattanást hallom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Április15, 2009 Megoszt Elküldve Április15, 2009 Önindító se teker. A kattanást hallom. Akkor az az önindító baja ;) Lehet hogy a blendix nem húz be rendesen, és akkor nem is kapcsolja a motort. Link to comment Megosztás: More sharing options...
WFefe Elküldve Április15, 2009 Megoszt Elküldve Április15, 2009 Önindító se teker. A kattanást hallom. Nézd meg az önindítónál a kábeleket, meg a testet, nekem is csinálta régen, és a pozitív kábel volt eloxidálódva a saruban. Le kellett vágni és új sarut tenni rá, azóta nincs vele gond (kb 2 éve) kopp-kopp. Persze lehet az öninditó is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
chriskross Elküldve Április15, 2009 Megoszt Elküldve Április15, 2009 Akkor az az önindító baja ;) Lehet hogy a blendix nem húz be rendesen, és akkor nem is kapcsolja a motort. Blendixet lehet külön venni, vagy önindítót vegyek inkább? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts