Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
ma álltam a kocsival 4 órát, egyhelyben, és közben ment a rádió, meg a két ülésfűtés, néha a venti, meg a hátsóablak főűtés.

eredmény: alig bírt beindulni, beindulás után nyígott a generátorszíj.

elmentem egy lejtőre, mondom megnézem hogyan indúl.

leállítom, indítózok, gyorsan tekerte, de ahogy beindult le is állt, villog a sárgalámpa. gyujtás le vissza indítózás, de nem indul be.

2esbe, lejtőn lefelé beindult, és szépen össze is szedte magát, de a generátor szíja nyígott alapjáraton.

mentem vele egy kört, mikor hazaértem, indult szépen, a generátorszija se nyígott. hibalámpa sincs.

az aksi merült le, és ezért indult nehezen ez oké.

mikor másodszorra indítottam, és beindulás után le is állt ez is a gyenge aksi miatt volt?

a generátor szíja azért nyígott, mert a lemerült aksi jobban terhelte az generátort?

nekem ez a gyanúm, mert mikor már mentem is vele, akkor ha bekapcsoltam a hátsó szélvédő fűtését, akkor is megnyikkant a szíj.

a szíjom fogok feszíteni valamennyit, mert szerintem laza, a hibakódokat meg kivillogtatom, illetve nézek aksi feszt, töltőfeszt, és szerintem rá is rakom a töltőt.

Nekem a rádió a gyújtással ph van kötve, most még. Múltkor hidegben lapátoltuk a havat és persze a gyerek, bent ült , rádió full hangerőre fölvesz- 1,5 óra alatt tökig merült a 44 Ah-ás akku- igaz a gyújtás is eszi, meg a full hangerő!! Nálam az ékszíjtárcsa miatt amúgyis nyikorog a szíj, meg persze ha vizes az egész....

Elküldve
rá is értem, meg volt téma.

Ja jó társaságban szinte repül az idő. :lol: Végülis műszaki ember vagy, számolgasd ki az említett fogyasztók mennyi energiát emésztenek fel 4 óra alatt. Elsősorban az ülés meg a hátsó ablakfűtésre gondolok. El sem tudom képzelni mit csinálhattál amitől bepárásodott az ablak. :lol: ;)

Elküldve

Halihó!

Jóideje sz@rakodott az index kapcsolóm. Indexelésnél meg kátyuknál stb aludtak ki a fényeim vagy pislogtak. Aztán elegem lett belôle és szétszedtem, az elkopott érintkezôkre ráforrasztottam egy picit de most mikor felkapcsolom a hosszúfényt, a tompitott nem alszik ki ergo egyszerre világít mind2. Kérdés: Maradjon így vagy az izzókon kívül esetleg a vezetékek, biztik vagy rellék sínylik meg a dolgot?

Elküldve
Ja jó társaságban szinte repül az idő. B) Végülis műszaki ember vagy, számolgasd ki az említett fogyasztók mennyi energiát emésztenek fel 4 óra alatt. Elsősorban az ülés meg a hátsó ablakfűtésre gondolok. El sem tudom képzelni mit csinálhattál amitől bepárásodott az ablak. :lol: :lol:

Ne tudd meg, milyen veszett módon tudnak párásodni az ablakok, bizonyos helyzetekben. ;) :lol:

Igaz ez az a bizonyos, nem rendeltetésszerű használat esetén alakul ki. Ezt a helyzetet nagyban segíti, az ablakfóliázás. :( :)

Elküldve
Halihó!

Jóideje sz@rakodott az index kapcsolóm. Indexelésnél meg kátyuknál stb aludtak ki a fényeim vagy pislogtak. Aztán elegem lett belôle és szétszedtem, az elkopott érintkezôkre ráforrasztottam egy picit de most mikor felkapcsolom a hosszúfényt, a tompitott nem alszik ki ergo egyszerre világít mind2. Kérdés: Maradjon így vagy az izzókon kívül esetleg a vezetékek, biztik vagy rellék sínylik meg a dolgot?

Próbáld meg, ha ilyenkor visszatekered a világításkapcsolót középállásba, helyzetjelzőre, akkor legalább nem a tompított világít a refi mellett. Amúgy szerintem mindenne bírnia kell a gyűrődést, de én azért megcsinálnám rendesen előbb-utóbb. Ha más megoldás nincs kell egy új-bontott kar.

Elküldve
Próbáld meg, ha ilyenkor visszatekered a világításkapcsolót középállásba, helyzetjelzőre, akkor legalább nem a tompított világít a refi mellett. Amúgy szerintem mindenne bírnia kell a gyűrődést, de én azért megcsinálnám rendesen előbb-utóbb. Ha más megoldás nincs kell egy új-bontott kar.

Az a tészta, ha visszapattintom helyzetjelzôre akkor elalszik...max a köd-mécses müxik egyszerre a helyzetjelzôvel.

Elküldve
Próbáld meg, ha ilyenkor visszatekered a világításkapcsolót középállásba, helyzetjelzőre, akkor legalább nem a tompított világít a refi mellett. Amúgy szerintem mindenne bírnia kell a gyűrődést, de én azért megcsinálnám rendesen előbb-utóbb. Ha más megoldás nincs kell egy új-bontott kar.

Középállásban nincs refi, csak villantani tudsz, de azt meg senki nem akarja, hogy egy hosszú úton folyamatosan húzza a kart ;)

Elküldve
Az a tészta, ha visszapattintom helyzetjelzôre akkor elalszik...max a köd-mécses müxik egyszerre a helyzetjelzôvel.

Középállásban nincs refi, csak villantani tudsz, de azt meg senki nem akarja, hogy egy hosszú úton folyamatosan húzza a kart ;)

Hát ezt nem tudtam, nem sűrün használom a refit. Szinte soha.

Elküldve
semmiféle olyan dolog nem történt :lol:

4 óra alatt simán csorog a víz akkor is az üvegekről, ha csak alszol a kocsiba este.

Minden az ülésfűtés miatt van... :lol: Nekem muszáj néha beinditanom ha nem akarok megfázni. :lol: ;)

Elküldve
Minden az ülésfűtés miatt van... :lol: Nekem muszáj néha beinditanom ha nem akarok megfázni. :) :lol:

gyíkcsevegőben írtam neked a duplex szimplex fékről

ülésfűtés nélkül is bepárásodik... hát még ha lihegnivaló is van :lol:

de ma kicsit feszítettem a szíjon, és megnéztem milyen állapotban vannak a tárcsák, elvileg jók még, mert van egy sáv, ahova még oda se ér a szíj.

az alsó csavart hogy lehet lelazítani??

sajna olyan kulcsom nincs, ami az a torzfejű lenne, a 15öst meg nem tudtam meglazítani, csak egy hangyányit, mert ha rátettem, akkor bekadt a rúdba, ha nem akadt be, akkor meg nem tudtam rátenni ;)

mindegy ha lesz pénzem veszek egy belső torxfejű készletet is.

Elküldve
gyíkcsevegőben írtam neked a duplex szimplex fékről

Igen, láttam, meg is értettem. ;)

ülésfűtés nélkül is bepárásodik... hát még ha lihegnivaló is van :lol:

de ma kicsit feszítettem a szíjon, és megnéztem milyen állapotban vannak a tárcsák, elvileg jók még, mert van egy sáv, ahova még oda se ér a szíj.

az alsó csavart hogy lehet lelazítani??

sajna olyan kulcsom nincs, ami az a torzfejű lenne, a 15öst meg nem tudtam meglazítani, csak egy hangyányit, mert ha rátettem, akkor bekadt a rúdba, ha nem akadt be, akkor meg nem tudtam rátenni :lol:

mindegy ha lesz pénzem veszek egy belső torxfejű készletet is.

Arra céloztam hogy ha biinditom, hogy kicsit befűtsek, akkor némileg az aksi is töltődik, de talán a párát is csökkenti...de ki nem carja le ha párás a hátsó ablak! :lol: :)

Elküldve

Sziasztok!

Igazából nem is nagyon tudom hova lenne ezt jó beírni!

Olyat produkál a gép 20Xe, hogy a hőfok mutató amikor hirtelen gyursulás van felmegy hirtelen 110 fokig, de amint elveszem a gázt vissza is esik. Nem úgy mint mikor melegszik, pláne nem hul vissza ilyen gyorsan.

Ha valami elektromos probléma akkor mi lehet, volt már valakinek ilyen probléma?

víz rendben, nem látszik gond.

egyesben valósággal felugrik 110 fokig, amikor már bemelegedett 90 környékére, de amikor hideg akkor is megindul felfelé 1, 2, 3 fokozatban ugrik fel. De az is fontos szerintem, hogy üresben odalépek semmi meg sem mozdul a mutató.

Köszi előre is a segítségeket!

Elküldve
Sziasztok!

Igazából nem is nagyon tudom hova lenne ezt jó beírni!

Olyat produkál a gép 20Xe, hogy a hőfok mutató amikor hirtelen gyursulás van felmegy hirtelen 110 fokig, de amint elveszem a gázt vissza is esik. Nem úgy mint mikor melegszik, pláne nem hul vissza ilyen gyorsan.

Ha valami elektromos probléma akkor mi lehet, volt már valakinek ilyen probléma?

víz rendben, nem látszik gond.

egyesben valósággal felugrik 110 fokig, amikor már bemelegedett 90 környékére, de amikor hideg akkor is megindul felfelé 1, 2, 3 fokozatban ugrik fel. De az is fontos szerintem, hogy üresben odalépek semmi meg sem mozdul a mutató.

Köszi előre is a segítségeket!

ha üresben is csinálná, akkor töltést kellene mérni, vagy a stab ic a km óra hátulján, de így valami nem oké...

attol fügetlenül mérhetsz mondjuk töltést, mert terhelésre változhat a töltés...

másik km órát nem próbáltál beletenni még?

Elküldve
Jóideje sz@rakodott az index kapcsolóm. Indexelésnél meg kátyuknál stb aludtak ki a fényeim vagy pislogtak. Aztán elegem lett belôle és szétszedtem, az elkopott érintkezôkre ráforrasztottam egy picit de most mikor felkapcsolom a hosszúfényt, a tompitott nem alszik ki ergo egyszerre világít mind2. Kérdés: Maradjon így vagy az izzókon kívül esetleg a vezetékek, biztik vagy rellék sínylik meg a dolgot?

Nem a kontaktok kopnak meg, hanem maga a kar, ott ahol egy pöcköt nyom a kapcsolóban.

Tehát teljesen feleslegesen forrasztgattál. ;)

Az egyszerre világító refi+tompított se az égőnek, se a foncsornak nem tesz jót.

Elküldve

van a bicskakulcs.hu-n ablakemelő modul... szerintetek megoldható vele a a riasztóra való ablakfelhúzás? a jobb oldali ablakom nem automata ;)

ezt irják:

AZ ABLAKEMELŐ SZETT JELLEMZŐI:

- univerzális, azaz pozitív ill. negatív vezérlésnél is használható

- 2-4-5 ablakhoz egyaránt használható

- párosítható gyári illetve univerzális,utólag beépített központi zárral, riasztóval

- áram (az ablak emelkedésekor a feszültséget folyamatosan ellenőrzi) és időkorláttal (lehetőség van a jelzés idejének beállítására) ellátott

Elküldve

Sziasztok

Nem müködött a víz hőmérséklet mérő az astrába,ezért cseréltem pénteken hőgombát (nem tudtam hogy 2 féle van benne) most már jó,mert elindul a mutató,de teljesen kaotikus amit művel.Van hogy felmegy 90 C-re majd esik egy picit,de van hogy végig a kék sávban álldogál.Mennyi lenne a normális érték ahol állnia kéne? Lehet hogy a másik gombát is cserélnem kéne,esetleg a termosztát lenne a bűnös?

Elküldve
Sziasztok

Nem müködött a víz hőmérséklet mérő az astrába,ezért cseréltem pénteken hőgombát (nem tudtam hogy 2 féle van benne) most már jó,mert elindul a mutató,de teljesen kaotikus amit művel.Van hogy felmegy 90 C-re majd esik egy picit,de van hogy végig a kék sávban álldogál.Mennyi lenne a normális érték ahol állnia kéne? Lehet hogy a másik gombát is cserélnem kéne,esetleg a termosztát lenne a bűnös?

gyanús, hogy termosztát problémád van... mikor állsz valahol felmegy 90-re de ha mész mivel nyitva maradt a termosztát visszahűl teljesen.

Elküldve

Ettől féltem én is ;)

Mindenesetre vettem termosztátot is mert nevetséges ára van az opel alkatrészeknek.Ezzel már csak az a bajom hogy egyenlőre nem tudom hogyan cseréljem ki,mert ugyan van egy opel szerelési könyvem,de szkennelt változat és nem tudom beazonosítani a képen a termosztát házat sőt a leírás szerint még mást is szét kell hozzá szedni hogy odaférjek.

Elküldve
Sziasztok

Nem müködött a víz hőmérséklet mérő az astrába,ezért cseréltem pénteken hőgombát (nem tudtam hogy 2 féle van benne) most már jó,mert elindul a mutató,de teljesen kaotikus amit művel.Van hogy felmegy 90 C-re majd esik egy picit,de van hogy végig a kék sávban álldogál.Mennyi lenne a normális érték ahol állnia kéne? Lehet hogy a másik gombát is cserélnem kéne,esetleg a termosztát lenne a bűnös?

Hideg motorral indulás után a mutató a termosztát nyitási pontjáig felfelé mozog, majd innen hirtelen leesik és csak azután áll be az üzemi hőmérsékletre. Az üzemi hőmérsékletnek 92 fokon kellene lennie, de figyelembe kell venni hogy a műszer sem teljesen pontos.

Melyik jeladót cserélted?

Elküldve
Ettől féltem én is ;)

Mindenesetre vettem termosztátot is mert nevetséges ára van az opel alkatrészeknek.Ezzel már csak az a bajom hogy egyenlőre nem tudom hogyan cseréljem ki,mert ugyan van egy opel szerelési könyvem,de szkennelt változat és nem tudom beazonosítani a képen a termosztát házat sőt a leírás szerint még mást is szét kell hozzá szedni hogy odaférjek.

szia

ha nekifognál az alaáírásomban kapsz segítséget a "termosztát csere" felíratra kattintva :lol:

Elküldve
ha üresben is csinálná, akkor töltést kellene mérni, vagy a stab ic a km óra hátulján, de így valami nem oké...

attol fügetlenül mérhetsz mondjuk töltést, mert terhelésre változhat a töltés...

másik km órát nem próbáltál beletenni még?

Még nem próbáltam másikat mert elég friss volt a probléma, köszi szépen a tanácsot ránézetek!

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.