Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

visszatérve a fényszóró magasság állítóba

van a kapcsoló, a motorok és köztük a vezeték... hol van abba vezérlés?

magába a motor házába lenne vmi?

mert az nekem is fura volt, hogy egy kapcsolás, és a motorok mennek egy darabig aztán megállnak.

vmi léptetőmotoros dolog lehet ez?

A kapcsolási rajz szerint nincs semmi más csak a két motor a lámpákban, meg a kapcsoló. Ha jól látom 4 ellenállás van benne, meg egy kis izzó.

Na látom mire kibogarásztam megelőztek. :huh:

Módosítva : zotya975
Link to comment
Megosztás:

A kapcsolási rajz szerint nincs semmi más csak a két motor a lámpákban, meg a kapcsoló. Ha jól látom 4 ellenállás van benne, meg egy kis izzó.

Na látom mire kibogarásztam megelőztek. :huh:

ja a kapcsolóba 4 ellenállás van

gondolom minden állásnak egy egy

ja am nekem szétesett egyből ahogy széthúztam :D

rugó kis fém tengely :D

de sikerült összerakni :)

Link to comment
Megosztás:

Hali! már pedig van töltéslámpa relé az isuzu motoros opelban, lehet hogy nem pont ez a neve, de ezen keresztül kapcsolódik be a töltés lámpa, nem átverés volt, a szerelő előttem cserélte, ki a relé belseje meg volt égve, anno a zsiguliban is volt ilyen, én is szerelő vagyok, csak az elektronikához annyira nem konyítok annyira, de azért olyan trükkökkel hogy kicseréli az izzót nem tudnak átverni. A kesztűtartó alatt a burkolatok mögött van az indító és az izzító relé társaságában. Ha tudom hogy van ilyen én is megnéztem volna, dehát nem tudhatunk mindent.

Link to comment
Megosztás:

Hali! már pedig van töltéslámpa relé az isuzu motoros opelban, lehet hogy nem pont ez a neve, de ezen keresztül kapcsolódik be a töltés lámpa, nem átverés volt, a szerelő előttem cserélte, ki a relé belseje meg volt égve, anno a zsiguliban is volt ilyen, én is szerelő vagyok, csak az elektronikához annyira nem konyítok annyira, de azért olyan trükkökkel hogy kicseréli az izzót nem tudnak átverni. A kesztűtartó alatt a burkolatok mögött van az indító és az izzító relé társaságában. Ha tudom hogy van ilyen én is megnéztem volna, dehát nem tudhatunk mindent.

Tényleg van a rajzon egy olyan relé a jobb lábtérben, hogy töltésellenörzés, gondolom ezt cserélték. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Hali! már pedig van töltéslámpa relé az isuzu motoros opelban, lehet hogy nem pont ez a neve, de ezen keresztül kapcsolódik be a töltés lámpa, nem átverés volt, a szerelő előttem cserélte, ki a relé belseje meg volt égve, anno a zsiguliban is volt ilyen, én is szerelő vagyok, csak az elektronikához annyira nem konyítok annyira, de azért olyan trükkökkel hogy kicseréli az izzót nem tudnak átverni. A kesztűtartó alatt a burkolatok mögött van az indító és az izzító relé társaságában. Ha tudom hogy van ilyen én is megnéztem volna, dehát nem tudhatunk mindent.

na ezzel is okosabb lett mindenki, mert senki nemtudta eddig mivan :huh:

Link to comment
Megosztás:

Azért nem lesz minden leírva, meg aztán én nagyon türelmes vagyok, az újjakkal meg pláne, de pölö a váltórudazat beállítást már biztos, hogy legalább 10-szer elmagyaráztam, pedig én nem vagyok itt egy éve. Ráadásul ezek olyan dolgok, amiket nem lehet két szóval elmondani, az se árt ha kép van róla. Igy aztán ha valaki kérdezte, akkor képek elő, belinkelgetni, most meg csak odabököm, hogy GyIK. Nekem tetszik. :huh:

Ezek szerint nem löki ki a fogaskereket amikor indítózol? Egy dolgot tehetsz, leveszed, szétszeded, lehet hogy vmi eltört, vagy csak szorul, 2 csavar fogja+ a kábelek, az alsó csavart aknából lehet elérni, bár nekem sikerült fentről tükörböl.

Link to comment
Megosztás:

már háromszor szedtem ki, prcikáira szedtem!!! megnéztem kint az autóból múködés közben.kilökze a fogaskereket totál.

Ha a bendix teljesen kimegy, akkor még lehet fogaskerék / fogaskoszorú hiba is, valamint a bendix rugója is lehet fáradt. Ilyenkor nem képes a fogaskereket bevágni a fogaskoszorúba.

Link to comment
Megosztás:

Nekem ilyen a swifty, ha beröffen a moci, megy a tompított, de meg van csinálva okosan, indítózás közben nem kapcsol fel.

igazából jó is, meg nem is, annyi tuti, hogy így soha nincs az, hogy elfelejted felkapcsolni, negatívum, hogy gyakrabban kell cserélni az izzót, meg egy ismerősöm járt úgy, hogy neki 5éves korára szétégett a foncsor az autójában, mert neki is állandóan ment a tompított.

Hja, az enyém gyárilag ilyen, nem sufnituningos.

Szlovákiában éjjel-nappal, városon belül és kívül is kell a tompított? :)

ja tompított autmatikusan fel... ez egy akkora baromság hogy meghalsz...

felesleges többletfogyasztás... hamarabb kifekszik az izzó, a foncsor az aksi

az se volt normális aki kitalálta..

uj skodákban a helyzetjelző kapcsol gyujtásra, az még barátibb, de az is baromság....

és kikapcsolható ez a funkció azokon, legalábbis a fábiánokba.

Igen, Szlovákiában február 1.-től egész évben, éjjel-nappal, lakott területen kivül és belül is, vagyis mindig kell világitani. Igy természetes hogy gyakrabban kell izzót cserélni és a nyári hőségben bizony odatehet a forró izzó a műanyag részeknek, de nem én találtam ki. :huh: Azokon az utólagosan beszerelhető "kütyükben" van olyan lehetőség hogy csak akkor kapcsol ha kap jelet a generátorról valamint vannak olyanok is amelyeken lehet időzitést is állitani. Mindezek mellett van egy külön kapcsolója is amivel kiiktatod az automata fel illetve lekapcsolást. Ilyenkor minden működik a gyári megoldás szerint.

Na most! Abban az esetben ha nem világitasz és megbüntetnek az 30euró, ha jól emlékszem, mig ez az izé 15e és annak aki ért hozzá nem is nagy ügy beszerelni...de legyen az is 15e...szerintem, ilyen megfontolásból megéri. Bármikor előfordulhat hogy elfeledkezik az ember. Pláne az apám aki ritkán vezeti és a nyári, tűző napsütésben megfeledkezhet az emberfia az ilyen hülyeségről, nem? Másrészt meg a kapcsoló sem megy tönkre olyan hamar - habár nem tudom mennyire árt neki a gyakori, állandó kapcsolgatás. :D

Link to comment
Megosztás:

hát mehecc, de ha csak kicsit nézelődsz itt vannak akkora OFFolások részben nekem köszönhetően vagy Zsotyának Vagy Dáv nak... de szinte mindneki beoffol, és mindig van miről dumálni

csak így nem az lesz a dolog, hogy majd bemásolgatunk ide vagy a többi topikba dolgokat

Hazaértem :) Mi az hogy offolok, ez igenis közérdekű elektromos informácijjó. Felkapcsoltam a lámpát, és belröffentettem a gépet. Ez már elektromos. :P Jah amúgy van némi rácijó abban amit a kolléga mondott a gyíkról, de most még megvan az újdonság ereje. Majd ha már túl sok minden lesz benne, úgyse fogja elolvasni a kutya se, és akkor lehet a gyík gyíkját építeni (nah az majd tőlem indul, és akkor Dzsoni után az én nevemet is jelzik egy ötlethez kapcsolódóan :D lehet hogy nem akkora ötlet mint a gyík 1 de majd feltalálom az al-GYíKot :P és különben sem offolok... :D bocska, késő van már, muszáj volt ideböfögni valamit el ne felejtsetek :D

Amúgy meg a tompított használatról annyit hogy az sztem jó ha fentvan. Én is mindig égetem, és magamról is tudom hogy mennyivel jobban észrevenni azt aki "világít" qrva sok helyen volt már hogy azt aki 20 méterrel hátrébb jött tompítottal hamarabb vettem észre mint azt aki ott volt már féktávján belül. Jó ehhez kellett egy sötét aszfaltos út, izom nap, meg az hogy ott ahol történt ott egy fél utcahossznyi árnyék legyen, csak hogy a szemet edze. Jah meg egy ezüst autó. Manapság ugye alig van belőle... Amúgy télleg az utóbbi 3-4 évben az autók 99.9%-a fekete, meg ezüst. Mifacért van ez ?? :huh: Szal mindegy. Nekem megér annyit a gyakoribb izzócsere, mint az hogy benézzenek egy kereszteződésben. Amúgy mióta nálunk van a gép egyszer kellett izzót cserélni, és azt is csak azért mert az előző tulaj valami sárga csodát tett bele, és olyan kula volt hogy irritált. Napi 10 órákat világítanak azért :lol:

Jah és most fordut a km-órám 290.000-be :D Cserébe kap valamit. Mostanában jól viselkedett :D

Link to comment
Megosztás:

Hazaértem :huh: Mi az hogy offolok, ez igenis közérdekű elektromos informácijjó. Felkapcsoltam a lámpát, és belröffentettem a gépet. Ez már elektromos. :lol: Jah amúgy van némi rácijó abban amit a kolléga mondott a gyíkról, de most még megvan az újdonság ereje. Majd ha már túl sok minden lesz benne, úgyse fogja elolvasni a kutya se, és akkor lehet a gyík gyíkját építeni (nah az majd tőlem indul, és akkor Dzsoni után az én nevemet is jelzik egy ötlethez kapcsolódóan :) lehet hogy nem akkora ötlet mint a gyík 1 de majd feltalálom az al-GYíKot :D és különben sem offolok... :D bocska, késő van már, muszáj volt ideböfögni valamit el ne felejtsetek :D

Valahogy ezt nem érzem viccesnek...bár lehet bennem van a hiba.

Link to comment
Megosztás:

Valahogy ezt nem érzem viccesnek...bár lehet bennem van a hiba.

nem a hiba abban van hogy az utóbbi két napban agyilag a nulla alá épültem... Mivel a bnőm már közölte hogy ma már inkább nem áll szóba velem mert tök hülye vagyok gondoltam boldogítalak egy kicsit titeket :)

jah jut eszembe, ha már villanyos-topic, a belső levegőkeringtető gombjában lévő lámpicsekről valakinek van képanyaga, vagy szöveges okossága hogy hogy lehet cserélni? Egyik ismerősömmel beszéltem és tök véletlenül jutott eszembe h az nem ég. Asszondta hogy ha kiveszem a gombot szétugrik annyi darabra ahányból van. ez nekem pont elég volt ahhoz hogy inkább ne nyúljak hozzá kérdés nélkül :huh: Valaki okosat?

Link to comment
Megosztás:

jah jut eszembe, ha már villanyos-topic, a belső levegőkeringtető gombjában lévő lámpicsekről valakinek van képanyaga, vagy szöveges okossága hogy hogy lehet cserélni? Egyik ismerősömmel beszéltem és tök véletlenül jutott eszembe h az nem ég. Asszondta hogy ha kiveszem a gombot szétugrik annyi darabra ahányból van. ez nekem pont elég volt ahhoz hogy inkább ne nyúljak hozzá kérdés nélkül :huh: Valaki okosat?

Simán csak ki kell finoman feszegetni a gombot egy kis csavarhúzóval óvatosan alá-főlé nyúlva nem fog szétugrani, de úgy rémlik van ott vmi kis biszbasz amitől bent marad, ha benyomod, az ne vesszen el. Az izzó ott van elég mélyen egy foglalatban benyomva , sima rizsszem. Csipesszel, vagy hosszú fogóval lehet cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Én se. Bennem is akkor megvan a hiba. De nembaj, lesz majd pofon ököllel. :D :D

Ne akarjá' már mindent megérteni, vannak dolgok amik csak úgy vannak :D Legközelebb nem iszok üres bélre, és úgy jobb lesz

Mégegyszer valaki megpróbálja elemezni azt a cart, megvonom tőle a sört egy évre :D

Simán csak ki kell finoman feszegetni a gombot egy kis csavarhúzóval óvatosan alá-főlé nyúlva nem fog szétugrani, de úgy rémlik van ott vmi kis biszbasz amitől bent marad, ha benyomod, az ne vesszen el. Az izzó ott van elég mélyen egy foglalatban benyomva , sima rizsszem. Csipesszel, vagy hosszú fogóval lehet cserélni.

Köszi. Majd ha meg lesz a kedvem szétkapom. A kötsög középső kijelző beszopatott, úgyhogy most haragszom mindenre ami világít :) Az egyik ledes fogalatos cuccos amit alkottam tesztelésnél még jó volt, aztán amikor a km-óra hátuljába betekertem már annyira nem... Darabra hál istennek pont annyi volt nálam amennyi a teljes létszám, úgyhogy a kijelzőből kivettem egy ledet, és azt tekertem az órába, mondván a kijelzőben mégis csak gyorsabb lesz kicserélni, mint egy nyomorult ledért műszerfalat bontani. Szal beküldtem egy izzót a kijelzőbe, és eddig felesbe világított sárgán, meg fehéren. Tegnap délután volt egy kis szabadidőm egy páka közelében, és gyorsba kihasználtam, csináltam mégegyet. Teszt, jó. Faca bevágtam a kocsiba hogy este ha lesz kis időm szétkapom. Már viszeketett a kezem, a rakparton dekkoltam a dugóba, ott is elkezdtem szétszedni, de aztán inkább hagytam, hogy majd este.... Este haverhoz mentem, a házuk előtt előszedtem, teszteltem, múkodik. Mondom akkor lehet tekerni (nem belekötni, és semmi illegális tevékenységre nem gondolni) Beküldtem azt a gyökeret, és baxik világítani. Visszatekertem az izzót, az világít.... úgyhogy elég volt a ledekből erre a hétre. Jah, mégse... elkezdtem ledekből lábtérvilágítást csinóni. Még csak tervezési, meg prototípus- szinten van, de hétvégén már szeretném berakni. :lol: majd akkor meglesem a kijelzőt is, meg ezt a gombot is. (hmm, ez is rövid lett.... :huh: )

Link to comment
Megosztás:

Ne akarjá' már mindent megérteni, vannak dolgok amik csak úgy vannak :lol: Legközelebb nem iszok üres bélre, és úgy jobb lesz

Mégegyszer valaki megpróbálja elemezni azt a cart, megvonom tőle a sört egy évre :D

Köszi. Majd ha meg lesz a kedvem szétkapom. A kötsög középső kijelző beszopatott, úgyhogy most haragszom mindenre ami világít :) Az egyik ledes fogalatos cuccos amit alkottam tesztelésnél még jó volt, aztán amikor a km-óra hátuljába betekertem már annyira nem... Darabra hál istennek pont annyi volt nálam amennyi a teljes létszám, úgyhogy a kijelzőből kivettem egy ledet, és azt tekertem az órába, mondván a kijelzőben mégis csak gyorsabb lesz kicserélni, mint egy nyomorult ledért műszerfalat bontani. Szal beküldtem egy izzót a kijelzőbe, és eddig felesbe világított sárgán, meg fehéren. Tegnap délután volt egy kis szabadidőm egy páka közelében, és gyorsba kihasználtam, csináltam mégegyet. Teszt, jó. Faca bevágtam a kocsiba hogy este ha lesz kis időm szétkapom. Már viszeketett a kezem, a rakparton dekkoltam a dugóba, ott is elkezdtem szétszedni, de aztán inkább hagytam, hogy majd este.... Este haverhoz mentem, a házuk előtt előszedtem, teszteltem, múkodik. Mondom akkor lehet tekerni (nem belekötni, és semmi illegális tevékenységre nem gondolni) Beküldtem azt a gyökeret, és baxik világítani. Visszatekertem az izzót, az világít.... úgyhogy elég volt a ledekből erre a hétre. Jah, mégse... elkezdtem ledekből lábtérvilágítást csinóni. Még csak tervezési, meg prototípus- szinten van, de hétvégén már szeretném berakni. :D majd akkor meglesem a kijelzőt is, meg ezt a gombot is. (hmm, ez is rövid lett.... :huh: )

Nem azért, hogy hülyének nézlek, de a ledet próbáltad 180-fokkal elforditva betekerni? Tudod a polaritás.... Én is gondolkodtam ledesítésre, csak én nem a lábtérbe, hanem a csomitérbe a rolósín alá. Azon gondolkodtam, hogy a multkor vettem potyára 2 szál koaxkábel-csatornát abból vágok egy megfelelő hosszú darabot, ás abba rakom végig a ledeket. Aztán az egyik végén kivezetem a 2 szálat és az egészet felszerelem. Így csak két csavarral kell felfogatni, nem kell külön-külön a ledeket.

Link to comment
Megosztás:

Nem azért, hogy hülyének nézlek, de a ledet próbáltad 180-fokkal elforditva betekerni? Tudod a polaritás.... Én is gondolkodtam ledesítésre, csak én nem a lábtérbe, hanem a csomitérbe a rolósín alá. Azon gondolkodtam, hogy a multkor vettem potyára 2 szál koaxkábel-csatornát abból vágok egy megfelelő hosszú darabot, ás abba rakom végig a ledeket. Aztán az egyik végén kivezetem a 2 szálat és az egészet felszerelem. Így csak két csavarral kell felfogatni, nem kell külön-külön a ledeket.

én a középkonzol oldalára gondoltam, egyet-egyet, azt kész. Amíg beül a nép addig látja hova megy (ha nagyon koszos belül akkor lekapcsolom :) ) ha meg már bentvan akkor már nem kell. Arra jó hogy ha nyitott ajtóval zenehallgatási alkalmatosságnak van ott az autó, akkor világít és kinéz valahogy ahogy más nem :D nem akarok én cipőtalpvizsgálót reflektorokkal :D Jah a polaritás, persze hogy megnéztem, pontosan tudom mi a baja. A forrasztás elengedett a foglalat oldalán lévő érintkezőről és ha oldalt megnyomom (rányomom az érintkezőre) akkor jó, csak nem egy túl üzembiztos megoldás hogy nyomkodom egy kicsit indulás előtt aztán az első kátyúig világít :lol: Majd megforrintom ha kicsi nyugi lett, mert ezt a cart is most 7. nekifutásra írom. Pörgés van itt :huh:

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Uraim!

Először is minden elismerésem a munkátokért és a tudásotokért és az önzetlenségetekért mert amit a gyíkban láttam attól bizony eltátottam a számat,szerintem már most üti az így csináld könyvet!Köszönet a magamfajta tudatlanok nevében ezért az oldalért,rengeteget segít,hogy megismerjük mi is az az izé a seggünk alatt ami élménnyé varázsolja számunkra az utazást!

Azért lenne egy kérdésem is!

Ha nem kaptam gyári magnó kiszedő pálcát az autóhoz és nincs módomban legyártani ilyet akkor van még autósbolt ahol esetleg hozzá lehet jutni?

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Uraim!

Először is minden elismerésem a munkátokért és a tudásotokért és az önzetlenségetekért mert amit a gyíkban láttam attól bizony eltátottam a számat,szerintem már most üti az így csináld könyvet!Köszönet a magamfajta tudatlanok nevében ezért az oldalért,rengeteget segít,hogy megismerjük mi is az az izé a seggünk alatt ami élménnyé varázsolja számunkra az utazást!

Azért lenne egy kérdésem is!

Ha nem kaptam gyári magnó kiszedő pálcát az autóhoz és nincs módomban legyártani ilyet akkor van még autósbolt ahol esetleg hozzá lehet jutni?

Szerintem márkaboltban (Opel) valszeg lehet kapni, de lehet kapni ilyen helyeken is.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem márkaboltban (Opel) valszeg lehet kapni, de lehet kapni ilyen helyeken is.

Én még mindig ott tartok hogy nekem kijött 4 darab nagyobb szöggel, kis csavarhúzókkal, de még hurkapálcikával is (mikor mi volt kéznél :D ) de már sokan mondták hogy nekik nem jön ki olyan könnyen. Ennyire ki lett volna kopva az enyémen valami ? :) Nah mindegy. Nekem jó volt ebben az átmérőben minden ami a kezembe akadt, én nem vennék hozzá semmit :huh: (igaz ha csak az enyém jött ki ilyen könnyen akkor biztos kell hozzá, csak nekem mutálódott át ilyen könnyen kiszedősre)

Link to comment
Megosztás:

Én még mindig ott tartok hogy nekem kijött 4 darab nagyobb szöggel, kis csavarhúzókkal, de még hurkapálcikával is (mikor mi volt kéznél :D ) de már sokan mondták hogy nekik nem jön ki olyan könnyen. Ennyire ki lett volna kopva az enyémen valami ? :) Nah mindegy. Nekem jó volt ebben az átmérőben minden ami a kezembe akadt, én nem vennék hozzá semmit :huh: (igaz ha csak az enyém jött ki ilyen könnyen akkor biztos kell hozzá, csak nekem mutálódott át ilyen könnyen kiszedősre)

Annó én is szegekkel szedtem ki. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.