Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

nah akkor csak hogy belepofázmányoljak: sztem nemértem. a ventinek vannak előtétellenállásai ugye. azokkal szabályozza a ventit. a hőbizti a legmagasabb fokozatra van belőve, és azt bizosítja nem? Ha a hőbizti lőtte volna el magát akkor a 4-es sem menne szerintem. Kötözködjetek le ha tévedésben élek, de akkor magyarázzátok is el :D :huh: :D

Én aztán nagyon nem konyítok az elektromossághoz, de ha azt akarod hogy a venti keveset forogjon akkor nagy ellenállás kell ha sokat akkor meg kicsi. Ha nagy az ellenállás akkor meg sok a hő, tehát inkább alacsonyabb fokozatban, de amúgy tényleg fogalmam sincs hogy működik. :)

Link to comment
Megosztás:

Én aztán nagyon nem konyítok az elektromossághoz, de ha azt akarod hogy a venti keveset forogjon akkor nagy ellenállás kell ha sokat akkor meg kicsi. Ha nagy az ellenállás akkor meg sok a hő, tehát inkább alacsonyabb fokozatban, de amúgy tényleg fogalmam sincs hogy működik. :)

mondjuk ebben van rácijjó kolléga :D ebben igazad van, ezt elnéztem, de az még mindig nem tiszta hogyha a bizti elszállt akkor a 4-es miért megy :D :huh:

Link to comment
Megosztás:

nah akkor csak hogy belepofázmányoljak: sztem nemértem. a ventinek vannak előtétellenállásai ugye. azokkal szabályozza a ventit. a hőbizti a legmagasabb fokozatra van belőve, és azt bizosítja nem? Ha a hőbizti lőtte volna el magát akkor a 4-es sem menne szerintem. Kötözködjetek le ha tévedésben élek, de akkor magyarázzátok is el :) :huh: :D

Sztem 4-es fokozatban már direktbe a 12V-ot kapja a ventimotor.

Link to comment
Megosztás:

Ismét üdv. az összes fórumozónak!

Én vagyok az a pók aki néhány hete új húsként jelentkezett és rögtön a segítségeteket kérte műszerfal led-esítés ügyében és mint ezen a fórumon mindenkinek így nekem is meghallgatásra találtak szavaim. Így aztán elkészült a mű,sőt akkora lendületet vettem,hogy a gyári 202-es rádió és a kapcsolók és kék fényben pompáznak.Mindenkinek köszönet a gyors és hathatós segítségnyújtásért.

Viszont újra kérdéssel fordulok hozzátok.Tudja valaki,hogyan kell a műszerek leszerelt mutatóit pontosan a helyükre rakni(itt nyilván a ford.szám mérő és km-óra a kérdés)?A másik pedig,hogy a fedélzeti fesz.szabályzó ic-t hogyan lehet cserélni és legfőképpen hol juthatok ilyenhez?

Köszi.

c14nz,'93

Link to comment
Megosztás:

Ismét üdv. az összes fórumozónak!

Én vagyok az a pók aki néhány hete új húsként jelentkezett és rögtön a segítségeteket kérte műszerfal led-esítés ügyében és mint ezen a fórumon mindenkinek így nekem is meghallgatásra találtak szavaim. Így aztán elkészült a mű,sőt akkora lendületet vettem,hogy a gyári 202-es rádió és a kapcsolók és kék fényben pompáznak.Mindenkinek köszönet a gyors és hathatós segítségnyújtásért.

Viszont újra kérdéssel fordulok hozzátok.Tudja valaki,hogyan kell a műszerek leszerelt mutatóit pontosan a helyükre rakni(itt nyilván a ford.szám mérő és km-óra a kérdés)?A másik pedig,hogy a fedélzeti fesz.szabályzó ic-t hogyan lehet cserélni és legfőképpen hol juthatok ilyenhez?

Köszi.

c14nz,'93

hali újpók (szerintem változtasd erre a nick-ed, nekem tetszik :D )

Válaszolni nem tok, mert ahhoz tök vagyok. (nem szedtem még szét) de kuncsorogoni tudok :huh: :D :D tudsz dobni valami képet a műről? :lol: kíváncsi vagyok rá. Nekem holnap jön a következő fázis. A középső kijelzővel kezdtem, holnap jön a műszeregység, és akkor el is fogytak a ledek :D ha megjön a következő adag akkor esek neki a fűtésszab. résznek. De kibebacottul kíváncsi vagyok hogy néz ki az alkotásod :)

Link to comment
Megosztás:

igen Zotya ezt írta, mert nem tudta a nevét, és névileg összekeverte a két dolgot :) és a biztire gondolt.

Nem én magára a komplet előtét ellenállásra gondoltam, mert nem tudtam, hogy azon bellül is lehet cserélni alkatrészt.

Ismét üdv. az összes fórumozónak!

Én vagyok az a pók aki néhány hete új húsként jelentkezett és rögtön a segítségeteket kérte műszerfal led-esítés ügyében és mint ezen a fórumon mindenkinek így nekem is meghallgatásra találtak szavaim. Így aztán elkészült a mű,sőt akkora lendületet vettem,hogy a gyári 202-es rádió és a kapcsolók és kék fényben pompáznak.Mindenkinek köszönet a gyors és hathatós segítségnyújtásért.

Viszont újra kérdéssel fordulok hozzátok.Tudja valaki,hogyan kell a műszerek leszerelt mutatóit pontosan a helyükre rakni(itt nyilván a ford.szám mérő és km-óra a kérdés)?A másik pedig,hogy a fedélzeti fesz.szabályzó ic-t hogyan lehet cserélni és legfőképpen hol juthatok ilyenhez?

Köszi.

c14nz,'93

Én nem vettem le a seb.mérő mutatót ledesítéskor, mert nem akart olyan könnyen lejönni mint a vízhőfok, és tankszintjelző ( ford. mérőm nincs) és nem mertem cibálni. Igazából ha már levetted, akkor meg tudod tenni, hogy a gyári csalást kiküszöbölve pontosan mérjen az órád. A fordulatszámot szerintem felteheted ha már bemelegedett a járó motor alapjáraton 700-800 ra ( ezt nem tudom pontosan) A sebességmutatót meg menet közben GPS-el mérve a sebességet egy kerek számnál felbigyeszted. De ne 160-nál. :huh: Kicsit macera lesz, mert kétszer kell szerelni, ugye először a fedő plexi nélkül kell berakni a helyére hogy fel tudd helyezni a mutatókat. Azt nem tudom, hogy fékpadon, vagy egyém műhelyben tudnak-e sebességet mérni, mert ott azért biztonságosabb lenne, mint menet közben. De ha találsz egy egyenes kihalt útszakaszt, aztán mentek mondjuk 60-nal nem hiszem hogy olyan nagy ördöngősség, persze inkább két emberes. Szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Ismét szia mindenkinek.Itt "újpók".

Van még néhány percem-én ma is melózok-így gyorsan néhány reag.

Azt persze nem írtam,hogy a ledesítés mellett ford.szám mérősre csere és fehér számlap csere is történt és ezért kellett levennem a mutatókat.A régi mutatókat is más típusé-első generációs TT-váltotta,ezek elvileg pirosan világítanak megfelelő mennyiségű fény esetén.Egyenlőre elvileg,a finomítás folyamatban de az eddigi eredmények biztatóak.Az első próba alkalmával készültek képek is ezeket megpróbálom feldobni-bevallom ebben még-is-gyenge vagyok.A fényerő meglepő módon remekül szabályozható,a középkonzol fűtésszab. részét meghagyom jobb időre(ráadásul tavaly cseréltem fűtőtestet és nehezen lendülök rá az újabb szétbombázásra).

Viszlát este 11 után!

Link to comment
Megosztás:

nah, ezekszerint nem csak én melózok látástól mikulásig :) ez már idén a második szabad hétvégém :D mégegyszer gyorsba mielőtt széttépem az autót: a műszeregység kivételnél a km-spirálra kell figyelni azt tom. Van még vmi csapda amivel meg tudom cumizni? :huh:

Link to comment
Megosztás:

nah, ezekszerint nem csak én melózok látástól mikulásig :) ez már idén a második szabad hétvégém :D mégegyszer gyorsba mielőtt széttépem az autót: a műszeregység kivételnél a km-spirálra kell figyelni azt tom. Van még vmi csapda amivel meg tudom cumizni? :huh:

Nincs, csak a spirál van, meg kettő hosszúkás csati, de azokon több a "bőség" előre tudod húzni annyira a spirál kiakasztása után, hogy mögéláss, és kivedd azokat is.

Link to comment
Megosztás:

nah, ezekszerint nem csak én melózok látástól mikulásig :) ez már idén a második szabad hétvégém :D mégegyszer gyorsba mielőtt széttépem az autót: a műszeregység kivételnél a km-spirálra kell figyelni azt tom. Van még vmi csapda amivel meg tudom cumizni? :huh:

Az index kart és ablaktörlő kart pattintsd ki a helyéről,könnyebben jön ki minden,ha nincs útban.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok profik!

Egy amatör kérdése:

A műszerfalon a kilóméteróra mögött induláskor nem ég a háttérvilágítás,egy idő után bekapcsol. Ez valami elektronikai hiba? Sőt ma már be sem kapcsolt egy idő után sem!

Köszi a segítséget!

Kontakthibás az izzó érintkezése. Kiszeded a műszeregységet, aztán megigazgatod.

Link to comment
Megosztás:

Meg tudnátok mondani, hogy az a kék csatlakozó az mihez van? Nem tudom hova megy, mert csak úgy van ott magába... A kiegyenlítőtartály alatt találtam, amikor tisztítottam a radiátort. Köszi!

http://kepfeltoltes.hu/view/090307/K_p131_...ltoltes.hu_.jpg

Lehet a szintérzékelő csatija. BC-s gépsasokban van szintérzékelő, azért tippelek arra.

Link to comment
Megosztás:

Ismét üdv. az összes fórumozónak!

...A másik pedig,hogy a fedélzeti fesz.szabályzó ic-t hogyan lehet cserélni és legfőképpen hol juthatok ilyenhez?

Ha erre gondolsz, ami a műszercsoport hátsó felén van, akkor azt a látható torx csavar kivétele után egyszerűen ki kell húzni a fólián levő csatlakozóból.

Venni pl. elektronikai boltban lehet. :huh:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.