Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

a piros színnel a zölddel meg a sárgával eddig se volt gond, mert azt a festett izzók jól teljesítik, de a kéket nem tudják szépen megjelníteni :lol:

a kék miatt indult a ledezés, ha neked a piros tetszik, ami nem csúnya szerintem se ahhoz lehet kapni ilyen sapit is amit rá kell húzni az eredeti izzóra és piros lesz a fénye.

Tápinak ha jól emlékszem ilyen van, vagy volt legalábbis.

a kék azért nem jó, mert az izzóknak nincs igazán fehér színük, hanem olyan sárgás, és ha arra rakod a kéket keveredik és amiatt nemolyan mint kellne, de ez a sárgánál zöldnél és pirosnál ne jelentkezik annyira, mivel a sárga benne van azokban a színekben.

én bolti kékre festett izzót vettem helyzetjelzőbe, de két hét alatt leégett róla a festék és sárgás fénye lett.

illetve a waresz rendszámtáblájának a megvilágítása volt kék, de az se igazán volt kék, pedig az meg se égett.

Végülis tehetek egy próbát kék izzóval is. :lol:

Én az egyik multiban © vettem 250 forint/2 darab gyárilag műszerfalba való ilyen piros ledeket. Ilyen lett a középkonzol és ilyen az óra, másik kép. Sajnos annak a telefonomnak a kamerája elég rossz képeket csinál de a lényeg így is látszik.

Jó lett. :D

az első ködlámpa beszerelése megoldható ugy hogy csak vezetékkel rákötöm a hátsó ködlámpa kapcsolójára?

vagy inkább külön kapcsoló kell neki?

Hát általában külön kapcsolóval, meg asszem biztosítékkal teszik be, nem tudom, hogy a kábel mennyire van méretezve, bírja-e a plussz terhelést. Szerintem elméletileg meg lehet csinálni.

Link to comment
Megosztás:

A pontos fizikai alapja a dolognak, hogy ezekkel a színes festékekkel, fóliákkal, meg ráhúzható kupakokkal tulajdonképpen színszűrést végzel, tehát az izzó fényspektrumának csak azt a részét engeded át, amilyen a kupak színe. Egy hagyományos izzó a kék tartományban nagyon minimálisan sugárzik, így nem nagyon van mit átengednie a kék szűrőknek. Emiatt jobb a kék LED, az eleve a benne levő félvezetőnek megfelelő színnel világít.

hát biztos, csak akkor nem tudom miért lesz a kéken festettből sárga...

Link to comment
Megosztás:

az első ködlámpa beszerelése megoldható ugy hogy csak vezetékkel rákötöm a hátsó ködlámpa kapcsolójára?

vagy inkább külön kapcsoló kell neki?

Ha szabályosan akarod megoldani, hogy hivatalos műszakin is megfeleljen, akkor nem ilyen egyszerű. Külön kapcsoló kell neki, és 2db relé a biztitáblára, ugyanis hivatalosan (ha jól tudom) a hátsó az elsőtől függetlenül is működhet, de az első csak a hátsóval együtt, és csak a tompított fényszóróval együtt.

Link to comment
Megosztás:

Ha szabályosan akarod megoldani, hogy hivatalos műszakin is megfeleljen, akkor nem ilyen egyszerű. Külön kapcsoló kell neki, és 2db relé a biztitáblára, ugyanis hivatalosan (ha jól tudom) a hátsó az elsőtől függetlenül is működhet, de az első csak a hátsóval együtt, és csak a tompított fényszóróval együtt.

gyárilag így van, az ujabb autók eleve úgy vannak csinálva, hogy a kapcsoló egybe van integrálva, csak a tompított után lehet kihúzni a kapcsolót, ez kapcsol hátra, és aztán mégegyet, ilyenkor kapcsolja előlre is a ködlámpákat.

két relét nem tudom kell e neki rakni, mert a hátsó kapcsolója után raksz a kimenő szálra még egy kapcsolót, és egy 30A os relé már szerintem elbír két ködlámpát.

Link to comment
Megosztás:

gyárilag így van, az ujabb autók eleve úgy vannak csinálva, hogy a kapcsoló egybe van integrálva, csak a tompított után lehet kihúzni a kapcsolót, ez kapcsol hátra, és aztán mégegyet, ilyenkor kapcsolja előlre is a ködlámpákat.

két relét nem tudom kell e neki rakni, mert a hátsó kapcsolója után raksz a kimenő szálra még egy kapcsolót, és egy 30A os relé már szerintem elbír két ködlámpát.

Nem a két oldal miatt kell a két relé, hanem a fent leírt logikai kapcsolatok létrehozása miatt (a hátsó külön is, de az első csak a hátsóval, és csak a tompítottal).

Link to comment
Megosztás:

ja jo értem már a problémát, én most olyaokról beszéltem, amikben mechanika miatt se lehet másképp mint előbb a hátsót és aztán csak az elsőt.

de nekünk két külön kapcsoló van ugyebár.

hát ahhoz kell akkor két relé...

de annak a kötéssén kicsit el kell gondolkozni hogy is legyen, hogy az első kapcsolja egyből a hátsót is... de a hátsó ne az elsőt.

az hogy van? a+ relé azért kell, hogy az elsőnek a kapcsolója két reléből eggyel előre kapcsol,másikkal meg az erdeti hátsó relét megkerülve fog hátra kapcsolni?

de sztem akkor se kell, mert az első kapcsolója tompított után kötve megadhatja a kapcsoló+ az eredetinek is ami hátra megy, meg az előremenőkét is.

nekem gyárilag csak hátul van, ott is csak egyoldalon volt.

Link to comment
Megosztás:

ja jo értem már a problémát, én most olyaokról beszéltem, amikben mechanika miatt se lehet másképp mint előbb a hátsót és aztán csak az elsőt.

de nekünk két külön kapcsoló van ugyebár.

hát ahhoz kell akkor két relé...

de annak a kötéssén kicsit el kell gondolkozni hogy is legyen, hogy az első kapcsolja egyből a hátsót is... de a hátsó ne az elsőt.

az hogy van? a+ relé azért kell, hogy az elsőnek a kapcsolója két reléből eggyel előre kapcsol,másikkal meg az erdeti hátsó relét megkerülve fog hátra kapcsolni?

de sztem akkor se kell, mert az első kapcsolója tompított után kötve megadhatja a kapcsoló+ az eredetinek is ami hátra megy, meg az előremenőkét is.

nekem gyárilag csak hátul van, ott is csak egyoldalon volt.

Benne van a bekötési rajz az "Így csináld..."-ban, a két kis relé helye megvan a biztitáblán. Én megcsinálnám, ha ködlámpabeépítésen gondolkodnék, jobb a békesség.

Link to comment
Megosztás:

Kipróbáltam a sárga és a kék izzót, a sárga olyan mint a gyenge fehér, a kék meg olyan seszínű.

DSC00045_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Jobb oldalon a sárga, a másikon a kék.

Ja és behekkeltem a titkos kapcsolót az AC-tápjába, de most nem mondom meg hova. :lol: Csak aztán el ne felejtsem. :D Azért raktam be egy csavarhúzót, meg egy csokit kocsiba, ha becarik a kapcsoló, 3 perc alatt lecserélem a csokira.

Link to comment
Megosztás:

elhiszem, hogy gyárilag úgy van és a gyári megoldás a leg jobb esztétikus, meg abba csak nem kötnek talán bele, de a kapcsolást se láttam,hogy miért is kell vajon az a + relé, csak azt írtam, hogy lehet megcsinálni, hogy hasonlít legalább a gyárira működésben.

tehát ha az első ködlámpa kapcsolója kapcsoljaa hátsót is akkor elvileg jó, mert a hátsót lehet külön kapcsolni.

kivéve, ha gyárilag úgy van megoldva, hogy ha felvan kapcsolva az első is és megnyomod a hátsó kapcsolóját leoltja az elsőt... erről nem volt szó, de ha ez nincs benne, akkor úgy is jó, ahogy mondtam.

Link to comment
Megosztás:

Kipróbáltam a sárga és a kék izzót, a sárga olyan mint a gyenge fehér, a kék meg olyan seszínű.

http://kepfeltoltes.hu/090125/DSC00045_www...ltoltes.hu_.jpg

Jobb oldalon a sárga, a másikon a kék.

Ja és behekkeltem a titkos kapcsolót az AC-tápjába, de most nem mondom meg hova. :lol: Csak aztán el ne felejtsem. :D Azért raktam be egy csavarhúzót, meg egy csokit kocsiba, ha becarik a kapcsoló, 3 perc alatt lecserélem a csokira.

jaja ezt mondtam, a kék olyan seszínű

az az AC mi is?

Link to comment
Megosztás:

azt tom, de mire jo az a kapcsoló?

nekem ott semmit se jeelz ki

meg nem is jelzett ki sose

mesélj má erről.

Egész tegnap ez volt a téma, te hol voltál? :D Lopásgátló! Megszakítom vele a benzinpumpa tápellátását, és hiába kerregetsz, nem indul el a kocsi. Persze meg lehet találni, lehet hogy egy vérbeli autótolvaj kapásból odanyúl, de engem kicsit megnyugtat, hogy van benne ilyen.

Link to comment
Megosztás:

Egész tegnap ez volt a téma, te hol voltál? :D Lopásgátló! Megszakítom vele a benzinpumpa tápellátását, és hiába kerregetsz, nem indul el a kocsi. Persze meg lehet találni, lehet hogy egy vérbeli autótolvaj kapásból odanyúl, de engem kicsit megnyugtat, hogy van benne ilyen.

hát ez nekem nagyon kimaradt, oedig vissza szoktam olvasni.

na meg is nézem

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.