Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Azért kell a relék kapcsaira a kapcsolási feszültséggel fordított polaritású diódát kötni, mert a relé tekercsében létrejön egy a táppal ellentétes polaritású feszültség, ami bizonyos elektronikákat kiüthetne..

A dióda ezt a feszültséget zárja rövidre.

Nagyjából ennyi. B)

Link to comment
Megosztás:

Pontosabban a relé tekercsének induktív mivolta okoz egy olyan jelenséget, hogy amikor elveszik róla a tápot, akkor rövid

időre megjelenik rajta egy inverz polarítású tüske. A diódával ezt a tüskét lehet kilőni, így nem károsodnak a vezérlésben

levő félvezetők (azok nem jól tolerálják a fordított polaritást).

Link to comment
Megosztás:

Pontosabban a relé tekercsének induktív mivolta okoz egy olyan jelenséget, hogy amikor elveszik róla a tápot, akkor rövid

időre megjelenik rajta egy inverz polarítású tüske. A diódával ezt a tüskét lehet kilőni, így nem károsodnak a vezérlésben

levő félvezetők (azok nem jól tolerálják a fordított polaritást).

Erre emlékszem én is mert egy kiszuperált tekercsel szo@attam boldog-boldogtalant még gyerekkoromban. Bácsi segítsen feltölteni az elememet! Amikor ráfogta a kivezetésre akkor nem is volt semmi baj, csak amikor levette róla a feszt! Csapott akkorát mint az állat! Csak akkor még nem tudtam miért csinállja. B) OFF.

Link to comment
Megosztás:

Erre emlékszem én is mert egy kiszuperált tekercsel szo@attam boldog-boldogtalant még gyerekkoromban. Bácsi segítsen feltölteni az elememet! Amikor ráfogta a kivezetésre akkor nem is volt semmi baj, csak amikor levette róla a feszt! Csapott akkorát mint az állat! Csak akkor még nem tudtam miért csinállja. :blush: OFF.

Csaptam volna én is akkorát, hogy biztos nem lett volna kedved mást is megtréfálni ;)

ööö.. elektromos topik... ööö.. ööö..R=U/I ööö... öööööööööööööööö B)

Tényleg, ha már elektromos topik. A riasztómnak van kis piros pittyegője a műszerfalon, ami szépen villog, ha élesítve van, és nem villog, ha nem, ez eddig ok. De néha csinál olyat, hogy kiszállok, élesítem, és nem ritmikusan villog, hanem tök aritmetikusan. tök összevissza, minden ütem nélkül. vagy csinál oylat is, hogy menet közben, mikor gyújtás ON, megy az autó, riasztó természetesen kikapcs., halványan vibrál néhányat. Visszavittem a szerelőhöz, levette az akksisarut, és akkor persze jó lett. de pár hét, és megint rakoncátlankodik. mi lehet a gond?

Link to comment
Megosztás:

Csaptam volna én is akkorát, hogy biztos nem lett volna kedved mást is megtréfálni ;)

ööö.. elektromos topik... ööö.. ööö..R=U/I ööö... öööööööööööööööö B)

Tényleg, ha már elektromos topik. A riasztómnak van kis piros pittyegője a műszerfalon, ami szépen villog, ha élesítve van, és nem villog, ha nem, ez eddig ok. De néha csinál olyat, hogy kiszállok, élesítem, és nem ritmikusan villog, hanem tök aritmetikusan. tök összevissza, minden ütem nélkül. vagy csinál oylat is, hogy menet közben, mikor gyújtás ON, megy az autó, riasztó természetesen kikapcs., halványan vibrál néhányat. Visszavittem a szerelőhöz, levette az akksisarut, és akkor persze jó lett. de pár hét, és megint rakoncátlankodik. mi lehet a gond?

Fibrillál, ki kell ütni. :blush: Vagy kontakthibás vhol, akkor is kap tápot, amikor nem kéne.

Link to comment
Megosztás:

Azért kell a relék kapcsaira a kapcsolási feszültséggel fordított polaritású diódát kötni, mert a relé tekercsében létrejön egy a táppal ellentétes polaritású feszültség, ami bizonyos elektronikákat kiüthetne..

A dióda ezt a feszültséget zárja rövidre.

Nagyjából ennyi. B)

Pontosabban a relé tekercsének induktív mivolta okoz egy olyan jelenséget, hogy amikor elveszik róla a tápot, akkor rövid

időre megjelenik rajta egy inverz polarítású tüske. A diódával ezt a tüskét lehet kilőni, így nem károsodnak a vezérlésben

levő félvezetők (azok nem jól tolerálják a fordított polaritást).

Én valahogy így emléxem tanulmányaiból:

A relé tekercsére rákapcsolt tápfeszültség mágneses mezőt hoz létre müködés közben.Amikor kikapcsoljuk a feszültséget, az áram folyása megszakad és a mágneses mezõ összeomlik.Ez feszültséget indukál,ami ellenirányban hat a hálózati feszültséggel.A kikapcsolási feszültség csúcsok körülbelül 15-ször magasabb értéket érhetnek el, mint a tápfeszültség.Ezek a csúcsok csatolás révén megzavarhatják,de akár tönkre is tehetik az elektronikus készülékeket.

Aztán itt még lehetne ragozni a transzferjelenségeket is,ami nagyon sok elektromos berendezést tesz tönkre.Ezek szintén ki és bekapcsoláskor lépnek fel.

Link to comment
Megosztás:

A fordulatszámmérő milyen hibahatárok mellett dolgozik?

Ugyanis nekem üzemmelegen alapjáraton az óra szerint 750-et forog, ami nem feltétlen tűnik pontosnak. Egy Astrás haverom is megjegyezte, hogy szerinte nem jól mér, mert mikor ő váltana, még csak 2500-at mutat az óra, ő pedig tovább szokta pörgetni. Szóval hang alapján szerinte kevesebbet mutat az óra a valóságnál.

Nem tudom ez mennyire az ő tévedése illetve az én paranoiám. A vezetéket jól kötöttem be. A legjobb teszt a leszabályozásig forgatás lenne, hogy akkor mit mutat, de én addig nem merem pörgetni.

Szia!

Ha gondolod fussunk össze valahol ha elmegy a hó és hasonlítsuk össze + ott van a bc-nek is a számszerü adata, ebből már lehet azért számolni valamit!

Üdv:BB

Link to comment
Megosztás:

Spec a nejére céloztam, eü dolgozó ha jól tudom vagy tévednék? :blush:

Azt hittem, mivel egy autós fórumon vagyunk, hogy rám céloztál. B)

Ám a feleségétől sem tanulhat semmi hülyeséget, mert egy tök rendes, aranyos asszony. :)

Yesss. És mielőtt elkezd vki poénkodni, nem a gyogyóosztályon voltam beteg, és úgy ismerkedtünk meg. ;) :D

Ezt sztem senki nem hiszi el. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ám a feleségétől sem tanulhat semmi hülyeséget, mert egy tök rendes, aranyos asszony. :)

Ez így van :blush: A férje már más kérdés... :D ;)

Ezt sztem senki nem hiszi el. :lol:

Az a vicces, hogyha nem írja, akkor nekem például eszembe sem jutott volna (legalábbis egyből) B)

Link to comment
Megosztás:

Megint bacakszik a külső hőmérséklet jeladóm. Néha gondolja magát, aztán mutat 12-18 fokot. Tegnap még jó volt. Thuby te most vettél ugye? Beszerelted már? Ha nem, lehet meglátogatlak egy próbára, nem akarok addig venni, kábelhibára gyanakszom, mert hol jó, hol nem.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.