epk947 Elküldve Január9, 2009 Megoszt Elküldve Január9, 2009 Istenem! Miért nincs MINDENKINEK egy rohadt multimétere otthon! Miért nincs MINDENKINEK egy akkutöltője otthon ezekben a rohadt hidegekben! Miért nem figyel MINDENKI az akkuja töltöttségére ezekben a rohadt hidegekben! B) ;) :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laleekirály Elküldve Január9, 2009 Megoszt Elküldve Január9, 2009 Istenem! Miért nincs MINDENKINEK egy rohadt multimétere otthon! Miért nincs MINDENKINEK egy akkutöltője otthon ezekben a rohadt hidegekben! Miért nem figyel MINDENKI az akkuja töltöttségére ezekben a rohadt hidegekben! B) ;) :blush: Van! Az is van! Szoktam figyelni! :D :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Január10, 2009 Megoszt Elküldve Január10, 2009 Istenem! Miért nincs MINDENKINEK egy rohadt multimétere otthon! Miért nincs MINDENKINEK egy akkutöltője otthon ezekben a rohadt hidegekben! Miért nem figyel MINDENKI az akkuja töltöttségére ezekben a rohadt hidegekben! ;) :blush: :D Nekem a kocsiban van. B) Havertól szoktam elkérni. Ez viszont jogos számomra. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január10, 2009 Megoszt Elküldve Január10, 2009 Istenem! Miért nincs MINDENKINEK egy rohadt multimétere otthon! Miért nincs MINDENKINEK egy akkutöltője otthon ezekben a rohadt hidegekben! Miért nem figyel MINDENKI az akkuja töltöttségére ezekben a rohadt hidegekben! B) ;) :blush: Még nem vettem, de majd fogok. Még nem vettem, mert a tecsóban gagyi volt, de majd veszek máshol, most ha kell a szomszédtól kérek kölcsön, de még csak egyszer kellett és nyáron, amikor a kocsit vettem. Én figyelek, azért töltöttem a múltkor rá, és most azért figyel az akksi a jó meleg szobába. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
gergolabs Elküldve Január10, 2009 Megoszt Elküldve Január10, 2009 Istenem! Miért nincs MINDENKINEK egy rohadt multimétere otthon! Miért nincs MINDENKINEK egy akkutöltője otthon ezekben a rohadt hidegekben! Miért nem figyel MINDENKI az akkuja töltöttségére ezekben a rohadt hidegekben! B) ;) :blush: Van! Eddig nem volt kedvem 1 normálisra kiadni 1x000Ft-ot. Nem térült volna meg eddig... Figyelek! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Január10, 2009 Megoszt Elküldve Január10, 2009 igen tessék? van van nincs vele gondom (eddig) B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Sanci Elküldve Január10, 2009 Megoszt Elküldve Január10, 2009 Istenem! Miért nincs MINDENKINEK egy rohadt multimétere otthon! Miért nincs MINDENKINEK egy akkutöltője otthon ezekben a rohadt hidegekben! Miért nem figyel MINDENKI az akkuja töltöttségére ezekben a rohadt hidegekben! B) ;) :blush: Van, nem is 1 darab, részben mert faterom villanyszerelő én meg elektroműszerész. Van, nem is 1 darab de nem kellett ezidáig mert... Nem figyelek mert tudom, hogy egy jó akkumulátor van benne... :) :P :D :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tápiószecső Elküldve Január10, 2009 Megoszt Elküldve Január10, 2009 Istenem! Miért nincs MINDENKINEK egy rohadt multimétere otthon! Miért nincs MINDENKINEK egy akkutöltője otthon ezekben a rohadt hidegekben! Miért nem figyel MINDENKI az akkuja töltöttségére ezekben a rohadt hidegekben! B) ;) :blush: Mert az átlagusert nem érdekli miért és hogyan megy az autója, csak menjen. Ráadásul érteni sem akar hozzá, és tulajdonképpen ez nem is felróható neki. Szerintem nagyon egyszerű visszajelző műszerekkel meg lehetne valósítani, hogy ne kelljen mindenkinek a motortérben túrkálnia. És ennél igazából sokkal több mindenre szükség lenne. De azt sem várhatjuk, hogy mindenki fenntartson otthon egy szervízparkot mert félévente meg kell húzni egy csavart. Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve Január10, 2009 Megoszt Elküldve Január10, 2009 Nekem is van multiméterem :lol: , a legegyszerűbb, olcsóbbik féle, de valójában még nem használtam sohasem és nem is tudom mikor mit és hova kell dugni, kapcsolni... Nem túl rég vettem, mert gyakran olvasom itt azt hogy ki kell mérni ezt vagy azt, de hogy hogyan fogom használni!? B) Aztán az is meglehet hogy egy nap fogom és végigmérem az egész autót ;) :blush: :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Január10, 2009 Megoszt Elküldve Január10, 2009 eléggé eccerűek pedig ezek az olcsó cuccok, csak az elemet nézd meg jó e, mert ma én is mértem 26 voltot egy 12 voltos aksin, na ná hogy pont most merült le ez is B) csecs Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Január10, 2009 Megoszt Elküldve Január10, 2009 Na. Kiműtöttem a kocsiból az akksit. Perszehogy nem volt pont 13-as villáskulcsom a szerszámosban... :blush: de megoldottam állítható eszközzel (kombináltfogó) :D Most szépen a melegben töltőre rakva. Töltő szerint fullosra van töltve, igaz még este melóból hazaérve furikáztam ide-oda, a töltőért, de inkább hagyom töltődni, rosszat nem teszek vele. B) Amúgy elvileg ez egy gondozásmentes, de a Varta felirat alatt érezni a kupakokat. Próbáljam meg letépni? Amúgy Varta Dynamic Blue 55Ah 420A-os C15-ös akksi. 2 yrs old. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Január10, 2009 Megoszt Elküldve Január10, 2009 Na. Kiműtöttem a kocsiból az akksit. Perszehogy nem volt pont 13-as villáskulcsom a szerszámosban... :blush: de megoldottam állítható eszközzel (kombináltfogó) :D Most szépen a melegben töltőre rakva. Töltő szerint fullosra van töltve, igaz még este melóból hazaérve furikáztam ide-oda, a töltőért, de inkább hagyom töltődni, rosszat nem teszek vele. B) Amúgy elvileg ez egy gondozásmentes, de a Varta felirat alatt érezni a kupakokat. Próbáljam meg letépni? Amúgy Varta Dynamic Blue 55Ah 420A-os C15-ös akksi. 2 yrs old. ;) Nekem is ilyen akksim van, asszem 3 éve vettem. Sok gondom nincs vele. Ilyenkor télen ha pár napig áll az autó, ráakasztom a csepptöltőt, ami pont annyira elég neki, hogy pár nap után eléri a 14V-ot a feszültsége. 5.-én, mikor először mentem idén dolgozni hajnalban, akkor vettem le a csepptöltőről 2 hét után, és úgy pörgette a mocit az önindító a mínuszokban, mint ahogy nyáron szokta üzemmeleg motornál. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Január10, 2009 Megoszt Elküldve Január10, 2009 Nekem is ilyen akksim van, asszem 3 éve vettem. Sok gondom nincs vele. Ilyenkor télen ha pár napig áll az autó, ráakasztom a csepptöltőt, ami pont annyira elég neki, hogy pár nap után eléri a 14V-ot a feszültsége. 5.-én, mikor először mentem idén dolgozni hajnalban, akkor vettem le a csepptöltőről 2 hét után, és úgy pörgette a mocit az önindító a mínuszokban, mint ahogy nyáron szokta üzemmeleg motornál. Én most egy occsójó tuskóban is hapható (de nem ott vásárolt) töltővel töltöm, ami 4 amperrel tölti. Most ránéztem az akksira, semmi melegedés, tehát hinni lehet a töltőnek, hogy maxon van. Majd mérek egy kapocsfeszültséget is, előtte is akartam, csak nem találtam az itthoni műszert. Amúgy 2 év garancia volt rá tuskóban az akksira. Még mindig megvan a blokk és a garipapír, igaz már kb olvashatatlan a környezeti hatások miatt. B) Nekem is csak hidegindításkor olyan mintha az akksi gyenge lenne, üzemmelegnél pöccre röffen. Remélem lesz hatása, hogy szobahőmérsékleten és feltöltve rakom be és indítok. Bár a berakás után várni kell nekem. Azonnal nem engedi az indítást... de hogy miért... ;) Pár perc után már jó minden. Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve Január10, 2009 Megoszt Elküldve Január10, 2009 eléggé eccerűek pedig ezek az olcsó cuccok, csak az elemet nézd meg jó e, mert ma én is mértem 26 voltot egy 12 voltos aksin, na ná hogy pont most merült le ez is :blush: csecs Egyszerű hát! Nincs rajta semmi különös csak egy tekerőkapcsoló meg két vezeték...na de hogy mikor hova kellene kapcsolnom, azt nem tudom...meg vannak olyan mérési lehetőségek amikről még nem is hallottam. ;) Ilyen például egy "szögletes hernyó"-val jelölt aminek még a nevét sem tudom ...de egyébként sem vagyok egy műszaki beállitottságú ember úgyhogy nekem mindent el kell magyarázni. B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Január11, 2009 Megoszt Elküldve Január11, 2009 szokott lenni papír hozzá, abbol meg lehet tanulni, de ha annyira nem megy csinálj róla egy képet, elküldöd nekem privibe, és leírkálom mi micsoda B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Január11, 2009 Megoszt Elküldve Január11, 2009 Egyszerű hát! Nincs rajta semmi különös csak egy tekerőkapcsoló meg két vezeték...na de hogy mikor hova kellene kapcsolnom, azt nem tudom...meg vannak olyan mérési lehetőségek amikről még nem is hallottam. ;) Ilyen például egy "szögletes hernyó"-val jelölt aminek még a nevét sem tudom ...de egyébként sem vagyok egy műszaki beállitottságú ember úgyhogy nekem mindent el kell magyarázni. B) Ha az autóban akarsz vizsgálódni csak vele, akkor elég arra a részre tekerned, ahol egy V= jel található, azon belül is a 20-as méréshatárra. :blush: Ez az egyenfeszültségű mérés és max 19,9V-ig jelez ki. A kábeleknél gondolom van egy piros és egy fekete színű mérőcsúcsod. Na, egyenfeszültségnél végülis mindegy, hogy melyiket hova rakod, mert ha fordítva teszed rá, akkor minuszban írja ki pl a 12V-ot. De amúgy a piros mérőcsúcsot kell a pozitívra rakni, a feketét a testre vagy minuszra, ilyenkor nem ír minusz értéket. Szakadásvizsgálathoz meg kell lennie egy dióda jelnek, vagy egy hangszóró jelnek vagy egy a hanghullámokat jelző ikonnak: ))) ilyennek pl, csak egyre nagyobbak. :D Általában 200-as méréshatárnál van csipogás, persze ha tudja is a készülék. Azt is egyszerű megtudni. Oda állítod a tekerentyűt ahol a fent felsorolt jelek egyike van és összeérinted a két csúcsot. :lol: Hja még a másik. A műszerbe a mérőcsúcsok megfelelő illesztése. Ha több van, mint két lyuk, akkor általában a jobb szélsőbe kell a pirosat dugni. Ahol a V jelzés van például. A feketét meg úgyis jelzik, általában azonos színnel, amilyen a mérőcsúcs is. Valamint a szakadásvizsgálathoz az omega (ohm) mezőnél kell keresned a fent felsorolt ikonok valamelyikét. Asszem leírtam minden alap dolgot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
brezsó Elküldve Január11, 2009 Megoszt Elküldve Január11, 2009 szokott lenni papír hozzá, abbol meg lehet tanulni, de ha annyira nem megy csinálj róla egy képet, elküldöd nekem privibe, és leírkálom mi micsoda :D Természetesen ehhez is van papir csak én vagyok gyüge hozzá. :) ;) Ilyenem van: http://www.matni.com/Arabic/Tester/UT20B/U..._multimeter.htm Ha az autóban akarsz vizsgálódni csak vele, akkor elég arra a részre tekerned, ahol egy V= jel található, azon belül is a 20-as méréshatárra. :blush: Ez az egyenfeszültségű mérés és max 19,9V-ig jelez ki. A kábeleknél gondolom van egy piros és egy fekete színű mérőcsúcsod. Na, egyenfeszültségnél végülis mindegy, hogy melyiket hova rakod, mert ha fordítva teszed rá, akkor minuszban írja ki pl a 12V-ot. De amúgy a piros mérőcsúcsot kell a pozitívra rakni, a feketét a testre vagy minuszra, ilyenkor nem ír minusz értéket. Szakadásvizsgálathoz meg kell lennie egy dióda jelnek, vagy egy hangszóró jelnek vagy egy a hanghullámokat jelző ikonnak: ))) ilyennek pl, csak egyre nagyobbak. :D Általában 200-as méréshatárnál van csipogás, persze ha tudja is a készülék. Azt is egyszerű megtudni. Oda állítod a tekerentyűt ahol a fent felsorolt jelek egyike van és összeérinted a két csúcsot. :lol: Hja még a másik. A műszerbe a mérőcsúcsok megfelelő illesztése. Ha több van, mint két lyuk, akkor általában a jobb szélsőbe kell a pirosat dugni. Ahol a V jelzés van például. A feketét meg úgyis jelzik, általában azonos színnel, amilyen a mérőcsúcs is. Valamint a szakadásvizsgálathoz az omega (ohm) mezőnél kell keresned a fent felsorolt ikonok valamelyikét. Asszem leírtam minden alap dolgot. Annyit azért tudok hogy a + piros! :P Ehhez nekem majd gyakorlat kell. Majd visszakeresek a fórumon hogy mit hol hogyan kell mérni és kiváncsiságból kipróbálgatom...majd, ha nem fogok fázni. B) De azért köszi a segitséget!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Nofear Elküldve Január11, 2009 Megoszt Elküldve Január11, 2009 Sziasztok A motortérbe eldugva ezt az elektromos alkatrészt találtam. Rá van kötve az aksira és bár összesen 5 szál fut bele 2 az aksihoz és egy eltünik az utastér müszerfalánál a többi ki van kötve valahonnan. Valaki beazonositaná nekem hogy mire szolgálhatot? Link to comment Megosztás: More sharing options...
bob Elküldve Január11, 2009 Megoszt Elküldve Január11, 2009 Sziasztok A motortérbe eldugva ezt az elektromos alkatrészt találtam. Rá van kötve az aksira és bár összesen 5 szál fut bele 2 az aksihoz és egy eltünik az utastér müszerfalánál a többi ki van kötve valahonnan. Valaki beazonositaná nekem hogy mire szolgálhatot? Szia! Talán ködlámpa relé lehetett. Szerinte nyugodtan kikötheted. Szép munka. B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Nofear Elküldve Január11, 2009 Megoszt Elküldve Január11, 2009 Kösz bob B) Más hozzászolás? ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Novy Elküldve Január11, 2009 Megoszt Elküldve Január11, 2009 én is erre gyanakszom. de ha kiveszed a ködlámpa kalcsolódat, és megnézed erre van e kötve, kkor meggyőződhetsz magad is erről. nekem is erre jön a következő kérdésem tompított fényszórókat gyárilag előírt izzókkal nemszokták relézni ugye?egyik haverom off kocsijában tákolásos módszerrel relézve van, de ugylátszik vmi megkotlott az egészben, mert elment minden ilágítás csak helyzetjelző van... ha kiiktattam a relét a tompított áramkörből, akkor szépen világított, bár nem sokáig, mert csak ugy fogtam össze a két vezetéket kézzel és hideg volt nagyon már. szóval erősítsen már meg vki hogy az a relé nem kell oda. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Január11, 2009 Megoszt Elküldve Január11, 2009 Háááát... Nem lett jobb az indítózás melegből kicipelt és teljesen feltöltött akksival... ;) Talán egy hangyányival lett jobb... Mondjuk ma többször is megálltam a kocsival több órára és azért könnyebben tekert. Vagy csak az olaj nem dermedt még meg annyira. B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Január11, 2009 Megoszt Elküldve Január11, 2009 Kösz bob B) Más hozzászolás? ;) Más is azt fogja mondani, hogy relé :blush: Nézd meg hova mennek a kábelek :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laleekirály Elküldve Január12, 2009 Megoszt Elküldve Január12, 2009 én is erre gyanakszom. de ha kiveszed a ködlámpa kalcsolódat, és megnézed erre van e kötve, kkor meggyőződhetsz magad is erről. nekem is erre jön a következő kérdésem tompított fényszórókat gyárilag előírt izzókkal nemszokták relézni ugye?egyik haverom off kocsijában tákolásos módszerrel relézve van, de ugylátszik vmi megkotlott az egészben, mert elment minden ilágítás csak helyzetjelző van... ha kiiktattam a relét a tompított áramkörből, akkor szépen világított, bár nem sokáig, mert csak ugy fogtam össze a két vezetéket kézzel és hideg volt nagyon már. szóval erősítsen már meg vki hogy az a relé nem kell oda. Nekem régen elégett az irányjelző kapcsolóm, úgy ahogy volt! Én bereléztem a tompítottat és az országútit. Mert a gyárba elfelejtették. Azóta semmi bajom a kapcsolóval. Nekem 120/130W-os égők vannak benne. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gr3ddy Elküldve Január12, 2009 Megoszt Elküldve Január12, 2009 Szombaton olyan jó idő volt hogy az ablaktörlő motor be sem indult, csak akkor amikor a motortér már valamennyire bemelegedett. Be fog dögleni előbb utóbb? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts