Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

elment... szünet... visszajött... ott valaminek le kellett játszódnia.

Gyújtás nem volt ráadva, szóval valami bejövő kábel lehetett.

Szerintem ha csak egy pillanatra akkor nem gáz. A biztik is olvadóbiztosítékok, kell nekik idő amíg kiolvadnak. Gondolom nem véletlenül. Képzeld el amikor az AC-pumpát próbálgattam a kocsi alatt direkt táppal akkor hogy megijedtem amikor ott villant az orrom előtt. Volt ám na B+ most majdnem kijött a barna maci! :) :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

és a bizti se olvadt ki

más

nekem az astra imos... gyárilag

renaultokban két vezérlő egység van egyik a mocit vezérli, másik minden mást, az imot is

nekem az astrában csak az az egy számítógép van ami a lábtérnél van ugye, és abban van az imo meg minden más is?

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ha csak egy pillanatra akkor nem gáz. A biztik is olvadóbiztosítékok, kell nekik idő amíg kiolvadnak. Gondolom nem véletlenül. Képzeld el amikor az AC-pumpát próbálgattam a kocsi alatt direkt táppal akkor hogy megijedtem amikor ott villant az orrom előtt. Volt ám na B+ most majdnem kijött a barna maci! :) :rolleyes:

hát... pisslantani se tudtam egyszer és volt bizti nincs bizti :)

am az hogy elaludt minden az azértvolt, mert olyan terhelést kapott az aksi, hogy egy időre nem volt kapacitása és ezért nem üzemelt semmi.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ha csak egy pillanatra akkor nem gáz. A biztik is olvadóbiztosítékok, kell nekik idő amíg kiolvadnak. Gondolom nem véletlenül. Képzeld el amikor az AC-pumpát próbálgattam a kocsi alatt direkt táppal akkor hogy megijedtem amikor ott villant az orrom előtt. Volt ám na B+ most majdnem kijött a barna maci! :) :rolleyes:

Inkább csapja ki a biztit, mint mondjuk a Motronic vezérlőt....

Te meg a tank alatt szikrázzál, peeeersze :)

Link to comment
Megosztás:

hát... pisslantani se tudtam egyszer és volt bizti nincs bizti :)

am az hogy elaludt minden az azértvolt, mert olyan terhelést kapott az aksi, hogy egy időre nem volt kapacitása és ezért nem üzemelt semmi.

Nah, ezt akartam hallani :rolleyes: Most már el fogok tudni aludni, azt hiszem :)

Egyébként én is arra gondoltam, hogy az akku nyelte be a javát. Csak ugye, ami direktben kaphat még esetleg, az a generátor...

Link to comment
Megosztás:

Amúgy, az áramcsapásról jut eszembe... :rolleyes: Gyerek piszkálgatja ott sötétben a gyújtáscsatlakozót, próbálja lefeszegetni a kábelcsatit. Akkusarut persze nem vette le... Egyszercsak CSATT, hozzátesteli a piros 30 amperes kábelt a csavarhúzóval a kormányrúdhoz :)

Tanul hegeszteni. Mondd hogy azt nem az autóban kell. :)

A biztik is olvadóbiztosítékok, kell nekik idő amíg kiolvadnak.

Ezt hogy kell érteni?

Link to comment
Megosztás:

Ezt hogy kell érteni?

Miért, vmennyi tehetetlensége az olvadó szálnak is van, annak is fel kell melegednie, számtalanszor szikráztam már a kocsiban egy pillanatra, és nem olvadt ki, viszont otthon az autómatával, ha játszok a szöggel, mindíg lecsapja. Próbáld csak ki! :rolleyes:

:) a lomha a legjobb, azt soha nem kell cserélni.

Meg van a drága Microsoftos, ami megkérdezi: "biztos benne?"

Az a halálom amikor megkérdezi.: Ön kezdeményezte a ......igen. Akarja folytatni......igen. Biztos hogy akarja?......IGEN B+ AKAROM!!!!! :) :)

Link to comment
Megosztás:

Miért? Ha esetleg orrbavágja valamelyikőnket a zsák, vagy hogyha megcsap az áram? Zolinál volt bontóban egy kormánylégzsák ott a sárban, mondtam neki, hogy tegye félre :D

Amúgy, az áramcsapásról jut eszembe... :) Gyerek piszkálgatja ott sötétben a gyújtáscsatlakozót, próbálja lefeszegetni a kábelcsatit. Akkusarut persze nem vette le... Egyszercsak CSATT, hozzátesteli a piros 30 amperes kábelt a csavarhúzóval a kormányrúdhoz :D K.rvanagyot szólt, tök kuss, tök sötét... Aztán úgy 2 mp. múlva visszajött a fény, meg visszakapcsolt a rádió. Levert a víz egyből, rögtön visszakábeleztem a műszeregységet, gyújtás ráad, minden visszajelző világított... néztem a biztiket, egyik se sült el... namostakkor esélyes, hogy kinyírtam esetleg (megint) a generátorom? :D

Vagy automata bizti van az F Astrákban? :rolleyes:

u.i.: meg is érdemlem, ha kapok majd holnap érte :D

Most, így megkapod :) , mert nem biztos, hogy megyek. Kinéztél ma az ablakon?? :)

Link to comment
Megosztás:

Most, így megkapod :) , mert nem biztos, hogy megyek. Kinéztél ma az ablakon?? :rolleyes:

Jaja, kinéztem... leesett az éves csapadékmennyiség, úgy látom :) Lemegyek, bevackolom magam az ülésre, oszt megpróbálom befűrészelni a fejet. Legalább meg tudom nézni azt is, hogy hol ázik be a tetőm. Jelentkezem majd, ha valami előrelépés van.

Link to comment
Megosztás:

elment... szünet... visszajött... ott valaminek le kellett játszódnia.

Gyújtás nem volt ráadva, szóval valami bejövő kábel lehetett.

A gyújtáskapcsolóra jövő piros nincs védve, közvetlen jön az akkuról. Ezért nem csaptál ki

semmit, csak szegény akkud lett tökön rúgva ezzel :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Jaja, kinéztem... leesett az éves csapadékmennyiség, úgy látom :) Lemegyek, bevackolom magam az ülésre, oszt megpróbálom befűrészelni a fejet. Legalább meg tudom nézni azt is, hogy hol ázik be a tetőm. Jelentkezem majd, ha valami előrelépés van.

Én is mára terveztem az AC-kiszedését. Mondjuk én nem ázom, de 3-fok van. :rolleyes: Lagalább a kardánboxot vissza kéne tenni, tegnap már asszony beszót.: biztos hogy így menni fog? :) A kishitü!

Link to comment
Megosztás:

A gyújtáskapcsolóra jövő piros nincs védve, közvetlen jön az akkuról. Ezért nem csaptál ki

semmit, csak szegény akkud lett tökön rúgva ezzel :)

Köszi, így már tiszta, én is valami ilyesmire gondoltam. Remélem, tartósan nem sínylette meg szegény. A legközelebbi ilyennél leveszem a sarut, hátha legközelebb nem lesz szerencsém. Ha eldurrantom az akkut, az meg gondolom nem kicsit tud szólni :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Én is mára terveztem az AC-kiszedését. Mondjuk én nem ázom, de 3-fok van. :rolleyes: Lagalább a kardánboxot vissza kéne tenni, tegnap már asszony beszót.: biztos hogy így menni fog? :) A kishitü!

Nekem két hete megy középbox, kardánbox, meg a fél műszerfalborítás nélkül... Nyugtasd meg: igen. Csak ne piszkálja ott alatta a dolgokat, Karcsi is tök dzsuvás lett tőle :)

Link to comment
Megosztás:

Nekem két hete megy középbox, kardánbox, meg a fél műszerfalborítás nélkül... Nyugtasd meg: igen. Csak ne piszkálja ott alatta a dolgokat, Karcsi is tök dzsuvás lett tőle :rolleyes:

Nekem se az a nagy munka visszarakni, mert az 5 perc, hanem ki akarok takarítani alatta, az a nagyobb munka, de úgy látom nem esik annyira lehet du nekiállok. :)

Na megvolt a takarítás, visszament a kardánbox, faxa a hamutartó világítás kár hogy soha nem látjuk, mert nem cigizünk. :) Meg kicseréltem még pár izzót, mert a régiek meg az újak nagyon elütnek. Tudtátok hogy a ködlámpa kapcsolóban 2 izzó van? Egyik alapból világít, a másik akkor ha bekapcsolod a kis sárga sáv mögött.

Módosítva : zotya975
Link to comment
Megosztás:

jah tudtuk, nemegyszer kitárgyaltuk már ledesítés témában, egyik akkor világít, ha nincs bekapcsolva, hogy megtaláld, másik pedig üzem közben....vagy egyszerre mindkettő üzemközben ezt már nemtom, mert nekem csak egy egy világít...

majd ledesítés után :rolleyes:

testeléses kábelre én is ezt írtam, hogy nincs biztosítékkal védve...csak nem voltam bizti :)

Gabi, te mit tudsz ajánlani a pótféklámpa kapcsolására kézifékől???

tehát ha felhúzoma kéziféket világítana a pótféklámpám.

mási dolog, az astrákban csak egy számítógép van, az ami a lábtérnél van jobboldalt?

mert tegnap sináltunk egy renaultot, és akkor beszélgettünk erről, és azokban ugy van, hogy van egy mocivezérlő, meg egy beltéri egység.

ez nálunk nem egyben van?

Link to comment
Megosztás:

Gabi, te mit tudsz ajánlani a pótféklámpa kapcsolására kézifékől???

Nem Gabi vagyok ugyan, de én a helyedben a visszajelző kapcslóra kötnék egy relét. jó helyen van, könnyen hozzáférhető. Relé meg bevezérelné a pozitív szálat a lámpának. Bár nálam a gyári féklámpák is világítanának így, mivel oldalanként onnan van felhúzva mindkét szál. De azt meg egy diódával lehet orvosolni szerintem.

Link to comment
Megosztás:

én ugy tudom, hogy a kézifék az negatív kapcsolású...

gondolom arra gondolsz, a mi a kézifékkar alatt van nem?

sztem ha az +at kapcsolna akkor nem kell relézni se... bár ha a relének a negatívat kapcsolom, akor ugyan ugy kapcsolni fogja a +at?

nemnagyon reléztem, és mindig elfeletem mit hova kell kötni:$

Link to comment
Megosztás:

én ugy tudom, hogy a kézifék az negatív kapcsolású...

gondolom arra gondolsz, a mi a kézifékkar alatt van nem?

sztem ha az +at kapcsolna akkor nem kell relézni se... bár ha a relének a negatívat kapcsolom, akor ugyan ugy kapcsolni fogja a +at?

nemnagyon reléztem, és mindig elfeletem mit hova kell kötni:$

Arra gondolok, amitől a műszeregységben felvillan a visszajelző. Nemtom hol van, még sose kerestem. Relébe bemegy + és - is. Csak egyszerűen a pozitív kábelt kötöd direktbe, s a testet szakítod. Szerintem...

Ha jól rémlik, a relébe menő 4 vezeték: 1.: + be, 2.: + ki (ezeket zárja össze, mikor behúz), 3.: vezérjel +, 4.: vezérjel - . Azt most nem tudom hirtelen, hogy melyik milyen számú lábra megy, de kicsiban van a papírom, ha kell meglesem. A 30-as az asszem a + be láb.

Én sem vágtam, de aztán Karcsi kiokosított, mikor a pótködlámpát kötöttem :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

jaja kb igy tudom én is :rolleyes:

végülis haa negatívat kapcsolom, akkor is működni kellene neki, és a pótféklámpánál pedig egy diódával megoldom,hogy ne adja visszafelé a lenti lámpáknak a + at. az eredeti kábeleket kell megbontanom, és oda tennia diódát.

Link to comment
Megosztás:

jaja kb igy tudom én is :rolleyes:

végülis haa negatívat kapcsolom, akkor is működni kellene neki, és a pótféklámpánál pedig egy diódával megoldom,hogy ne adja visszafelé a lenti lámpáknak a + at. az eredeti kábeleket kell megbontanom, és oda tennia diódát.

Akkor egyetértünk :) De lehet tudni, hogy miért is kell neked ez?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.