Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Nem az a gond, hogy "a szakember jobban tudja" hanem az, hogy vannak erre hatályos jogszabályok. Az, hogy már fent van rajta rég és te átvezetékeled mert pl eltörtek a vezetékek szigetelései az egy dolog. Ki tudsz állítani hivatalos műbizonylatot a felszerelésről? :rolleyes: Nincs több kérdésem. :)

Elküldve

jaj he nem kell ezt ennyire tulbonyolítani.

én egy éve se melózom, és nem is tudom mennyi vonóhorgot rakam már fel. (nem 2 darabról beszélek)

két emberrel könnyebb a móka, mert a pajti kapcsol ide oda próbalámpával megkeresed a szálakat.

az egy másik téma, hogy a kapott utánfutón hogy van elcseszve, de ha egy kocsin jól működik, meg egy másikon is , akkor valószínű, hogy jól fog a 3. autón is.

ha meg nem bízol benne, csinálsz egy tesztet.

aksiról, vagy akár töltőről leellenőrzöd mikor mi világít.

netről leszedhető a kötési rajz, és annak megfelelően végigdugdosod, és ellenőrzöd mikor mi világít

egy test van, és utána egyesével végigdugdosod a +at max arra figyelj, hog netről azt szeded le, ami az autón van, így ártelemszerűen tükörképet kell nézned, és ami a rajzon jobboldali az utánfutón baloldal lesz

ennyi

műbizonylat már érdekesebb probléma, de megoldható szerintem, csak ismerős kell :rolleyes:

Elküldve
műbizonylat már érdekesebb probléma

Na hát pont erről nyavalygok!

Akinek van egy kis műszaki érzéke az simán felrak egy vonóhorgot meg beköti a vezetékeket kapcsolási rajz nélkül is. A papíros oldala a nyűgös.

Elküldve

kapcs rajz nélkül aligha...mert nem lehet kisilabizálni meiknek hol kellene lennie a csatlakzóban :rolleyes: de amugy nem bonyolult

a papírozás meg olyan dolog, hogy aki tudja megoldja, aki nem az meg felrakatja szervízben.

és írták előttem is de az tényleg jó ötlet, hogy műszakira is el kell vitetni akkor.

Elküldve
Persze, lehet hogy ez is csak egykósza fellángolás a részemről, mint sokminden más, csak tudod, eddíg nem volt kocsi, ki se igen mozdultunk itthonról 3 kölökkel elég nyőgös a busz meg a vonat. És tetszene, ha elindulunk vhova, és bárhol megállhatok kempingben, egy-két napra. De mint írtam még van 1.5 évem agyalni rajta. Az elekrtomos részéról csak annyit, hogyha szerintem simán rákötöm a hátsó lámpára, hát szóval ott nincs sok hibalehetőség, max. a kábelszakadás, vagy az izzó, de ez megvolt eddig is. Meg azt olvastam vhol hogy az utólagos kiegészítőkkel lehet legjobban megkutyulni az elektronikát, főleg ott ahol kompjúter van. De szerintem egy dugalj a kocsi farára, nem olyan bonyolult dolog.

Életem első kocsijára (Skoda Octavia Super) 30 éve én is szereltettem vonóhorgot, hogy a nyaralást megkönnyítsük. Elsőre béreltem egy lengyel lakókocsit és körbeautztuk fél Magyarországot a két kisgyerekünkkel. Egyik nap Győrben voltunk, utána Szombathelyen, aztán Orfű következett, majd körbe a Balaton. Nagyon jó volt, neked is ajánlom.

Aztán vettem egy 16 m2-es sátrat és síma bérelt utánfutóval voltunk évente Spanyolországtól Görögországig rengeteg helyen. Hasznos a vonóhorog egy gyerekes családnak.

Elküldve

Tegnap kicseréltem a féklámpa izzóit. Pont volt az első hamusban kettő. :rolleyes:

Szeretném megoldani én is azt, hogy a ködlámpák második izzói felvillanjanak fékezés esetén. Mekkora áramátvitel-képességű dióda szükséges? Bár ha 21W, akkor legalább 2A-os. Ha jól homályosodik, akkor a csatikban, egy kivételével, mind test pont. Töhát test van kapcsolgatva. Vagy tévedek?

Elküldve

hát, ha jol csinálgattam eddig a dolgokat, akkor szerintem a + van kapcsolgatva, de ahogy olvasgattam itt, többen is írták, hogy egy testkábel van hártavíve :)

szóval eccer ha negatív testelésű autóról beszélünk.. :)

amúgy magaa foglalat elég érdees, mert egyikben az égő feneke kapja a + másikban meg az oldala :rolleyes:

én pl egy tápegységből vettem ki a diódát, és egy éve legalább benne van ha jól emlékszem :)

Elküldve
Tegnap kicseréltem a féklámpa izzóit. Pont volt az első hamusban kettő. :rolleyes:

Szeretném megoldani én is azt, hogy a ködlámpák második izzói felvillanjanak fékezés esetén. Mekkora áramátvitel-képességű dióda szükséges? Bár ha 21W, akkor legalább 2A-os. Ha jól homályosodik, akkor a csatikban, egy kivételével, mind test pont. Töhát test van kapcsolgatva. Vagy tévedek?

szerintem épp az az 1db a test, a többi pozitív...:)

Elküldve
Életem első kocsijára (Skoda Octavia Super) 30 éve én is szereltettem vonóhorgot, hogy a nyaralást megkönnyítsük. Elsőre béreltem egy lengyel lakókocsit és körbeautztuk fél Magyarországot a két kisgyerekünkkel. Egyik nap Győrben voltunk, utána Szombathelyen, aztán Orfű következett, majd körbe a Balaton. Nagyon jó volt, neked is ajánlom.

Aztán vettem egy 16 m2-es sátrat és síma bérelt utánfutóval voltunk évente Spanyolországtól Görögországig rengeteg helyen. Hasznos a vonóhorog egy gyerekes családnak.

Na tessék! Végre vki mellém áll! És nála legalább elmondhatjuk, hogy rutin, meg az évek. :rolleyes: Csak sajna akkor is meg kell várnom a jogsi 2.-évét.

Elküldve

én is melletted álltam hey :rolleyes:

és nekem is nagy álom,hogy lakókocsival beutazam legalább az országot.

nekem megvan a vonóhorog, a 3 éves jogsi, csak lakókocsi az nuku :)

Elküldve
én is melletted álltam hey :)

és nekem is nagy álom,hogy lakókocsival beutazam legalább az országot.

nekem megvan a vonóhorog, a 3 éves jogsi, csak lakókocsi az nuku :)

Kösz neked is! :rolleyes:

Elküldve

Jelenleg a hátsó helyzetjelző+féklámpa egy db dupla izzószálas izzó /oldal.

Oldalanként ugye 3 vezeték megy rá.Kérdés:

Hogy kellene bekötnöm a pótféklámpát? :rolleyes:

A legjobb eredmény az volt,hogy világítás nélkül működött. :)

Esteleg valaki tudja a titkot?

Elküldve
Jelenleg a hátsó helyzetjelző+féklámpa egy db dupla izzószálas izzó /oldal.

Oldalanként ugye 3 vezeték megy rá.Kérdés:

Hogy kellene bekötnöm a pótféklámpát? :rolleyes:

A legjobb eredmény az volt,hogy világítás nélkül működött. :)

Esteleg valaki tudja a titkot?

őőőő, ha 3veezték megy rá, akkor abból az egyik a féklámpáé, arra shimán rákötöd a kábelt azt csokoládé...

vagy nem értem mi a probléma... :)

Elküldve

Na, megint meglepetés ért az előbb. A trafó alján, a legalsó gyújtás-kivezetésnél /a 2. hengerhez menőnél /tiszta olaj volt a gumis rész- a képen már letöröltem, + a gumikupakot én szakítottam el, pedig csak megfogtam és már szakadt is-/. Az lehet, hogy el van repedve a trafó alja? Mert úgy tudom, hogy abban van valamennyi olaj. És ( aszzem)februárban cseréltem ki az összes gyújtáskábelt). A hengerfejnél, a trafóhoz legközelebbi hf-csavarnál kicsit olajos a blokk, de attól még nem lehet olajos a trafó alja, nem? A motor járásán nem vettem észre semmit, egyenlőre jár rendesen. Tanácsok-tippek?

http://kepfeltoltes.hu/view/081214/K_p011_...ltoltes.hu_.jpg

Elküldve
Jelenleg a hátsó helyzetjelző+féklámpa egy db dupla izzószálas izzó /oldal.

Oldalanként ugye 3 vezeték megy rá.Kérdés:

Hogy kellene bekötnöm a pótféklámpát? :rolleyes:

A legjobb eredmény az volt,hogy világítás nélkül működött. :)

Esteleg valaki tudja a titkot?

Keress egy barna vezetéket, az legyen a - , a + vezetékét pedig a fekete-sárgára.

Elküldve
Jelenleg a hátsó helyzetjelző+féklámpa egy db dupla izzószálas izzó /oldal.

Oldalanként ugye 3 vezeték megy rá.Kérdés:

Hogy kellene bekötnöm a pótféklámpát? :rolleyes:

A legjobb eredmény az volt,hogy világítás nélkül működött. :)

Esteleg valaki tudja a titkot?

Kapcsod be a helyzetjelzőt, meg vkivel nyomasd a féket ( vagy egy téglával) és húzkodd le a csatikat, amikor elalszik a fék izzószállja, de csak az, na azt a szálat kell hátra vinned egyszer. Húzkodd tovább öket, amikor elalszik mindkettő, az lesz a másik szál. Lehet hogy nem tól szakszerű keresés, csak olyan mezei parasztos. Remélem jól írtam.

Elküldve

milyen astrád van hogy duplaszálas izzók vannak benne? :rolleyes:

nekem olan van mint neked a képen zsoca, de minden izzó sima mezei egyszállú

Elküldve

Köszi a tanácsokat, végülis bekötöttem,barna+fekete-sárga lett jó. :rolleyes:

Tegnap valamit nagyon benéztem,

mert elvileg ugyanígy kötöttem be és felkapcsolt világításnál nem világított a pótféklámpa.

Elküldve
milyen astrád van hogy duplaszálas izzók vannak benne? :)

nekem olan van mint neked a képen zsoca, de minden izzó sima mezei egyszállú

Lámpát cseréltem és ennél máshogy van. :rolleyes:

Elküldve
Na, megint meglepetés ért az előbb. A trafó alján, a legalsó gyújtás-kivezetésnél /a 2. hengerhez menőnél /tiszta olaj volt a gumis rész- a képen már letöröltem, + a gumikupakot én szakítottam el, pedig csak megfogtam és már szakadt is-/. Az lehet, hogy el van repedve a trafó alja? Mert úgy tudom, hogy abban van valamennyi olaj. És ( aszzem)februárban cseréltem ki az összes gyújtáskábelt). A hengerfejnél, a trafóhoz legközelebbi hf-csavarnál kicsit olajos a blokk, de attól még nem lehet olajos a trafó alja, nem? A motor járásán nem vettem észre semmit, egyenlőre jár rendesen. Tanácsok-tippek?

http://kepfeltoltes.hu/view/081214/K_p011_...ltoltes.hu_.jpg

Szia zozo!

Nekem is hasonló a helyzet, tehát engem is érdekelne a válaszok tömkelege! :rolleyes:

Hahoooo mesterek!!!!!

Üdv

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.