Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Üdv

Szeretném a gyári visszajelzőre bekötni az utánfutó visszajelzést, be van gyárilag kábelezve és a biztosíték dobozban is ott vannak a saruk a helyén.

A kérdés az lenne, h amit lehet kapni ilyen univerzális utánfutó visszajelző készlet azzal be lehet-e kötni h nekem a műszerfalon jelezzen vissza vagy esetleg máshogy kell...aki esetleg már végigjátszotta ezt vagy tudja hogy kell az írjon egy pár sort róla. Köszi

Az utánfutó visszajelzés mi célt szolgál? Kivillan ha elhagytam az utánfutót? Nem egyszerűbb néha hátranézni? :rolleyes: :)

Link to comment
Megosztás:

"Hüje" :rolleyes: :)

Az index visszajelzésről van szó. Pontosabban az utánfutó visszajelzéséről. :)

Jaaaa...tudtam ám! :) Amúgy mennyire bonyolult feltenni egy vonóhorgot? Úgy értem mőködik úgy, hogy megveszem, felteszem ( csavarral?) bekötöm a konnektort, azt irány a vizsga? Vagy heggeszteni kell?

Link to comment
Megosztás:

elvileg csak ugy simán nem rakhatod fel otthon...

konektort meg nem annyira egyszerű feltenni, méregetni kell hozzá, és erősen fgyelni meik vezeték mi is :rolleyes:

egyedül eléggé hosszadalmas munka...nyomkodni kell a féket, vagy visszakeresni melyik izzóhoz melyik vezeték megy meg hasonló dolgok..

egyébként én is későn jöttem, de mi az hogy az elmult 25év egyetlen opelje amiben külön van? és utána beszéltetek a féklámpáról... az f ben ami csapott abban minden izzó külön van .

Link to comment
Megosztás:

elvileg csak ugy simán nem rakhatod fel otthon...

konektort meg nem annyira egyszerű feltenni, méregetni kell hozzá, és erősen fgyelni meik vezeték mi is :rolleyes:

egyedül eléggé hosszadalmas munka...nyomkodni kell a féket, vagy visszakeresni melyik izzóhoz melyik vezeték megy meg hasonló dolgok..

egyébként én is későn jöttem, de mi az hogy az elmult 25év egyetlen opelje amiben külön van? és utána beszéltetek a féklámpáról... az f ben ami csapott abban minden izzó külön van .

Én azt hittem, hogy csak simán leágaztatok mondjuk a búra előtt, irányjelzőt, féklámpát...stb, és bekötöm a konnektorban. Elvégre egyszerre kell működnie a kocsi többi lámpájával nem? A felszereléssel kapcsolatban, vhol láttam f Astrához csavarozható vonóhorgot, ha megvan neki a helye ( nem néztem még meg) akkor miért nem rakhatom fel én? Erre is van szabályozás?

Link to comment
Megosztás:

a csatlakoztatása ugy van ahogy mondod

felszeelé, nekem pl furva van a lemez...elég tróger munka volt aki csinálta biztos sietett.

elvileg csak szervízben rakhatnak fel horgot, ha joltudom.

Végül is nem sürgős, még másfél évig úgyse húzhatok utánfutót, csak az asszonnyal lakókocsin gondolkodtunk. Mondjuk 60 pacival....hát nem is tudom. :rolleyes: :)

Link to comment
Megosztás:

Én úgy csináltam, hogy amikor megvettem az autót, egy kis doboz volt a műszerfalon erre a célra, de mivel nem találtam túl esztétikusnak, kivezettem belőle az égőt, és betettem a műszerfal megfelelő helyére, a dobozt pedig a műszerfal alá. Amúgy hivatalosan úgy működne, hogy az utánfutóshoz másmilyen indexrelé kéne (egyel több lábú), és onnan menne a vezeték a műszerfalra.

Akkor elvileg elég lenne egy másik relét vennem?, mert ha be van kábelezve a relé +1 lába is(mert a biztosítéka bevan a utánfutónak) akkor csak ki kell cserélni... majd megnézem a relé alatt a panelt van-e még egy lábnak csatlakozó...

Link to comment
Megosztás:

Akkor elvileg elég lenne egy másik relét vennem?, mert ha be van kábelezve a relé +1 lába is(mert a biztosítéka bevan a utánfutónak) akkor csak ki kell cserélni... majd megnézem a relé alatt a panelt van-e még egy lábnak csatlakozó...

Ha jól emléxem, egy fehér-zöld vezeték megy a műszerfalba.

Link to comment
Megosztás:

Nos ez a vonóhorog eléggé kényes dolog, nekem gyárilag van rajta de biza műszakin inkább azt lesegetik mint a műbizonylatos fóliát. Az utólagosan feltett vonóhorogba viszont erősen szeretnek belekötni, papírok, műbizonylat (tehát csak vizsgával rendelkező műhely teheti a helyére -amennyiben lehetséges érdemes a felszerelő műhelyben levizsgáztatni az autót) stb. Van egyébként levehető vonóhorog is, az előnye, hogy 2 rugós stift és egy csavar azt repülhet fel/le de ebbe még jobban szeretnek belekötni és amúgy se egy túlzottan stabil és biztonságosan használható modul. Amúgy meg a vonóhorog hátránya az, hogy ha nincs rendesen lefestve/kitömítve a felszerelési helyén akkor ott aztán nagyon szeret elrohadni a kaszni.

Másrészről a 60 ló elbírja a futót de egyúttal fogja is ráncigálni a verdát (ami igencsak kellemetlen érzés tud lenni főleg hosszabb távon) és lehet gondolkodni mennyire cseszheti a motort, váltót, stb. Érdemes elgondolkodni, hogy valóban megéri-e és tényleg annyira szükség van-e rá. Ebben megjegyezném, hogy az enyém lassan 5 év alatt mindössze 4x húzott futót és 1x egy utánfutóval együtt vaskacatokkal agyonpakolt wartburgot ki a homokból (mert elállta az utat keresztben) szal nálam sincs agyonra használva -az előző gazdijánál meg csak dísznek volt ott mert limitált szériás léttére az is bele tartozott az "extrák" közé.

Link to comment
Megosztás:

Nos ez a vonóhorog eléggé kényes dolog, nekem gyárilag van rajta de biza műszakin inkább azt lesegetik mint a műbizonylatos fóliát. Az utólagosan feltett vonóhorogba viszont erősen szeretnek belekötni, papírok, műbizonylat (tehát csak vizsgával rendelkező műhely teheti a helyére -amennyiben lehetséges érdemes a felszerelő műhelyben levizsgáztatni az autót) stb. Van egyébként levehető vonóhorog is, az előnye, hogy 2 rugós stift és egy csavar azt repülhet fel/le de ebbe még jobban szeretnek belekötni és amúgy se egy túlzottan stabil és biztonságosan használható modul. Amúgy meg a vonóhorog hátránya az, hogy ha nincs rendesen lefestve/kitömítve a felszerelési helyén akkor ott aztán nagyon szeret elrohadni a kaszni.

Másrészről a 60 ló elbírja a futót de egyúttal fogja is ráncigálni a verdát (ami igencsak kellemetlen érzés tud lenni főleg hosszabb távon) és lehet gondolkodni mennyire cseszheti a motort, váltót, stb. Érdemes elgondolkodni, hogy valóban megéri-e és tényleg annyira szükség van-e rá. Ebben megjegyezném, hogy az enyém lassan 5 év alatt mindössze 4x húzott futót és 1x egy utánfutóval együtt vaskacatokkal agyonpakolt wartburgot ki a homokból (mert elállta az utat keresztben) szal nálam sincs agyonra használva -az előző gazdijánál meg csak dísznek volt ott mert limitált szériás léttére az is bele tartozott az "extrák" közé.

Én sem vagyok oda érte annyira, megugye friss jogsival amúgy sem lehet 2 évig, csak a rokonságban van lakókocsi kölcsönkérhető, gondoltam tetszene a csajoknak is, meg ugye a pénz sem vet fel, szóval egy-két nyaralásra kipróbálnám. Meg persze lökhárítónak sem utolsó, ha vki rádmászik. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Az addig oké de ha már legyen szó pl Blitz Weekendről vagy bármiféle hosszabb "utú" kirándulásról én nem ráncigáltatnám a kocsimat egy pótcsokival ami ráadásul brutálisra húzza fel a fogyasztást alapból a légellenállása miatt (tekintve, hogy a legutóbbi BW helyszín is 360 km-re van tőlem a legrövidebb úton) arról nem beszélve, hogy sebességnövekedéskor/csökkentéskor igencsak rángatja a kasznit -azt a pár napot egy jobbfajta sátorban is ki lehet bírni.

A másik oldala a "rád mászás", hogy oké sokat meg tud fogni ha épp csak pl lámpánál picit hosszabb a cimbi féktávja de ha valaki értelmesen beléd száll akkor vonóhorog ide vagy oda összenyomorítja a kocsi alját is -unokabátyám sedanját alig tudták a helyére húzni (jobban járt volna ha már akkor vett volna egy másik kocsit, úgy is az lett a vége, sose lett eredeti) szal a kocsid hátulja anélkül törik, azzal meg a kasznit is eldeformál(hat)ja.

Keresztanyámtól én is kölcsön kérhetném a lakócsokit de minek, esetleg ha ide adná a Campoját -abban van erő is jobban de annak meg fölösleges, akkora a raktere hogy asszonypajtistól aludni tudnék a sok kacat mellett. Na de az már egy másik téma. Egyébként ezeknek az utánfutós dolgoknak elektronikusan sok a nyűgje szal szintén meggondolandó. Pl indexelsz balra a főúton de a pótcsokié nem villog azt a 160-nal mögötted jövő bömös előzés közben úgy hazavág mindenestől, hogy csak na. Gondold meg alaposan!

Link to comment
Megosztás:

Az addig oké de ha már legyen szó pl Blitz Weekendről vagy bármiféle hosszabb "utú" kirándulásról én nem ráncigáltatnám a kocsimat egy pótcsokival ami ráadásul brutálisra húzza fel a fogyasztást alapból a légellenállása miatt (tekintve, hogy a legutóbbi BW helyszín is 360 km-re van tőlem a legrövidebb úton) arról nem beszélve, hogy sebességnövekedéskor/csökkentéskor igencsak rángatja a kasznit -azt a pár napot egy jobbfajta sátorban is ki lehet bírni.

A másik oldala a "rád mászás", hogy oké sokat meg tud fogni ha épp csak pl lámpánál picit hosszabb a cimbi féktávja de ha valaki értelmesen beléd száll akkor vonóhorog ide vagy oda összenyomorítja a kocsi alját is -unokabátyám sedanját alig tudták a helyére húzni (jobban járt volna ha már akkor vett volna egy másik kocsit, úgy is az lett a vége, sose lett eredeti) szal a kocsid hátulja anélkül törik, azzal meg a kasznit is eldeformál(hat)ja.

Keresztanyámtól én is kölcsön kérhetném a lakócsokit de minek, esetleg ha ide adná a Campoját -abban van erő is jobban de annak meg fölösleges, akkora a raktere hogy asszonypajtistól aludni tudnék a sok kacat mellett. Na de az már egy másik téma. Egyébként ezeknek az utánfutós dolgoknak elektronikusan sok a nyűgje szal szintén meggondolandó. Pl indexelsz balra a főúton de a pótcsokié nem villog azt a 160-nal mögötted jövő bömös előzés közben úgy hazavág mindenestől, hogy csak na. Gondold meg alaposan!

Persze, lehet hogy ez is csak egykósza fellángolás a részemről, mint sokminden más, csak tudod, eddíg nem volt kocsi, ki se igen mozdultunk itthonról 3 kölökkel elég nyőgös a busz meg a vonat. És tetszene, ha elindulunk vhova, és bárhol megállhatok kempingben, egy-két napra. De mint írtam még van 1.5 évem agyalni rajta. Az elekrtomos részéról csak annyit, hogyha szerintem simán rákötöm a hátsó lámpára, hát szóval ott nincs sok hibalehetőség, max. a kábelszakadás, vagy az izzó, de ez megvolt eddig is. Meg azt olvastam vhol hogy az utólagos kiegészítőkkel lehet legjobban megkutyulni az elektronikát, főleg ott ahol kompjúter van. De szerintem egy dugalj a kocsi farára, nem olyan bonyolult dolog.

Link to comment
Megosztás:

Szerinted simán rákötöd, én is. Vajon jó is lesz egyből?. Egyetlen probléma áll fent -a kontakthiba, a dugalj és a dugvilla között, ez a legnagyobb a bekötés után és a vezetékszakadás előtt -valamint a kábel tipusát, érméretét is ahhoz kell megválasztani. A jó bekötés viszont alap dolog. Szerinted miért bízzák rám a cégnél az ilyen elektronikai dolgokat? Másnak se esze se idegrendszere nincs hozzá, a "garanciáról" meg már ne is beszéljünk. Ha te házilag csak bekötözgeted egy másik pótkocsihoz aminek pl már cserélték a dugvilláját az nem biztos, hogy egy "etalonhoz" is jó lesz. Nálunk szinte heti jellegű az ilyen, sokan ide hozzák a környékről javíttatni mert "Sanci sejt valamit ezekről a dolgokról..." :rolleyes:

Ennyit hozzá fűznék szakmai mivoltomhoz: "Elektroműszerész, villanyszerelő egyszer téved életében. Jobb esetben a saját életébe, rosszabb esetben másokéba kerül." Gondolkozz miért, nem lesz nehéz kitalálni.

Link to comment
Megosztás:

Szerinted simán rákötöd, én is. Vajon jó is lesz egyből?. Egyetlen probléma áll fent -a kontakthiba, a dugalj és a dugvilla között, ez a legnagyobb a bekötés után és a vezetékszakadás előtt -valamint a kábel tipusát, érméretét is ahhoz kell megválasztani. A jó bekötés viszont alap dolog. Szerinted miért bízzák rám a cégnél az ilyen elektronikai dolgokat? Másnak se esze se idegrendszere nincs hozzá, a "garanciáról" meg már ne is beszéljünk. Ha te házilag csak bekötözgeted egy másik pótkocsihoz aminek pl már cserélték a dugvilláját az nem biztos, hogy egy "etalonhoz" is jó lesz. Nálunk szinte heti jellegű az ilyen, sokan ide hozzák a környékről javíttatni mert "Sanci sejt valamit ezekről a dolgokról..." :rolleyes:

Ennyit hozzá fűznék szakmai mivoltomhoz: "Elektroműszerész, villanyszerelő egyszer téved életében. Jobb esetben a saját életébe, rosszabb esetben másokéba kerül." Gondolkozz miért, nem lesz nehéz kitalálni.

Egyértelmű, hogy a szakember jobban tudja, de szerintem nincs olyan sok cekasz egy pótkocsin, hogy némi keresgélés után ne lehetne megtalálni mi-micsoda. A kábel legyen ugyanolyan mint az eredeti azzal nem lesz gond. Szerintem egy komplett kp-zár, vagy ablakemelő utólagos beszerelése jóval bonyolultabb, Hening cartárs keni-vágja a témát. :) De majd meglátjuk, ha eljutok odáig, volt már rá példa hogy tévedtem.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.