Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

F-es Astrám van, a legjobb kocsi a világon...

Ma egy kicsit meghülyültek az első ablaktörlőlapátok. Kicsit én is hulye voltam...Reggel (talán le voltak fagyva az ablakra a lapátok) elinditottam az ablaktörlőt, az egyik oldalt törölte rendesen, a masik oldalt meg nem törölte le, csak félig. Aztan mikor hazafelejottem, már az egyik oldalt abszolut nem akarta törölni...Mikor hazaértem, felhajtottam a lapátokat, elinditottam, szerencsere csapkodott mind a kettő...De az a baj, hogy nem ugy törli a szélvédőt, ahogy kene...Ugymond nem ott törli a szélvédőt, ahol kéne.... Az anyós előtti lapát átjön a vezetőoldalira, meg ilyesmik történnek.

Mikor hazaértem már sötét is volt, meg hideg is, nem volt kedvem vele foglalkozni...

Esetleg valakinek van tippje hogyan lehet beállitani a lapátokat, hogy ott töröljenek, ahol kell...???

Válaszokat előre is köszönöm.

Én azt tudom javasolni, CSERÉLJ pengét benne. vagy vegyél komplett törlő lapátot. Ha fagyott volt letépted a penge élét.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

F-es Astrám van, a legjobb kocsi a világon...

Ma egy kicsit meghülyültek az első ablaktörlőlapátok. Kicsit én is hulye voltam...Reggel (talán le voltak fagyva az ablakra a lapátok) elinditottam az ablaktörlőt, az egyik oldalt törölte rendesen, a masik oldalt meg nem törölte le, csak félig. Aztan mikor hazafelejottem, már az egyik oldalt abszolut nem akarta törölni...Mikor hazaértem, felhajtottam a lapátokat, elinditottam, szerencsere csapkodott mind a kettő...De az a baj, hogy nem ugy törli a szélvédőt, ahogy kene...Ugymond nem ott törli a szélvédőt, ahol kéne.... Az anyós előtti lapát átjön a vezetőoldalira, meg ilyesmik történnek.

Mikor hazaértem már sötét is volt, meg hideg is, nem volt kedvem vele foglalkozni...

Esetleg valakinek van tippje hogyan lehet beállitani a lapátokat, hogy ott töröljenek, ahol kell...???

Válaszokat előre is köszönöm.

Ha nem ott megy a lapát ahol léne, akkor előfordulhat, hogy elmozdult a lapát a tengelyen. Lehet hülyeséget írok, mert bordás , vagy ilyesmi, de ha átmászik a másik oldalra, akkor ott vmi meghajlott/elmozdult.

Link to comment
Megosztás:

Esetleg valakinek van tippje hogyan lehet beállitani a lapátokat, hogy ott töröljenek, ahol kell...???

Egyszerű. A karok tövében a műanyag kupakot leveszed, utána a csavarokat, egyszer megpöccinted a kapcsolót hogy egyet "töröljön" így beáll alaphelyzetbe aztán visszarakod a karokat (persze lapátokkal együtt), csavarokat ráhúzod, leöntöd az üveget egy kis vízzel aztán egy próbatörlés. Azonnal meglátod, hogy jó-e vagy sem. Ha nem akkor könnyen tudni fogod melyiken kell még állítani és mennyit. :rolleyes:

Zotya! Finom kis bordák vannak a csonkokon.

Link to comment
Megosztás:

Egyszerű. A karok tövében a műanyag kupakot leveszed, utána a csavarokat, egyszer megpöccinted a kapcsolót hogy egyet "töröljön" így beáll alaphelyzetbe aztán visszarakod a karokat (persze lapátokkal együtt), csavarokat ráhúzod, leöntöd az üveget egy kis vízzel aztán egy próbatörlés. Azonnal meglátod, hogy jó-e vagy sem. Ha nem akkor könnyen tudni fogod melyiken kell még állítani és mennyit. :D

Zotya! Finom kis bordák vannak a csonkokon.

OTT a pont! (vagy a "toló rúd" görbűlt el)

A ráfagyott ablaktörlő lapát áturott lehet egy "fogat"...elég csak azt leszedni és újra felrakni, jól meghúzni...ilyenről pedig leszokni...ez nagy barbárságra vall, ha vki így töröl ablakot..szélsőséges esetben leszakadt volna róla a fej(a lapát) és az ablaktörlő karja szép egészséges ívet húzott volna a szévédődre, ami után akár cserélhetted volna a szélvédőt is...

légzsák...sajnos a lámpa felgyulladása és elalvása sem garancia a légzsák meglétére :) ....gondoljátok át milyen egyszerű egy ilyen lámpát átkötni a műszerfalban...pl a motor elektronikai ellenörzővel párhuzamosra...kinek tűnne fel, hogy egyszerre gyullad fel és alszik el amíg nincs gond a mocival? :) ..látszólag jelez és mindent rendbe talál :rolleyes: ...régebben az olajnyomás visszajelzőre kötötték...szóval leleményes a magyar hidjétek el...ettől függetlenűl egy fékezéstől nem illene, de én már hallottam olyan OFF: Fiat-ról, amelyik a földúton elszólta magát, pedig nem hasítottak vele :oN anélkűl hogy tört volna a kocsi 350-400eFt-os kár...a G-nél még az is gáz, hogy ha kilő az első, akkor az utasoldali fedele kitakarítja a szélvédőt is... :)

Link to comment
Megosztás:

Mechanikus indításra durran el, ha jól tudom az ülés elmozdulására (javítsatok ki, ha tévedek), vagy a tested előrezuhanásának hatására.

Javítok: a patronban van egy mechanikus indító, ami bizonyos G erő hatására kioldja az előfeszített rugót. 2000N az előfeszítés, ha jól emlékszem.

Amúgy ha nem pirotechnikai cucc, hanem előfeszített rugós, akkor miért van rajta egy marhanagy sárga matrica, hogy déndzsör robbanó eszköz?

Nézd meg jobban, mert nincs rajta hogy robbanó eszköz :rolleyes: A sárga jelzés azért van rajta, mert óvatlan kezeléssel nagyot tud szólni

ki-beszereléskor, ha kiold :) Ezért is van neki egy kis piros retesz, amit be kell tenni ilyenkor szerelés idejére.

Link to comment
Megosztás:

Egyszerű. A karok tövében a műanyag kupakot leveszed, utána a csavarokat, egyszer megpöccinted a kapcsolót hogy egyet "töröljön" így beáll alaphelyzetbe aztán visszarakod a karokat (persze lapátokkal együtt), csavarokat ráhúzod, leöntöd az üveget egy kis vízzel aztán egy próbatörlés. Azonnal meglátod, hogy jó-e vagy sem. Ha nem akkor könnyen tudni fogod melyiken kell még állítani és mennyit. :rolleyes:

Zotya! Finom kis bordák vannak a csonkokon.

Mindenkinek nagyon koszonom a segitseget. Szerencsere nem volt komolyabb gond. A muanyag kupak levetele utan rogton eszrevettem, hogy a csavar teljesen le van lazulva. Visszatettem mindent a helyére, meghuztam a csavart, azóta jó.

Egyébként a kihajtócsapok kúposak, és racsnisak.

Link to comment
Megosztás:

Volna még egy kérdésem F-es Astrával kapcsolatban:

A kocsin valami folyamatosan szivja az áramot...

Ha a kocsi napi használatban van, akkor nincs gond, mert a generátor mindig újratölti az akksit...

De viszont ha 4-5 napig áll a kocsi beinditás nélkül, akkor valami teljesen lemeriti az akksit...Jelenleg ilyen hosszabb "leállások" előtt mindig leveszem az akksiról a sarut, hogy ne merüljön le...

Valami nagyon pici fogyasztó lehet (mikor ráteszem az akksira a sarut, mindig ad egy kis szikrát)...

Sok tippet kaptam már, hogy biztos a csomagtér megvilágitás, kesztyűtartó megvilágitás, stb, de sajnos még a mai napig sem tudom mi meriti az akksit...

Esetleg további tippek?? Vagy valami tipikusan elofordulo dolog F Astran??

Link to comment
Megosztás:

Bármi lehet -tekintve, hogy nem ismerem a felszereltségét, kp zár (esetleg a távirányítós vevőmodul), riasztó, rádió, illetve bármi ami direkt tápon megy és nem gyújtásról. Tipp: szedd ki az összes biztit, akku és valamelyik saru közé iktass be egy mérőműszert majd egyenként rakd vissza a biztiket, valamelyiknél tuti meglesz a hoppáré. :rolleyes:

Másik tipp: ha nem gondozásmentes az aksi nézd meg, hogy van-e elég sav benne mert az is tud ilyen érdekes dolgokat produkálni!

Link to comment
Megosztás:

Bármi lehet -tekintve, hogy nem ismerem a felszereltségét, kp zár (esetleg a távirányítós vevőmodul), riasztó, rádió, illetve bármi ami direkt tápon megy és nem gyújtásról. Tipp: szedd ki az összes biztit, akku és valamelyik saru közé iktass be egy mérőműszert majd egyenként rakd vissza a biztiket, valamelyiknél tuti meglesz a hoppáré. :)

Másik tipp: ha nem gondozásmentes az aksi nézd meg, hogy van-e elég sav benne mert az is tud ilyen érdekes dolgokat produkálni!

Akkor egy kcisit pontosítok, mert a cartárs úgy írta mintha mindeki ezt csinálná egész nap :rolleyes:

1. szóval a mérőműszerrel áremerősséget (A) - áramfelvételt kellene mérni (a műszert erre állítsd, de ahogy a cartárs is írta sorosan, a levett saru és akkusaru közé, hogy +/- az mind1), így a biztik vissza rakása közben mindíg nézd meg mi változott a műszereren, ha vmelyik visszarakása után elég magas értéket tudsz mérni, akkor az azon a körön lévő fogyasztókat kell végig nézni, melyik lehet....(már többször leírtam, de egyik haveromat pl. egy utólagos ablakemelő volt ami megtréfálta, mert a működtetőgombokban lévő világítás direktre volt kötve, és ennyi elég volt hozzá, hogy ez a jelenség meg legyen) Az utólagos dolgok általában a problémásak...rádió-erősítő-szub-elektromos ablak, ritkán kapcsolók miatt, ahogy mondták világítás

2. a sav részaránya nő, mert elpárolog a desztillált víz belőle a melegben vagy a töltés következtében, így a cellát nem fedi el a elektrolit és emaitt nincs meg a kapacitása az aksinak...ilyenkor, ha sima aksi, amelyiknek a cellái nyithatók, elég lehet után tölteni, de csak desztillált vízzel a megadott szintig, amit vagy a cella kupakja alatt lévő jel vagy az aksi oldalfalán lévő bejelőlés ad meg! de az sem kizárt hogy az aksi haldoklik...nem tudni mennyi idős...de ha túl rég óta nincs benne megfelelő szint, akkor a lemezek elhajolhattak és cella zárlat is lehet akár, ami szintén okozhat hasonló jelenséget..frissen töltve még elindítható vele az autó, (de töltés közben a zárlatos cella erősen melegszik)

Link to comment
Megosztás:

Akkor egy kcisit pontosítok, mert a cartárs úgy írta mintha mindeki ezt csinálná egész nap :rolleyes:

1. szóval a mérőműszerrel áremerősséget (A) - áramfelvételt kellene mérni (a műszert erre állítsd, de ahogy a cartárs is írta sorosan, a levett saru és akkusaru közé, hogy +/- az mind1), így a biztik vissza rakása közben mindíg nézd meg mi változott a műszereren, ha vmelyik visszarakása után elég magas értéket tudsz mérni, akkor az azon a körön lévő fogyasztókat kell végig nézni, melyik lehet....(már többször leírtam, de egyik haveromat pl. egy utólagos ablakemelő volt ami megtréfálta, mert a működtetőgombokban lévő világítás direktre volt kötve, és ennyi elég volt hozzá, hogy ez a jelenség meg legyen) Az utólagos dolgok általában a problémásak...rádió-erősítő-szub-elektromos ablak, ritkán kapcsolók miatt, ahogy mondták világítás

2. a sav részaránya nő, mert elpárolog a desztillált víz belőle a melegben vagy a töltés következtében, így a cellát nem fedi el a elektrolit és emaitt nincs meg a kapacitása az aksinak...ilyenkor, ha sima aksi, amelyiknek a cellái nyithatók, elég lehet után tölteni, de csak desztillált vízzel a megadott szintig, amit vagy a cella kupakja alatt lévő jel vagy az aksi oldalfalán lévő bejelőlés ad meg! de az sem kizárt hogy az aksi haldoklik...nem tudni mennyi idős...de ha túl rég óta nincs benne megfelelő szint, akkor a lemezek elhajolhattak és cella zárlat is lehet akár, ami szintén okozhat hasonló jelenséget..frissen töltve még elindítható vele az autó, (de töltés közben a zárlatos cella erősen melegszik)

Pontosítás pontosítása :) :

1. A műszer polaritása a manapság használatos multimétereknél valóban mindegy (legfeljebb lesz a számok előtt egy - jel), de ha régebbi mutatós műszered van netán, akkor figyelj oda azért a polaritásra. Akkor jó az áramfelvétel, ha 50-60mA-nél nem nagyobb. Ja, és ha levetted az akksisarut, és bekötötted a műszert a saru és az akksi kivezetése közé, akkor állítsd be az órát a műszerfalon, mert az világítani fog, és megtréfál a mérésnél. Én ezért a - sarut szoktam levenni, mert így a műszer + vezetékét valahol megbízhatóan lehesteled pl. a motoron, a - vezetéket az akksi kivezetése közepéhez fogod (ill. a segítőd), így a sarut le lehet venni úgy, hogy az áramkör egy pillanatra se szakad meg ("ráhúzod" az akksisarut a mérőzsinórra), így nem világít az órakijelző sem. A biztiket én nem venném ki előre, hanem egyesével huzkodnám ki őket, és amelyik nem okoz áramfelvétel-csökkenést, azt vissza is tenném mindjárt. És mindezt csukott kocsiajtóknál, hogy a belső világítás se fogyasszon.

2. Általában annyi folyadék jó az akksiban, hogy a lemezeket kb. 1cm-re lepje el :)

Link to comment
Megosztás:

Azt nem tudom, de nekem pl. a fékfolyadék visszajelző egyben váltásjelzőként is funkcionál, mert 4500f/p körül elkezd halványan világítani :)

Gondolom a szintjelző a tartályban ezen a frekin berezonál :rolleyes:

Közben kiderült, hogy ez mitől volt: azóta észrevettem sötétben, hogy ilyenkor halványan világít a töltésjelző is, és kicsit halványodik a lámpák fénye. Ennél a fordulatszámnál megszűnik a töltés :) Elvittem felújíttatni a generátort, és megszűnt a hiba. Úgy rendberakták, mintha új lenne, alig ismertem rá. Itt csináltattam.

Link to comment
Megosztás:

Pontosítás pontosítása :rolleyes: :

1. A műszer polaritása a manapság használatos multimétereknél valóban mindegy (legfeljebb lesz a számok előtt egy - jel), de ha régebbi mutatós műszered van netán, akkor figyelj oda azért a polaritásra. Akkor jó az áramfelvétel, ha 50-60mA-nél nem nagyobb. Ja, és ha levetted az akksisarut, és bekötötted a műszert a saru és az akksi kivezetése közé, akkor állítsd be az órát a műszerfalon, mert az világítani fog, és megtréfál a mérésnél. Én ezért a - sarut szoktam levenni, mert így a műszer + vezetékét valahol megbízhatóan lehesteled pl. a motoron, a - vezetéket az akksi kivezetése közepéhez fogod (ill. a segítőd), így a sarut le lehet venni úgy, hogy az áramkör egy pillanatra se szakad meg ("ráhúzod" az akksisarut a mérőzsinórra), így nem világít az órakijelző sem. A biztiket én nem venném ki előre, hanem egyesével huzkodnám ki őket, és amelyik nem okoz áramfelvétel-csökkenést, azt vissza is tenném mindjárt. És mindezt csukott kocsiajtóknál, hogy a belső világítás se fogyasszon.

2. Általában annyi folyadék jó az akksiban, hogy a lemezeket kb. 1cm-re lepje el :)

Mindenkinek nagyon szépen köszönöm a segitséget. Rendkivűl jó és segitőkész emberek vannak itt a fórumon.

A kocsimban van gyárilag központizár, elektromos ablak, meg a gyári rádiósmagnó. Ami állandóan megy az az óra, dehát annak az áramfelvétele a nullával egyenlő.

Ha lesz egy kis időm beiktatom az ampermérőt a saru, meg az akksi közé, és beszámolok a fejleményekről.

Az akksival kapcsolatban:

Én mindig savas ólomakkumulátort veszek, mert az a legolcsóbb, meg ezt a fajta akksit ismerem is.

Ebbe a kocsiba az előző tulaj pontosan nemtudom milyen rendszerű akksit tett bele.

Az akksira rá van irva, hogy tele van ólommal, ezért kukába dobni tilos.

Az is rá van irva, hogy teljesen gondozásmentes, és az is, hogy soha nem kell vizet hozzáönteni...

És lehetőségem sincs vizet hozzáönteni, mert zárt, nincsen a tetején a 6 db beöntöke a cellákhoz...

Egyedül egy szellőző van a tetején.

Van az akksi tetején egy indikátor, ha zöld, akkor ok, ha sárga, akkor tölteni kell, ha piros, akkor uj akksit kell venni.

Namármost az én akksim indikátora semmiféle szint nem mutat...

Ráadásul már elég régi is az akksi (kb. 5-6 éves), ugyhogy már biztos megérett a cserére, de az az igazság, hogy mig ebben a téli hidegben is gond nélkül indit, addig nem akarok költeni uj akksira...

Link to comment
Megosztás:

Fényszóróból milyen márkát érdemes venni? Találtam TYC-t, Valeo-t és Bosch-t is de árban azért elég széles a spektrum. 7000-ért és 17000-ért is lehet kapni. Érdemes inkább a drágább Valeo-t például vagy jó az olcsó TYC is?

Sztem mindegy, csak az évjáratra figyelj.

Link to comment
Megosztás:

Mindenkinek nagyon szépen köszönöm a segitséget. Rendkivűl jó és segitőkész emberek vannak itt a fórumon.

A kocsimban van gyárilag központizár, elektromos ablak, meg a gyári rádiósmagnó. Ami állandóan megy az az óra, dehát annak az áramfelvétele a nullával egyenlő.

Ha lesz egy kis időm beiktatom az ampermérőt a saru, meg az akksi közé, és beszámolok a fejleményekről.

Az akksival kapcsolatban:

Én mindig savas ólomakkumulátort veszek, mert az a legolcsóbb, meg ezt a fajta akksit ismerem is.

Ebbe a kocsiba az előző tulaj pontosan nemtudom milyen rendszerű akksit tett bele.

Az akksira rá van irva, hogy tele van ólommal, ezért kukába dobni tilos.

Az is rá van irva, hogy teljesen gondozásmentes, és az is, hogy soha nem kell vizet hozzáönteni...

És lehetőségem sincs vizet hozzáönteni, mert zárt, nincsen a tetején a 6 db beöntöke a cellákhoz...

Egyedül egy szellőző van a tetején.

Van az akksi tetején egy indikátor, ha zöld, akkor ok, ha sárga, akkor tölteni kell, ha piros, akkor uj akksit kell venni.

Namármost az én akksim indikátora semmiféle szint nem mutat...

Ráadásul már elég régi is az akksi (kb. 5-6 éves), ugyhogy már biztos megérett a cserére, de az az igazság, hogy mig ebben a téli hidegben is gond nélkül indit, addig nem akarok költeni uj akksira...

Nekem is olyan akksim van, hogy vagy ződ a lik, vagy semmilyen. Sárga meg piros nincs rajta. Ha ződ akkor jó, ha kicsit fekete a lik :) akkor még indít, ha nagyon fekete akkor meg csak vanya-vanya-vaaaanyaaaa.... :rolleyes: Úgyhogy, lehet hogy van ilyen indikátoros is. Amúgy az öcsém is kinlódik egy Golf II-sel neki is leszíja az akksit reggelre, vett bele újat, azt ís, tehát simán lehetséges bekapcsolt fogyasztó. Az, hogy szikrázik a saru amikor visszarakod nem jelent semmit, mert nekem is ilyen a kp-zár szokott ilyenkor kattani.

Link to comment
Megosztás:

Fényszóróból milyen márkát érdemes venni? Találtam TYC-t, Valeo-t és Bosch-t is de árban azért elég széles a spektrum. 7000-ért és 17000-ért is lehet kapni. Érdemes inkább a drágább Valeo-t például vagy jó az olcsó TYC is?

Az biztos hogy az új TYC nekem jobban világított, mint a 6 éves gyári Carello, mondjuk tartósságban biztos nincs ott. De nyugodtan megveheted :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Nekem is olyan akksim van, hogy vagy ződ a lik, vagy semmilyen. Sárga meg piros nincs rajta. Ha ződ akkor jó, ha kicsit fekete a lik :) akkor még indít, ha nagyon fekete akkor meg csak vanya-vanya-vaaaanyaaaa.... :rolleyes: Úgyhogy, lehet hogy van ilyen indikátoros is. Amúgy az öcsém is kinlódik egy Golf II-sel neki is leszíja az akksit reggelre, vett bele újat, azt ís, tehát simán lehetséges bekapcsolt fogyasztó. Az, hogy szikrázik a saru amikor visszarakod nem jelent semmit, mert nekem is ilyen a kp-zár szokott ilyenkor kattani.

Azért nem akarok én sem új akksit venni, mert azt is csak ugyanugy le fogja meriteni...

Link to comment
Megosztás:

Ma több hibajelenség is előjött elektromos téren a kocsimban... :rolleyes: 3-as fokozaton nyikorog a venti. Hátsó ablaktörlő a szokásosnál jóval lassabban töröl és az index kapcsolóm is rosszalkodik. Rázósabb utakon fel-fel villan a refi. Kontaktos lett az egyik kék ledesítés a műszeregységben... :)

De egyvalami viszont jó, pedig azthittem hogy rossz. A hátsó ablak fűtés. Működik az, csak a kapcsolós nem világít már. :)

55Ah-s aksim van. Az kevés? Néha kevésnek tűnik, főleg így hideg indításnál, de van mikor melegen is olyan, mintha az akksi le lenne merülve, alig bírja megmoccantani a motort...

Link to comment
Megosztás:

Ma több hibajelenség is előjött elektromos téren a kocsimban... :rolleyes: 3-as fokozaton nyikorog a venti. Hátsó ablaktörlő a szokásosnál jóval lassabban töröl és az index kapcsolóm is rosszalkodik. Rázósabb utakon fel-fel villan a refi. Kontaktos lett az egyik kék ledesítés a műszeregységben... :)

De egyvalami viszont jó, pedig azthittem hogy rossz. A hátsó ablak fűtés. Működik az, csak a kapcsolós nem világít már. :)

55Ah-s aksim van. Az kevés? Néha kevésnek tűnik, főleg így hideg indításnál, de van mikor melegen is olyan, mintha az akksi le lenne merülve, alig bírja megmoccantani a motort...

A hátsó ablaktörlőd hamarosan be fog állni, ha már most lassul. Egy kis tisztítás és esetleg kenés nem ártana neki.

Link to comment
Megosztás:

Ma több hibajelenség is előjött elektromos téren a kocsimban... :rolleyes: 3-as fokozaton nyikorog a venti. Hátsó ablaktörlő a szokásosnál jóval lassabban töröl és az index kapcsolóm is rosszalkodik. Rázósabb utakon fel-fel villan a refi. Kontaktos lett az egyik kék ledesítés a műszeregységben... :)

De egyvalami viszont jó, pedig azthittem hogy rossz. A hátsó ablak fűtés. Működik az, csak a kapcsolós nem világít már. :)

55Ah-s aksim van. Az kevés? Néha kevésnek tűnik, főleg így hideg indításnál, de van mikor melegen is olyan, mintha az akksi le lenne merülve, alig bírja megmoccantani a motort...

Refi: elképzelhető,hogy nemsokára te is így jársz!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.