Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektromos


gsi.tamás

Recommended Posts

Az Tőled csukódik össze. Az enyém össze van csukódva, mert a kormány leszedésénél elkövettük azt a hibát, hogy rávágtunk a tengelyre kalapáccsal. Már vettem másikat, de még nem volt lelkierőm szétszedni miatta a kocsit.

Uhh, én is csaptam oda a tengelynek, igaz inkább csak kocogtattam... Meg a kormánt is ütöttem, mint az állat, mire lejött :rolleyes:

Hogy néz ki, amikor összeigrik? Nekem kb. 30-40 fokos szögben állnak felfele azok a piramisalakú izék, úgy emlékszem.

Link to comment
Megosztás:

Honap megyek venni, mert nekem is kiégett egy, foglalattal együtt adják, kell neked is?

Kéne, igen. Egy mindenképp, meg mondjuk vagy 2 tartaléknak. Plusz kéne még 4 db a műszerfalvilágításhoz is, de az csak akkor, ha 2W -nál erősebb, mondjuk min. 2.3 - 2.5.

Link to comment
Megosztás:

Kéne, igen. Egy mindenképp, meg mondjuk vagy 2 tartaléknak. Plusz kéne még 4 db a műszerfalvilágításhoz is, de az csak akkor, ha 2W -nál erősebb, mondjuk min. 2.3 - 2.5.

Hát asszem ezek max. 2 wattosak, a gyengébb 1.7-körül van majd megkérdezem. Akkor 1+2 tartalék, ha csak ilyen gyenge van?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Reggeli hidegindítás után, a ford.sz. mérőm nem mutat jól, kb. 500. nál áll meg. Ha gázta adok, nyikorgást is hallok, szerintem ékszíj.

Ugye ez dizel, és a generátortol kapja a ford.sz. jelet. De a generátor pörög, ékszij nem tul laza. Egy kis idő után minden rendben, felmegy a mutató és a nsikorgás sem hallatszik.

Mi lehet ez?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Reggeli hidegindítás után, a ford.sz. mérőm nem mutat jól, kb. 500. nál áll meg. Ha gázta adok, nyikorgást is hallok, szerintem ékszíj.

Ugye ez dizel, és a generátortol kapja a ford.sz. jelet. De a generátor pörög, ékszij nem tul laza. Egy kis idő után minden rendben, felmegy a mutató és a nsikorgás sem hallatszik.

Mi lehet ez?

Ékszíj csere és ha van finom csiszpapírod érdemes a generátor szíjtárcsáját picit megcsiszolni belül,ahol a szíj fut.

Link to comment
Megosztás:

Olvasgattam egy kicsit, mert régen jártam erre fele és felkaptam a fejem azon hogy légzsák+övfeszítő. Nekem múltkor egy überbrutálállat fékezésnél elszólt az övfeszítőm, de a légzsák nem nyílt, egyik sem, pedig vártam. Lehet már nyílt és nincs is már benne légzsák? Bár a kormány épnek tűnik. Látszik mondjuk az oldalán, hogy a bal első sárvédő ív ki lett kalapálva... Amúgy van egy visszajelzőm. Légzsák meg biztonsági öv ikon, piros. Ráadom a gyújtást és pár másodpercig virít, aztán kialszik. Ez csak teszt, vagy hibajelzés? Bár ha hiba lenne, akkor szvsz állandóan világítania kellene...

Link to comment
Megosztás:

Olvasgattam egy kicsit, mert régen jártam erre fele és felkaptam a fejem azon hogy légzsák+övfeszítő. Nekem múltkor egy überbrutálállat fékezésnél elszólt az övfeszítőm, de a légzsák nem nyílt, egyik sem, pedig vártam. Lehet már nyílt és nincs is már benne légzsák? Bár a kormány épnek tűnik. Látszik mondjuk az oldalán, hogy a bal első sárvédő ív ki lett kalapálva... Amúgy van egy visszajelzőm. Légzsák meg biztonsági öv ikon, piros. Ráadom a gyújtást és pár másodpercig virít, aztán kialszik. Ez csak teszt, vagy hibajelzés? Bár ha hiba lenne, akkor szvsz állandóan világítania kellene...

Nincs semilyen összeköttetés a két dolog között. A lufi elektronikus vezérlésű, az övfeszítű mechanikus.

Link to comment
Megosztás:

Olvasgattam egy kicsit, mert régen jártam erre fele és felkaptam a fejem azon hogy légzsák+övfeszítő. Nekem múltkor egy überbrutálállat fékezésnél elszólt az övfeszítőm, de a légzsák nem nyílt, egyik sem, pedig vártam. Lehet már nyílt és nincs is már benne légzsák? Bár a kormány épnek tűnik. Látszik mondjuk az oldalán, hogy a bal első sárvédő ív ki lett kalapálva... Amúgy van egy visszajelzőm. Légzsák meg biztonsági öv ikon, piros. Ráadom a gyújtást és pár másodpercig virít, aztán kialszik. Ez csak teszt, vagy hibajelzés? Bár ha hiba lenne, akkor szvsz állandóan világítania kellene...

Csak a teszt miatt világít pár másodpercig. Elvileg ilyenkor okés. Az övfeszítőt meg (mint utólag megtudtam én is), nem a légzsákvezérlő nyitja ezekben. Mechanikus indításra durran el, ha jól tudom az ülés elmozdulására (javítsatok ki, ha tévedek), vagy a tested előrezuhanásának hatására.

Gondolom, légzsák azért nem nyílt, mert nem olyan erejű és/vagy irányú volt az ütközés. Vagyis nálad ezek szerint nem is volt ütközés, szvsz ezért :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Olvasgattam egy kicsit, mert régen jártam erre fele és felkaptam a fejem azon hogy légzsák+övfeszítő. Nekem múltkor egy überbrutálállat fékezésnél elszólt az övfeszítőm, de a légzsák nem nyílt, egyik sem, pedig vártam. Lehet már nyílt és nincs is már benne légzsák? Bár a kormány épnek tűnik. Látszik mondjuk az oldalán, hogy a bal első sárvédő ív ki lett kalapálva... Amúgy van egy visszajelzőm. Légzsák meg biztonsági öv ikon, piros. Ráadom a gyújtást és pár másodpercig virít, aztán kialszik. Ez csak teszt, vagy hibajelzés? Bár ha hiba lenne, akkor szvsz állandóan világítania kellene...

Én is úgy tudom, hogy fékezéssel nem lehet olyan lassulást elérni ami aktiválná a légzsákot. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Én is úgy tudom, hogy fékezéssel nem lehet olyan lassulást elérni ami aktiválná a légzsákot. :)

Mondjuk nyáron egyszer nem én vezettem, mert előző nap a szülinapomat ünnepeltük... :rolleyes: ésakkor kedves munkatársam enyhén nekikoccant a falnak. Annyira sikerült neki, hogy a rendszámtábla egy helyen be is horpadt, de légzsák nem nyílt. :)

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk nyáron egyszer nem én vezettem, mert előző nap a szülinapomat ünnepeltük... :rolleyes: ésakkor kedves munkatársam enyhén nekikoccant a falnak. Annyira sikerült neki, hogy a rendszámtábla egy helyen be is horpadt, de légzsák nem nyílt. :)

Biztos megvan erre a szabály, mekkora negatív G-t kell elérni ahhoz, hogy a légzsák aktiválodjon. Elvégre akármekkora kis koccanásnál nincs értelme. Pölö.: klikk ide! :)

Link to comment
Megosztás:

Biztos megvan erre a szabály, mekkora negatív G-t kell elérni ahhoz, hogy a légzsák aktiválodjon. Elvégre akármekkora kis koccanásnál nincs értelme. Pölö.: klikk ide! :rolleyes:

Ha jól tévedek, a könyvből az rémlik, hogy 30 fokos dőlésszög és/vagy 6G-s negatív erő kell, hogy az övfeszítő megszólaljon.

Amúgy ha nem pirotechnikai cucc, hanem előfeszített rugós, akkor miért van rajta egy marhanagy sárga matrica, hogy déndzsör robbanó eszköz?

A videó meg állat :)

Link to comment
Megosztás:

Cartársak, köllene nekem olyan hogy a kilóméterórának a bekötési rajza, mer a kocsim máshol van, a km órám meg a kezemben, és kellene hogy enerdzsi legyen a műszerfalvilágításban, ugyanis LEDprojekt van. :rolleyes:

vagy ha valaki fejből vágja azt hogy melyik csatin melyik lábra köll delejt kötni és melyikre testet, akkor nekem az is megfelel, csak hóttuti legyen. :)

előre is téháiksz.

Link to comment
Megosztás:

Cartársak, köllene nekem olyan hogy a kilóméterórának a bekötési rajza, mer a kocsim máshol van, a km órám meg a kezemben, és kellene hogy enerdzsi legyen a műszerfalvilágításban, ugyanis LEDprojekt van. :rolleyes:

vagy ha valaki fejből vágja azt hogy melyik csatin melyik lábra köll delejt kötni és melyikre testet, akkor nekem az is megfelel, csak hóttuti legyen. :)

előre is téháiksz.

vagy kicsipogod műszerrel a ledek érintkezési pontjain, hogy melyik csati melyik érintkezőéről kap vellany és testet. :)

Link to comment
Megosztás:

vagy kicsipogod műszerrel a ledek érintkezési pontjain, hogy melyik csati melyik érintkezőéről kap vellany és testet. :)

jogos, má meg is tettem, miután elküldtem a kommentet azután jutott eszembe...

hiába, régen csináltam már én ilyen elektronyos melót. :rolleyes:

tenkjú :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

F-es Astrám van, a legjobb kocsi a világon...

Ma egy kicsit meghülyültek az első ablaktörlőlapátok. Kicsit én is hulye voltam...Reggel (talán le voltak fagyva az ablakra a lapátok) elinditottam az ablaktörlőt, az egyik oldalt törölte rendesen, a masik oldalt meg nem törölte le, csak félig. Aztan mikor hazafelejottem, már az egyik oldalt abszolut nem akarta törölni...Mikor hazaértem, felhajtottam a lapátokat, elinditottam, szerencsere csapkodott mind a kettő...De az a baj, hogy nem ugy törli a szélvédőt, ahogy kene...Ugymond nem ott törli a szélvédőt, ahol kéne.... Az anyós előtti lapát átjön a vezetőoldalira, meg ilyesmik történnek.

Mikor hazaértem már sötét is volt, meg hideg is, nem volt kedvem vele foglalkozni...

Esetleg valakinek van tippje hogyan lehet beállitani a lapátokat, hogy ott töröljenek, ahol kell...???

Válaszokat előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.